Rijbewijs kwijt, wat nu?

Middels deze brief wil ik u graag vragen zijn rijbewijs zo spoedig mogelijk te retourneren omdat hij deze dagelijks nodig heeft om zijn beroep uit te oefenen. Door het ontzeggen van de rijbevoegdheid is de heer xxx niet meer volledig inzetbaar bij ons bedrijf.

ja klinkt wel goed toch...
 
Indien het geconstateerde correct is, ben ik vanzelfsprekend van mening dat de heer Xxx dit zelf in overweging had moeten nemen tijdens het besturen van zijn motorfiets, maar naar mijn mening staan de gevolgen van het niet kunnen beschikken over zijn rijbewijs niet in verhouding tot de ten laste gelegde overtreding.

toch mijn kleine gedachtengang over paragraaf 2, welke ik er wel in zou laten. De baas weet per slot van rekening niet wat er gebeurd is en wie er gelijk heeft...
 
Het moeilijke is om in een verzoek voor rijbewijs teruggave een discussie aan te gaan of jij het wel of niet terecht vind dat je rijbewijs ingenomen is.
Ik denk dat je gewoon een smeek briefje moet maken waarbij het van belang is dat je je rijbewijs in eerste instantie zsm terug krijgt.
Daarnaast moet je de zaken is op een rijtje zetten en kijken of je iemand kan vinden die er vestand van heeft over de manier waarop en wel of niet terecht om deze registratie te niet gedaan te krijgen.
 
Het moeilijke is om in een verzoek voor rijbewijs teruggave een discussie aan te gaan of jij het wel of niet terecht vind dat je rijbewijs ingenomen is.
Ik denk dat je gewoon een smeek briefje moet maken waarbij het van belang is dat je je rijbewijs in eerste instantie zsm terug krijgt.
Daarnaast moet je de zaken is op een rijtje zetten en kijken of je iemand kan vinden die er vestand van heeft over de manier waarop en wel of niet terecht om deze registratie te niet gedaan te krijgen.
Dit was niet bedoeld als briefje van hem, maar als brief van zijn baas.
 
Ja tis een brief van z'n baas, maar die is ook niet zo snel en ik wil het snel geregeld hebben dus ik maak een smeekbrief middels z'n baas dat hij zijn rijbewijs nodig heeft tbv z'n werk; en dat is niet gelogen!

maar goed.. je weet niet waar je goed aan doet...
tis maar net wat voor bui ze daar hebben bij justitie.. :Y
 
Ja tis een brief van z'n baas, maar die is ook niet zo snel en ik wil het snel geregeld hebben dus ik maak een smeekbrief middels z'n baas dat hij zijn rijbewijs nodig heeft tbv z'n werk; en dat is niet gelogen!

maar goed.. je weet niet waar je goed aan doet...
tis maar net wat voor bui ze daar hebben bij justitie.. :Y
Zoals gezegd... Eerst even afwachten of ie 'm niet zoiezo binnen een paar dagen terug krijgt. Tot dat bekend is, is er weinig grond om een bezwaar in te dienen.
 
trouwens nog ff een vraagje; jullie hebben het erover --> dat het kan dat je je RBW binnen een paar dagen "terugkrijgt"... hoe zit dat?? wordt die dan gewoon naar je verzonden of krijg je een briefje dat je um op moet komen halen??

Bij voorbaat weer dank voor de reacties...
wel fijn hoor al die hulp van jullie
*O*
 
Volgens de normale gang van zaken is de politie verplicht het rijbewijs binnen drie dagen naar de Officier van Justitie te sturen. Die beslist dan wat er verder gebeurt. Normaal gesproken is die OvJ dan ook degene aan wie je een brief kunt sturen met het verzoek om het rijbewijs terug te geven.

Zie ook: Verkeersstrafrecht.nl
 
2) de rechter kan niet zomaar een zwaardere straf opleggen omdat je een bezwaar maakt. Als jij 1 zoeen geval kan laten zien dan betaal ik je een fles champagne :Y vele succes met je zoektocht !!


Ik wil niet stoken, maar ik zou die fles champagne opeisen....

Your comment is sailing right past me. :?

capiche ?
 
Laatst bewerkt:
Bezwaar indienen omdat het kan met de bedoeling het systeem te frustreren werkt niet. Na een bezwaarschrift kost de gemiddelde bon idd veel meer dan hij opbrengt, maar die meerkosten betalen de belastingbetalers gewoon.
En als men de bult niet kan verwrken nemen ze gewoon wat extra mensen aan, die ook door de belastingbetaler betaald worden.




Waarom moet zijn baas die brief schrijven ?? Zijn baas heeft niets geen beschikkingsrecht over dat rijbewijs, hoe kan hij nu iets terugvragen wat niet eens van hem is ??
En kan hij zelf niet zo'n brief schrijven ??
Hooguit met een verklaringkje van z'n werkgever als bijlage, maar meer ook niet!!
Gewoon aangeven dat je je rijbewijs terug wil, niet meer en minder.

Inhoudelijk hoef je nergens op in te gaan, dat komt in een later stadium en heeft geen enkele invloed op de snelheid waarmee een rijbewijs teruggegeven word.

Een klacht indienen tegen die agent heeft ook geen enkele invloed op de teruggave of op de zaak op zich en is zo te lezen zowiezo kansloos.

Je hoeft tegen DIE tijd ook geen smoesjes erin te zetten dat het maar een klein stukje was en dat de snelheid helemaal niet zo hoog was...een van beide partijen moet dan nl dus de waarheid iets naar zijn eigen voorkeur aangepast hebben en je maakt jezelf daar dus niet geloofwaardiger mee.

De Officier heeft in een aantal gevallen de mogelijkheid het rijbewijs te houden tot aan de zitting, maar dat kan alleen als hij op die zitting een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid gaat eisen.
Voor wat hier beschreven staat zal dat niet gebeuren en heeft hij 'm met een paar dagen terug, ook zonder dat hij een verzoek daartoe indient.

Vooral niet teveel afgaan op adviezen die duidelijk voortkomen uit emotie's of frustratie's, daar heb je echt helemaal niet aan in dit soortgevallen.
 
Nou jongens lekker verhaal allemaal, ik sprak mijn vriend net en ik die had toevallig een agent gesproken op z’n werk (ze repareren ook politiemotoren) en die vertelde het volgende; :(

in het polititie-rapport staat dat mijn vriend 110 km per uur zou hebben gereden (maar het was gewoon een “burger” agent zonder camerawagen dus hoe kunnen ze zoiets “hard” maken) en ten tweede staat er dat hij 3 wheely’s gemaakt zou hebben maar het was er echt maar één! :Y

En hij heeft ook de rechtbank gebeld en z’n rijbewijs was daar nog niet gearriveerd.. lekker kut allemaal dus..

en om het helemaal compleet te maken staat het hele verhaal ook nog in de krant.. -O-
 
Orpheus :W ik kan dus niet meer reageren op mijn nieuwe topic omdat jij zei dat ik het hier moest posten?! dan ga ik hier weer verder met mijn frustraties... *O*
 
Orpheus :W ik kan dus niet meer reageren op mijn nieuwe topic omdat jij zei dat ik het hier moest posten?! dan ga ik hier weer verder met mijn frustraties... *O*
Dat klopt. Ik heb het op slot gedaan. Twee topics over hetzelfde onderwerp leiden alleen maar tot verwarring.

Maar, zoals ik daar ook al zei: van horen zeggen is nou niet echt een hele betrouwbare bron van informatie. Imho kun je nog steeds het beste even afwachten wat de officiële reactie is voordat je in paniek raakt en overhaastte (en mogelijk zinloze of schadelijke) actie onderneemt. D'r zijn nu eenmaal regels en procedures voor een geval als dit en die worden gewoon gevolgd, of je dat nu leuk vindt of niet.

Zie de post van Baksteen. Die man weet, als één van de weinigen hier (moi incluis) écht waar ie over praat (in dit geval, dan }) ).

Enne... Heb je een linkje naar dat krantenartikel?
 
Laatst bewerkt:
Linkje naar het krantenartikel.. mmmm.... nope... het staat in het Leidsch Dagblad.. maar of dat dan ook op een site staat; geen idee?? :N

maar goed.. ik wacht het wel af, maar door het van me af te tikken krijg ik minder buikpijn ;) ;) ;)

ennuh Orpheus; jij typt best vaak Imho maar wat betekent dat?? :?
 
Linkje naar het krantenartikel.. mmmm.... nope... het staat in het Leidsch Dagblad.. maar of dat dan ook op een site staat; geen idee?? :N

maar goed.. ik wacht het wel af, maar door het van me af te tikken krijg ik minder buikpijn ;) ;) ;)

ennuh Orpheus; jij typt best vaak Imho maar wat betekent dat?? :?
Imho = 'In my humble opinion' of 'in my honest opinion'. Oftewel 'naar mijn bescheiden mening' in goed Nederlands. Ik geef daarmee aan dat het mijn mening is en dat je het dus niet klakkeloos als feit hoeft/moet aannemen.
 
Linkje naar het krantenartikel.. mmmm.... nope... het staat in het Leidsch Dagblad.. maar of dat dan ook op een site staat; geen idee?? :N

maar goed.. ik wacht het wel af, maar door het van me af te tikken krijg ik minder buikpijn ;) ;) ;)

ennuh Orpheus; jij typt best vaak Imho maar wat betekent dat?? :?

In My Humble Opinion

Vrij vertaald: "Volgens mij, naar mijn mening..."

Edit: Te laat... Die moddereters hebben ook niets beters te doen dan MFfen, zeg.. :)
 
Als dit zo is, vind ik dat je het moet aanvechten in je brief naar de officier.
Kopieer het kranten artikel voeg het als bijlage toe en geef aan dat er geen donder van klopt en dat de agent een heethoofd is de zaak heeft opgeblazen!
Wat een klootzakken zijn het toch he
 
In My Humble Opinion, wat zoveel wil zeggen als "dat is mijn bescheiden mening"

[edit]damn... ook te laat... -O- [/edit]
 
Als dit zo is, vind ik dat je het moet aanvechten in je brief naar de officier.
Kopieer het kranten artikel voeg het als bijlage toe en geef aan dat er geen donder van klopt en dat de agent een heethoofd is de zaak heeft opgeblazen!
Wat een klootzakken zijn het toch he
Joh... Als ze die adviezen van jou opvolgt komt ie niet met een boete weg maar loopt ie het risico dat ie gelijk opgesloten wordt. |(

Het zou wel zo vriendelijk zijn als jij je persoonlijke frustraties niet verpakt als advies aan anderen aanbiedt en ze zo van de wal in de sloot helpt. :X
 
Dankje Orpheus *O*

ik vind die Niels ook een beetje een heethoofd (sorry Niels; je bedoelt het vast goed :Y ...) dus ik luister niet naar zijn adviezen... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan