Plaatsing kentekenplaat regels

1710235497319.png

wetten.nl - Regeling - Regeling kentekens en kentekenplaten - BWBR0009071
 
Ja ik hou het wel gewoon bij de tail tidy wat ik nu heb. Is ook prima maar het zou natuurlijk mooier zijn als je van de zijkanten alleen de vorm van de chassis kon zien.
 
Die langwerpige kentekenplaten die je voor de bromfiets wel kunt krijgen hadden ze ook voor motoren moeten doen. Dan hadden we niet naar alternatieven hoeven te zoeken. Bij een enduro val je anders nogal eens op tijd de plaat krom/kapot. Een langwerpige zou dat voorkomen gezien het dan binnen de plasticwerk zit. Maargoed. Zijn genoeg dealers die hier op inspelen en dus kentekenplaten verkopen terwijl dat eigenlijk niet mag.. T is maar wat ze liever hebben of scheve/kapotte platen waarvan je sws niet alles ziet. Of een iets kleinere plaat maar waar je wel tenalle tijden de gehele plaat kunt zien.

Scheelt dat je met een enduro straten zoveel als mogelijk probeerd te skippen. dus snorremans ziet je niet heel veel op straat als t goed is.
 
De regeling kentekens en kentekenplaten is er redelijk duidelijk in, kijk maar naar artikel 7, lid 6. Interpretatie kan inderdaad verschillen. Zo heb ik ooit iemand de plaatsing aan de zijkant, ter hoogte van het scharnierpunt van de achterbrug zien omschrijven als juiste plaatsing. Als je 20 meter achter de motor staat kun je hem lezen, dus zit de plaat aan de achterzijde was zijn redenatie. Toen ik vroeg of de motor, wanneer je afstapt zonder de jiffy uit te zetten op de ZIJKANT of op de ACHTERKANT komt te liggen was ik een eigenwijze diender die alles beter weet. Op mijn voorstel hem te bekeuren voor een kentekenplaat op deze plek en vervolgens de rechter om een oordeel te vragen ging hij niet in.
 
Toen ik vroeg of de motor, wanneer je afstapt zonder de jiffy uit te zetten op de ZIJKANT of op de ACHTERKANT komt te liggen was ik een eigenwijze diender die alles beter weet. Op mijn voorstel hem te bekeuren voor een kentekenplaat op deze plek en vervolgens de rechter om een oordeel te vragen ging hij niet in.
Hij had je wel snel door :+.
 
Ik kan me nog wel een discussie herinneren van een paar jaar geleden waarbij een chopperrijder wel was bekeurd voor een kentekenplaat die links naast de achteras was gemonteerd. De redenatie was dat de plaat niet voldoende zichtbaar was vanaf de rechterkant, bijvoorbeeld voor een snelheidscamera.
 
Ik kan me nog wel een discussie herinneren van een paar jaar geleden waarbij een chopperrijder wel was bekeurd voor een kentekenplaat die links naast de achteras was gemonteerd. De redenatie was dat de plaat niet voldoende zichtbaar was vanaf de rechterkant, bijvoorbeeld voor een snelheidscamera.
En @Deputy Duc, ik weet vrij zeker dat daar destijds ook een uitspraak over is geweest, en dat de rechter aangaf dat links naast de achteras wel aan de wetgeving voldeed. Want van 20 meter (recht) achter het voertuig prima te lezen. Dat hij voor een camera rechts van de weg een stuk moeilijker gezien kan worden, is mooi meegenomen...

EDIT: Niet helemaal juist onthouden, hof heeft uitgesproken dat het niet zou mogen, maar CVOM en RDW hebben juist weer aangegeven dat het wel mag :$
https://knmv.nl/2018/januari/kentek...017 deed,onder voorwaarden toch is toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan