Resultaat van je crash-topic: deel 2

Voor mij is het ook alweer 2 jaar geleden, blijkbaar hoort daar een opsomming bij :P

Letsel:
  • Bovenste nekwervel gebroken
  • Beide kaken op meerdere plaatsen gebroken (links en rechts)
  • Linker schouder gebroken
  • Rechter hand gebroken (middenhandsbeentje)
  • Zware hersenschudding met geheugenverlies en concentratieproblemen
  • Positie duizeligheid, met soms aanvallen
  • Constante duizeligheid met een zwevend/dromerig gevoel
  • Hart gekneusd
  • Longen gekneusd
  • Rechter schouder gekneusd
  • Rechter schouder geen gevoel (zenuwen beschadigd)
  • Linkerkant kin geen gevoel (zenuwen beschadigd)
  • Linkerkant tandvlees geen gevoel (zenuwen beschadigd)
  • Zenuw beschadigd in rechter arm, daardoor verlammingsverschijnselen in duim, wijsvinger en middelvinger
  • Schaafwonden op meerdere plekken (gezicht en borst)
  • Stukje van tong gebeten
  • Voortand (onder) gebroken bij de wortel
  • Twee tanden staan iets naar achteren, zitten wat los en zijn gevoelig
  • Klein stukje van topje duim af
  • Behoorlijke spierpijn in rechter arm (slijmbeurzen)

Huidige/resterende klachten (24-7-2014):
  • Veel last van linker schouder, nek en rug
  • Voortanden zijn nog gevoelig
  • Constante duizeligheid (licht tot zwaar)
  • Chronische hyperventilatie
  • Gevoelige/licht tintelende rechter borst/schouder

Nog lopende behandelingen:
  • Wekelijks chiropractor
  • 2 wekelijks psycholoog (voor behandeling chronische hyperventilatie)


Morgen lekker uiteten, om te vieren dat ik er nog ben (deden we vorig jaar ook, leuke traditie :P)

Leuk rijtje *O*

Het mooie van zo een rijtje is dat je beseft hoe ver je al gekomen bent! en dat er nog een paar dingetjes moeten

Eet smakelijk!!!
 
Dat is het nadeel van valdoppen als je motor gaat glijden. Je zei dat je 'm had platgelegd, had je jezelf onderuit geremd of had je 'm expres platgelegd?

Nee expres plat gelegd, Kon niet om de auto heen en andere optie was er vol induiken. Heb voorrem vol ingeknepen en ben schuin na achter gaan hangen. Zo doende ben ik ook mooi langs de auto en de stoep gegleden zonder wat te raken :P
 
Te-ring, wat een ongelukken hier...ik ga mijn ongeluk niet eens noemen, dat ging met 15 km/u raakt 15 km/u..."au in kuit" en "knipperlicht stuk"...maar wel (incl kleding) krap 1000,- schade aan een CBR uit '94
 
Te-ring, wat een ongelukken hier...ik ga mijn ongeluk niet eens noemen, dat ging met 15 km/u raakt 15 km/u..."au in kuit" en "knipperlicht stuk"...maar wel (incl kleding) krap 1000,- schade aan een CBR uit '94

Tja, ook kleine klappertjes kunnen behoorlijk wat schade en letsel veroorzaken. Net zoals grote klappers met weinig letsel kunnen aflopen, gelukkig mag ik mijzelf onder het laatste geval scharen :)

Gebroken pols is afgelopen maandag uit het gips gekomen na exact 6 weken (minimale tijd voor de breuk was ook 6 weken). Mobiliteit is goed, breuk zag er geweldig uit. Nog een klein beetje door genezen en dan komt het wel goed. Verbaast me enorm, kan nu alweer vrij veel dingen doen met sporten en dergelijke. Nog veel meer mazzel gehad dan ik had durven hopen.
 
Tja, ook kleine klappertjes kunnen behoorlijk wat schade en letsel veroorzaken. Net zoals grote klappers met weinig letsel kunnen aflopen, gelukkig mag ik mijzelf onder het laatste geval scharen :)
Ik helaas bij het eerste geval (50km/u).

Gelukkig is je pols mooi aan het genezen!
Kracht zul je nog wel missen, en je zal het ook nog wel blijven voelen lijkt mij?
Ik heb 1 klein botje in mijn rechter hand gebroken gehad, en die voel ik zelfs nog wanneer het koud is of wanneer er veel druk op komt (sportief motorrijden bijv.)

Een pols is echt ingewikkeld volgens mij :X
 
Voor mij is het ook alweer 2 jaar geleden, blijkbaar hoort daar een opsomming bij :P

Letsel:
  • Bovenste nekwervel gebroken
  • Beide kaken op meerdere plaatsen gebroken (links en rechts)
  • Linker schouder gebroken
  • Rechter hand gebroken (middenhandsbeentje)
  • Zware hersenschudding met geheugenverlies en concentratieproblemen
  • Positie duizeligheid, met soms aanvallen
  • Constante duizeligheid met een zwevend/dromerig gevoel
  • Hart gekneusd
  • Longen gekneusd
  • Rechter schouder gekneusd
  • Rechter schouder geen gevoel (zenuwen beschadigd)
  • Linkerkant kin geen gevoel (zenuwen beschadigd)
  • Linkerkant tandvlees geen gevoel (zenuwen beschadigd)
  • Zenuw beschadigd in rechter arm, daardoor verlammingsverschijnselen in duim, wijsvinger en middelvinger
  • Schaafwonden op meerdere plekken (gezicht en borst)
  • Stukje van tong gebeten
  • Voortand (onder) gebroken bij de wortel
  • Twee tanden staan iets naar achteren, zitten wat los en zijn gevoelig
  • Klein stukje van topje duim af
  • Behoorlijke spierpijn in rechter arm (slijmbeurzen)

Huidige/resterende klachten (24-7-2014):
  • Veel last van linker schouder, nek en rug
  • Voortanden zijn nog gevoelig
  • Constante duizeligheid (licht tot zwaar)
  • Chronische hyperventilatie
  • Gevoelige/licht tintelende rechter borst/schouder

Nog lopende behandelingen:
  • Wekelijks chiropractor
  • 2 wekelijks psycholoog (voor behandeling chronische hyperventilatie)


Morgen lekker uiteten, om te vieren dat ik er nog ben (deden we vorig jaar ook, leuke traditie :P)

:X :X :X damn, ik weet niet wat er gebeurt is, maar als ik jou was zou ik alles bestellen wat er op de menukaart staat...
 
:X :X :X damn, ik weet niet wat er gebeurt is, maar als ik jou was zou ik alles bestellen wat er op de menukaart staat...
Ligt hij weer in het ziekenhuis maar dit maal omdat hij zich te vol heeft zitten te vreten :+

@Artifex je bent vol ergens op geknald dan of iemand op jou ?
 
Laatst bewerkt:
Ben tegen de rechterkant van een auto geklapt (nog achter het achterwiel) en vermoedelijk er overheen gevlogen om vervolgens met mijn hoofd/kin als eerste neer te komen.
 
Mijn ma haar vriendin heeft zo wekenlang in een Italiaans ziekenhuis gelegen met ongeveer dezelfde verwondingen. Met heel veel moeite was ze aan een berg op geklauterd en er daarna (véél) te rap weer vanaf gereden. Bergaf is gratis moet die gedacht hebben. Al haar tanden, haar kaaksbeen, ma bleef maar zeuren over de aard van dat mens haar verwondingen.

Ja zeg. Als je bijna 80 bent moet je niet met 80 per uur van een berg afracen. Op een fiets dan nog.
 
Mijn ma haar vriendin heeft zo wekenlang in een Italiaans ziekenhuis gelegen met ongeveer dezelfde verwondingen. Met heel veel moeite was ze aan een berg op geklauterd en er daarna (véél) te rap weer vanaf gereden. Bergaf is gratis moet die gedacht hebben. Al haar tanden, haar kaaksbeen, ma bleef maar zeuren over de aard van dat mens haar verwondingen.

Ja zeg. Als je bijna 80 bent moet je niet met 80 per uur van een berg afracen. Op een fiets dan nog.
zucht :')
Heb je vakantie of zo dat je te veel vrije tijd hebt :X
 
Ik helaas bij het eerste geval (50km/u).

Gelukkig is je pols mooi aan het genezen!
Kracht zul je nog wel missen, en je zal het ook nog wel blijven voelen lijkt mij?
Ik heb 1 klein botje in mijn rechter hand gebroken gehad, en die voel ik zelfs nog wanneer het koud is of wanneer er veel druk op komt (sportief motorrijden bijv.)

Een pols is echt ingewikkeld volgens mij :X

Geen idee hoe lang het gevoelig blijft. Moet zeggen dat het herstel wel aardig snel gaat voor mijn gevoel. Hoor wel vaak verhalen van dit soort breuken dat het altijd gevoelig blijft. Hoop alleen dat het niet (te) gevoelig wordt tijdens het motorrijden :]
 
Weer even contact gehad met rechtsbijstand, nog steeds niks gehoord van de tegenpartij. B|
Samenvattinkje:
September 2013: ongeluk
November 2013: schaderapport opgemaakt
Februari 2014: biedingen gedaan op wrak
Juni 2014: opkoper reageert niet, contact met verzekeraar tegenpartij
Augustus 2014: nog geen reactie gehad van tegenpartij, vertegenwoordiger is op vakantie dus ligt weer stil tot eind vd maand :')

Nog steeds aan het wachten op de rest van het geld, 1 voorschot gehad wat ongeveer 1/3e is van het totaalbedrag :Z

Oja ik kreeg een tijdje geleden ook nog een brief van de Tsjechische politie dat de dader voor de rechter is voorgekomen en dat hij verder niet wordt vervolgd als hij de komende 2 jaar geen overtredingen begaat


CAFE9lr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer even contact gehad met rechtsbijstand, nog steeds niks gehoord van de tegenpartij. B|
Samenvattinkje:
September 2013: ongeluk
November 2013: schaderapport opgemaakt
Februari 2014: biedingen gedaan op wrak
Juni 2014: opkoper reageert niet, contact met verzekeraar tegenpartij
Augustus 2014: nog geen reactie gehad van tegenpartij, vertegenwoordiger is op vakantie dus ligt weer stil tot eind vd maand :')

Nog steeds aan het wachten op de rest van het geld, 1 voorschot gehad wat ongeveer 1/3e is van het totaalbedrag :Z


[afbeelding]

Kan het zijn dat de verzekeraar de schade heeft betaald minus de waarde van het wrak? Dat is normaal namelijk.

Wel k.. dat het allemaal zo traag gaat.
 
Weer even contact gehad met rechtsbijstand, nog steeds niks gehoord van de tegenpartij. B|
Samenvattinkje:
September 2013: ongeluk
November 2013: schaderapport opgemaakt
Februari 2014: biedingen gedaan op wrak
Juni 2014: opkoper reageert niet, contact met verzekeraar tegenpartij
Augustus 2014: nog geen reactie gehad van tegenpartij, vertegenwoordiger is op vakantie dus ligt weer stil tot eind vd maand :')

Nog steeds aan het wachten op de rest van het geld, 1 voorschot gehad wat ongeveer 1/3e is van het totaalbedrag :Z

Oja ik kreeg een tijdje geleden ook nog een brief van de Tsjechische politie dat de dader voor de rechter is voorgekomen en dat hij verder niet wordt vervolgd als hij de komende 2 jaar geen overtredingen begaat


[afbeelding]
Gho is hun wetboek door sinterklaas geschreven of zo met hun stafrecht _O- _O- _O-

Maar kloten zeg dat het zolang duurt
 
Kan het zijn dat de verzekeraar de schade heeft betaald minus de waarde van het wrak? Dat is normaal namelijk.

Wel k.. dat het allemaal zo traag gaat.
Nee voor het wrak hebben ze nog niks betaald, alleen een voorschot voor de medische kosten e.d.
 
