Reisverslag 2022 Africatwin 750: Route Barree a Tende et Piemonte

Aha, klopt! If not go to Italië...op dat moment dacht ik echt dat ik wat anders moest gaan doen ("something completely different"). Omrijden is ca 150km (via cote d'azur etc) om en (bijna) niet de moeite waard in een 7 a 8 daagse trip. Overigens een absoluut luxe probleem!
 
Dag 5, zondag 21 augustus 2023
Route: La Brigue (Tende-dal Frankrijk) - Sampeyre (Italie). En onverhard. Zie kaartje iets verderop.
Totaal gereden: ca 220km?.

Ik sta vroeg op, pak de kampeerzooi in en ontbijt in Tende langs de verlaten hoofdweg. Ik rij door en moet hier en daar weer wachten op de verkeerslichten omdat er vaak maar 1 rijstrook beschikbaar is. Hier en daar negeer ik dat overigens, het is immers vroeg en niemand te zien. Streeftijd: 9u opgang Col Tende!
20220820_092146.jpg

Kaart La Brigue-Tende.jpg

Onderaan de Col de Tende wacht ik met ca 4 andere motorrijders en enkele auto's alvorens ik de oude Col de Tende op kan rijden. Het is dan 9uur zondagochtend en het stoplicht gaat op groen. Deze 'oude' col met vele hairpins, extreem dicht na elkaar trouwens, is nu grotendeels verhard met hier en daar nieuw asfalt. De col was afgesloten VOOR de ramp, omdat ze onderaan dus met een 2e tunnelbuis bezig waren. Nu weer 'alternerend' geopend. Ik film wat met de Sony-Sportcam die ik aan mij helm vast heb gemaakt. Onderaan zitten er tussen de hairpins ik schat maar 30 meter, dus niet teveel opschakelen en laat de V-twin maar brullen....
Bovenop aangekomen rij ik meteen door Italie in en stop in Limone-Piemonte om een echte Italiaanse koffie te drinken.
20220821_100018.jpg

Ik rij langs Cuneo en volg de Tomtom naar Sampeyre. In het Valle Varaita dal stop ik nog een keer om te tanken, volgens mij de plaats Brossasco (lekker belangrijk trouwens).
Kaart Tende-Cuneo-Sampereye.jpg

20220821_110223.jpg

Het is een mooi dal, wel wat smal en druk, het is zondag, veel Italianen onderweg en 1 hoofdweg. Ik wil eerst de tent neerzetten in Sampeyre om ter plekke gravelpaden te rijden. Ik volg de borden naar de camping, op loopafstand van de stad, en zie dit vanaf de ingang....
20220821_113527.jpg

Ik heb mij onvoldoende voorbereid: dit soort campings vind ik helemaal niets. Grrrrr, in de schaduw bedenk ik een plan B. Iets hogerop ligt ook een camping, daar maar eens langs.... Die camping ligt in Becetto, een dorp ca 8km ten noorden van Sampeyre. Daar zijn bij de ingang 4 vrije plaatsen, de rest van de camping bestaat uit huisjes...van die oude zooi. Toch zet ik hier mijn tent neer: het plekkie links voor de oude camper, daar zie je nog net links onder de boom mijn groene Coleman tentje staan. De motor moet buiten de poort, anders heb ik een ingewikkelde sleutel nodig. Nou ja, het laatst waar ik in mijn vakantie tijd aan wil (en ga) besteden is wel een garage zoeken voor mijn motorfiets.....
20220821_124418.jpg

Ik zet de tent op, bagage eraf, cola bij de bar en gaan! Het idee voor deze (grotendeels gravel-) route komt uit de Denzel Alpenstrassen gids en eerder over gelezen hier op MF. De blauwe lijnen zijn verharde wegen en de rode is gravel. By the way: het kan zijn dat ik bij het gehucht Pagliero al omlaag ben gegaan. Aan de uiterste linkerkant in de kaart ligt Frankrijk (Col Agnel, opgang langs Castello zie in de kaart).
kaart gravel s.jpg

Het is behoorlijk warm en ik rij de Col Sampeyre op. Bovenaan veel auto's maar ik zie de onverharde weg al die naar het Oosten gaat. Na ca 50m is er geen auto meer te zien gelukkig.
20220821_132018.jpg

Het is verlaten en werkelijk prachtig!!
20220821_132829.jpg

20220821_153826.jpg

Op een gegeven moment ben je ook wel weer blij dat de verharde weg weer begint. Het stikt hier trouwens van de onverharde EN toegankelijk gravelwegen zie ik. Toch maar een keer teruggaan en dan een wat betere overnachtingsplaats voor 2 nachten zoeken. Het verharde is qua moeilijkheidsgraad zoals de Assietta: goed te doen met deze motor. Bij vlagen (uche uch, altijd natuurlijk) wel wakker blijven, anders lig je onderaan in het dal of je gaat gewoon op je plaat (sporen/grote stenen).
20220821_153856.jpg

De foto hieronder is weer bijna terug op de Col Sampeyre, maar dan aan de zuidkant van de Col.
20220821_153940.jpg

Ik ben moe en rij terug naar het centrum van Sampeyre. Gelukkig zie ik een ijs-tent en trakteer mijzelf op overheerlijk Italiaans ijs. Iets later wordt het snel drukker in de gelataria: Italianen flaneren graag op zondag en praten honderduit met elkaar: waarschijnlijk zijn ze vol lof over de noordelijke EU-landen.
20220821_163029.jpg

Bij de tent aangekomen neem ik een douche en loop naar de bar waar ik bij een Engelssprekende Poolse dame (haar verkering is de zoon van de eigenaar) bier bestel. Oke, nog een paar. Er is verder niemand in de bar, dat valt wel op. Ik loop naar het gehucht 1 kilometer verderop waar ik een mooi restaurant zie en bestel een overheerlijke pizza. Heerlijk na een dag motorrijden. Ik neem nog een Limoncello na.
20220821_201323.jpg

Ik denk na over wat ik morgen wil doen. Ik zou hier nog zeker 2 dagen allerlei gravelwegen kunnen rijden. Wil ik dat wel? Of, intussen genoeg gravel gereden? Ik besluit in ieder geval een leukere camping te zoeken, ik mis wat aanspraak. Zelfs de camping in la Brigue was veel gaver. Toch heerlijk: gewoon per dag bekijken wat je graag wilt doen, en gewoon afwijken als je dat een goede idee lijkt. Enne, plan Z is gewoon linea directa naar huis scheuren...dat iig morgen niet.
(tips voor 'leukere' campings in de regio Sampeyre / Stroppo / Sambuco zijn welkom, in dat gebied liggen heel veel openbaar toegankelijke gravelwegen).
Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb het net allemaal gelezen.
Leuk geschreven ook @James Bond
Dat van die aanspraak herken ik wel.
Dit jaar eind mei naar de Franse Alpen geweest, maar weinig aanspraak gehad.
Ik spreek geen Frans en Frans spreekt alleen frans. :+
 
Ooit ook op een heerlijk rustige camping aan de noordkant van de Tende gestaan. Waar ergens,... ik zou het niet meer weten, te lang geleden. Voor komende zomer heb ik Camping La Source / La Sorgente in Demonte uitgekozen.
 
Ten noorden van de Tende, net ten oosten van Cuneo:
Camping Il Melo
+39 0171 383599
Camping Il Melo · Via dello Sport, 1, 12016 Peveragno CN, Italien

Aanrader, je wandelt zo het dorp in waar een goed restaurant zit, mini winkeltje, bakkertje, supermarkt enz.
Met een half uurtje ben je aan de Tende en met een klein uurtje aan de voet van de Sampeyre.
Mijn go to canning als ik daar in de buurt ben.
Douches wel erg klein, met slecht sluitende deuren. Maar geen gezeur met muntjes en zo, en lekker rustige omgeving.
 
Oh die camping herken ik wel.
Met die foto,s binnen waar ze 2 mtr sneeuw van de huizen afschuiven.
Ach het is een camping je kan er slapen en lopend naar het dorpje gaat toch prima.
Meestal staan er wel wat motorrijders op.

Dus die oude weg naar boven is geasfalteerd jammer saai.
Vaak naar boven gereden.
Met motor en auto.
Met de auto moet je wel paar keer steken bij de hairpins.
Mooi verslag joh.
Indrukwekkend wat een chaos daar is ontstaan zoveel schade.
 
Laatst bewerkt:
@bommes : verdikkemie, die camping Lou Dahu zag ik ook in juni op internet. Maar domweg straal vergeten toen ik in de warmte in Samperye een alternatief zocht. Dom van mij......Puntje voorbereiding zeg maar. Hahaha. Il Melo wist ik door jouw Vespa avonturen, maar net iets te zuidelijk.

en, ook op MF: camping Marmotte in Frankrijk vlak voor de top van Col Larche/Magdalena. Met ook horeca op loopafstand. Wel goede slaapzak nodig ivm hoogte op ca 1500m. Te ver van Samperye maar prima voor alles ten zuiden van Marmora.

Edit: deze Camping La Source / La Sorgente in Demonte even erin geplakt, heb ik alles bij elkaar staan. En dikgedrukte letters gecorrigeerd...
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk om mij heen, wow, een echte doortrekcamping, kijk maar. Zo heb ik het nog nooit gezien, hahaha.
Ik wel,in 2014
779B27A9-D027-4AFB-8B05-EE4E64DC1C40.jpeg

En in 2017 weer 😁
5FFFCDBB-125E-49FF-B9F4-C297634210C1.jpeg


Camping le Parquis oid heette het in Corny,heb geen caravan meer dus zal er niet meer komen

Wat ik mij vooral herinnerde van de 1e keer was de stank van een nabijgelegen waterzuivering,2e keer niet geroken overigens,toen kwamen we toevallig weer daar terecht op de terugreis
 
Dag 6, maandag 22 augustus 2023
Route: Sampeyre (Italie)-Vercors. Zie kaartje iets verderop.
Totaal gereden: 220km.

Ik sta automatisch weer vroeg op en pak de zooi in. Alles begint alweer lekker stoffig te worden. Ik moet 3x lopen van mijn plek naar net iets buiten de poort waar mijn motorfiets staat, ik pak alles op en enkele Italianen die net de hond uitlaten kijken mij aan alsof ik van een andere planeet kom..... FF de choke erop, starten en hup, weg. Na de afdaling bereik ik Sampeyre en sla rechtsaf richting Col Agnel. In Castello, aan het meer, zie ik ook een camping, alhoewel daar voornamelijk campers staan. Het is fris rond dit tijdstip.
20220822 kaart 1 Samperye .jpg

Ik heb deze Col nog nooit vanaf de Italiaanse kant omhoog gereden maar het is hier prachtig!. Niemand is nog onderweg, de weg is leeg. De wolken maken er een spectaculair landschap van. LE PAIN DE SUCRE heet het hier.
20220822_081638.jpg

Dit is bovenop de Col, waar mijn motorfiets even uit mag rusten...:
20220822_082021.jpg

20220822_082129.jpg

Ik daal af en geniet van de leegte van de weg en het landschap. De zon schijnt volop aan de westkant.
20220822_083414.jpg

20220822_083438.jpg

Direct aan de Franse kant, iets onder de eerste hairpins zie ik links een grote berghut naast de D-weg waar je kan overnachten. Ernaast staan ook enkele tentjes en fietsen. Dat moet ik onthouden, zo hoog wil ik nog eens een keer kamperen met WEL een goede slaapzak en mijn huidige thermarest luchtbed.
Ik rij door en ontbijt op de kruising waar je rechtsaf naar Col d'Izoard gaat en linksaf naar het zuiden. Ik vervolg de weg naar Guillestre waar ik probeer te tanken bij de supermarkt, echter de rij is mij te lang. Doorrijden en dan rechtsaf de Balcons de Durance D994D op. Prachtig! Al vaker gereden.
20220822 kaart 2.jpg

Balcons de Durance: (voor de globale oriëntatie in de foto hieronder: rechts ligt Briancon en links Embrun). Let ook op de mooie ligging van de camping hieronder waar je gaaf kan raften naar Embrun. (al eens gedaan hier).
20220822_100336.jpg

Verder, langs Embrun (bekend terrein, jarenlang gekampeerd hier met het gezin) en dan via kleine D-wegen langs de rustige noordkant van het meer. Het meer is vrij leeg, zo leeg heb ik het alleen in ca 1987 gezien (toen lieten ze het leeglopen ivm onderhoud begreep ik later). Vaak hier gezeild met onze Laser, maar nu moet je wel erg ver lopen...

20220822_111025.jpg

De noordkant is prachtig, ik denk, als de postcodeloterij-truck de straat binnenrijdt, sta ik hier snel bij de lokale makelaar!.
20220822_111545.jpg

Ik rij door naar Gap en tank daar. De cirkel is rond, ik kruis nu mijn heenweg.... Een soort van vermoeidheid overvalt me, ik wil stoppen op een leuke camping met wat aanspraak vanavond. De keuze is snel gemaakt, maar weer eens bij Camping Moto kijken, waar ik eind jaren 80 voor het eerst kwam op mijn oranje Honda SS50, na 4 dagen rijden... toen je voor 100FFR een 'bier-schrapkaart' kocht.
20220822 kaart 3.jpg

Ik rij bij Veynes omhoog, omdat ik eens een kleine gravelweg/gorges Agnielles in wil rijden die ik al enkele jaren zie liggen als wij erlangs rijden met de auto+caravan. Loopt dood maar wel weer 2x10km mooie gravelweg!. Oranje lijn in de kaart.
20220822 kaart 4.jpg

Edit: nu pas zie ik dat ik via de D28 langs Montbrand naar de D993 had moeten rijden....

Zo ziet de ingang van de Gorges Agnielles eruit vanuit de D1075 (Sisteron-Grenoble).
20220822_132146.jpg

Onderweg zie ik nog een oldtimer caravan met een fraaie R16TX en een Simca 1100 station geparkeerd staan, ik maak snel een foto en steek mijn duim omhoog!. Lachende gezichten. Kijk, dat is ook een leuke opsteker onderweg. Even later haal ik ze weer in met mijn indrukwekkende 60pk!
20220822_140130.jpg

En weer gas erop. Mooie lange bochten, weinig verkeer, zon, geen 'aangelegd park' langs de weg en een ronkende V-twin: i-d-e-a-a-l !
In Die drink ik nog een espresso voor het laatste stuk...(edit: ook nog heerlijk ijs en een cola, ja ja, lekker belangrijk maar het gaat vaak om de details. Ik zag het ijs bij anderen geserveerd worden en dan zeg ik vaak terwijl ik wijs "la meme chose" :+:+) en....... ik kom aan bij Camping Moto. Nieuwe eigenaren en het lijken mij direct al leuke enthousiaste jongelui!! (camping was paar jaar geleden te koop voor ik dacht 850k euris...). Aan de lange tafel zitten enkele motorijders, ik neem snel 1 bier, rij met de motor naar 'het eiland', zet de tent op en loop terug naar de bar.
20220822_204149.jpg

Leuk om hier weer te zijn en ik heb er nu al een betere indruk van dan enkele jaren geleden. Ik spreek oa een stel die net terug zijn uit de Alpen en morgen de motorfietsen op de trailer zetten en naar huis rijden (ze reden op een Deauville en een NC700x dacht ik). Pfffffff, lijkt mij stiekem ook wel lekker hoor. Al die kilometers die nog afgelegd moeten worden. Enfin, lekker kletsen, eten en bieren!. Leuke avond!!!
Morgen zie ik wel weer verder.

Wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt:
Dag 7, dinsdag 23 augustus 2023
Route: Vercors-Les Clerjus (plm 30km ten zuiden van Epinal) Camping La Mouche.
Totaal gereden: ca 565km

Het thuisfront benadrukte mij om vanaf hier niet in 1 keer naar huis te rijden, omdat ik dan zeker als een natte dweil aan zou komen. Zeg maar: kapot ( - been there - done that - ). Dus s-morgens de spullen ingepakt.....
20220823_073500.jpg

Ik heb de tent (2,8kg) de hele week nog niet in de originele tentzak gekregen.... Boeit mij ook niet overigens.
20220823_074026.jpg

Nu een oliecheck, het peil was redelijk voldoende, ik heb er tot nu toe ca 300ml ingegooid tijdens deze trip, valt hard mee, zeker al 1500km gereden schat ik. Nu is alle extra olie wel op.....
En weg ben ik, verder weer, noordwaarts. Moet nog ontbijten maar dat komt onderweg wel. Terwijl ik van de camping af rij, denk ik aan het nummer 'Goodbye stranger' van Supertramp. Ik zing dit in mijn helm, gelukkig niemand die het hoort: "I'm an early morning lover, so I have to moving on", zoiets dan. Het is 730u... Ik heb overigens geen muziek aan tijdens het rijden, dus zelluf wat zingen op de lange stukken. Na een paar kilometer ben ik hier.... welbekend voor iedereen die wel eens in de Vercors is geweest.
20220823_083207.jpg

En dan, heel surrealistisch, ben ik bij Col de la Bataille...... De wolken loeien over de Col, supergaaf om te zien en ik stop direct om het goed in mijzelf te laten opnemen. Check de camper in de verte, verder is er niemand op dit tijdstip. Surrealistisch. Nu weet ik het zeker: zo mooi als nu, op dit moment en op deze locatie, wordt het niet meer vandaag, sterker nog dit motorseizoen voor mij. Dit is het afscheid van een super landschap. Hou dit moment zo lang mogelijk vast!
20220823_085127.jpg

Ik weet niet of dit korte filmpje het doet.... De wind en wolken komen uit het Noorden, uit de Crete de Comblezine.

De dappere 60 paardekrachten uit de vorige eeuw zijn aan het werk in de V-twin en er is gelukkig een Col naar vernoemd!
20220823_091614.jpg

Daarna rij je automatisch de Balcon-route departementale.....Combe-Laval, al vaker gereden maar heel mooi.
Het dal van Isère is goed zichtbaar, kijk naar de abrupte overgang in het landschap....
20220823_092135.jpg

20220823_092415.jpg

Check in de foto hieronder de tunnel linksmidden helemaal op de achtergrond.... Enne, zie je ergens ander verkeer?
20220823_092546.jpg

Ik vervolg de D76 en kom in St Jean en Royans waar ik bij het eerste café wat ik zie, ontbijt met een espresso en een croissant. Als ik verder rij zie ik 800meter verder het echte dorpscentrum met leukere terrasjes..... Maakt niet uit, ik koop nog wat bij een bakker en verder maar weer. Ik rij naar de N532 evenwijdig aan de peage en de Isere richting Grenoble en rij naar Cognin-les-Gorges. Ik had eerder gelezen hier op MF, dat zich hier een verborgen pareltje bevindt, namelijk Gorges du Nan. En inderdaad, na ca 3kilometer: supermooi en heel hoog. Combe-Laval maar dan korter, veel smaller en hoger.
20220823_104051.jpg


20220823_105738.jpg

Kijk, hier is dat, in het midden van deze kaart. Rood wit gestreept betekent 'parcours dangereux' volgens de analoge Michelin atlas.
kaart gorges du nan.jpg

Bij Malleval-en-Vercors keer ik en rij dezelfde weg terug naar de D1532/N532. Als ik wil rondrijden kost mij dat teveel tijd vandaag, ik heb nog honderden peage-kilometers voor de boeg.....en ik wil rond 13u op de peage zitten. Bij oprit 10 rij ik de peage op. Dag mooi landschap.
Ik hou er niet van om mijn heen- en terugreis verder op te splitsen naar motorgebieden als Vogezen, Eifel enz: mijn doelgebied begint en eindigt nabij Grenoble. Ik besteed liever langer de tijd in mijn doelgebied dan ook nog de heen- en terugreis binnendoor te rijden: ik heb ook maar 1 week.
Dit is de weg noordwaarts via de fraaie tolwegen, ik zing nummers als 'take the long way home', 'don't look back', 'take the long way home', 'big log' en 'waiting to see you' : Je moet toch wat....! Tja, dan weet je dat je naar huis wil. Top.
Het is warm onderweg, de motor loeit in zijn 5e versnelling circa 5,5-6duizend toeren met 120kmu. (en zuipt dan 1:17....) Gelukkig klinkt het goed, vooral als je even achter het windscherm duikt met de helm, dan hoor je een gezond gezoem. Onderweg tijdens koffiepauzes word ik alweer aangesproken door Franzen die knettergek zijn op de Africatwin750, een originele niet verbouwde. Iedereen heeft er 1 gehad of wil er weer 1...
kaart grenoble epinal.jpg

Om ca 16/17uur eet ik bij mijn favo wegrestaurant de MAC in Vesoul. Circa 800m verderop bezoek ik nog een gave motorwinkel, maar helaas hebben ze alleen 1 liter verpakkingen motorolie, mmmm, laat maar even zitten.
Op de camping La Mouche zet ik de tent op. Verderop zie ik een Nederlander staan met een blauwe Bmw k1100lt. Ik maak een praatje. Deze motorrijder heeft een rijdende camper gemaakt van de BMW: je kan er alles mee, behalve op slapen. In de grote topkoffer zit een uitgebreide keuken, startklaar!. Ze koken in de topkoffer. Ik vraag of ik een scheut motorolie van hem mag hebben, hij pakt een 2 liter kan en ik giet wat in mijn carter. Top!.
20220823_183105.jpg

S-avonds nog een paar bier aan de bar en wat gekletst. Het was weer een prima dag, ik heb genoten.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste trip eindigde ook dat ik de Vercors uit reed, afgelopen jaar een keer via de Col des Limouches. Daarna begon het te regenen... en dus in 1 ruk péage gepakt (ook al werd het droog... het zou niet mooier worden en ik was er klaar mee).
 
Zo ik ben er vandaag ook achter gekomen dat er een echte James Bond straße is in Zwitserland. Ligt op de Furka pas. Hier is ooit Goldfinger op genomen. Ik moest gelijk aan jou denken. En inderdaad die Franse zijn helemaal weg van die oude Parijs dakar modellen. Vorig jaar was ik in de Franse Alpen en kreeg ook veel complimenten voor mijn Super Tenere.
Maar deze toch verkocht. Nu plannen aan het maken voor volgend jaar. Het wordt een rondje door de Alpen van Oostenrijk, Italië en Zwitserland. Nu op een Honda Cb 500.
 
Ik had al zo'n vermoeden want velen kennen 'm niet omdat ie erg lastig in een rondje te plakken valt.
En die James Bond Strasse stond bij mij in 2021 in de planning op de Vespa... en dan dezelfde foto maken (speciaal statief meegenomen) als de foto van James Bond met zijn Aston Martin.. Helaas... het weer gooide roet in het eten en ik heb de gehele route om moeten gooien. Nu staat ie in de planning voor komende zomer op de nieuwe Versys.
 
Dan heb ik hem zonder besef al een keer met de auto gereden 😁
Hier zojuist een bezoekje aan de Rhône gletsjer gebracht.

DAA20C23-C8CC-4720-905C-170066F439FF.jpeg
 
Dag 8, woensdag 24 augustus.
Route: Les Clerjus - Twente
Gereden: ca 600km.

Dan komt de laatste dag. Inpakken en wegwezen.
Vroeg op, 7u? Ik pak alles op en laat de motor van de camping wegrollen naar het lagere gedeelte. Kunnen de anderen doorpitten. Daar start ik pas de motor, choke vol aan, en rij weg.
20220824_064513.jpg

20220824_064522.jpg

Ik rij naar Epinal om daar de grote weg naar Nancy te pakken. Ongeveer een half uur voor Nancy een ontbijt gescoord bij een tankstation.
20220824_080735.jpg

Dan is het doorrijden: Luxemburg, Luik, A2, de ellenlange saaie A73, dan Mac en Shell-express bij afslag Beuningen, dan de A50 en de A1. Ik denk om 15u thuis.
20220824_155749.jpg

Was een geweldige week. Genoten van het rijden.
Laatste rijdag nog wat nagedacht: wat ga ik doen? In de africatwin750 zal ik deze winter zeker ca 600euro moeten investeren voor een nieuwe bandenset (weer heidenaus), achterremschijf (te dun), accu (oud) en 4 knipperlichten (verdroogd). Dat nog los van mogelijke balhoofdspeling en beetje speling uitgaande as (splines) en 80dkm. Maar dan ben ik ook weer voor zeker 4 jaren klaar.

Aan de andere kant, deze motor is ook emotie en gewoon prima. Als ik de motor zie in de garage krijg ik al een glimlach. Das onbetaalbaar! Ben ook niet bang voor opspattende stenen op onverharde wegen. Zal anders worden bij nieuwer spul.

Nou ja, nog even over nadenken. Wil graag over paar jaar 2ehands de nieuwe Transalp kopen. Ik volg op marktplaats wel wat, zoals de transalp700, transalp650 (zuipt?) en cb500x (2020 of jonger) en f700gs. Crf1000 nog te duur. Allen met zo min mogelijk kilometers. Soms zie je ze te koop staan. Zou dat iets zijn voor de komende 4 jaren?
Ik heb iig een semi afspraak staan voor een bandenwissel half januari. Hele grote kans dat dat doorgaat, dus keus gemaakt. Is ook duurzamer!

En volgend jaar? Hopelijk weer een week kamperen. Bestemmingsideeen: Marmora (iets voorbij Col Larche en dan links omhoog), Banderas Reales Spanje (lange heen- en terugreis) of gewoon wat langer naar het altijd bloedmooie Vercors. Of Geiranger fjord, daar was de benzine 2,60euro deze zomer..

Zeer goed bevallen: eerste dag in de namiddag alvast de eerste 500/600km rijden. Ga ik zeker vaker doen. Gaat prima s-avonds. Vooral de 2e dag wordt het veel prettiger dan.
Gelukkig luxe problemen!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik zat ook steeds te twijfelen wat te doen met de Strom. Steeds was het maar een beetje wat er aan moest gebeuren. Maar na er 12 seizoenen mee gereden te hebben gaat ze toch weg voor een gloednieuwe Versys 650. Lichter, zuiniger, de 100 pk van de strom gebruikte ik bijna nooit en 68 is echt wel genoeg, esp, abs en gewoon alles vers. Kost een keer een bak geld maar denk dat ik er goed aan doe.
Bardenas Réales is een eindje rijden ja maar zeker een mooie rit. Het gebied heb je zelf echt wel in een paar uur gezien maar de zuidelijke kant van de Pyreneeën is echt zo geweldig mooi om te rijden. Als die honden bij PostNL even mee willen werken mag ik er over 2 weken weer rijden. 8-)
Echter mijn pakje wat ik naar mijn schoonmoeder gestuurd heb met daarin mijn helm, motorpak, laarzen, handschoenen is kwijt geraakt in de post... en weer gevonden... en alle afspraken die ze gemaakt hebben hebben ze aan hun laars gelapt. Dus nu de vraag of mijn pak er op tijd is. Ik dacht sim te doen door het met de post te sturen want veel goedkoper dan er een extra koffer voor inchecken... alleen als dan zo'n josti het adres verkeer overneemt :(
Oftewel hopelijk binnenkort ook weer een verslagje van mijn kant.
En @James Bond fijn dat je voor de feestdagen thuis bent ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan