Ik las echt een fantastisch geschreven verhaal in de motor '73, dat wilde ik jullie niet onthouden.
Reebok overleden
Op 12 mei omstreeks vijf uur 's ochtends was het tijd om mijn werkkleding weer eens aan te trekken. Na een bakkie koffie zocht ik mijn kleding op om vervolgens op de motor naar mijn werk in Hoogeveen te gaan. Daar kwam ik echter niet aan, omdat een reebok was gestopt met grazen op de weilanden en hij naar de bossen aan de andere kan van de snelweg wilde gaan.
Bij het oversteken is hij echter in de fout gegaan. In een rustig wandelgangetje stak hij over, echter op hetzelfde moment dat ik kwam aanrijden. Er stond een ree op de weg.
Mijn gedachte was: remmen wil niet meer en ontwijken ook niet. Dus ik besloot het gas er op te houden en het stuur zo vast mogelijk te houden. Na een geweldige klap zag ik diverse onderdelen van de reekbok in de lucht vliegen. Mijn voorwiel werd opgelicht en kwam vervolgens weer neer op het asfalt. Daarna vloog mijn achteriel de lucht in. Mijn geliefde motor deed vreemde dingen en begon alle kanten op te zwiepen. Toen keerde de rust weder en ik hield de motor op de wielen.
Na de motor op de vluchtstrook te hebben gezet, werd het tijd om eens wat te roken. Na rustig in het rond gekeken te hebben, haalde ik de onderdelen van mijn motor van het wegdek af. Na dit gedaan te hebben, werd het tijd om het dier te aanschouwen. De achterbout lag ongeveer vijftig meter verder op het asfalt. De functies die dinen om het dier in leven te houden lagen ernaast. Ik constateede dat het dier was overleden.
Weer teruggelopen naar mijn motor zag ik de schade. De wielbasis van het voertuig was verkort, hetgeen niet bevorderlijk is voor de stuureigenschappen. Het wiel stond vast in de kuip van de Honda CBR600, waarmee ik in anderhalf jaar een dikke 65.000 kilometer had gereden. Ook het kuipwerk had de nodige schade, wat het frame aangaat is de schade mij nog niet bekend.
Er wordt vaak gezegd dat je in een dergelijk geval geen kans maakt om je motor op twee wielen te houden. Ik denk dat, als men niet remt en men het gs er op houdt en het stuur goed vast in de handen houdt, de kans dat je valt vermindert. Ik heb katten en meer van dat soort dieren onder mijn wiel gehad, echter heb ik nooit geremd en altijd doorgereden. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan.
Ik wil sleepbedrijf Kraal internationale berging en transport bendanken voor de goeie afwikkeling die van hun zijde is gedaan. Ze hebben meer gedan dan ze eigenlijk verplicht waren. En de politie, die ik normalerwijze liever niet tegen kom op mijn motor, maar in dit geval snel ter plaatse was en de hulp verleend heeft daar waar het nodig was. Dus heren bedankt voor jullie hulp.
Helaas zal mijn motor de weg niet weer opkomen, mijn motor die mij te allen tijde in sneeuw, regen enzovoort heeft gebracht waar ik naar toe moest. Dus het wordt tijd voor een nieuwe motor. Dat wordt weer een Honda.
Rob Fierstra, Broekhuizen
Ik heb maar 1 ding te zeggen:
Rob Fierstra
Goed geschreven (heeeeeerlijk droog), goed gereden, echt fantastisch!! Wat een held. En dat om 5 uur 's ochtends!
(Ik heb zijn naam er maar bij gezet, omdat die ook in de Moto '73 staat, als iemand m kent en hij wil dat niet, haal ik het zo weer weg hoor.)
Even zodat de Motor'73 niet boos wordt: Er valt nog veel meer te lezen in de editie van deze week:
Super gave foto's van de SM in Venray, met verhaal.
SBK in Engeland
GP Italië
Test met de Cagiva Raptor
En TT-prijsvraag met hele mooie prijzen (Bridgestone banden, Arai helm, motorvakanties, SBK in Oscherleben reis, etc. etc.)
En natuurlijk een interview met Fonsi Nieto, met poster!
Reebok overleden
Op 12 mei omstreeks vijf uur 's ochtends was het tijd om mijn werkkleding weer eens aan te trekken. Na een bakkie koffie zocht ik mijn kleding op om vervolgens op de motor naar mijn werk in Hoogeveen te gaan. Daar kwam ik echter niet aan, omdat een reebok was gestopt met grazen op de weilanden en hij naar de bossen aan de andere kan van de snelweg wilde gaan.
Bij het oversteken is hij echter in de fout gegaan. In een rustig wandelgangetje stak hij over, echter op hetzelfde moment dat ik kwam aanrijden. Er stond een ree op de weg.
Mijn gedachte was: remmen wil niet meer en ontwijken ook niet. Dus ik besloot het gas er op te houden en het stuur zo vast mogelijk te houden. Na een geweldige klap zag ik diverse onderdelen van de reekbok in de lucht vliegen. Mijn voorwiel werd opgelicht en kwam vervolgens weer neer op het asfalt. Daarna vloog mijn achteriel de lucht in. Mijn geliefde motor deed vreemde dingen en begon alle kanten op te zwiepen. Toen keerde de rust weder en ik hield de motor op de wielen.
Na de motor op de vluchtstrook te hebben gezet, werd het tijd om eens wat te roken. Na rustig in het rond gekeken te hebben, haalde ik de onderdelen van mijn motor van het wegdek af. Na dit gedaan te hebben, werd het tijd om het dier te aanschouwen. De achterbout lag ongeveer vijftig meter verder op het asfalt. De functies die dinen om het dier in leven te houden lagen ernaast. Ik constateede dat het dier was overleden.
Weer teruggelopen naar mijn motor zag ik de schade. De wielbasis van het voertuig was verkort, hetgeen niet bevorderlijk is voor de stuureigenschappen. Het wiel stond vast in de kuip van de Honda CBR600, waarmee ik in anderhalf jaar een dikke 65.000 kilometer had gereden. Ook het kuipwerk had de nodige schade, wat het frame aangaat is de schade mij nog niet bekend.
Er wordt vaak gezegd dat je in een dergelijk geval geen kans maakt om je motor op twee wielen te houden. Ik denk dat, als men niet remt en men het gs er op houdt en het stuur goed vast in de handen houdt, de kans dat je valt vermindert. Ik heb katten en meer van dat soort dieren onder mijn wiel gehad, echter heb ik nooit geremd en altijd doorgereden. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan.
Ik wil sleepbedrijf Kraal internationale berging en transport bendanken voor de goeie afwikkeling die van hun zijde is gedaan. Ze hebben meer gedan dan ze eigenlijk verplicht waren. En de politie, die ik normalerwijze liever niet tegen kom op mijn motor, maar in dit geval snel ter plaatse was en de hulp verleend heeft daar waar het nodig was. Dus heren bedankt voor jullie hulp.
Helaas zal mijn motor de weg niet weer opkomen, mijn motor die mij te allen tijde in sneeuw, regen enzovoort heeft gebracht waar ik naar toe moest. Dus het wordt tijd voor een nieuwe motor. Dat wordt weer een Honda.
Rob Fierstra, Broekhuizen
Ik heb maar 1 ding te zeggen:
Rob Fierstra
Goed geschreven (heeeeeerlijk droog), goed gereden, echt fantastisch!! Wat een held. En dat om 5 uur 's ochtends!
(Ik heb zijn naam er maar bij gezet, omdat die ook in de Moto '73 staat, als iemand m kent en hij wil dat niet, haal ik het zo weer weg hoor.)
Even zodat de Motor'73 niet boos wordt: Er valt nog veel meer te lezen in de editie van deze week:
Super gave foto's van de SM in Venray, met verhaal.
SBK in Engeland
GP Italië
Test met de Cagiva Raptor
En TT-prijsvraag met hele mooie prijzen (Bridgestone banden, Arai helm, motorvakanties, SBK in Oscherleben reis, etc. etc.)
En natuurlijk een interview met Fonsi Nieto, met poster!