Ik heb nog steeds geen kopie van het proces verbaal ontvangen, en ondertussen zegt de verzekering van de tegenpartij dat hun klant zegt dat het niet zijn schuld is. En de getuigen zijn doorgereden. Heb nu een reminder gestuurd naar de stichting PV, ik hoop dat ik het pv dan wel krijg.

Ondertussen moet ik zelf een eigen bijdrage betalen voor het vervoer met de ambulance. Dat vind ik absurd, eigen bijdrage voor de ambulance, zou de regering denken dat als je daar voor pampus op de vluchtstrook ligt, dat je dan tegen de ambulancemensen zegt "nee, dat wordt te duur, laat me nog maar ff liggen"?
 
Ondertussen moet ik zelf een eigen bijdrage betalen voor het vervoer met de ambulance. Dat vind ik absurd, eigen bijdrage voor de ambulance, zou de regering denken dat als je daar voor pampus op de vluchtstrook ligt, dat je dan tegen de ambulancemensen zegt "nee, dat wordt te duur, laat me nog maar ff liggen"?

Zo zijn de regels nu eenmaal, je hebt een eigen risico voor ziektekosten. Gelukkig kun je deze kosten ook gewoon opvoeren bij de verzekeraar (als ze eindelijk verantwoordelijkheid erkennen)

Sterkte nog ff!!
 
Nou, ik kan hier mijn verhaal van afgelopen maart ook wel droppen, ook al is ie echt te kud voor woorden :X

De dag nadat moeders de vrouw uitgerekend was en de laatste hand gelegd was aan de verbouwing (plaatsen dakkapellen en afwerking), dacht bruintje ff een klein rondje te gaan doen om lekker "uit te waaien" :]

Reed nog op het laatste stukje provinciale weg en was bijna thuis. Kwam bij een flauwe bocht naar links (met een verraderlijke knik), dacht "ff het gas los, beetje bijremmen en halverwege de bocht het gas er weer op".
Op het moment dat ik een beetje bij wil remmen, knijp ik mijn koppeling in, dacht meteen "wtf doe ik nou :? :? :? " Liet de koppeling weer los en de motor trok weer recht, helaas op het moment dat ik te dicht bij de berm zat. Daar kwam ik dus in terecht en ging plat. Ging op dat moment gelukkig niet al te hard, wat het eea wel beperkt heeft aan letsel en schade (boompje op ong een meter van mijn voorwiel en sloot op ong 1,5 meter van de "onderzijde" van de motor verwijderd toen alles tot stilstand was gekomen.

Nu rijd ik dagelijks woon-werk verkeer met een scooter en daar zit links aan het stuur dus ook een rem |(
Achteraf gezien (kijk je een koe altijd in zijn aars) was ik misschien geestelijk te brak om goed te kunnen reageren op alles. Werken (onregelmatige diensten), verbouwen, werken, verbouwen, enz, daar word je niet frisser van :N Dan is de kans een stuk groter dat je van dat soort fouten gaat maken. Stond wel gelijk op en probeerde de motor overeind te zetten, maar helaas joh, adrenaline was net ff te weinig aanwezig.

Uiteindelijke resultaat:
- Deuk in de ego
- Dag erna kon ik amper bewegen zonder pijn te voelen
- Enkel gekneusd
- Paar ribben gekneusd
- Jas, helm en handschoenen naar zijn grootje (gixxer-broek was wonderbaarlijk nog heel)
- +/- €1500,- schade aan de bike (kon wel janken, mijn droombike... '( )

full

full


Staat er nu inmiddels zo bij, bijna klaar (frame en acherbrug moeten nog matzwart gecoat worden).
full


Oh ja, tip van flip (gratis en voor niets). Mocht je nou op je plaat gegaan zijn en een hoogzwangere vrouw (met de daarbij komende hormonen) thuis hebben zitten die je ff op de hoogte wilt stellen... Ipv gelijk te vertellen dat je op je plaat bent gegaan, begin dan eerst ff over koetjes en kalfjes en "eindig" je het gesprek met "oh ja schat, heb zojuist de grond gekust oid..." Geloof me, dat werkt een stuk beter als dat ik gedaan heb (dus met de deur in huis vallen) Doe er je voordeel mee.... :')
 
Laatst bewerkt:
Ja, alleen is het een beetje lastig om al het kreupele te verbergen als de kleine besluit een weekje later te komen... :X Daarbij huppelde er nog eentje van 2,5 rond die het maar al te machtig vindt om ff op pappa zijn ribbenkas te springen, ja, was een fijn weekje... :')
 
Laatst bewerkt:
Maare, met de baby alles goedgekomen ;-) Jongen, meisje? En idd, dat moest manlief mij toen ook niet zo vertellen, het is overigens de bezorgdheid die dan opspeelt hoor... Niks hormonen... :+
 
Ik had het meegekregen je crash inderdaad. Aangezien ik ook elke dag op de motorscooter rij let ik er sinds jouw crash extra op dat ik niet met links per ongeluk ga remmen op de grote mensen motor.

SP1 is mooi geworden!!
 
Nou, ik kan hier mijn verhaal van afgelopen maart ook wel droppen, ook al is ie echt te kud voor woorden :X

De dag nadat moeders de vrouw uitgerekend was en de laatste hand gelegd was aan de verbouwing (plaatsen dakkapellen en afwerking), dacht bruintje ff een klein rondje te gaan doen om lekker "uit te waaien" :]

Reed nog op het laatste stukje provinciale weg en was bijna thuis. Kwam bij een flauwe bocht naar links (met een verraderlijke knik), dacht "ff het gas los, beetje bijremmen en halverwege de bocht het gas er weer op".
Op het moment dat ik een beetje bij wil remmen, knijp ik mijn koppeling in, dacht meteen "wtf doe ik nou :? :? :? " Liet de koppeling weer los en de motor trok weer recht, helaas op het moment dat ik te dicht bij de berm zat. Daar kwam ik dus in terecht en ging plat. Ging op dat moment gelukkig niet al te hard, wat het eea wel beperkt heeft aan letsel en schade (boompje op ong een meter van mijn voorwiel en sloot op ong 1,5 meter van de "onderzijde" van de motor verwijderd toen alles tot stilstand was gekomen.

Nu rijd ik dagelijks woon-werk verkeer met een scooter en daar zit links aan het stuur dus ook een rem |(
Achteraf gezien (kijk je een koe altijd in zijn aars) was ik misschien geestelijk te brak om goed te kunnen reageren op alles. Werken (onregelmatige diensten), verbouwen, werken, verbouwen, enz, daar word je niet frisser van :N Dan is de kans een stuk groter dat je van dat soort fouten gaat maken. Stond wel gelijk op en probeerde de motor overeind te zetten, maar helaas joh, adrenaline was net ff te weinig aanwezig.

Uiteindelijke resultaat:
- Deuk in de ego
- Dag erna kon ik amper bewegen zonder pijn te voelen
- Enkel gekneusd
- Paar ribben gekneusd
- Jas, helm en handschoenen naar zijn grootje (gixxer-broek was wonderbaarlijk nog heel)
- +/- €1500,- schade aan de bike (kon wel janken, mijn droombike... '( )

[afbeelding]
[afbeelding]

Staat er nu inmiddels zo bij, bijna klaar (frame en acherbrug moeten nog matzwart gecoat worden).
[afbeelding]

Oh ja, tip van flip (gratis en voor niets). Mocht je nou op je plaat gegaan zijn en een hoogzwangere vrouw (met de daarbij komende hormonen) thuis hebben zitten die je ff op de hoogte wilt stellen... Ipv gelijk te vertellen dat je op je plaat bent gegaan, begin dan eerst ff over koetjes en kalfjes en "eindig" je het gesprek met "oh ja schat, heb zojuist de grond gekust oid..." Geloof me, dat werkt een stuk beter als dat ik gedaan heb (dus met de deur in huis vallen) Doe er je voordeel mee.... :')
Aah hij ziet er weer goed uit :Y

Voor wat betreft je dik gedrukte:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan