:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan de vraag, kan iemand iets uit deze blokjes opmaken waarom ze zouden kunnen piepen?
ik kan het verkeert zien , maar het lijkt alsof ze aan de bovenzijde dunner gesleten zijn als aan de onderzijde
er hoeft maar 1 groefje op de verkeerde plek te zitten en ze piepen, zit is een soort trilling/resonanctie [ of hoe schrijf je dat]
we hadden vroeger in de garage een spuitbus , dat spul was hittebestendig en plakte als een gek, dat spoten we achter op het remblok en het piepen was 100% over. [ voor een tijd ]
info bij cartall of andere leverancier voor garagebedrijven.
Dat vertekend denk ik, heb even snel gemeten en er zit max maar een tiende millimeter in.
2,5 om 2,4 millimeter
Kan ook aan het frictie materiaal liggen
Had dat in het verleden ook eens gehad , bleek verkeerde frictie materiaal voor de gietijzeren schijven die ik had , na overgestapt te zijn naar een ander merk blokken was het gelijk weg .
Kijk eens naar een ander merk blokken of het dan weg gaat .
piepen ze al 2 seizoenen dan ?
zou best kunnen dat door slijtage de groefjes niet meer correct met elkaar overeen komen,
met piepen tot gevolg
zijn dezelfde remklauwen als op een yzf 750
heb er ook van deze blokken inzitten en nergens last van
Lijkt mij ook niet normaal nee, vandaar mijn vraag.
Alleen hoe krijgen we dat piepen eruit.
Dit zijn de enige remklauwen waarbij ik dat inderdaad nog niet gedaan heb.
De vorige originele FZR klauwen voor en achter heb ik dit wel gedaan.
Misschien een optie om na het rijseizoen te doen, laat ik het nu eerst zo en gaan we dit later eerst eens proberen.