Reparatie motor meet and greet

Ik kocht een motor voor €65,00 en daar is nu voor €750,00 aan hyperpro onder gegaan

Maar ik denk dat ik me verslikt heb in "meet and greet". Het lijken me meer Reparatie-Motor-Seances. Meet and greet klinkt in mijn oren veuls te informeel. Als je eenmaal weet dat het toch een serieuze zaak wordt, okee... Mocht er in deze opzet een keer iets met electrische problemen zijn sta ik graag bij.

@lionofjudah

Hoe gaat iets structureel plaats vinden?

1) er melden zich mensen aan met een issue, bijvoorbeeld remproblemen, bedradingsproblemen, carburatieproblemen
2) Jij zorgt (ver) van tevoren dat je een groep diverse technici om je heen verzameld zodat de juiste man op de juiste tijd op de juiste plaats kan zijn
3) Na aankondiging wordt een mededeling gedaan over het organiseren van een sessie waarbij het lijdend voorwerp met eigenaar aanwezig is en belangstellenden zich voor op kunnen werpen?

Moet ik het zo zien???
 
Laatst bewerkt:
Trail and error is voor je jonge begin jaren, maar moet je zo snel mogelijk afleren. Kost onnodig tijd en geld, gewoon weten waar je mee bezig bent en dus geen fouten maakt. Trail and error is voor amateurs en ja iedere monteur is ooit amateur geweest, meestal in extreem jonge jaren.

Het zal best jouw mening zijn, het staat voor mij in iedergeval niet vast dat het waar is wat je verkondigt. Met name dat iets "onnodig tijd en geld" kost. Tijd is om dingen te doen, geld is om uit te geven... Als je met een van bveide een probleem hebt is er iets aan de hand.
En er zijn monteurs die grotere klootzakken zijn dan bezielde hobbyisten. 4 keer terug naar een prof voor een BT45 en uiteindelijk met een leeg wiel wegrijden naar een bezielde betaalde hobbyist is voor mij bewijs genoeg. En een keihard feit

Ik ga verder niet mee in de discussie maar hou me bij het topic.
 
Vroeger, in den beginne des Motor-Forums, hadden we binnen de (Yamaha) XJ/XS-hoek (zie Brikken) nog wel eens ""Pruts en Pruttels" [/b]...
Dat was vaak bij @Gais thuis in Hilversum, dónders gezellig.
Iedereen nam wat mee, en ouders Gais zorgen voor worstenbroodjes oid.
Helemaal top.

Die meetings zijn na een sessie of 4-5 doodgebloed door gebrek aan tijd/ belangstelling enof andere privé aangelegenheden..

Niet gehinderd door enige kennis stelden we ontstekingen, synchroniseerden we carbs en vervingen we vorkkeerringen etc.
Dus het kan wel...
 
Laatst bewerkt:
de experts moeten die een proeve van bekwaamheid doen???

Als motor-forum dit eist, dan kan dat. Maar tot nu toe is het op basis van je kunt het of niet. Bout vastdraaien op 90 Nm hebben wij daar een certificaat voor nodig? ^^ En, als iemand echt niks weet en doet alsof, die valt zo door de mand en op Motor-forum wordt hij/zij helemaal "opgehangen" ^^ virtuele doodstraf mag toch? ^^
 
Vroeger, in den beginne des Motor-Forums, hadden we binnen de (Yamaha) XJ/XS-hoek (zie Brikken) nog wel eens "Pruts en Pruttels"...
Dat was vaak bij @Gais thuis in Hilversum, dónders gezellig.
Iedereen nam wat mee, en ouders Gais zorgen voor worstenbroodjes oid.
Helemaal top.

Die meetings zijn na een sessie of 4-5 doodgebloed door gebrek aan tijd/ belangstelling enof andere privé aangelegenheden..

Niet gehinderd door enige kennis stelden we ontstekingen, synchroniseerden we carbs en vervingen we vorkkeerringen etc.
Dus het kan wel...

ik ben een paar keer in het jaar bezig, wegbrengen is geen optie qua geld en tijd. Ben afhankelijk van mijn motor voor werk-woon verkeer. per dag ongeveer 75 km. Openbaar vervoer + fiets kost mij dat per dag ongeveer 4~5 uur..... dus mijn motor is zeer belangrijk voor mij. ongeveer 8000 miles per jaar. Heb geen auto, de maandelijkse kosten zijn het niet waard voor mij. Later bij vrouw en kinderen, dan is dat wel handig een 4 wieler.
 
Als motor-forum dit eist, dan kan dat. Maar tot nu toe is het op basis van je kunt het of niet. Bout vastdraaien op 90 Nm hebben wij daar een certificaat voor nodig? ^^ En, als iemand echt niks weet en doet alsof, die valt zo door de mand en op Motor-forum wordt hij/zij helemaal "opgehangen" ^^ virtuele doodstraf mag toch? ^^
Er zijn 3 soorten techneuten
1 die kunnen verdomd goed sleutelen
2 die hebben er heel veel verstand van
3 1 en 2 samen.
Maar hoe kan iemand iemand beoordelen als deze nummer 1 of 2 is of dat nog niet eens?
Ik kijk ook wel uit om geen dingen te roepen waar ik geen verstand van heb.
Ik heb leerlingen en moet soms aanhoren wat ze op school voor onzin leren.
 
Vroeger, in den beginne des Motor-Forums, hadden we binnen de (Yamaha) XJ/XS-hoek (zie Brikken) nog wel eens "Pruts en Pruttels"...
Dat was vaak bij @Gais thuis in Hilversum, dónders gezellig.
Iedereen nam wat mee, en ouders Gais zorgen voor worstenbroodjes oid.
Helemaal top.

Die meetings zijn na een sessie of 4-5 doodgebloed door gebrek aan tijd/ belangstelling enof andere privé aangelegenheden..

Niet gehinderd door enige kennis stelden we ontstekingen, synchroniseerden we carbs en vervingen we vorkkeerringen etc.
Dus het kan wel...
En dat is het mooie van deze sessies, juist zoals we hier nagenoeg iedere zaterdag hebben, geen druk, "dat kost tijd" geen "dat kost geld". Lekker optimaal met je hobby bezig
 
Een motor bespaart zoveel geld als je het zelf doet. Dan kan je ver werken en toch snel heen en weer reizen. Auto is leuk maar elke keer als je rijd kost het je meer geld. Zolang motoren op bezine nog mag, haal je je voordeel ermee uit. Een elektrische kost teveel vind ik voor wat je terugkrijgt.

Echt, motor onderhoud is niet moeilijk....bepaart je veel geld.... Mensen die willen leren zouden ook een bericht achter kunnen laten .... gewoon doen ^^
 
Een motor bespaart zoveel geld als je het zelf doet. Dan kan je ver werken en toch snel heen en weer reizen. Auto is leuk maar elke keer als je rijd kost het je meer geld. Zolang motoren op bezine nog mag, haal je je voordeel ermee uit. Een elektrische kost teveel vind ik voor wat je terugkrijgt.

Echt, motor onderhoud is niet moeilijk....bepaart je veel geld.... Mensen die willen leren zouden ook een bericht achter kunnen laten .... gewoon doen ^^
Daarom zijn we momenteel bezig met een gewone motor om te bouwen naar elektrisch, de plannen zijn om een GSXF600 als testobject aan te pakken, dan zal het heel betaalbaar worden, incl grote range en snelladen met type 2 en ccs.
 
Er zijn 3 soorten techneuten
1 die kunnen verdomd goed sleutelen
2 die hebben er heel veel verstand van
3 1 en 2 samen.
Maar hoe kan iemand iemand beoordelen als deze nummer 1 of 2 is of dat nog niet eens?
Ik kijk ook wel uit om geen dingen te roepen waar ik geen verstand van heb.
Ik heb leerlingen en moet soms aanhoren wat ze op school voor onzin leren.

Ik bijv. kan alles wat op een CB750 1991 lijkt doen. heb een beetje 1 en 2..... omdat ik dat niet elke dag doe. Maar ben ik niet goed genoeg??
Ik denk, haal je voordeel uit met mensen die anderen willen leren, hetzij als hobby , hetzij als ik , omdat ik het gewoon zie als vervoer, uit noodzaak.
 
Daarom zijn we momenteel bezig met een gewone motor om te bouwen naar elektrisch, de plannen zijn om een GSXF600 als testobject aan te pakken, dan zal het heel betaalbaar worden, incl grote range en snelladen met type 2 en ccs.
post alsjeblieft de details als je wilt . Is wel gaaf. onderdelen waar kopen en type, kosten, etc
 
Mijn stal is gevuld met diverse merken en types, en ik staar me niet blind...
Sleutelen doe ik uiteraard zelf, da's (voor mij!) onderdeel van de hobby..
 
Mijn stal is gevuld met diverse merken en types, en ik staar me niet blind...
Sleutelen doe ik uiteraard zelf, da's (voor mij!) onderdeel van de hobby..
Yep, maar niet om tijd en geld te besparen, en geloof me, bij mij is het budget voor de hobby ook regelmatig op
 
Ik kocht een motor voor €65,00 en daar is nu voor €750,00 aan hyperpro onder gegaan

Maar ik denk dat ik me verslikt heb in "meet and greet". Het lijken me meer Reparatie-Motor-Seances. Meet and greet klinkt in mijn oren veuls te informeel. Als je eenmaal weet dat het toch een serieuze zaak wordt, okee... Mocht er in deze opzet een keer iets met electrische problemen zijn sta ik graag bij.

@lionofjudah

Hoe gaat iets structureel plaats vinden?

1) er melden zich mensen aan met een issue, bijvoorbeeld remproblemen, bedradingsproblemen, carburatieproblemen
2) Jij zorgt (ver) van tevoren dat je een groep diverse technici om je heen verzameld zodat de juiste man op de juiste tijd op de juiste plaats kan zijn
3) Na aankondiging wordt een mededeling gedaan over het organiseren van een sessie waarbij het lijdend voorwerp met eigenaar aanwezig is en belangstellenden zich voor op kunnen werpen?

Moet ik het zo zien???

Zou graag eerst willen weten wie als "expert" wil gaan dienen, daarnaast wie de leerlingen zijn.... ook welke type motor en wat men wilt, dan kan pas iets uitgewerkt worden.... niet elke expert weet alles....
 
Ik bijv. kan alles wat op een CB750 1991 lijkt doen. heb een beetje 1 en 2..... omdat ik dat niet elke dag doe. Maar ben ik niet goed genoeg??
Ik denk, haal je voordeel uit met mensen die anderen willen leren, hetzij als hobby , hetzij als ik , omdat ik het gewoon zie als vervoer, uit noodzaak.
Ik kan er niet over oordelen wat iemand wel of niet kan als ik de betreffende persoon niet ken, maar omdat veel roepen dat ze 1 en 2 zijn wil nog niet zeggen dat ze dat in praktijk ook zijn. Ik ken hobbybobs vooral van bepaalde type motoren die er walgelijk veel van af weten, maar andere zaken zoals tribologie, vaco en materiaal kennis, van alles het hoe en waarom weer niet weten zorgen ervoor dat ze geen nummertje 3 zijn.
Neemt niet weg dat ik ook weleens graag te rade ga bij een hobbybob, en als ze erover gaan praten dan zie je ze genieten, de onzin filter ik weg en doe wat nuttigs met zijn informatie.
Maar ook leg ik graag hobbybobs veel dingen uit wat niet in hun vak gebied zit, ik maak wel een groot verschil tussen hobbybobs en goedkope paniek sleutelaars, juist aan deze groep verdien ik het meest aan, je wil niet weten wat ze kunnen slopen})
 
Wat ook mogelijk is, bij een zaak gaan sleutelen, tegen een bepaalde maatschappelijk prijsje.... Zoals misschien @kevinblade , pesoonlijk ken ik hem niet. Maar alles is bepreekbaar. opties genoeg vind ik.
 
Wat ook mogelijk is, bij een zaak gaan sleutelen, tegen een bepaalde maatschappelijk prijsje.... Zoals misschien @kevinblade , pesoonlijk ken ik hem niet. Maar alles is bepreekbaar. opties genoeg vind ik.
Beetje lastig ivm aanspakelijkheidverzekering en kostbaar tijd verlies, maar lijkt me best gezellig.
Al ben ik beroeps, blijft toch mijn passie, wat moet ik nu zonder motoren.
Mijn hobby is modelspoorbaan, maar heb daar geen tijd en ruimte voor helaas'(
 
is maar een suggestie: als het niet opgepkt wordt, heb ik er geen problemen mee. 😄 Ik tuf wel lekker verder. voor mijn 100.000 mile service ga ik denk ik wel langs een goede zaak. Dan moet de gehele motor uit elkaar. Daar heb ik niet de tools en tijd voor. Dat ga ik niet zelf doen.
 
Beetje lastig ivm aanspakelijkheidverzekering en kostbaar tijd verlies, maar lijkt me best gezellig.
Al ben ik beroeps, blijft toch mijn passie, wat moet ik nu zonder motoren.
Mijn hobby is modelspoorbaan, maar heb daar geen tijd en ruimte voor helaas'(
In de winter doe ik het weleens, een motor van een vriend, goede kennis helemaal uit elkaar rammelen, dan is er meer tijd en ruimte voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan