Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
kijk, daar ben ik ook nog naar opzoek.
Ben reuze benieuwd hoe dat eruit gaat zien als de dempers wat hoger staan.
:)
 
Nou dan staan ze mooi in 1 lijn met de kont ipv net een paar graden naar beneden....
Klein verschil, maar voor de autist wel echt onontbeerlijk.
Ik zou ook gek worden van die niet paralelle lijnen :)
 
Ik heb vandaag even aan de OP gewerkt....
De nog werkende koppen geupload naar mijn motorforumdocumentenlijst.
Nieuwe plaatjes van NAKS en regelaartjes etc.


***

Uitlaat ophogen
Dit is een modificatie waarbij de uitlaten iets hoger komen te staan. Het enige wat je hoeft te doen is het onderstaande plaatje maken uit metaal. Kwestie van plaatje monteren op de originele ophangpunten van je demperhouders/duo stepjes en je uitlaten staan een stukje hoger.
[afbeelding]
Voor -> Na
Het plaatje gemonteerd
***
Wie o wie heeft de tekeningen nog?

En eh


Wie wil in het volgend deel het stokje overnemen om de openingspost bij te werken?
Enorm zware last en commitment voor +/- 2 jaar!

Respect :} Fijn dat de afbeeldingen op de OP het weer doen!
 
Ik heb nog een beetje rondgezocht naar de maten op het www,maar er is verdomd weinig te vinden over die uitlaat verhoging-mod lijkt wel.
Ik begrijp ook niet hoe dat plaatje de einddemper hoger/andere lijn tov kont laat uitkomen. Iemand wat meer info enof pics?
 
Tja ik vermoed dat er wel mensen zijn die de plaatjes eens opgeslagen hebben... als die ze nou weer effe kunnen delen.
Ik heb Sparxx recent weer gevraagd om de plaatjes te sturen... zonder resultaat.
Maar ik zie ook dat ie laatst online was "woensdag 22 april 2015 22:16 (2 maanden, 12 dagen, 11 uren en 26 minuten geleden)"
 
Ik heb nog een beetje rondgezocht naar de maten op het www,maar er is verdomd weinig te vinden over die uitlaat verhoging-mod lijkt wel.
Ik begrijp ook niet hoe dat plaatje de einddemper hoger/andere lijn tov kont laat uitkomen. Iemand wat meer info enof pics?

Je verzet de duosteunen met die plaatjes en daarmee de dempers omdat die eraan zitten.
 
gekeken naar onderstaande link/afbeelding;
http://iturl.nl/snXJTw

Hoe zit het dan met bevestigingbouten nr 12?
Als de aansluitpunten[bochten] vd uitlaten een vast punt is, en de ophanging bij de voetsteunen gewijzigd word, dan gaat het toch wringen bij de bevestingbouten nr 12 ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de plaatjes gemaakt, maar heb helaas hiervan geen tekening meer. Heeft geen gevolgen voor het ophangpunt 12. Zal nog wel een foto proberen te posten.
 
Ik heb de plaatjes gemaakt, maar heb helaas hiervan geen tekening meer. Heeft geen gevolgen voor het ophangpunt 12. Zal nog wel een foto proberen te posten.

Thnx voor de foto's
Heb hier een voor en na fotootje geknutseld, hoop dat dit eea verduidelijkt.
Bij een originele VTR loopt de rode lijn ietsje niet parallel aan de groene.
full


*O*
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk week de geodriehoek bij honda een beetje af tijdens het ontwerpen, dan moet de consument het maar weer parallel zetten :)

Zijn er nog meer plaatjes voor de toekomstige OP?

En nog even over uitlaten Highmount vs Lowmount:
Zitten er ook echte voordelen aan een highmount systeem behalve betere bereikbaarheid van de achterbrug en blitse looks? Had hier laatst nog een discussie over met een andere rijder die vond dat highmounts alleen maar extra gewicht meebrengen.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van 4 dagen TT in Assen.

Heb een aantal Firestorms gezien, maar herkende deze niet aan de foto's op de eerste pagina's.

Iemand van hier geweest?

Ik ben niet het hele weekend geweest. Alleen bij de race op zaterdag. Mijn motor stond achteraan de parkeerplaats. Een rode. Ik zag net voor afrit 33 op een campingplaats een firestorm staan ;) Was in de rij aan de snelweg.

Dit jaar eerste keer MotoGP. Volgend jaar het hele weekend hoop ik! :D
 
Laatst bewerkt:
Als iemand de volgende TS/beheerder wil zijn, be my guest.
Wat voor plaatjes zou je willen hebben?
Ik heb in de afgelopen jaren nogal wat verzameld :)

Ik was het woord *Nodig* vergeten, dan kunnen we het nodige materiaal alvast verzamelen of zelf fotograveren :$

Maar misschien dat het nog handig is om de OP uit te breiden met dingen als vering en dergelijke?
Bij onze engelse collega's lees ik verhalen dat de remklauwen van GSXR1000's (zespots) en voorvorken van Fireblades ook op de storm passen. Qua achterveer past er echter geen enkel ander type zonder extreme mods. Ook het overbouwen van VFR clipons en het benodigde zaagwerk aan de kuip zouden we erbij kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dat soort info heb ik wel ja :) maar of je het allemaal in de OP moet zetten?
Zal vanavond even wat documentjes over de (standaard) voorvering posten.

Die GSXR remklauwen heb ik zelf ook op mijn VTR en ze remmen als een trein.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NHAA4GQI.jpg
Recent poste ik een heel goedkoop setje op de VTR facebook en kreeg daar een berg reacties op.
De meningen zijn 50-50. Velen vinden de originele remklauwen goed genoeg en deze GSXR klauwen geen verbetering. De remblokken blokken zouden nauwelijks groter zijn dus niet perse meer stopkracht geven.
Wegens 4 naar 6 zuiger moet je eigenlijk wel naar een grotere master remtang toe om er echt wat uit te halen. Met de originele remtang (14mm) haal je er niet het maximale uit.

Ik kocht ze meer "omdat het kon" en er dan stoer over te kunnen doen. Missie geslaagd *O*


Voorvorken uitwisselen doet bijna niemand en degenen die het willen kunnen de info op t engelse of amerikaanse forum vinden.
Ik heb thuis wel een lijst met passende voorvorken voor je.
Die van een CBR900RR past volgens mij 1:1 en dan kan je ook je VTR voorwiel behouden.
Zojuist gelezen dat de vorken van de 929 and 954 zo in een 900RR passen. Dat betekent mogelijk dat deze ook zo in een VTR geschroefd kunnen worden? Maar dan moet t wel helemaal compleet met alles erbij zijn; kroonplaten, voorpoten, as, remmerij en velg


/edit
Toch alvast even wat dingen in de openingspost geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Voorvorken uitwisselen doet bijna niemand en degenen die het willen kunnen de info op t engelse of amerikaanse forum vinden.
Ik heb thuis wel een lijst met passende voorvorken voor je.
Die van een CBR900RR past volgens mij 1:1 en dan kan je ook je VTR voorwiel behouden.
Zojuist gelezen dat de vorken van de 929 and 954 zo in een 900RR passen. Dat betekent mogelijk dat deze ook zo in een VTR geschroefd kunnen worden. Maar dan moet t wel helemaal compleet met alles erbij zijn.


/edit
Toch alvast even wat dingen in de openingspost geschreven.


Ik heb in mijn naked een 929 voorvork zitten. Deze en die van de 954 past 1 op 1 op de VTR, echter NIET met het voorwiel van de VTR... Wielas van het VTR wiel is veel dunner en de remschijven zijn bovendien ook een fors maatje kleiner.
Dus als je een vork zou willen wisselen dan compleet met wiel, schijven en remklauwen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan