Rijbewijs kwijt, wat nu?

Nou tis niet de eerste keer dat meneer een boete krijgt.. maar goed; de laatste was zo'n 3 jaar geleden; iets van 60 te hard; dat was een boete van € 327,00.. maar goed... denken jullie?? gaan ze zo'n oude koe uit de sloot vissen?? :N
 
Nou tis niet de eerste keer dat meneer een boete krijgt.. maar goed; de laatste was zo'n 3 jaar geleden; iets van 60 te hard; dat was een boete van € 327,00.. maar goed... denken jullie?? gaan ze zo'n oude koe uit de sloot vissen?? :N
Dat valt buiten de recidive termijn, dus in principe zal de OvJ dat niet meenemen. Als je voor de rechter moet verschijnen, kan ie wel es een blik werpen op zijn historie.
 
ik duim voor die € 110,00

en ik heb um net gesproken; z'n baas is niet :N boos.. iedereen lacht um gewoon uit... *O* eigen schuld; dikke bult...
 
ik was bij m'n 1e artikel 5 ook 150 euro kwijt.
Volgens mij als't je eerste artikel 5 is valt het wel mee.

Je vriend heeft een bekeuring gehad voor snelheid (60km) volgens mij is dat een ander type bekeuring (snelheid) en wordt dat zoiezo al niet mee gerekent als recidive omdat dit gevaar / hinder is.

Meld in een bezwaarschrift goed en duidelijk dat er verder niemand in de buurt was. En dat je dus mogelijkerwijs ook niemand in gevaar hebt gebracht.

Ik denk dat het wel wat meevalt. Alleen wel een pittige bekeuring. Rijbewijs komt snel weer terug denk ik.
 
heeft iemand een voorbeeld van zo'n bezwaarschrift of weet iemand een site?
 
en trouwens als hij dus die papieren binnenkrijgt; is het dan handig om meteen al bezwaar te maken?? of beter eerst afwachten??
 
mjaw, ik hoop dat je vriend hele zware motor rijdt, en zelf ook heel erg schrok van de wheely, dat het hem zomaar overkwam, en hij ook blij was dat het goed afliep O-) . O-)

da's een goed idee !!!

Dan heb je dus niet je voertuig onder controle en word er NAAST de art 5 ook een art130 WVW procedure opgestart en mag je bij het CBR nog weer eens gaan laten zien of je je rijbewijs wel waard bent....kost je erg veel bvrije tijd en ook nog de nodige 100den euro's...


Wel even nadenken voor je zulke uitspraken doet of zulke tips geeft!!... :X !! ;)
 
ja.. die vond ik ook niet zo handig... :X
maar dat gaan we dus niet zeggen, maar wat vinden jullie van zo'n bezwaarschrift??
 
ja.. die vond ik ook niet zo handig... :X
maar dat gaan we dus niet zeggen, maar wat vinden jullie van zo'n bezwaarschrift??
 
Joh, ik zou eerst eens even afwachten wát ie nu precies krijgt. Nu al gelijk met allerlei bezwaren gaan schermen heeft weinig zin. Met een beetje mazzel krijgt ie binnen een paar dagen zijn RBW terug en een poosje daarna een boete. Als die boete dan niet bizar hoog is, gewoon betalen en verder geen slapende honden wakker maken. Als het voor de rechter moet komen en je hebt geen hele goeie redenen voor een bezwaar (en als de boete niet te hoog is, heb je die niet want hij zat gewoon fout), wordt het er vaak alleen maar slechter van.
 
Joh, ik zou eerst eens even afwachten wát ie nu precies krijgt. Nu al gelijk met allerlei bezwaren gaan schermen heeft weinig zin. Met een beetje mazzel krijgt ie binnen een paar dagen zijn RBW terug en een poosje daarna een boete. Als die boete dan niet bizar hoog is, gewoon betalen en verder geen slapende honden wakker maken. Als het voor de rechter moet komen en je hebt geen hele goeie redenen voor een bezwaar (en als de boete niet te hoog is, heb je die niet want hij zat gewoon fout), wordt het er vaak alleen maar slechter van.

Ja, idd Orpheus; we wachten het eerst wel even af, ik blijf hopen op een boete; dat is ook wel kut maar beter dan je rijbewijs kwijt.. en slapende hondjes willen we al helemaal niet wakker maken _O-
 
laat maar hij doet het.. ik heb het door *O*
Hij ziet er alleen niet uit... Kun je beter deze nemen:

full


Effe de volgende code bij je icoon invullen:
Code:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/387171
Leuke fiets BTW O-)
 
BTW; thanks voor the compliment!! haha.. 't was ff zoeken maar ik wilde perséé een roze motor... :]
 
je kunt altijd bezwaar indienen. Vooral op die wheelie als jij daarvoor een boete krijgt: bv was maar net 5 cm. waar begint een wheelie (bij hoeveel cm ?). Het wheel gaat altijd wat omhoog als jij het gas goed opent.. Ook over de snelheid valt te twisten: wat was de geschatte snelheid van meneer cops; en wat is zijn afwijking op zijn kmteller etc...
bezwaar indienen is goed: het verstopt het justitiele apparaat en op de lange termijn laat zien dat zo'n repressief beleid tot nietk leidt... bezwaren voobeelden op www.flitsservice.nl
suc6

:W
 
je kunt altijd bezwaar indienen. Vooral op die wheelie als jij daarvoor een boete krijgt: bv was maar net 5 cm. waar begint een wheelie (bij hoeveel cm ?). Het wheel gaat altijd wat omhoog als jij het gas goed opent.. Ook over de snelheid valt te twisten: wat was de geschatte snelheid van meneer cops; en wat is zijn afwijking op zijn kmteller etc...
bezwaar indienen is goed: het verstopt het justitiele apparaat en op de lange termijn laat zien dat zo'n repressief beleid tot nietk leidt... bezwaren voobeelden op www.flitsservice.nl
suc6

:W
Nee, het zorgt ervoor dat op de lange termijn het indienen van een bezwaar gewoon niet meer mogelijk is. |(
Die kant gaan we toch al op, aangezien de wet die het mogelijk maakt dat het OM zelf sancties oplegt zonder tussenkomst van de rechter net door de eerste kamer is.

En reken er maar gerust op dat de rechter het echt wel doorheeft als je dat probeert en je dan gewoon een nog zwaardere straf oplegt.

Talk about stupide adviezen. |(
 
Nee, het zorgt ervoor dat op de lange termijn het indienen van een bezwaar gewoon niet meer mogelijk is. |(
Die kant gaan we toch al op, aangezien de wet die het mogelijk maakt dat het OM zelf sancties oplegt zonder tussenkomst van de rechter net door de eerste kamer is.

En reken er maar gerust op dat de rechter het echt wel doorheeft als je dat probeert en je dan gewoon een nog zwaardere straf oplegt.

Talk about stupide adviezen. |(
zoveel onzin bij elkaar kom je niet vaak tegen
:Z :Z
1) het opleggen van straffen via de OM heeft met bezwaren absoluut NIETS mee te maken. Het is een soort verkapte manier om de rechters te ontzien, maar je BLIJFT gewoon je mogelijkheid houden om bezwaar te maken.
2) de rechter kan niet zomaar een zwaardere straf opleggen omdat je een bezwaar maakt. Als jij 1 zoeen geval kan laten zien dan betaal ik je een fles champagne :Y vele succes met je zoektocht !!
3) wat er dan ook voor shortcuts bedacht worden door onze Donnertje, bezwaar maken blijft hoe dan ook een grondrecht...
4) de rechter moet nog steeds onafhankelijk van zijn vermoedens, de INHOUD van je bezwaar beoordelen.

ik blijf erbij dat het de enigste methode is om deze beleid te veranderen. Dit beleid gaat om geld, laat het dus meer kosten. })


gelukkig heb jij meer verstand van ????

en by the way: niet geschoten is altijd mis

:W
 
zoveel onzin bij elkaar kom je niet vaak tegen
:Z :Z
1) het opleggen van straffen via de OM heeft met bezwaren absoluut NIETS mee te maken. Het is een soort verkapte manier om de rechters te ontzien, maar je BLIJFT gewoon je mogelijkheid houden om bezwaar te maken.
2) de rechter kan niet zomaar een zwaardere straf opleggen omdat je een bezwaar maakt. Als jij 1 zoeen geval kan laten zien dan betaal ik je een fles champagne :Y vele succes met je zoektocht !!
3) wat er dan ook voor shortcuts bedacht worden door onze Donnertje, bezwaar maken blijft hoe dan ook een grondrecht...
4) de rechter moet nog steeds onafhankelijk van zijn vermoedens, de INHOUD van je bezwaar beoordelen.

ik blijf erbij dat het de enigste methode is om deze beleid te veranderen. Dit beleid gaat om geld, laat het dus meer kosten. })


gelukkig heb jij meer verstand van ????

en by the way: niet geschoten is altijd mis

:W
Post van Reprobate in topic 'Bezoekje aan Kanton Haarlem...'

Ik mis de zoekfunctie. '(

Je hebt idd nog steeds de mogelijkheid tot indienen van bezwaar. Nóg wel. Dit is een maatregel om de rechters te ontlasten. En als die niet blijkt te helpen, volgt er wel weer een nieuwe maatregel. En feit is dat de vele (onterechte) bezwaren een flinke belasting vormen op het systeem. Een systeem dat geld oplevert. Dus wat denk je dat eerder gebeurt? Een systeem wat geld oplevert stopzetten, of de mogelijkheden om dat systeem te frustreren blokkeren. :z

Ik weet het niet zeker meer, maar ik meen dat er vorig jaar al eens plannen geopperd zijn om, om die reden, het aantekenen van bezwaar tegen Mulder beschikkingen onmogelijk te maken. Plan is, als ik me niet vergis, uiteindelijk de ijskast weer in gegaan, maar het is onvermijdelijk dat het er wel weer een keer uitkomt.

Enne... 10% maar liefst... :z Ik zit tot dusver op 100%. Kwestie van even nadenken waar je bezwaar tegen aantekent en dan als het terecht is bezwaar aantekenen.
 
Laatst bewerkt:
[off-topic]
@Orpheus: wat ik nou altijd al heb willen vragen, he... Wat is een MF stic? :+
[/off-topic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan