Regels rondom koplampen

Ik ben normaal gesproken absoluut 12 x roomser dan de paus, maar langs het RDW voor een goedkeuring heb zelfs ik niet gedaan voor de projectorlamp hoor :X


En... waar kan ik nu voor bekeurd worden ? O-)


deputy duc die mean blue man een bekeuring gaat geven voor die projectie lamp _O- misschien op een blaauwe maandag _O- _O- _O- :Y *O*
 
Ik ben normaal gesproken absoluut 12 x roomser dan de paus, maar langs het RDW voor een goedkeuring heb zelfs ik niet gedaan voor de projectorlamp hoor :X


En... waar kan ik nu voor bekeurd worden ? O-)

Voor een koplamp die niet goedgekeurd is voor jouw motor. Feit dat de koplamp zelf goedgekeurd is (en er dus een E##-#### nummer op staat) betekend nog niet dat hij goedgekeurd is voor jouw type motor. Hier bestaat weer in installatie goedkeuring voor. De koplamp moet gemonteerd op de motor op een bepaalde plek zitten en bepaalde zichthoeken halen etc. Dit controleerd de rdw bij een individuele keuring dus.
Oom agent heeft hier ook geen kaas van gegeten dus de praktijk lijkt mij de kans extreem klein dat je er een bekeuring voor krijgt :)
 
Voor een koplamp die niet goedgekeurd is voor jouw motor. Feit dat de koplamp zelf goedgekeurd is (en er dus een E##-#### nummer op staat) betekend nog niet dat hij goedgekeurd is voor jouw type motor. Hier bestaat weer in installatie goedkeuring voor. De koplamp moet gemonteerd op de motor op een bepaalde plek zitten en bepaalde zichthoeken halen etc. Dit controleerd de rdw bij een individuele keuring dus.
Oom agent heeft hier ook geen kaas van gegeten dus de praktijk lijkt mij de kans extreem klein dat je er een bekeuring voor krijgt :)

Als ik zou zeggen dat iemand voor diefstal bestraft zou kunnen worden dan vertel ik erbij dat dit dan zou gebeuren op grond van art 310 Wetboek van Strafrecht.

Waarvoor zou ik bekeurd worden blijft dus mijn vraag :)
 
Voor een koplamp die niet goedgekeurd is voor jouw motor. Feit dat de koplamp zelf goedgekeurd is (en er dus een E##-#### nummer op staat) betekend nog niet dat hij goedgekeurd is voor jouw type motor. Hier bestaat weer in installatie goedkeuring voor. De koplamp moet gemonteerd op de motor op een bepaalde plek zitten en bepaalde zichthoeken halen etc. Dit controleerd de rdw bij een individuele keuring dus.
Oom agent heeft hier ook geen kaas van gegeten dus de praktijk lijkt mij de kans extreem klein dat je er een bekeuring voor krijgt :)

De koplamp voldoet aan de regels om gebruikt te worden op de openbare weg.

Andere regels heb je niks mee te maken.

Ook E-nummertjes niet, die zijn alleen boeiend voor de fabrikant van dergelijk spul.
 
Door de mode politie

En terecht met zo'n projector :X :P :+

Sommigen vinden het juist erg mooi. Sommigen zien liever het origineel. Vandaar dat we er ook gewoon twee hebben ;)






Originele lamp was kapot. Nieuwe onbetaalbaar, 2e hands weet men ook wat ze nieuw kosten.
Vond t wel leuk er eens wat mee te experimenteren.
Alhoewel de originele lamp goed licht geeft.... zo een xenon projectorlamp geeft toch echt wel absurd goed licht !!
 
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel goed vind staan dat projectorlampje! Geeft wel iets meer racefiets gevoel dan als je zo'n mega unit voorop hebt zitten.

Wellicht beetje noob-vraagje, maar hoe doe je dat met groot licht? Meer spanning er op?
 
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel goed vind staan dat projectorlampje! Geeft wel iets meer racefiets gevoel dan als je zo'n mega unit voorop hebt zitten.

Wellicht beetje noob-vraagje, maar hoe doe je dat met groot licht? Meer spanning er op?

Er zit een bewegend mechanisch dinges in, die richt de bundel dan wat hoger :)
 
inderdaad goede en degelijke verlichting is erg belangrijk.
ik heb vrienden waarvan in niet eens meer wil dat ze achter me rijden.
of uberhaubt mee gaan rijden omdat ze een zon voor op hebben :(
en het alleen maar belangrijk vinden dat hun opvallen |(
:^

Boze automobilisten op dijkjes die mij bijna aanrijden als voorrijder omdat er een maat achter mij rijdt met Xenon lampen. _O- :X
 
Kijk hier even naar:

http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf

Zolang je hier aan voldoet, zal je niet snel in de problemen komen.

En dat is slechts een kleine samenvatting.

Lijkt wel een vereenvoudigde samenvatting zoals te gebruiken tijdens een APK keuring.... :X niet goed dat ze daar al zo ver mee zijn :X

Overigens zal dit document voor mijn projectorlamp geen enkel probleem worden. Het is wit licht en beter afstelbaar dan origineel.


De hele APK, ook voor auto's enz, is een vereenvoudigde versie van de 'permanente eisen' uit de regeling voertuigen.
Vandaar dat je dus best strafbare gebreken aan je voertuig kan hebben op het moment dat je met een vers goedgekeurd motorvoertuig bij het APK station weg rijdt.

Uitgebreide versie van bovenstaand document, en dus waar je motorvoertuig ten alle tijden ( ook nog )aan moet voldoen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/geldigheidsdatum_22-12-2015 en dan lezen bij hoofdstuk 5, permanente eisen.
 
En dat is slechts een kleine samenvatting.


De hele APK, ook voor auto's enz, is een vereenvoudigde versie van de 'permanente eisen' uit de regeling voertuigen.
Vandaar dat je dus best strafbare gebreken aan je voertuig kan hebben op het moment dat je met een vers goedgekeurd motorvoertuig bij het APK station weg rijdt.

Uitgebreide versie van bovenstaand document, en dus waar je motorvoertuig ten alle tijden ( ook nog )aan moet voldoen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/geldigheidsdatum_22-12-2015 en dan lezen bij hoofdstuk 5, permanente eisen.

Artikel 5 uit het door jou gelinkte document is precies het zelfde als wat er voor de apk wordt gebruikt, alleen zijn er artikelen die niet tijdens een apk getoetst worden.

Neem het uitlaatgeluid:
In artikel vijf staat hoeveel geluid een auto mag maken en hoeveel tolerantie hier op zit.
De apk keurmeester hoeft geen geluidsmeting te doen, de uitlaat moet geluidsdempend zijn maar het wordt overgelaten aan de keurmeester wat dempend is en wat niet.

Dus ja, je auto kan een strafbaar "gebrek" hebben direct na een apk keuring.

Het linkje wat ik gegeven heb is direct het papier wat ik drie jaar gekregen heb van een rdw medewerker toen ik een ander blok in mijn '79 chopper wou bouwen.
 
Sommigen vinden het juist erg mooi. Sommigen zien liever het origineel. Vandaar dat we er ook gewoon twee hebben ;)

Originele lamp was kapot. Nieuwe onbetaalbaar, 2e hands weet men ook wat ze nieuw kosten.
Vond t wel leuk er eens wat mee te experimenteren.
Alhoewel de originele lamp goed licht geeft.... zo een xenon projectorlamp geeft toch echt wel absurd goed licht !!

Goede reden hoor, ik vind persoonlijk de originele ook wel wat aan de grote kant, maar je gaat wel gelijk naar het andere uiterste *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan