Restauratie Ducati 750 Sport 1973

Bladerend door de rekeningen bij de motor is de vorige eigenaar er ook al een paar keer langs geweest, een keer voor een remleiding, dat zal die zwarte Hel leiding die ik tegenkwam zijn denk ik, en voor de Aprillia lichschakelaar. :t
 
Mooie tijd met Rob Noorlander, hij zat (medio 1977) in een pand aan de Barwoudswaarder in Woerden. Ik had mijn 860 gts bij hem staan en ingeruild op een 900ss.
Ik heb deze 900ss toen bij een niet nader te omschrijven adres opgehaald want Rob was vertrokken met motoren en inboedel naar Luxemburg.
Hij had dat keurig voor mij geregeld, later heb ik hem in Luxemburg opgezocht.
Jouw Ducati project brengt al dat mooie weer naar boven toe, gelukkig zit ik nog steeds niet zonder Italiaanse motoren.
Er staat er hier zelfs een regelmatig achter de bank in de huiskamer.
Zou jij ook moeten doen straks als de Duc naar je zin is, in de huiskamer😉 mooiere kunst is er niet.
 
Mooie tijd met Rob Noorlander, hij zat (medio 1977) in een pand aan de Barwoudswaarder in Woerden. Ik had mijn 860 gts bij hem staan en ingeruild op een 900ss.
Ik heb deze 900ss toen bij een niet nader te omschrijven adres opgehaald want Rob was vertrokken met motoren en inboedel naar Luxemburg.
Hij had dat keurig voor mij geregeld, later heb ik hem in Luxemburg opgezocht.
Jouw Ducati project brengt al dat mooie weer naar boven toe, gelukkig zit ik nog steeds niet zonder Italiaanse motoren.
Er staat er hier zelfs een regelmatig achter de bank in de huiskamer.
Zou jij ook moeten doen straks als de Duc naar je zin is, in de huiskamer😉 mooiere kunst is er niet.
Mooie verhalen, en leuk dat ik nu de oorzaak weet van dat mysterieuze bonnetje.
Wat voor motoren heb je nu nog (achter de bank) staan?
 
Ik wil je topic niet kapen hoor dus maar even via pb.
Jij bent begonnen met de aankoop van die fantastische fiets😀😀😂.

Eéntje dan, een CZ 180 en dan denk je wat heeft dat nu met Italiaans te maken? in 1991 maakte Cagiva een deal met CZ voor de productie van CZ en Jawa motoren.
Dit is een motor die ik een aantal jaren geleden zwaar verwaarloost van Speurders heb gekocht.
Ondertussen op het gemak aan het ‘opknappen”, andere wielen, balhoofdlagers, wiellagers tank ontroesten, ontsteking, stuur handel, kabels etc etc.
En in het balhoofd is CZ-CAGIVA geslagen.
De foto’s zijn in de huiskamer genomen, het mag gezegd worden dat ik een fantastische partner heb die dat toelaat.
CZ staat achter de bank op een stuk multiplex.
 

Bijlagen

  • F485F153-1986-406B-94F7-5D8296C73E11.png
    F485F153-1986-406B-94F7-5D8296C73E11.png
    314,4 KB · Weergaven: 56
  • 1C90921B-376C-4855-9C84-57836EDE90F3.png
    1C90921B-376C-4855-9C84-57836EDE90F3.png
    288 KB · Weergaven: 56
  • 4087CA89-D81D-45EE-8976-0CB776384556.png
    4087CA89-D81D-45EE-8976-0CB776384556.png
    296,8 KB · Weergaven: 58
Vandaag naast de aankoop van de motor zelf de eerste andere uitgave gedaan, een partijtje onderdelen bij Back to Classics, een setje exacte replica's van de clip-ons, een rond CEV achterlicht , nieuwe rubbers voor de kickstarter, de schakelpook en de achterrem. En omdat ik het nergens tegen kom in alle bonnetjes en rekeningen die bij de motor zitten een setje condensatoren voor de ontsteking, contactpuntjes heb ik genoeg liggen, ook wel twee nieuwe als ik het goed zag. :9

Zoals ik al eerder vertelde staan achterin het originele instructieboekje notities van de eerste eigenaar, die had ik al vluchtig doorgekeken maar van het weekend heb ik het verhaal overgetikt in een tekstdocumentje zodat het duidelijker te lezen was als eerst. :P Er staat van alles in, van het vervangen van lanpjes, experimenteren met sproeiers, het nut van een stuurdemper (hij vond van niet) welke banden goed werkten en hoe de klepspelingen verliepen .

En dan zomaar tussendoor een notitie in 1977, kilometerstand 8400: Klein Assen snelste tijd 2:12 astand 4004,092 meter, gemiddeld 109,202 km/u. Toen is hij dus met de Duc het circuit op geweest en ik denk dat hij trots was op zijn rondetijd. :Y Zelf heb ik geen idee of dat een goede tijd was voor die versie van Assen in die tijd, ik was toen 2 jaar oud. :P

Een wat eerdere notitie in 1976 gaat over het veranderen van de kleur van de motor, kilometerstand 7200 km, nieuwe ketting, grijs metallic gespoten, stuurstroomlijn rood, nieuwe achterlamp

De eerste eigenaar doet dus helemaal niet moeilijk over zijn nieuwe exclusieve motor, die krijgt lekker een nieuwe kleur en gaat volgas over het circuit, ik mag hem wel ook al heb ik hem nooit onmoet. :t Blijkbaar heeft de motor dus ook een kuip er op zitten, ik vermoed degene die als accesoire af fabriek leverbaar was en die vind ik zelf toch zó mooi! En ik zag toen ik onderdelen aan het bestellen was dat ook de kuip en aanverwante artikelen te leveren zijn....misschien komt die er wel weer een keer op!
1974-ducati-750-sport-motorcycle.jpg


Maar de motor grijs en de kuip rood spuiten ga ik niet doen denk ik. :)

:W
 
Hier nog een (stille) volger...
Wat een fantastisch project, schitterende basis om hier weer een pareltje van te maken.
En dan ook nog met het roundcase-motorblok, imo een van de mooiste motorblokken ooit gemaakt.
Heel veel succes!

Wubbes
 
Terug
Bovenaan Onderaan