- Onderwerp starter
- #101
Ik vind dit ook wel gezellig hoorZal ik anders in het vervolg eerst even kijken voordat ik wat roep?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind dit ook wel gezellig hoorZal ik anders in het vervolg eerst even kijken voordat ik wat roep?
Dit zijn kleine klusjes. Kettingset kost het meeste tijd.Hello, ben een overzichtje aan het maken van dingen die ik de komende tijd wil/moet (laten) doen.
Motor is CBR600F uit 1993 (voor het geval dat wat zegt over de moeilijkheidsgraad van de werkzaamheden)
Hoor graag wat redelijk is om te doen tijdens deze sleuteldag.
Hieronder een overzichtje en wellicht wordt het later nog aangevuld/aangepast;
- Vervangen kettingset (compleet)
- Vervangen remblokken voor/achter
- Vervangen knipperlicht relais
- Wisselen lampjes voorlicht/knippers
- ...
Nou, ik begreep dat het relais tussen de koplamp en de meters zit, dus hele topkap moet er vanaf denk ik...Dit zijn kleine klusjes. Kettingset kost het meeste tijd.
Oh wow, dat van die kleppen en carbs; is dat simpel te controleren?Ik denk dat ik er ook uit ben,
Mits te doen op 1 dag zou ik graag ;
De klepspeling controleren en eventueel stellen
De carburateurs synchroniseren
Remblokken en vloeistof vervangen.
Of er moet iemand zijn die wat tips heeft kwa werkzaamheden als de boel dan toch open ligt?
Kleppen is wel wat werk, synchroniseren totaal niet. 5 minuutjes met een carbtuneOh wow, dat van die kleppen en carbs; is dat simpel te controleren?
Geen idee of dat bij mij nodig is namelijk
Werk in de zin van teveel voor 1 dag?Kleppen is wel wat werk, synchroniseren totaal niet. 5 minuutjes met een carbtune
Nee, maar je moet het niet met te veel combineren.Werk in de zin van teveel voor 1 dag?
Het controleren, het stellen of beide samen?Kleppen is wel wat werk, synchroniseren totaal niet. 5 minuutjes met een carbtune
Kan het uiteraard gewoon houden bij de kleppen en de carbs, remmen gebruik ik toch amper op mn 2 cilinderNee, maar je moet het niet met te veel combineren.
Ik denk dat we binnenkort groepjes moeten maken van mensen die het willen leren en mensen die het al kunnen.
Het controleren, het stellen of beide samen
Kleppen stellen is afhankelijk van het motorblok. Bij een bandit is dat nog 10 seconde meer werk dan controleren. Als de nokkenas eruit moet ga je wel nat.Het controleren, het stellen of beide samen?
Remblokken wisselen is ook niet al te veel werk. Kleppen is gewoon veel werk. Tank moet er af, kleppedeksel en dan afhankelijk van de motor ergens tussen de 2 en 24 kleppen nalopen in amper ruimte.Kan het uiteraard gewoon houden bij de kleppen en de carbs, remmen gebruik ik toch amper op mn 2 cilinder