Reismaatje(s) vakantie Corsica 2019

maxvanninhuys

MF veteraan
6 jun 2011
2.469
21
Venlo
Facebook
Heeft er iemand interesse om deze zomer mee naar Corsica te gaan? Mijn plan is om met de auto en motoraanhangwagen er naartoe te rijden en daar een aantal dagtripjes te maken met de motor.
's morgen vroeg vertrekken om 's avonds in Livorno aan te komen. In Livorno overnachten om de volgende ochten om 7.00 de boot te pakken naar Bastia.
Van daaruit naar Porticio aan de ZW-kust en daar een huisje huren voor ongeveer een week.
Terugweg vertrekt meestal rond een uur of 14.00 de boot en dan de terugweg 's nachts rijden.
 
Heeft er iemand interesse om deze zomer mee naar Corsica te gaan? Mijn plan is om met de auto en motoraanhangwagen er naartoe te rijden en daar een aantal dagtripjes te maken met de motor.
's morgen vroeg vertrekken om 's avonds in Livorno aan te komen. In Livorno overnachten om de volgende ochten om 7.00 de boot te pakken naar Bastia.
Van daaruit naar Porticio aan de ZW-kust en daar een huisje huren voor ongeveer een week.
Terugweg vertrekt meestal rond een uur of 14.00 de boot en dan de terugweg 's nachts rijden.

Je kan ook overdag naar Toulon rijden en dan de nachtboot naar Ajaccio, kom je om 08.00 uur aan op Corsica.
Dit kan ook vice versa sta je om 08.00 uur weer in Toulon.
 
Nee, ik wil 't niet beter weten................... Maar toch, want ik was al 8x eerder op het eiland.:P

Je kan beter naar Savona/ Genua rijden. In de avond op de boot en volgende ochtend wakker worden in Bastia.
Op Corsica is Corte een betere standplaats omdat je dan veel centraler zit.

Maakt mij niet uit. Doe wat je zelf wil!!:]
 
Nee, ik wil 't niet beter weten................... Maar toch, want ik was al 8x eerder op het eiland.:P

Je kan beter naar Savona/ Genua rijden. In de avond op de boot en volgende ochtend wakker worden in Bastia.
Op Corsica is Corte een betere standplaats omdat je dan veel centraler zit.

Maakt mij niet uit. Doe wat je zelf wil!!

Maar hoe zit het dan met slapen? Heb je dan een eigen hut of moet je ergens op een bankje een dutje doen?
 
Op een ferry is het inderdaad aan te raden om 's nachts te varen. Dan kost het je geen vakantiedag.
En dan het liefst op een schip dat er zo lang mogelijk over doet. Dat begin je uitgerust aan je vakantie.
 
De afstand Utrecht - Livorno is overigens ongeveer 1400 kilometer. Met een aanhanger 2 dagen rijden.
 
De afstand Utrecht - Livorno is overigens ongeveer 1400 kilometer. Met een aanhanger 2 dagen rijden.

Afgelopen jaar vanaf Venlo naar Livorno gereden. Rond een uur of 5.00 vertrokken en 's avonds in Livorno rond een uur of 19.00 dus dat is prima in 1 dag te doen.
 
Maar hoe zit het dan met slapen? Heb je dan een eigen hut of moet je ergens op een bankje een dutje doen?
Alles is mogelijk..............................
Dekpassage, eigen fauteuil, (eigen) beneden binnenhut voor 2 maar ook binnenhut voor 6 of zelfs een suite met eigen uitzicht.
Hoeveel wil je er voor betalen............................??

Maar soms kan je ook geluk hebben.
Op mijn overtocht Palermo-Genua (24 uur) had ik geboekt voor een gedeelde hut voor 6 personen.
Dus met pech slaap je dan met 5 vreemden................ Ja, dan is het wel ietwat krap. Vooral bagage kan je dan nauwelijks kwijt.
Toen de boot de haven uit ging bleek er niemand meer bij te komen. Maw ik had een 6-p hut helemaal voor mezelf.....:t:t:t
Dus op dat moment incl. privé-toilet en privé-douche. Een suite voor jezelf alleen!!!
 
Vroeg vertrekken vanaf thuis en 24h later sta je aan de start voor je 1e geweldige rit!!*O*

Savona kan je vrij gemakkelijk rijden vanaf NL in 1 dag.
De veerdiensten zijn zodanig dat de boot 's avonds vertrekt. (wat ik me herinner 23.00h)
De nachtboot vaart heeeeeel langzaam. Om 07.00h rijd je de volgende morgen van de boot af bij Bastia.

Vanaf Bastia direct rechtsaf voor een rondje Cap Corse. Dan heb je gelijk je eerste SUPER-RIT al te pakken:]:]
 
Vroeg vertrekken vanaf thuis en 24h later sta je aan de start voor je 1e geweldige rit!!*O*

Savona kan je vrij gemakkelijk rijden vanaf NL in 1 dag.
De veerdiensten zijn zodanig dat de boot 's avonds vertrekt. (wat ik me herinner 23.00h)
De nachtboot vaart heeeeeel langzaam. Om 07.00h rijd je de volgende morgen van de boot af bij Bastia.

Vanaf Bastia direct rechtsaf voor een rondje Cap Corse. Dan heb je gelijk je eerste SUPER-RIT al te pakken:]:]

Afgelopen jaar ook vanaf Bastia de D80-D81-T30-D81 gereden. Ongeveer 300 km alleen maar bochten en prachtig landschap
 
Afgelopen jaar vanaf Venlo naar Livorno gereden. Rond een uur of 5.00 vertrokken en 's avonds in Livorno rond een uur of 19.00 dus dat is prima in 1 dag te doen.

- Die heenreis is te doen, maar als het tegenzit ben je de sigaar. Twee jaar terug ben ik in 1x naar Hirtshals gereden (1150km) en heb 2 uur stilgestaan op een afgesloten snelweg bij hamburg (trauma heli's etc), ik kwam toen heel laat aan, jij in jouw geval superlaat want jouw rit is nog langer (1350km)

- Ik denk dat jouw reisschema voor de meeste te -hardcore- zal zijn omdat je maar een week hebt (1300km snelweg in 1x is voor de meeste een afknapper denk ik). Ik denk dat je veel meer respons gaat krijgen als je de heenrit in stappen doet door de alpen, eventueel een nachtferry pakt zoals anderen hier aangeven, een week blijft op Corsica en daarna een mooie alpenrit terug maakt naar NL. (i.a.w. een langere, maar rustigere vakantie).

Succes :t
 
Vanaf midden NL is Savona 1150km. Je kan lekker suffen in een auto want je bent met 2. (Oke, wel met aanhanger) Maar erg ver.....???
Paar jaar terug ben ik in 1 rit met de motor van Genua naar huis gereden. Bij thuiskomst had ik nog best verder gekund naar Groningen..................

Als je dan toch bang bent om te snel MOE te worden..........dan doe je er 2 dagen over! (maar dan zonde van een verloren stuurdag!)
 
Mijn record van Den Haag naar Genua is 11 dagen.O-)
Eenmaal op Corsica heb ik daar nog ruim 3000 km rond gereden.:]
 
Ik ga deze zomer ook naar Corsica, de heenrit is voor mij onderdeel van de vakantie. Dus ik ga de reis in 4 stints doen. Eerst naar Bad Durkheim, daarna Friedrichshafen aan de Bodensee. Dan ronden we de Bodensee en rijden een stukje door Lichtenstein naar het Comomeer. Van het Comomeer naar Livorno of Genua daar ben ik nog niet uit. Ik heb de route al redelijk helder en ga kamperen. Route vooral over B-wegen muv van het eerste deel, dat zal voornamelijk snelweg zijn. We gaan met 4 motoren die kant uit en ik heb er super zin in. Ik zie vaker commentaar van rijders die vinden dat makkelijk in één dag rijden, naar mijn mening kan dat ook maar is dat verre van verstandig dit anderen te adviseren diegene die het kunnen hebben geen advies nodig
 
Mijn record van Den Haag naar Genua is 11 dagen.O-)
Eenmaal op Corsica heb ik daar nog ruim 3000 km rond gereden.:]
Soms is het doel alleen Corsica/ Genua/ Savona. Flink gassen met die hap en dan ben je er met enkele uurtjes...............!

Afgelopen zomer kwam ik aan in Genua na 10 dgn. Toen was de rondreis over Alpen-passen en langs de Bloemenrivièra vooral het doel.
Was een hele mooie rit. Echter zo veel vertraging dat ik besloten heb om Sardinië toen maar te laten schieten. Next time!!

Dus Sardinië gaat zeker nog wel komen.
Maar dan naar de ferry over de snelste en kortste weg!
 
Ik heb hier opzich wel oren naar, afhankelijk van de periode, kosten en de rijstijl. In 1 ruk er naartoe/terug heeft zelfs mijn voorkeur.
 
Ik heb hier opzich wel oren naar, afhankelijk van de periode, kosten en de rijstijl. In 1 ruk er naartoe/terug heeft zelfs mijn voorkeur.

Heb mijn vakantie nog niet gepland dus alle opties staan nog open. Rijstijl is sportief, maar geen gekke dingen die echt niet door de beugel kunnen (rij zelf een BMW S1000RR *O*). Kosten zullen natuurlijk lager uitvallen als je met meerdere personen bent omdat je dan de boottocht, brandstofkosten en eventueel samen huren van een huisje samen kunt delen. Reken de boot op rond de 300-350 retour voor auto met aanhanger en 3 personen. Huisje kun je het zo gek maken als je zelf wil. Waar ik vorig jaar ben geweest is een huisje waar je makkelijk met 3 personen in kunt en de motor zelfs bij het huisje zetten voor 1 week in juli rond de 1000. Dit is dan wel zonder eten maar de supermarkt en bakker zitten om de hoek.
Brandstofkosten zullen niet heel hoog zijn. Hoop de auto van mijn ouders mee te kunnen nemen. Een diesel die gemiddeld 5.5/100km haalt op zo'n stukken met aanhangwagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan