Regen rijden - ik HAAT dat

Weet nu waarom ik altijd natte ballen heb met regen, broek is aan de binnenkant wat gescheurd.
En tussen jas en broek ook altijd nat hebben meer mensen hier last van?

En dat je dan je mouwen weer over je handschoenen moet doen das ook kloten.
 
ja omdat je dan als je schrikt krijgt dat werkt door dan op je stuur :P :Y
en ik ben nog aan het lessen. nog niet in regen gereden.

FF die zin uit mekaar trekken hoorrrr, wellicht dat het dan logischer wordt })

ja

omdat je dan als je schrikt

krijgt

dat werkt door dan op je stuur

:P :Y

en ik ben nog aan het lessen.

nog niet in regen gereden.


Aaahh ja...................je bedoelt gewoon dat je krampachtig gaat bewegen of zo?
Of als je rilt en trilt van angst dat dan je stuur ook mee rilt en trilt?

*O*
 
Regen vind ik niet erg. Laatst nog toen het met bakken uit de lucht kwam reed ik in zeker 5 cm water. Goed dan is het wel 50 rijden op een 80 weg, maar gewoon voorzicht aan doen, genoeg afstand houden dan is er niets aan de hand.

Wind daarentegen heb ik echt een bloedhekel aan :X Zwaar irritant.
 
mij maakt t ook niet uit om in de regen te rijden..

tuurlijk is droog weer en zonnetje lekkerder.

hou overigens wel van heel koud weer (heldere winter dag)
 
FF die zin uit mekaar trekken hoorrrr, wellicht dat het dan logischer wordt })

ja

omdat je dan als je schrikt

krijgt

dat werkt door dan op je stuur

:P :Y

en ik ben nog aan het lessen.

nog niet in regen gereden.


Aaahh ja...................je bedoelt gewoon dat je krampachtig gaat bewegen of zo?
Of als je rilt en trilt van angst dat dan je stuur ook mee rilt en trilt?

ja dat inderdaad. :]

*O*
 
Ik heb et topic niet helemaal doorgelezen en misschien is het al voorbij gekomen, maaruhhh... hoe is't met de bandjes?
 
Smalle bandjes zouden net meer grip moeten geven in de regen. (Meer gewicht op een kleiner oppervlak, dus meer meer druk op de weg)

Verder ben ik hartstikke blij dat het af en toe eens regent in ons land. Anders had ik dat waterdichte pak helemaal voor niets gekocht. ;)

Hmm. Als je meer druk hebt dan ga je toch net harder schuiven eens je schuift? 'fin dan ga je bij het scheefgaan toch ook meer zijwaartse druk hebben?

Nja, ken er niets van hoor :d
 
Ben ik de enige die een hekel heb aan regen rijden?

Misschien dat het komt omdat ik tot 2x toe bij nat weer op m'n muil ben gegaan. Ik heb altijd het gevoel dat bij nat weer ik nie genoeg grip heb. Dan ga je 'voorzichtig' rijden en volgens mij is dat ook weer funest. Heb ik helemaal het gevoel dat ik er weinig grip is.

Dit had ik met de zzr600 en met de R1 is het niet minder geworden.

Iemand nog tips voor het rijden in de regen?

1`Op koppel rijden ipv hoogtoerig
2`Pilot Roads eronder in de herfst(ultieme regenband)
3`Ver vooruitkijken ivm gladde wegdelen
4`Remmend vermogen van de motor gebruiken
5`Pink aan de remhendel ipv 3 middelvingers
6`Anti fog in je vizier plakken en buitenkant met Turtlewax behandelen
7`Handschoen met zeemstukje op de vingers kopen
8`Vloeiende lijnen rijden
9`Afstand houden!!!

En zorg dat je droog blijft, anders is de lol er snel af(ik pak regelmatig de motor als het regent om weer eens lekkere vloeiende lijnen te rijden)
In de regen moet je gewoon echt technisch goed rijden,maar je kunt echt absoluut ng best stevig doorrijden met bovenstaande tips 8-)
 
Je moet eraan wennen het regen rijden. Ik kan ook niet binnen 500m lekker rijden in de regen.

Met een GSX-R750 uit 2004 ben ik eens naar Winterberg gereden (de rest was er al), eenmaal de snelweg af begon het behoorlijk te hozen en toen ik aangekomen was sloeg de damp van mijn band af en was hij in no time zelfs weer droog.

Met de circuit Blade ben ik nog minder vlot omdat hier pure droog weer plak bandjes onderliggen. Maar reed met BT002 toch nog op mijn eerste dag op het huidige Assen 2.30.

full

full
 
je kan in de regen aardig hard en plat rijden, als je het maar geleidelijk doet. dus niet abrubt remmen / gas geven / omleggen. wat ook wil helpen is een paar goede banden. dus niet supercorsa's oid.
 
Geen last van.... met regen ga ik met de auto; daarvoor heb ik hem ook

Motor is voor de fun en niet voor vervoer in de regen.
 
:o Potverdikkie Kzie net ook pas dat dit lijk ook eens opgegraven is na 4 jaar !

Dat moet haast wel een record zijn ! 8-) 8-)
Toen waren er nog geen Pilot Powers. :} :+

WB heeft een keer de circuitdag in de regen moeten rijden.
Balen vooraf, hoe nuttig en leuk was het achteraf. :}

Daar leer je dus een hoop van. Er kan veel. :]
 
Beetje regen vind ik niet erg, ik kies gewoon een relaxte route en houd wat meer afstand..

En geen putdeksels en wegmarkering raken natuurlijk..
 
Wat je beschrijft heb ik ook gehad. Onder andere ook omdat ik 3 lichte schuivers heb gemaakt (<20 km/u alle 3...) doordat er iets op de weg lag: 1e keer water, 2e keer sneeuw, 3e keer enorm veel zand.

Ik ben ook daardoor 3 jaar langs superbang geweest voor regen rijden, totdat ik hier op MF de beste tip (voor mij althans) ooit kreeg: BLIJF VOORUIT KIJKEN. Die natte weg is hardstikke eng, en je gaat - vooral bij bochten - als vanzelf er naar zitten kijken, zo vlak voor je motor op de grond. Niet doen! Gewoon de bocht door blijven kijken wat je normaal ook doet. Die motor volgt wel. Voor mij was dit echt de gouden tip. Paar keer doorbijten en je merkt vanzelf (weer ;)) dat de motor echt niet omvalt.

Succes!
 
:o Potverdikkie Kzie net ook pas dat dit lijk ook eens opgegraven is na 4 jaar !

Dat moet haast wel een record zijn ! 8-) 8-)

Laatst las ik er één uit 2003 8-)


Ik dacht al, dat Nederlandse klimaat is zeker niet om over naar huis te pennen, maar inmiddels zal TS toch al wel een mooie droge zomerdag gevonden hebben om die R1 uit te laten :+
 
mpp 2 ct's steken... dolle pret...


en in echt gore winters rijd ik met deze bandjes (regenbanden circuit) ook op straat... nog meer fun... maar jammer genoeg niet echt 'legal'.. |(

wel ff opwarmen.. :+

full
 
Als je echt van motorrijden :] houdt : gewoon wat langzamer rijden, geniet je langer. :+

En bedenk: het meeste valt er naast.

Regen kan ook praktisch zijn, kuip/voorkant vóór regenrit goed inspuiten met cleaning-gel als S100 en dan pas rijden. Hoe sneller des te hogedrukreiniger. :]
 
Het vervelendste van rijden in de regen vind ik dat je zicht minder wordt, door beslaan of door die druppels die blijven hangen. Ik merk dat ik met regen veel sneller mijn vizier open klap.
 
Het vervelendste van rijden in de regen vind ik dat je zicht minder wordt, door beslaan of door die druppels die blijven hangen. Ik merk dat ik met regen veel sneller mijn vizier open klap.


op de binnenkant van het vizier een pinlock of fogcity aanbrengen tegen het aandampen.. werkt perfect!
buitenkant tegen de druppels: regelmatig eens 1 miniem dotje scheerschuim of een HEEL klein druppeltje dreft of zo en openwrijven... dan lopen de druppels er veel sneller af.

geen zgn wondermiddeltjes zoals die voor vizieren bestaan gebruiken!! tast het materiaal van het vizier onzichtbaar aan!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, ik ga er mee aan het werk!

op de binnenkant van het vizier een pinlock of fogcity aanbrengen tegen het aandampen.. werkt perfect!
buitenkant tegen de druppels: regelmatig eens 1 miniem dotje scheerschuim of een HEEL klein druppeltje dreft of zo en openwrijven... dan lopen de druppels er veel sneller af.

geen zgn wondermiddeltjes zoals die voor vizieren bestaan gebruiken!! tast het materiaal van het vizier onzichtbaar aan!
 
regen rijden vind ik geen pretje, ik zal wel een mooi weer rijder zijn :+

maar als het regent, tja, niet zeiken, en doorrijden, maar wel voorzichtig ja, vermijdt extra de witte vlakken :Y

ben ook wel eens weggegleden met me achterband in de regen... was best spannend ja!
 
Terug
Bovenaan Onderaan