Resultaat van je crash-topic: deel 2

Ik had het meegekregen je crash inderdaad. Aangezien ik ook elke dag op de motorscooter rij let ik er sinds jouw crash extra op dat ik niet met links per ongeluk ga remmen op de grote mensen motor.

SP1 is mooi geworden!!
Thanx. Ja, het is een stomme fout, maar eentje die je dus makkelijk maakt als je geestelijk er ff niet 100% bij bent :/
 
Oh ja, tip van flip (gratis en voor niets). Mocht je nou op je plaat gegaan zijn en een hoogzwangere vrouw (met de daarbij komende hormonen) thuis hebben zitten die je ff op de hoogte wilt stellen... Ipv gelijk te vertellen dat je op je plaat bent gegaan, begin dan eerst ff over koetjes en kalfjes en "eindig" je het gesprek met "oh ja schat, heb zojuist de grond gekust oid..." Geloof me, dat werkt een stuk beter als dat ik gedaan heb (dus met de deur in huis vallen) Doe er je voordeel mee.... :')
Mijn vrouw was dan wel niet zwanger, maar toen er bij haar in de winkel 2 agenten kwamen vertellen dat ik een zwaar ongeval met de motor had gekregen was haar reactie:

O, alweer?

:+ :}
 
nou vooruit, eentje uit de oude doos,

we schrijven 28 februari 2010 en mijn vriendin en zoon willen naar de lokale Intratuin, op de fiets. ik wilde niet op de fiets en wilde op de motor, geen probleem, zo geschiedde.
ik sta keurig op mijn beurt te wachten voor linksaf bij stoplicht totdat twee koekblikken ruimte maken voor me.

ah, mijn beurt, ik trek op, :] schakel door naar 2, naar 3 en toen zag de dame rechts komend uit de uitrit rechts me niet/niet op tijd en toen was het met 50 km/h toch echt BOEM. '(

mijn motor reed door, links afwijkend dan wel, na een behoorlijke dreun op spatbord en motorkap gevolgd door een stevige vloekpartij keek ik in de ogen van de al op leeftijd zijnde passagiere en die begon heftig te hyperventileren en greep richting borststreek, achteraf gezien was dat meer schrik dan ernstig.
En ik stond vast met de rechtervoet tussen de stalen delen van de voorbumper aan de relatief best jonge kleine Volkswagen.

De bestuurster wist even niet wat ze moest, kon doen en bleef maar zitten.... ergens best begrijpelijk.

de brandweer was gelukkig qua locatie redelijk dichtbij en met een hydraulische spreider werd ik bevrijd uit mijn positie om direct door gegeven te worden aan ambulancepersoneel.
in de ambulance besloot ik vriendin maar even te bellen om door te geven dat ik in de ambulance lag. Ik mocht van haar "daar blijven, zij kwam wel naar mij toe!", hoe lief van haar, toch ??? :Y

In korte tijd naar Eerste Hulp van lokaal ziekenhuis en na wat foto's-zonder-lachen, constateerden de medici dat mijn enkel gebroken was.
na wat shotjes morfine (lekker spul hoor, myammie) werd er wat gewrikt en mocht ik ter observatie en in afwachting op operatie (dagen later) op een slaapzaal mijn zonden overdenken.

anyway, operatie is geslaagd, de orthopedisch chirurg mocht lekker botjes puzzelen en de boel met 3 schroeven verbinden.

na achtereenvolgens, wit gips, blauw gips en zwart gips werd ik officieel toegelaten op openbare weg zonder krukken en mocht ik weer beter leren lopen.

ondertussen, na wat gesurf en napluizen van websites, besloot ik een letselschadeadvocaat in te schakelen en die heeft goede zaken voor me gedaan.

• in februari - heeft mijn advocaat mij opgezocht
• direct tegenpartij aansprakelijk gesteld
• maart - schadeposten verzameld
• maart - mijn motor laten taxeren (ik kreeg er na een jaar op rijden, total loss, meer voor terug als ik er voor betaald had) _O-
• april en mei - tegenpartij betaalde mij voorschot met kosten voor dagen in ziekenhuis, kosten voor de motor, transport van vriendin naar ziekenhuis in verband met controles, huur van de krukken en schade aan kleding.
• Later nog meer voorschotten voor kosten van fysiotherapie en kosten van arbeidsbemiddeling.
• volgende stap was bepalen van mijn economische kwetsbaarheid, vermogen om op korte termijn hobby's weer uit te voeren en inschatting kosten voor inschakelen huishoudelijke hulp.
• Ow ja, de gederfde inkomsten niet vergeten, gederfde levensvreugde en natuurlijk smartengeld.

In juli 2013 heb ik mijn einde-uitkering gekregen en daar ben ik bijzonder over te spreken, er kon makkelijk wat gebruikt worden voor jonge motor, opgebouwde schulden en een behoorlijke vakantie.

Ik had toen al besloten dat ik bij een eventueel nieuw ongeval met letselschade opnieuw deze firma zou benaderen. Wat ik toen als zeer NIET-serieus heb bedoeld te willen opmerken.

Eind juli was ik opnieuw betrokken bij een ongeval met letsel, word vervolgd …………. '(
 
nou vooruit, eentje uit de oude doos,

we schrijven 28 februari 2010 en mijn vriendin en zoon willen naar de lokale Intratuin, op de fiets. ik wilde niet op de fiets en wilde op de motor, geen probleem, zo geschiedde.
ik sta keurig op mijn beurt te wachten voor linksaf bij stoplicht totdat twee koekblikken ruimte maken voor me.

ah, mijn beurt, ik trek op, :] schakel door naar 2, naar 3 en toen zag de dame rechts komend uit de uitrit rechts me niet/niet op tijd en toen was het met 50 km/h toch echt BOEM. '(

mijn motor reed door, links afwijkend dan wel, na een behoorlijke dreun op spatbord en motorkap gevolgd door een stevige vloekpartij keek ik in de ogen van de al op leeftijd zijnde passagiere en die begon heftig te hyperventileren en greep richting borststreek, achteraf gezien was dat meer schrik dan ernstig.
En ik stond vast met de rechtervoet tussen de stalen delen van de voorbumper aan de relatief best jonge kleine Volkswagen.

De bestuurster wist even niet wat ze moest, kon doen en bleef maar zitten.... ergens best begrijpelijk.

de brandweer was gelukkig qua locatie redelijk dichtbij en met een hydraulische spreider werd ik bevrijd uit mijn positie om direct door gegeven te worden aan ambulancepersoneel.
in de ambulance besloot ik vriendin maar even te bellen om door te geven dat ik in de ambulance lag. Ik mocht van haar "daar blijven, zij kwam wel naar mij toe!", hoe lief van haar, toch ??? :Y

In korte tijd naar Eerste Hulp van lokaal ziekenhuis en na wat foto's-zonder-lachen, constateerden de medici dat mijn enkel gebroken was.
na wat shotjes morfine (lekker spul hoor, myammie) werd er wat gewrikt en mocht ik ter observatie en in afwachting op operatie (dagen later) op een slaapzaal mijn zonden overdenken.

anyway, operatie is geslaagd, de orthopedisch chirurg mocht lekker botjes puzzelen en de boel met 3 schroeven verbinden.

na achtereenvolgens, wit gips, blauw gips en zwart gips werd ik officieel toegelaten op openbare weg zonder krukken en mocht ik weer beter leren lopen.

ondertussen, na wat gesurf en napluizen van websites, besloot ik een letselschadeadvocaat in te schakelen en die heeft goede zaken voor me gedaan.

• in februari - heeft mijn advocaat mij opgezocht
• direct tegenpartij aansprakelijk gesteld
• maart - schadeposten verzameld
• maart - mijn motor laten taxeren (ik kreeg er na een jaar op rijden, total loss, meer voor terug als ik er voor betaald had) _O-
• april en mei - tegenpartij betaalde mij voorschot met kosten voor dagen in ziekenhuis, kosten voor de motor, transport van vriendin naar ziekenhuis in verband met controles, huur van de krukken en schade aan kleding.
• Later nog meer voorschotten voor kosten van fysiotherapie en kosten van arbeidsbemiddeling.
• volgende stap was bepalen van mijn economische kwetsbaarheid, vermogen om op korte termijn hobby's weer uit te voeren en inschatting kosten voor inschakelen huishoudelijke hulp.
• Ow ja, de gederfde inkomsten niet vergeten, gederfde levensvreugde en natuurlijk smartengeld.

In juli 2013 heb ik mijn einde-uitkering gekregen en daar ben ik bijzonder over te spreken, er kon makkelijk wat gebruikt worden voor jonge motor, opgebouwde schulden en een behoorlijke vakantie.

Ik had toen al besloten dat ik bij een eventueel nieuw ongeval met letselschade opnieuw deze firma zou benaderen. Wat ik toen als zeer NIET-serieus heb bedoeld te willen opmerken.

Eind juli was ik opnieuw betrokken bij een ongeval met letsel, word vervolgd …………. '(
Pfff, hoop geen ernstig letsel..? :/
 
nou vooruit, eentje uit de oude doos,

we schrijven 28 februari 2010 en mijn vriendin en zoon willen naar de lokale Intratuin, op de fiets. ik wilde niet op de fiets en wilde op de motor, geen probleem, zo geschiedde.
ik sta keurig op mijn beurt te wachten voor linksaf bij stoplicht totdat twee koekblikken ruimte maken voor me.

ah, mijn beurt, ik trek op, :] schakel door naar 2, naar 3 en toen zag de dame rechts komend uit de uitrit rechts me niet/niet op tijd en toen was het met 50 km/h toch echt BOEM. '(

mijn motor reed door, links afwijkend dan wel, na een behoorlijke dreun op spatbord en motorkap gevolgd door een stevige vloekpartij keek ik in de ogen van de al op leeftijd zijnde passagiere en die begon heftig te hyperventileren en greep richting borststreek, achteraf gezien was dat meer schrik dan ernstig.
En ik stond vast met de rechtervoet tussen de stalen delen van de voorbumper aan de relatief best jonge kleine Volkswagen.

De bestuurster wist even niet wat ze moest, kon doen en bleef maar zitten.... ergens best begrijpelijk.

de brandweer was gelukkig qua locatie redelijk dichtbij en met een hydraulische spreider werd ik bevrijd uit mijn positie om direct door gegeven te worden aan ambulancepersoneel.
in de ambulance besloot ik vriendin maar even te bellen om door te geven dat ik in de ambulance lag. Ik mocht van haar "daar blijven, zij kwam wel naar mij toe!", hoe lief van haar, toch ??? :Y

In korte tijd naar Eerste Hulp van lokaal ziekenhuis en na wat foto's-zonder-lachen, constateerden de medici dat mijn enkel gebroken was.
na wat shotjes morfine (lekker spul hoor, myammie) werd er wat gewrikt en mocht ik ter observatie en in afwachting op operatie (dagen later) op een slaapzaal mijn zonden overdenken.

anyway, operatie is geslaagd, de orthopedisch chirurg mocht lekker botjes puzzelen en de boel met 3 schroeven verbinden.

na achtereenvolgens, wit gips, blauw gips en zwart gips werd ik officieel toegelaten op openbare weg zonder krukken en mocht ik weer beter leren lopen.

ondertussen, na wat gesurf en napluizen van websites, besloot ik een letselschadeadvocaat in te schakelen en die heeft goede zaken voor me gedaan.

• in februari - heeft mijn advocaat mij opgezocht
• direct tegenpartij aansprakelijk gesteld
• maart - schadeposten verzameld
• maart - mijn motor laten taxeren (ik kreeg er na een jaar op rijden, total loss, meer voor terug als ik er voor betaald had) _O-
• april en mei - tegenpartij betaalde mij voorschot met kosten voor dagen in ziekenhuis, kosten voor de motor, transport van vriendin naar ziekenhuis in verband met controles, huur van de krukken en schade aan kleding.
• Later nog meer voorschotten voor kosten van fysiotherapie en kosten van arbeidsbemiddeling.
• volgende stap was bepalen van mijn economische kwetsbaarheid, vermogen om op korte termijn hobby's weer uit te voeren en inschatting kosten voor inschakelen huishoudelijke hulp.
• Ow ja, de gederfde inkomsten niet vergeten, gederfde levensvreugde en natuurlijk smartengeld.

In juli 2013 heb ik mijn einde-uitkering gekregen en daar ben ik bijzonder over te spreken, er kon makkelijk wat gebruikt worden voor jonge motor, opgebouwde schulden en een behoorlijke vakantie.

Ik had toen al besloten dat ik bij een eventueel nieuw ongeval met letselschade opnieuw deze firma zou benaderen. Wat ik toen als zeer NIET-serieus heb bedoeld te willen opmerken.

Eind juli was ik opnieuw betrokken bij een ongeval met letsel, word vervolgd …………. '(
Leuk geschreven, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Iets minder leuk is de laatste regel ;(
Ik hoop inderdaad dat het meevalt
 
Verbrijzelde enkel door de eerste of de laatste crash? :o

Dat zal de verzekering ook wel gaan vragen ja. Sowieso dat die de causaliteit in twijfel gaan trekken, maar als er goed herstel eerder gedocumenteerd is zal dat na wat gemekker over en weer hopelijk wel goed komen.

Sterkte ermee!
 
In het verleden zo vaak gevallen met fiets / bromfiets / motorfiets dat dit me statistisch gezien niet meer gaat gebeuren :+

Afgelopen vakantie toch weer een aantal bijna valpartijen moeten voorkomen.
Veroorzaakt door vermoeidheid en/of op automatische piloot rijden.
  • te snel op een bocht af komen rijden, gelukkig geen tegenliggers
  • voetje aan de vloer na domme actie op zandpad (teveel snelheid)
  • voorwielslip na wederom te hard op een zandpad (nog even die 30km onverhard rijden terwijl je er al doorheen zit)

Dankzij ervaringen uit het verleden de goede kant ondergehouden.
Op tijd de rem lossen is goud waard.

@ Ghetto Bassie
Achterwielrem niet gebruiken in noodsituaties, ook niet op de scooter.
Geldt ook voor het pedaal onder je rechtervoet op de VTR.

Altijd achter je voorwiel aangaan.
 
In het verleden zo vaak gevallen met fiets / bromfiets / motorfiets dat dit me statistisch gezien niet meer gaat gebeuren :+

Afgelopen vakantie toch weer een aantal bijna valpartijen moeten voorkomen.
Veroorzaakt door vermoeidheid en/of op automatische piloot rijden.
  • te snel op een bocht af komen rijden, gelukkig geen tegenliggers
  • voetje aan de vloer na domme actie op zandpad (teveel snelheid)
  • voorwielslip na wederom te hard op een zandpad (nog even die 30km onverhard rijden terwijl je er al doorheen zit)

Dankzij ervaringen uit het verleden de goede kant ondergehouden.
Op tijd de rem lossen is goud waard.

@ Ghetto Bassie
Achterwielrem niet gebruiken in noodsituaties, ook niet op de scooter.
Geldt ook voor het pedaal onder je rechtervoet op de VTR.

Altijd achter je voorwiel aangaan.

Moraalriddermode on

Misschien toch eens bij jezelf nagaan wat je moet doen om te voorkomen dat het een keer echt mis gaat?

Niemand heeft oneindig geluk.

Moraalriddermode off
 
Moraalriddermode on

Misschien toch eens bij jezelf nagaan wat je moet doen om te voorkomen dat het een keer echt mis gaat?

Niemand heeft oneindig geluk.

Moraalriddermode off

Geef slechts advies:
Blijf van die achterrem af in noodsituaties!

En rij niet sneller dan je kan remmen.
 
Laatst bewerkt:
In het verleden zo vaak gevallen met fiets / bromfiets / motorfiets dat dit me statistisch gezien niet meer gaat gebeuren :+

Afgelopen vakantie toch weer een aantal bijna valpartijen moeten voorkomen.
Veroorzaakt door vermoeidheid en/of op automatische piloot rijden.
  • te snel op een bocht af komen rijden, gelukkig geen tegenliggers
  • voetje aan de vloer na domme actie op zandpad (teveel snelheid)
  • voorwielslip na wederom te hard op een zandpad (nog even die 30km onverhard rijden terwijl je er al doorheen zit)

Dankzij ervaringen uit het verleden de goede kant ondergehouden.
Op tijd de rem lossen is goud waard.

@ Ghetto Bassie
Achterwielrem niet gebruiken in noodsituaties, ook niet op de scooter.
Geldt ook voor het pedaal onder je rechtervoet op de VTR.

Altijd achter je voorwiel aangaan.
Zal je vertellen dat ik mijn achterrem vrijwel nooit gebruik op de motor.
Op de scooter begin ik eerst met achter te remmen omdat het voor "alles of niets" is. Die rem moet nog ff nagekeken worden en dan ga ik er vanuit dat ik 'm op de scooter ook vrijwel niet meer ga gebruiken...
 
Laatst bewerkt:
Zal je vertellen dat ik mijn achterrem vrijwel nooit gebruik op de motor.
Op de scooter begin ik eerst met achter te remmen omdat het voor "alles of niets" is. Die rem moet nog ff nagekeken worden en dan ga ik er vanuit dat ik 'm op de scooter ook vrijwel niet meer ga gebruiken...

Wat ik dan weer niet snap is dat je op een gare scooter naar je werk gaat terwijl er beter vervoer (VTR) aanwezig is :?
 
Heel begrijpelijk hoor... Mijn motor mag ook alleen buiten spelen als het mooi weer is en het baasje moet eventjes uitgelaten worden :+
Voor alle andere ritjes de fiets of auto.
 
Laatst bewerkt:
Dikke 50cc 4 takt Kymco jonguh, gaat als een malle en dat met 1 op 40.... :P Dat red mijn sp net niet zeg maar, daarbij zit ik met slecht weer achter een mega windscherm die er voor zorgt dat ik niet ernstig nat word. En een scooter poetsen? :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan