Afgelopen zaterdag de Firestorm voor een uurtje ingeruild voor iets anders:
[afbeelding]
Holy crap! Wat een strakke fiets is dit...maar goed, budgettair onverantwoord en mijn trouwe Stormpje is nog lang niet versleten...
die zijn idd errug gaaf.
Maat van me wil die ook nog eens kopen (waarschijnlijk als 2e hands wanneer ze enigzins betaalbaar worden)
dingen zijn echt rete snel... helaas reed er vorig jaar ook een op het circuit en die kon mij met geen moigelijkheid bij houden.... maar dat ligt toch echt aan de bestuurder, want vorige week deed er weer een mee en die kon ik alleen maar uitzwaaien
Revelation, ik heb je hitteschildje ontvangen ! Een van deze dagen eens monteren & een testritje doen ..
Heb op dit moment nog bezoek in de werkplaats ..
[afbeelding]
Ja ik vind die shorties ook wel mooi!Zal wel klinken.
Hier was pas geleden een setje carbon "dan moto" dempers van eigenaar gewisseld?
Ik twijfel nog wat ik precies ga doen.
De radiators origineel en kaal laten, vind ik niet zo mooi.
Die dingen blijven me een doorn in het oog:
[afbeelding]
[afbeelding]
Sparxx zn oplossing is mooi, maar ik heb een poly race kuipje uit 1 deel, dus dat werkt niet. Moet ik alsnog L+R + onderkuip delen gaan zoeken..
Dit is ook wel ruig;
[afbeelding]
En dit is evt een tussen oplossing; de originele rechter radiator dwars voor plaatsen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar dan zou ik toch radiator covers gaan zoeken,
zoiets als een ER6N heeft of een Z1000 of een triumph speedtriple.
Ik betwijfel of dat gaat lukken. Die USD voorvork is namelijk 53mm dik.
De stuur uitslag is nu al beperkt door de koelslangen en kabelboom.
Laat staan dat ik daar een radiator tussen frutten kan.
Evt 1 radiator op zn kant kan ook nog;
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar de ultieme oplossing vind ik dit toch wel:
[afbeelding]
[afbeelding]
en
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Revelation: als je de Nikko's besluit weg te doen, laat het dan ff weten. Ik vind ze wel vet.
Wat betreft mijn soap: gisteren weer even wezen informeren en de afgelopen week is er he-le-maal niets aan mijn VTR gedaan. Het was zoooo druk (tja, is dat mijn probleem?). Als ik het goed begrepen heb, is de CDI van Revelation ook nog niet geprobeerd. De banaan staat voor het einde van deze week weer in de planning. Ze proberen nog een paar dingetjes en is het dan nog niet goed, dan gaat de veter naar No Limits in Roden (ik had dus verwacht dat dat in de loop van deze week al zou gebeuren).
Ik heb de beste meneer maar even duidelijk gemaakt dat ik de motor rond 10 juli echt wel weer goed lopend thuis wil hebben, aangezien er dan een weekendje Ardennen/Eifel voor de deur staat. Fingers crossed dus!
Dat belooft trouwens wel een mooi weekendje te worden. De laatste jaren ga ik steeds met drie gasten, waarvan twee dan altijd een motor huren. Eentje heeft voor dit jaar iig (op mijn aanraden) een KTM Superduke gereserveerd en de ander twijfelde tussen een Honda CB1000R, BMW F800R, Duuc Monster 696 en een Triumph Street Triple. Leuk om te proberen iig
De radiator overdwars voor vind ook nog helemaal zo gek nog niet, maar als hij in het kontje kan is dat natuurlijk het mooist.
Gisteren ff op en neer naar Culemborg vanuit den bosch.
Een of andere hoer gooit der peuk uit het raam, was blij dat ik mijn vizier dicht had zitten anders had ik zo door kunnen roken.
Wat bezield mensen toch!!!
Nouja, 10 juli heb ik daar als datum gegeven. We gaan 15 t/m 17, dus een kleine buffer is er nog
Je foto's zie ik wel verschijnen. Eens kijken of ik daar wat mee kan (want zal zonder linkpipes etc wellicht wat geknutsel met zich meebrengen)
Meende een "adresje" te hebben om mijn voorvork te reviseren (nieuwe veren en olie), maar deze kennis haakt af. Wel ervaring met oude choppers, maar durft het met mijn Storm niet aan.
Iemand in het noorden des lands bereid mij, tegen vergoeding, te helpen? Nou ja, beter gezegd ik help, want als ik het zelf zou kunnen was het al klaar
"Nieuwe" veren en keerringen liggen al klaar. Volgens mij alleen nog olie en wat gereedschap en ervaring.
Thxs,
Ronald
Zelf doen!!! Zo moeilijk is een voorvork reviseren niet .... Met een goed werkplaatshandboek en motor-forumkom je al een heel eind ..... Een pneumatische slagmoersleutel is ook wel erg handig om onderste bouten uit de poten te draaien (het binnenwerk draait vaak mee)
succes.
zekerwat is ermee gebeurd, of moet er aan gedaan worden?..aangezien zelfs de koplamp en elektra los ligt?
M900
Met Termi's