Rijbewijs ingevorderd

Dat wordt een dagvaarding, volgens mij mag de rechter de boete beslissen. Je bent nu waarschijnlijk je rijbewijs zo'n 10 dagen kwijt. De volgende keren ben je 'm steeds langer kwijt.
 
Balen man :(

Heb je al eerder overtredingen begaan boven de 30km te hard?
Schijnt anders zo te zijn dat de prent nu dan duurder is ivm met het dus kennelijk vaker te hard rijden oid.

Maare, ken iemand die de eerste keer met 30 te hard is gepakt.

239 waar 100 was toegestaan op de N11.
Boete tussen de 1500 en 2000 euries.
Exacte bedrag wou hij niet zeggen :+
6 maanden rbw kwijt, 4 maanden motor kwijt en 2 jaar voorwaardelijk B|
 
en heb je zoiets een paar keer, dan mag je een rijvaardigheidscursus doen,heb ik ook gehad. heel leuk zoiets :(
 
239 waar 100 was toegestaan op de N11.
Boete tussen de 1500 en 2000 euries.
Exacte bedrag wou hij niet zeggen :+
6 maanden rbw kwijt, 4 maanden motor kwijt en 2 jaar voorwaardelijk B|

En als ze een verkrachter oppakken komt ie er vanaf met een uurtje onkruid wieden in de gemeentetuin.... :X
 
erg kut voor je........

Ik kan me er goed in plaatsen hoe je je nu voelt
en heb tot nog toe nog heel veel geluk gehad op dat gebied :} !!

Maar laat je misschien weten wat het uiteindelijk geworden is de prent en hoe lang je dat mooie rose papiertje kwijt bent geweest ?

PS met 200 op zo n VMAX.........waaj je er dan niet af haha ??
 
Ja hoor....Ik val in de prijzen! 5 mei: Koos Spee-dag!

Op de terugrit uit Scheveningen met m'n Vmax reed er (achteraf gezien dus) een blauwe Politie-VW achter me aan.
Ze hadden mij in de smiezen toen ik een auto rechts passerde op de Utrechtse baan (Den Haag). Ze probeerden me bij te houden, maar pas bij Gouda hadden ze me ingehaald. Daar een stukje 'trajectcontrole' uitgevoerd en me boven de 200 gepeilt, maar gemiddeld 193 Km/pu.
(de rest reed ik ook te hard maar daar hebben ze geen beelden van)

In Gouda aangehouden en............rijbewijs moeten inleveren.
Videobeelden mogen zien.......(niet eens een cameraman in de auto erbij dus ik kom niet op TV)
Dat wordt dus een zeer dikke bon.
Het is de eerste keer, maar toch.......
Wel aardig dat ik m'n motor naar huis mocht duwen (want zelfs duwen is voor de wet besturen).

Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring mee en wat zijn de boete's.

De boete wordt: € 744,- maar dat is het ergste niet. Wat wel erg is, is dat je 4 maanden rijontzegging krijgt ONvoorwaardelijk. Klote, maar je doet er niets aan. Als je me niet gelooft check dan: http://www.om.nl/beleid/beleidsregel.php?vv=0&cid=15&rid=169

Ik ben dus uitgegaan van dat je gepakt bent op 93 km/h te hard.

Het klotige is, dat je na je rijontzegging dan ook nog 1 jaar in de recidive zit. Ik zit dat ook nog tot november dit jaar geloof ik, maar zorg maar dat je je koest houdt dan. Ik moet ook echt uitkijken. Gisteren ook weer lekker geknald. Ik kijk dan wel supergoed naar de berm, maar er kan er altijd 1 doorheen glippen natuurlijk. :X
 
Heb je niet hard genoeg gereden denk ik ,als ze je weer inhalen. ;)

Dus : als je het gas opentrek voor zeg 20-30 km, ga daarna niet "zachter" rijden tot je thuis ben. })
Of : niet te snel rijden.

trouwens vanochtend ook van zevenhuizen -denhaag bijna 5 minuten ! niet omkijken maar blijven knallen tot ik op m`n werk ben. })
 
Dit is heeel erg ellendig :r .. Ik hoop binnen een maand of 2 me rijbewijs te hebben.. Maar voor me auto rijbewijs heb ik een punten telling.. Is dat met je motor rijbewijs ook zo?? (3 punten.. als je daar over heen komt heb je een zwaar probleem)
 
ik had m'n rijbewijs met een paar dagen weer terug.
als je geen eerdere zware overtredingen hebt begaan zal je hem binnen tien werkdagen weer terug moeten hebben.
wel ff er achteraan gaan bij justitie,scheelt iets in tijd.

ik mocht de band van m'n actie's niet eens bij bestellen ;)

suc6
 
kennis van me is laats gepakt met 98 gecorigeerd door de bebouwde kom(telt zwaarder)
384 euro boete 4 maanden rijontzegging en 2 jaar voorwaardelijk.
na veel zeuren en punten aanvoeren werden deze 4 maanden ook voorwaardelijk,maar als ie nu gepakt wordt is ie alles 4 maanden kwijt.
 
Hoe lang gaat het goed ? het is jou overkomen en das mooi klote. Dit kan, denk ik een ieder van ons overkomen. De machines die bij besturen gaan heel erg snel, heel snel! Kun je dan nog wel aandacht besteden aan de berm en what about die undercover politie auto. Laten we nou eerlijk zijn je gaat bij een gangentje van 200 niet met twee vingers in je neus om je heen kijken. Of scheiden hier de mannen van de jongens? dan blijf ik maar een jongentje.

Ik hoop dat je er zonder veel schade en schande vanaf komt, enne laat je ook weten wanneer je deze zonde weer begaat !!!!! tot die tijd mag je bij mij achterop :]

Ps: mijn vraag: ben je dan ook je rijbewijs kwijt voor het besturen van een koekblik ?
 
volgende keer gas bij geven net als gohst rider....
maar effe serieus boete zal fors zijn maar das iedere keer weer anders
kun je wel opzoeken op de site van t openbaar ministerie
succes
 
Hé Erik, da's mooi klote en dat is zachtjes uitgedrukt. Je hebt toch wel zo'n mooie folder meegekregen?

Uit een folder die ik als ontvangbewijs van een hoofdagent van de videosurveillance Brabant-Zuid-Oost mocht ontvangen:

Staande gehouden. Wat nu?

30km/u of meer te hard?
- U krijgt een forse boete
- het OM registreert uw overtreding
- Rijdt u binnen een jaar na uw vorige overtreding nog een keer meer dan 30km/u te hard, dan geldt de recidiveregeling (op autosnelwegen 40km/u of meer te hard). Het OM biedt u geen transactie (boete) meer aan. Uw zaak komt voor de kantonrechter. U hoort tijdens de zitting welke straf het OM eist. De geëiste straf wordt hoger naarmate u meer snelheidovertredingen begaat. De officier van justitie kan, naast een geldboete, ook ontzegging van de rijbevoegdheid eisen. Dat kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag u blijven rijden, mits u niet opnieuw over de schreef gaat. Doet u dit wel, dat gaat de ontzgging van de rijbevoegdheid alsnog in.

50km/u of meer te hard?
- De politie vordert uw rijbewijs direct in; u krijgt een ontvangsbewijs.
- U mag niet meer verder rijden.
- De politie stuurt uw rijbewijs naar het OM.
- Het OM registreert uw overtreding.
- Het OM stuurt u binnen tien werkdagen schriftelijk bericht over de vervolgprocedure.
- Is het uw eerste staandehouding voor zo'n ernstige snelheidsovertreding? Dan krijgt u uw rijbewijs normaal gesproken binnen tien werkdagen terug. Vertoonde u buiten de snelheidsovertreding ander gevaarlijk gedrag in het verkeer, dan kan het OM besluiten uw rijbewijs niet binnen deze termijn terug te geven.
- Kreeg u eerder een boete voor een snelheidsovertreding van 30km/u of meer (op autosnelwegen 40km/u of meer)? Dan moet u binnen (maximaal) vier maanden voorkomen bij het OM. Of u uw rijbewijs voor de zitting terugkrijgt, laat het OM u schriftelijk weten.
- U krijgt een forse boete. Recidivisten riskeren een (on)voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid.

70km/u of meer te hard?
- De politie vordert uw rijbwijs direct in; u krijgt een ontvangstbewijs.
- U mag niet meer verder rijden.
- De politie stuurt uw rijbewijs naar het OM.
- Het OM registreert uw overtreding.
- Het OM bericht u binnen tien werkdagen over de vervolgprocedure.
- U moet binnen (maximaal) vier maanden voorkomen bij het OM. In principe krijgt u uw rijbewijs pas na de zitting terug. Wanneer u uw rijbewijs bij het OM mag ophalen, hoort u tijdens of na de zitting. Of u krijgt hierover schriftelijk bericht.
- U krijgt een forse boete. De rechter kan ook een (on)voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid opleggen.

100% te hard?
Overschrijdt u de maximum toegestane snelheid op een weg met 100%, dwz. 100km/u ipv. 50 km/u of 160km/u ipv. 80 km/u of 246km/u ipv. 100km/u, dan kan de politie uw auto of motor in beslag nemen. De politie doet dit, in overleg met het OM, als het verkeersgedrag van de overtreder 'direct gevaar' oplevert"

Ook leuk: "Artikel 130: Begaat u geregeld grove verkeersovertredingen, dan loopt u het risico dat u een onderzoek moet ondergaan naar uw lichamelijke en geestelijke geschiktheid om een motorvoertuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek kan het CBR uw rijbewijs ongeldig verklaren."



73 te hard, dus binnen 10 dagen bericht over de vervolgprocedure en je rijbewijs pas terug na de zitting. Ik hoop maar dat ze je het extraatje (bezoek aan het CBR) besparen, want dan begint het geouwehoer pas goed.

Heel veel succes,

martijn

PS. Hoe is het met Huub zijn +79 in de bebouwde kom afgelopen?
 
Tja... op een bochtige weg had je ze kwijt kunnen raken.... maar ja, het blijft een V-Max :+

Nee... lullig :X

First Timer.... wordt een dikke prent en je zal ervoor naar de rechtbank moeten. Héél veel sterkte en ik zal voor je duimen.

*D
 
eerste keer dan valt t allemaal wel mee denk
waarschinlijk rond de 1000 euries
volgende keer net als gohst rider doen...... (part 2)
maarre succes
 
@VmaxGEK
Dus als ik het goed begrijp ben je met 73km/u (zonder correctie) te hard gepakt dat zou dus met correctie neerkomen op 67km/u gecorrigeerd te hard, dus je hebt net "geluk".
Als dit de eerste keer is heb je je rijbewijs binnen tien dagen terug (wel even achteraan gaan) en krijg je naar alle waarschijnlijkheid een transactievoorstel, volgens mij is de boete 8euro per kilometer te hard dus reken maar uit. Deze overtreding wordt wel geregisteerd dus hou daar rekening mee.

Als deze overtreding in het 100 of 70 stuk is gepleegd dan liggen de zaken wel iets anders, ik ga er even vanuit dat het in het 120 stuk is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan