Rijbewijs ingenomen

tipgever

MF'er
27 apr 2006
226
0
de veluwe gld
Hallo
Vandaag 13-05-2011 18.00 uit mijn werk aangehouden 60 km te hard en dus rijbewijs kwijt.Erg stom en niet echt handig .Voor mij de eerste keer en al 30 jaar in bezit van mij rijbewijs.Donderdag as gaan we naar de Nort west 200 in Ierland op de motor.Keek er erg naar uit .Iemand nog tips en trucs of het mogelijk is om dat proces van 10 dagen te verkorten .Zodat ik toch nog mee zou kunnen met mijn eigen motor

vast bedankt voor jullie reacties
 
klaagschrift aan de OvJ en erin vermelden hoe erg je het rbw nodig hebt voor werk? Misschien nog met een brief van je werkgever ofzo.. check flitsservice maar eens

Je kunt het er ook op gooien dat je heel graag op vakantie wilt :+
 
Onder de 70 te hard heb je, mits je een jaar geen boetes harder dan 30km/h hebt gehad je rbw binnen 10dagen terug.

Vanaf dag 3 kan je bellen met OvJ of ze al een beslissing hebben genomen, je kan daarbij ook direct een klaagschrift sturen samen met bijv een werkgevers verklaring (geen rbw, direct ontslag bijv.).

Kijk ook op www.flitsservice.nl
 
Mijn ervaring is dat het voor de eerste keer niet veel uitmaakt of je nou wel of niet een klaagschrift stuurt. Heb ik ook gedaan nadat ik gecorrigeerd 57 km/h te hard had gereden maar ik moest gewoon wachten totdat mijn zaak in behandeling werd genomen en ik had net de pech dat het behoorlijk druk was daar. Op de 10e dag werd pas de beslissing gemaakt (dus nog binnen de termijn) en had hem de 12e dag terug. Een collega van mij had geen klaagschrift gestuurd en had hem de 4e dag weer. Dus het ligt er net aan hoe druk de officier van justitie het heeft. Gewoon elke dag een belletje doen en vragen of er al een beslissing is genomen.
 
Meestal kan je het niet echt versnellen, wat wel kan is idd dat hij het niet druk heeft en als jij geen hoege boetes hebt gehad over ernstige overtredingen krijg je hem eerder terug wanneer dit dus niet het geval is, ik hoop voor je dat je hem optijd terug krijgt!
 
Hallo
Vandaag 13-05-2011 18.00 uit mijn werk aangehouden 60 km te hard en dus rijbewijs kwijt.Erg stom en niet echt handig .Voor mij de eerste keer en al 30 jaar in bezit van mij rijbewijs.Donderdag as gaan we naar de Nort west 200 in Ierland op de motor.Keek er erg naar uit .Iemand nog tips en trucs of het mogelijk is om dat proces van 10 dagen te verkorten .Zodat ik toch nog mee zou kunnen met mijn eigen motor

vast bedankt voor jullie reacties
Ik heb iedere dag gebeld hoe het met mijn rijbewijs zat, had hem na 4 dagen terug. Je moet een beetje geluk hebben, het kan 4 dagen duren maar ook 10 dagen.
 
zeg de ovj hoeveel zin je had in die vakantie. Dat als hij je rijbewijs optijd terug geeft hij zelfs wel achterop mee mag!


Dit was natuurlijk enorm lollig bedoeld enzo. Maar ik vraag het me opeens af, misschien werkt het wel een enigsinds grappige brief te sturen? Als die ovj een beetje humor heeft. Uiteraard ook vermelden dat je in al die jaren weinig boetes hebt gehad enzo
 
Laatst bewerkt:
Een OvJ met humor moet ik nog meemaken.

Nog nooit eentje gezien met humor.
Agenten hebben het tegenwoordig ook al niet meer dus gaat de goeie kant op
 
vrijdag de 13e geeft dan toch ongeluk? ;[

succes met afhandelen..
Klaagschrift.

Geachte mijnheer/mevrouw,

Vrijdag de 13e ben ik mijn rbw kwijt geraakt d.m.v. te hard rijden met een overschrijving van 60 km p/u te hard.

Ik kan hier niets aan doen aangezien het een ongeluksdag betreft en wil u op de hoogte stellen dat alle handelingen die uitgevoerd zijn ik daar niet voor aansprakelijk ben.

Bij deze wil ik u graag verzoeken om mijn rbw terug te geven binnen 10 werkdagen.

Ik verwacht een goede en snelle afloop.

Hoogachtend dhr, .......
 
Je mag toch alleen in Nederland niet rijden dan :? Dus breng de motor op een aanhanger naar de boot en vanaf daar lekker rijden.

Ik weet niet of t klopt, maar je kan t ff uitzoeken.



Maar misschien werkt t alleen omgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
Geachte Heer/Mevrouw,

Vrijdag 13 mei j.l. ben ik staande gehouden en is (door een overschrijding van de maximum snelheid met 60 km/h) mijn rijbewijs ingenomen.

Door alle stress van de afgelopen weken (en ik daarom ook op een motorvakantie ga naar Ierland) Is de rit van afgelopen vrijdag naar huis extreem uitgevallen. Ik heb 30 jaar mijn rijbewijs (U kunt het zien, want die ligt bij u) en nog nooit eerder zó'n voorval gehad.

Het betreurt mij oprecht en wil u daarom vragen om mij het rijbewijs voor mijn geliefde vakantie naar Ierland terug te geven.

Met grote spijt, betuig ik.

Tipgever.
 
Een OvJ met humor moet ik nog meemaken.

Nog nooit eentje gezien met humor.
Agenten hebben het tegenwoordig ook al niet meer dus gaat de goeie kant op

Oh? Achteraf liggen we altijd in een deuk hoor....... :+
 
zeg de ovj hoeveel zin je had in die vakantie. Dat als hij je rijbewijs optijd terug geeft hij zelfs wel achterop mee mag!
Dit was natuurlijk enorm lollig bedoeld enzo. Maar ik vraag het me opeens af, misschien werkt het wel een enigsinds grappige brief te sturen? Als die ovj een beetje humor heeft. Uiteraard ook vermelden dat je in al die jaren weinig boetes hebt gehad enzo

Hm..... de gemiddelde Ovj is niet écht een lolbroek. Daarnaast: als je er een dolletje van maakt kán justitie het idee krijgen dat je het allemaal niet erg serieus neemt.

Daarnaast: het is een administratieve afhandeling. Iemand loopt in de administratie na of je een verkeerszondaar bent, zo nee dan wordt het rb teruggestuurd. Zo'n brief heeft m.i. dus weinig tot geen effect en kan hooguit negatief werken. Een belletje kan mogelijk geen kwaad, of het echt helpt is een tweede.
 
Bellen en de situatie rustig uitleggen....meer kun je volgens mij niet doen.... ohja, en hopen....

Elke dag bellen ed komt ze de neusgaten uit, zou me voorstellen dat het juist averechts werkt.
 
Bellen en de situatie rustig uitleggen....meer kun je volgens mij niet doen.... ohja, en hopen....

Elke dag bellen ed komt ze de neusgaten uit, zou me voorstellen dat het juist averechts werkt.

Dit heeft mijn voorkeur ook .Denk wel dat blik op de weg mij nog wel gaat bellen voor mijn verhaal en wat ik er van vond.Heb wel nog aan die AGENT gevraagd of hij nu met een fijn gevoel gaat slapen straks na het zien van de beelden op het scherm.Hoezo,
Nou het was te hard maar niet gevaarlijk en de weg was vrij en er zijn geen zijwegen of fietspaden .Bedoel er mee te zeggen dat de straf best hoog is ,als ik iemand beroof is de straf lager en met een uurtje afgedaan en kan ik zo weer in de auto stappen en verder
Ja dit is de straf die er op staat .Ben eruit gestapt met de woorden Slaap lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan