Reis naar Madeira

YuriEnrico

Die hard MF'er
4 jul 2010
268
0
swd.jpg

:P

Vier juli is het dan zover: de eerste motorvakantie :)

Samen met mijn tweelingbroer gaan we naar het eiland Madeira.
Het is niet de bedoeling om rechtsstreeks te gaan, we hebben immers 4 weken de tijd :)
De boot vanuit Portimao vertrekt alleen op een zaterdag, dus de tijd vanuit het veilige Alphen a/d Rijn naar Portmao is ongeveer 6 dagen. Ikzelf wil het liefst langs de westkust van Europa naar Portugal.
We verblijven 6/7 dagen op Madeira zelf en eenmaal terug aan wal moet de reis richting Italië en zo weer naar boven terug naar Nederland.

Wat gaat er mee?

Ikzelf rij op een R1 2000, broer op een GSX-R 750 K4.
Geen tourmotors maar als R1-sjaak er 260.000 km mee kan rijden dan moet dit ook wel lukken ;)

Als zijtassen hebben we deze genomen. Verder tanktassen voor de kleine spulletjes.
Bij mij gaat een handige 3-persoons tent achterop en daarvoor waarschijnlijk een rugtas, de 'armen' om de tent heen. Op de Gixxer waarschijnlijk nog een tailbag.

Tips zijn welkom en tegen de tijd komen hier ook wat foto's te staan :)
 
Laatst bewerkt:
Hey
leuke trip...
Madeira..... daar heb ik nog nooit een motorrijder over gehoord.
Ik ga volgend jaar ook naar het zuiden en ga ook geeheel langs de west kust naar beneden.
Volgens mij is het een geweldige beleving.

We zien een reis verslag tegemoet.
 
Ik ben dus degene die meegaat *D :]

Op de rechtstreekse weg zou je tot Portimao uitkomen op een reis van bijna 2600 km en dan 22 uur met de boot naar hoofdstad Funchal.Die 2600km worden er uiteraard meer omdat we tijd zat hebben om de toeristische route te pakken :)


Het plan is om op de terugweg in ieder geval de stelviopas in italie mee te pakken en zo door oostenrijk .Verder moet het grootste deel van de reis nog gepland worden .Mensen met tips en ideeen over waar we zeker ff langs /over /doorheen moeten rijden horen we graag.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf al een aantal keer op Madaira geweest en tis daar zo geweldig mooi, daar ga je geen spijt van krijgen. Wel klein maar heel spectaculair om te rijden. Kwam nog een website van iemand tegen die daar al op de motor is geweest wellicht kan je die ff mailen voor info ed.
Hij heeft een paar foto's gemaakt daar ...kan je alvast genieten.

http://www.familie-vinke.com/photo gallery 02.htm
 
Ik ben zelf al 2 keer op madeira geweest omdat een goede vriend daar ook woont dus ben redelijk thuis daar .Het is inderdaad een prachtig eiland en in de week dat we daar zitten zullen we het hele eiland (de wegen dan ) gaan berijden.

Alleen het regelen van de boottocht geeft nog wat problemen dus zal de beste man wel even mailen over hoe ze dat gedaan hebben.
 
Echt geweldige fotos!!!!!
jammer dat er niet een klein reis verslagje bij zit!!


Ben zelf al een aantal keer op Madaira geweest en tis daar zo geweldig mooi, daar ga je geen spijt van krijgen. Wel klein maar heel spectaculair om te rijden. Kwam nog een website van iemand tegen die daar al op de motor is geweest wellicht kan je die ff mailen voor info ed.
Hij heeft een paar foto's gemaakt daar ...kan je alvast genieten.

http://www.familie-vinke.com/photo gallery 02.htm
 
Ik heb op dit moment nog een bos gp1 demper(db-killer=kwijt) op mn gixxer zitten, nou vraag ik me af is dit gedoogd in de te doorkruisen landen? Ik heb geen zin in boetes en heb nog een standaard demper liggen.

In nederland durf ik het nog wel aan maar over de rest weet ik het niet zo .
Mensen met ervaring hiermee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan