regenrijden/nat wegdek

kneedown met nat wegdek kan wel, kijk maar eens naar de GP of SBK.
Maar die hebben dan natuurlijk wel speciaale regenbanden, gewone wegbanden zijn gewoon een compromie tussen nat & droogweerbanden.
Maar aangezien je meestal met droog weer rijd voldoen ze dan het beste en is het met nat weer behelpen.
 
Gewoon blijven rijden in de regen.
Je moet eens een weekendje weggaan als het alleen maar regent, ga je vanzelf wel harder rijden.
Na een tijdje intresseert het je niets meer.
Af en toe een glibbert achterwiel went gewoon en lijkt eerst enger dan dat het is.
Enige wat je moet doen is vloeiender remmen, sturen ed.

Op nat weggedk zijn ook gewoon wheelies mogelijk, vaak genoeg gedaan.
Echter soms gaat die spinnen ipv dat je voorwiel omhoog komt, en ook dat went.
Wel eens tijdens een wheelie een spinnend achterwiel gehad, en dat is wel weer gaaf.
 
Wel eens met nattigheid op een circuit met michelin race\'s pilots of pirelli super corsa\'s gereden?,neeee...houden zo.....met al dat water is het bloedlink....op het circuit dan wel,openbare weg is het goed oppassen.
 
Wel eens met nattigheid op een circuit met michelin race\'s pilots of pirelli super corsa\'s gereden?,neeee...houden zo.....met al dat water is het bloedlink....op het circuit dan wel,openbare weg is het goed oppassen.

Nee natuurlijk niet, want daar zijn die banden niet voor.

Ik rij BT010, allround de beste band die er is.
 
Nog een plaatje, verschrikkelijke hoosbui op assen in de laatste twee ronden.
Nummer 5 is Henry van Dijken, de winnaar en daarmee KNMV-CUP kampioen 2001.
Ik ben de eerste rijder en lig dus bijna op een ronde, excuus: drie ronden daarvoor was ik gevallen in de Bult.

misc.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je wilt het geloven of niet maar ik dacht vorige week nog, we zien Scarface ook nooit meer. :)

Welcome back!

Had een poosje te weinig tijd en ik zie dat ik de inschrijving voor de MFCD ook gemist heb \ '(

Nog gefeliciteerd dat je nu ook mod bent joh. Verdiend!
 
Had een poosje te weinig tijd en ik zie dat ik de inschrijving voor de MFCD ook gemist heb \ '(

Nog gefeliciteerd dat je nu ook mod bent joh. Verdiend!
Thanks man! :)

Jammer dat je niet met de MFCD mee kan doen, maar het zou leuk zijn als je die dag zoals meer dat doen wel langs komt. :)
 
Nog een plaatje, verschrikkelijke hoosbui op assen in de laatste twee ronden.
Nummer 5 is Henry van Dijken, de winnaar en daarmee KNMV-CUP kampioen 2001.
Ik ben de eerste rijder en lig dus bijna op een ronde, excuus: drie ronden daarvoor was ik gevallen in de Bult.

http://www.motor-forum.nl/forum/misc.php?file=422

\"referer is onjuist\" :( wil dat plaatje wel graag zien.

Overigens leuk om te horen dat we een racer in ons midden hebben! :]
 
\"referer is onjuist\" :( wil dat plaatje wel graag zien.

Overigens leuk om te horen dat we een racer in ons midden hebben! :]
Zeker weer Norton Internet Secu..... Toezicht op privacy uitzetten & opnieuw proberen... Dat hapert namelijk in combi met files van dit forum.... Je zult ook de aanpassing van HELLdesker wel niet kunnen zien....

Als je twijfelt dat het aan Norton ligt, klik dan met de rechtermuisknop op dat akelige wereldbolletje en dan op uitschakelen... Krijg je zo\'n soort weet je het zeker schermpje, klik op ja... Klik nu nog eens op de link in je quote... En voila, foto :)

Met rechtermuisknop kan je weer op inschakelen klikken & alles is weer goed... Heb zelf toen gezocht waaraan dit lag & bleek de privacy-instellngen te zijn...

Oke, vergeet dit maar... Zie dat je nu toch het plaatje kon zien.... :z :z :z

volgende keer eerst lezen, dan tikken...
 
Laatst bewerkt:
Het regen rijden op zich gaat wel alleen het in de regen rijden is erger je wordt zo nat
je moet met alles gewoon wat rustiger aan doen remmen ,insturen ,gas je hebt veel meer grip dan je zelf denkt ,vaak zit het ook wel een beetje tussen de oren van het regent en nu is het glad
tuurlijk is het gladder dan met droog weer maar je hoeft niet te doen alsof je op ijs rijd!! weet je wat pas glad is : de geert timmer aanremmen als het regent! (ging net goed zach m\'n achterwiel zowat voorbij komen) :]
 
Maar ook de nationale is verraderlijk
als je iets te ver naar buiten gaat met aanremmen dan zorgt die witte lijn ook voor een beetje glibber en glij!!!!!!!
Maar jij doet mee aan de knmv cup ofniet??????
Ik zit te twijvelen tussen de zomeravond of de cup weet jij wat de verschillen zujn ze zeiden mij dat het niet zo veel uit maakte alleen dat de ene op assen gereden wordt en de andere op zandvoort en zolder
 
John Janssen doed mee aan de knmv-cup, Porky en RedBullman rijden zomeravondcompetitie.
Ik hoop vlgd jaar ook een of meerdere keeren mee te rijden met de z.a.c.
Maar eerst maar eens zien hoe die TOMS-cursus bevalt. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerst nog maar eens wat oefenen voor de volgende circuitdag, tenslotte bijna 2 x zoveel cc\'s als vorig jaar.

Nieuwe PC binnen Teunis? Kun je nog sneller posten. Kun je plekken mee goed maken in de top 100.
 
De T.O.M.S. zal je wel goed bevallen als je een beetje van sturen houdt!!!!! Ik heb hem van
het zomer gehaald toen het zoooooooooo gigantisch warm was. Best afzien toen . En ik was zeker niet de langzaamste met m\'n 400 tje reed er gewoon veel zwaardere machines uit dat was pas echt genieten !!!!!!! Maar ze leren je daar echt goed de bochten in en uit sturen iets wat toch belangrijk is ook het ontwijken van iets als je in de bocht zit echt hard remmen !!!!!!!
en je rijdt een paar proef wedstrijdjes over een half circuit
wanneer is de eerst volgende circuitdag weer dan ??????????? :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan