Rijbewijs kwijt, wat nu?

Technisch gezien ben je in Nederland schuldig tot het tegendeel bewezen is. Hierbij geldt een omgekeerde bewijslast. M.a.w. De aanklager heeft alle bewijzen klaar en verklaart je schuldig. Het is dan aan jou om je onschuld te bewijzen... Technisch gezien, dan he?

Praktisch verschilt het niet veel van het je bent onschuldig principe.
 
als ik recht-door-zee mag zijn:
te veel verhalen , geen feiten..

bezwaar: volgens terstonde opmerking van meneer Cops
1) wheelie .niet gebeurd: voorwiel is niet noemenswaardug van de grond gekomen en zelf niets gevoel. Optisch bedrog ?
en of
2) snelheid van niet te hoog, wel een flinke versneling. Cops heeft verkeerd gekeken of geen geijkte snelheidsmeter
en of
3) rijbewijs is nodig voor zijn werk (werkgeversverklaring bijvoegen) en dus so snel mogelijk teruggeven.

:W
Ja, maar er is nog niets om bezwaar tegen te maken... Ik denk dat ik zou beginnen met de aanvulling van Orpheus, en dan jou bezwaar gebruiken tegen evt. de boete...
 
Zoiets?

Betreft: invordering van het rijbewijs van de heer xxx, sofi-nummer: xxx

Edelachtbare heer, mevrouw,

Van mijn werknemer de heer xxx uit xxx heeft de politie Kennemerland woensdag 5 juli jl. zijn rijbewijs ingevorderd. Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep uit te oefenen. Verder is het niet denkbeeldig dat ons bedrijf kosten zal moeten maken doordat xxx niet de beschikking heeft over een rijbewijs.

Vanzelfsprekend ben ik van mening dat de heer xxx dit zelf in overweging had moeten nemen tijdens het besturen van zijn motorfiets, maar naar mijn mening staan de gevolgen van het niet kunnen beschikken over zijn rijbewijs niet in verhouding tot de ten laste gelegde overtreding.

Ik hoop dan ook dat u uw beslissing tot invordering van het rijbewijs op grond van bovenstaande opnieuw in overweging wilt nemen. In afwachting van uw beslissing verblijf ik,

Hoogachtend,
 
Laatst bewerkt:
okay ik heb jullie tips ter harte genomen, is dit wat:

Betreft: invordering van het rijbewijs van de heer xxx, sofi-nummer: xxx



Edelachtbare heer, mevrouw,

Van mijn werknemer de heer xxx uit xxx heeft de politie Kennemerland woensdag 5 juli jl. zijn rijbewijs ingevorderd. Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep als motorfietsmonteur uit te oefenen en dit dus nu niet kan doen.

Natuurlijk is het relevant dat de heer xxx hier eerder aan heeft moeten denken alvorens de ten laste gelegde overtreding te begaan, maar ik wil u erop wijzen dat de heer xxx bij ons te boek staat als een vriendelijke goede jongen en dat deze overtreding voor hem de eerste keer is.

Hij was op weg van werk naar huis en op een rustig moment heeft de heer xxx zijn ten laste gelegde overtreding begaan, er was verder niemand in de buurt en hij heeft mogelijkerwijs ook niemand in gevaar gebracht. Ik hoop daarom dat zijn zaak op milde wijze behandeld zal worden.

Uw gemotiveerde beslissing op dit verzoek tot teruggave van het rijbewijs van de heer Barten zie ik met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,




of kom het woord "ten laste gelegde overtreding" nu héél vaak terug??
 
Ja, maar er is nog niets om bezwaar tegen te maken... Ik denk dat ik zou beginnen met de aanvulling van Orpheus, en dan jou bezwaar gebruiken tegen evt. de boete...

mee eens, maar ze/hij heeft nog geen aanklacht gekregen. en dus kun je eigenlijk geen bezwaar maken tegen iets wat niet is.. daarom ook die en/of in mijn vb. Dus eigenlijk is alleen het terugvragen van rbewijs zinnig... of misschien is het beter om nog ff te wachten ???
 
Nou ik heb schijnbaar wel een hoop “los” gemaakt bij jullie, maar goed; ik ben erg blij met alle reacties.. het geeft me ook wel weer wat positieve hoop dat het allemaal wel goed komt.. de buikpijn wordt al iets minder ;)

Waar het mij vooral ook om gaat is dat ik het flauw vindt dat zo’n pikkie van de politie je “scheurbewijs” (zo noemen hun een rijbewijs) meeneemt zonder een bewijsje of wat dan ook. En als je dan opbelt ’s avonds om de naam van diegene te vragen geven ze um niet… Tuurlijk had hij nooit die overtreding mogen begaan maar dat pikkie was in z’n ééntje zonder camerawagen; ik vind het echt een rechtsgang van niks; tis gewoon zijn woord tegen mijn vriend z’n woord.. ik kan nog wel ff doorgaan maar jullie snappen de frustratie vast wel.. de hoge piefen winnen toch.. en ik vind ook dat hij een bekeuring moet krijgen voor die wheelie; dat zeer zeker maar dit was nog een kleintje… hij kan wel een complete straat op z’n achterwiel rijden.. maar goed; daar gaat het nu niet om…
Sja... Dat heb je met politieagenten... Die hebben een ambtseed afgelegd dat ze de waarheid zullen vertellen toen ze in dienst kwamen. Om die reden telt het woord van een agent zwaarder dan dat van een normale burger. En ook al is het vervelend, zeker als je er zelf tegenaan loopt, maar mééstal hebben ze ook gewoon gelijk. Een agent heeft er weinig aan om zijn ambtseed te schenden met alle risico's van dien alleen om een boete uit te schrijven. In verreweg de meeste gevallen zullen ze dus ook gewoon opschrijven wat ze gezien (denken te) hebben en zullen ze het ook niet rottiger opschrijven dan dat (ook al voelt het misschien wel zo).
 
alleen dit vind ik een beetje een moeilijke zin: "Verder is het niet denkbeeldig dat ons bedrijf kosten zal moeten maken doordat xxx niet de beschikking heeft over een rijbewijs"....
 
mee eens, maar ze/hij heeft nog geen aanklacht gekregen. en dus kun je eigenlijk geen bezwaar maken tegen iets wat niet is.. daarom ook die en/of in mijn vb. Dus eigenlijk is alleen het terugvragen van rbewijs zinnig... of misschien is het beter om nog ff te wachten ???
:^
 
bezwaar: volgens terstonde opmerking van meneer Cops
1) blab bla
2) blab bla
3) blab bla
4) geen ontvangstbewijs gekregen, waardoor twijfel ontstond over de rechtmatigheid van de actie.
5) niet beschikbaar geven van informatie welke nodig is om bezwaar aan te tekenen. (informatie politieagent)

Edit: dit kan denk ik in brief 1 EN 2
 
alleen dit vind ik een beetje een moeilijke zin: "Verder is het niet denkbeeldig dat ons bedrijf kosten zal moeten maken doordat xxx niet de beschikking heeft over een rijbewijs"....
Nou ja, je kunt er daarbij bijv. aan denken dat ze iemand anders een deel van zijn werk moeten laten doen waardoor ze minder werk aan kunnen nemen, etc. Je moet er wel rekening mee houden dat het zijn baas is die het schrijft en dat dat voor hem een argument zou kunnen zijn.

Enne, ik ben geen jurist, ambtenaar, agent of weet ik wat. Klakkeloos overnemen lijkt me dus ook niet handig. Tis maar een voorzetje, hè.
 
...Als ik (willens en wetens) de wet overtreedt (of ik het nou met die wet eens ben of niet), draai ik gewoon voor de consequenties op.

...
Ik wil op dit stukje wel inspringen. Er is blijkbaar een verschil tussen de afhandeling van verkeersovertredingen en misdrijven. (is ook zo, maar ik bedoel meer naar de "beleving" van het volk.

Als het over een boete gaat van 50EUR, dan "mag" je dat niet aanvechten.
Als het over iemand gaat die een ander een slag in zijn gezicht gegeven heeft, dan "mag" je dat wel aanvechten, en dan vindt iedereen het blijkbaar "normaal" dat de beklaagde ALLE middelen aanwendt om vrijuit te gaan? (wat ook gebeurt)

Verkeersovertreding heeft GEEN slachtoffers gemaakt, de slag in het gezicht heeft WEL een slachtoffer gemaakt (bloeduitstorting of handafdruk, geestelijke schade,...)
 
Edelachtbare heer, mevrouw,

Van mijn werknemer de heer Xxx uit Xxx heeft de politie Kennemerland woensdag 5 juli jl. zijn rijbewijs ingevorderd. Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep uit te oefenen en dit dus nu ook niet kan doen.

Vanzelfsprekend ben ik van mening dat de heer Xxx dit zelf in overweging had moeten nemen tijdens het besturen van zijn motorfiets, maar naar mijn mening staan de gevolgen van het niet kunnen beschikken over zijn rijbewijs niet in verhouding tot de ten laste gelegde overtreding.

Ik hoop dan ook dat u uw beslissing tot invordering van het rijbewijs op grond van bovenstaande opnieuw in overweging wilt nemen. In afwachting van uw beslissing verblijf ik,

Hoogachtend,




zoiets dan maar??

ps: kijk eens naar deze zin:
"Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep uit te oefenen en dit dus nu ook niet kan doen. ---> hij kan het wel doen maar half (kan niet proefrijden etc).. hoe zet ik dat dan neer? "
 
Je moet gelijk een officiele klacht indienen over deze agent bij dichtbijzijnde politiebureau.
Het is gewoon een smerig heethoofd die afgereageerd heeft op jouw vriend om het feit dat hij al 6 jaar geen sex meer krijgt bij zijn vrouw.
Zolang hij geen meting heeft kunnen doen van de snelheid heeft hij ook geen bewijs dat jouw vriend die snelheid gereden heeft. Dit moet nl. aantoonbaar zijn dmv meet apparatuur of foto's/film.
Daarnaast moet je het klachten formulier als bijlage toevoegen aan een brief aan de officier van justitie die het wel of niet behoudt van het rijbewijs in behandeling heeft. (jouw bovenstaande brief moet je niet op die manier versturen want daarmee erken jezelf dat je vriend fout geweest is, terwijl dat niet rechtsgeldig aan te tonen is, en daarnaast krijgen ze nog 1000 van dat soort brieven). Daarnaast moet je zeker niet in een brief gaan zeggen wat wel en niet in verhouding staat. Als jouw vriend met zijn rijgedrag per ongeluk een kind dood gereden heeft staat dat dan wel in verhouding? Zo leest de officier van justitie dat nl.
Al krijg je hem snel terug, vergeet niet dat je wel een onterechte registratie op je naam krijgt.
Van dat soort smerige fanatieke machtmisbruikende kut agentes zit nederland te VOL!
 
Laatst bewerkt:
Je moet gelijk een officiele klacht indienen over deze agent bij dichtbijzijnde politiebureau.
Het is gewoon een smerig heethoofd die afgereageerd heeft op jouw vriend om het feit dat hij al 6 jaar geen sex meer krijgt bij zijn vrouw.
Zolang hij geen meting heeft kunnen doen van de snelheid heeft hij ook geen bewijs dat jouw vriend die snelheid gereden heeft. Dit moet nl. aantoonbaar zijn dmv meet apparatuur of foto's/film.
Daarnaast moet je het klachten formulier als bijlage toevoegen aan een brief aan de officier van justitie die het wel of niet behoudt van het rijbewijs in behandeling heeft.
Al krijg je hem snel terug, vergeet niet dat je wel een onterecht registratie op je naam krijgt.
Van dat soort smerige fanatieke machtmisbruikende kut agentes zit nederland te VOL!
Precies... En dan bovenstaande post letterlijk overnemen in je klacht. Dát zal ze leren. :z
 
Edelachtbare heer, mevrouw,

Van mijn werknemer de heer Xxx uit Xxx heeft de politie Kennemerland woensdag 5 juli jl. zijn rijbewijs ingevorderd. Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep uit te oefenen en dit dus nu ook niet kan doen.

Vanzelfsprekend ben ik van mening dat de heer Xxx dit zelf in overweging had moeten nemen tijdens het besturen van zijn motorfiets, maar naar mijn mening staan de gevolgen van het niet kunnen beschikken over zijn rijbewijs niet in verhouding tot de ten laste gelegde overtreding.

Ik hoop dan ook dat u uw beslissing tot invordering van het rijbewijs op grond van bovenstaande opnieuw in overweging wilt nemen. In afwachting van uw beslissing verblijf ik,

Hoogachtend,

2de paragraf wegschrappen. Dat is een herkenning van de feiten !
 
Francois; dan wordt het wel een heel kort briefje... zo'n smeekbede van geef um z'n rijbewijs terug. Ik vind het wel een goede stukje die 2e paragraaf...
 
Francois; dan wordt het wel een heel kort briefje... zo'n smeekbede van geef um z'n rijbewijs terug. Ik vind het wel een goede stukje die 2e paragraaf...


Daarnaast moet je zeker niet in een brief gaan zeggen wat wel en niet in verhouding staat. Als jouw vriend met zijn rijgedrag per ongeluk een kind dood gereden heeft staat dat dan wel in verhouding? Zo leest de officier van justitie dat nl.
 
denk je echt dat hij dat zo leest?? wat vind de rest hiervan?? ik zou het helemaal niet zo lezen, de ééne overtreding is de andere niet.. :N
 
Francois; dan wordt het wel een heel kort briefje... zo'n smeekbede van geef um z'n rijbewijs terug. Ik vind het wel een goede stukje die 2e paragraaf...

Winnie: hoe korter hoe beter: alleen argumenten en feiten zijn belangrijk. al de rest kan tegen je gebruikt worden en voeg niets toe.. en kijk goed naar wat je schrijf: je herkent de misdrijf en vernietigt al je kansen van een bezwaar. kijk alle punten die wij aangeven:1,2,2,4,5 zijn OK...

Een ambtenaar is niet onder de indruk van woordjes en verhaaltjes... :N
 
denk je echt dat hij dat zo leest?? wat vind de rest hiervan?? ik zou het helemaal niet zo lezen, de ééne overtreding is de andere niet.. :N

Klopt, maar je moet de officier van justitie in je brief niet de les gaan lezen.
De agent zal het brengen als roekeloos rijgedrag , 1 te hard, 2e stunten op de weg.
Weet je hoe dit overkomt bij de OFF van J? En als jij dan ook nog is gaat zeggen de strafmaatregelen die hun handteren niet in verhouding staat tot wat jouw vriend met zijn rijgedrag kan veroorzaken dan verscheuren ze je je brief gelijk
 
tjeetje.. 't wordt nu weer steeds moeilijker allemaal... |(
maar goed; deze brief gaat toch pas op de bus als we weten wat de maatregelen zullen zijn...dus misschien niet eens nodig als het alleen een boete zal zijn, dan ben ik allang blij.. -O-
 
Vreemde zaak dat hij niet eens een ontvangstbewijsje voor zijn rijbewijs heeft gekregen... Bij Blik op de Weg en dat soort programma's zie je altijd dat ze zo'n bewijsje krijgen, plus meestal een folder waarin staat hoe en waar ze hun rijbewijs terug kunnen vragen. Vraag me af of ze niet verplicht zijn dat te doen? Baksteen/Deputy Duc/JanB/één van de andere juten :+ deskundigen: enig idee?
 
Edelachtbare heer, mevrouw,

Van mijn werknemer de heer Xxx uit Xxx heeft de politie Kennemerland woensdag 5 juli jl. zijn rijbewijs ingevorderd. Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep uit te oefenen en dit dus nu ook niet kan doen.

Vanzelfsprekend ben ik van mening dat de heer Xxx dit zelf in overweging had moeten nemen tijdens het besturen van zijn motorfiets, maar naar mijn mening staan de gevolgen van het niet kunnen beschikken over zijn rijbewijs niet in verhouding tot de ten laste gelegde overtreding.

Ik hoop dan ook dat u uw beslissing tot invordering van het rijbewijs op grond van bovenstaande opnieuw in overweging wilt nemen. In afwachting van uw beslissing verblijf ik,

Hoogachtend,




zoiets dan maar??

ps: kijk eens naar deze zin:
"Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep volldedig uit te oefenen. door het ontzeggen van de rijbevoegdheid is mijn man/vriend dehlave niet meer volledig inzetbaar bij zijn werkgever

zoiets???
 
Terug
Bovenaan Onderaan