Rijbewijs ophalen

DPG

MF veteraan
25 mrt 2008
1.119
1
Den Haag
Ik zit met een vraag.

Ik heb vrijdag me rijbewijs met spoed aangevraagd en ik heb een bewijs meegekregen waarmee ik me rbw kan ophalen.

Op dat papiertje staat: Meenemen dit bewijs, geldig legitimatie bewijs en je oude rijbewijs.

Kan ik me huidige/oude rijbewijs dan meteen ook gebruiken als legitimatie of moet ik dan een paspoort meenemen? Die is dus verlopen per eind februari zag ik net :(

Weet iemand dit?
 
Je oude rijbewijs is nog steeds geldig als legitimatiebewijs.....of is die ook al verlopen.... _O-
 
Verlopen zal wel niet geldig zijn hae ;)
Neem gewoon je paspoort/ID en oude rbw mee.
Scheelt keer op en neer...
 
nee gelukkig niet....... :)
maar omdat het er zo expliciet opstaat begon ik te twijfelen, ik moet woensdag en vrijdag 2 motoren ophalen...... pppff zou gek worden als ik me nieuwe rijbewijs niet zou meekrijgen hierom...
 
ff ter verduidelijking me rijbewijs is geldig me paspoort verlopen.
 
Er staat een geldig legitimatiebewijs, in Nederland is een rijbewijs nog steeds een geldig legitimatiebewijs dus neem aan dat dat gewoon mag.

Moet je niet zo nauw nemen denk ik, als je nog geen rbw had gehad had je deze ook niet mee kunnen nemen toch.
 
ja ik dacht het zelf ook wel maar ik wilde het zeker weten dus ik hoop op reacties van mensen die of net hun rijbewijs verlengd hebben of hun A hebben bijgeschreven of hun B naturlijk.
 
Yeah gewoon dat rare cbr papiertje mee en je rijbewijs en een pasfoto :P
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt geen raar papiertje meer....
Dankzij de automatisering duurt het nu 1 werkdag voor de gemeente op de hoogte is dat je geslaagd bent..... gaat van cbr naar rdw naar je gemeente.....
 
Dus na het slagen duurt het een werkdag voor je je roze pasje hebt?

Nee, na 1 dag weet je gemeente het. Voordat je je rbw daadwerkelijk kan halen duurt dat nog wel een paar dagen. Tenzij je het met spoed aanvraagt maar dat vind ik de grootste onzin (meer betalen, dan willen ze blijkbaar ineens wel harder werken |( , zodat je het een paar dagen eerder hebt)
 
Heb een week of 3 geleden ook nieuw rijbewijs aangevraagd...moest een D bijschrijven... duurde idd 5 werkdagen... maar heb em meegekregen met als legitimatie mijn oude rijbewijs, ik was zelfs dat formulier vergeten, lulverhaal van gemaakt dat het nog op de zaak lag voor declaratie van rbw... :? :?
Ze geloofde en kreeg bij uitzondering zonder formulier mee... *D
 
Ik zit met een vraag.

Ik heb vrijdag me rijbewijs met spoed aangevraagd en ik heb een bewijs meegekregen waarmee ik me rbw kan ophalen.

Op dat papiertje staat: Meenemen dit bewijs, geldig legitimatie bewijs en je oude rijbewijs.

Kan ik me huidige/oude rijbewijs dan meteen ook gebruiken als legitimatie of moet ik dan een paspoort meenemen? Die is dus verlopen per eind februari zag ik net :(

Weet iemand dit?

In principe moet dat afdoende zijn. Maar neem je paspoort ook mee en vraag die direct opnieuw aan.. Als je er dan toch bent.
 
Ik zit met een vraag.

Ik heb vrijdag me rijbewijs met spoed aangevraagd en ik heb een bewijs meegekregen waarmee ik me rbw kan ophalen.

Op dat papiertje staat: Meenemen dit bewijs, geldig legitimatie bewijs en je oude rijbewijs.

Kan ik me huidige/oude rijbewijs dan meteen ook gebruiken als legitimatie of moet ik dan een paspoort meenemen? Die is dus verlopen per eind februari zag ik net :(

Weet iemand dit?
PFF had je je rijbewijs nog niet :P
Plaats eens weer een foto op spelletje topic :+
 
hehe nee man ik heb het druk met werk laatste tijd......
volgende week plaats ik wel weer een plaatje

@dadragon: Ja dat ga ik ook doen.....
 
Zal wel staan geldig "Identificatie bewijs" een legitimatie is mijn/jouw donald duck abonnement :+

Word een rijbewijs in nederland geaccepteerd als identificatie.. maar in het buitenland heb je er geen ruk aan :9
 
Nee, na 1 dag weet je gemeente het. Voordat je je rbw daadwerkelijk kan halen duurt dat nog wel een paar dagen. Tenzij je het met spoed aanvraagt maar dat vind ik de grootste onzin (meer betalen, dan willen ze blijkbaar ineens wel harder werken |( , zodat je het een paar dagen eerder hebt)

Ik woon in een plattelandsgemeente waar alleen op woensdag afdeling burgerzaken ook 's middags en zelfs tot 's avonds geopend is (of eigenlijk was, want is sinds 1 januari een nieuwe grotere gemeente). Op donderdag 10 april 2008 geslaagd voor mijn rijbewijs A volledig om 10.45 uur in de ochtend. Een krap uur later stond ik op het gemeentehuis om het rijbewijs aan te vragen en had het CBR gewoon al in de computer bijgewerkt dat ik was geslaagd. Superhandig de PDA's die de examinatoren dragen. Op woensdagmiddag 16 april na m'n werk het pasje wezen halen op het gemeentehuis, hoewel officieel nog geen week was verstreken.

Oftewel: in principe kun je vanaf het CBR direct naar het gemeentehuis/stadhuis om je rijbewijs aan te vragen..... (wees voorbereid met pasfoto's e.d. natuurlijk)
 
En hoe lang duurt het dan als je het met spoed aanvraagd? Ik heb 22 april examen en moet 27 april weer voor 6 weken naar het buitenland. Dus als ik slaag wil ik zo snel mogelijk dat pasje want wil natuurlijk nog wel ff rijden op m'n motor die zo trouw in de schuur staat te wachten... ;)
 
Geen zin om het hele topic door te lezen maar uit eigen ervaring (pasgeleden ook mijn rbw opgehaald) kan ik je vertellen dat je alleen dat bewijs hoeft mee te nemen en je oude rijbewijs. :)
 
Als je paspoort nog niet langer dan één jaar is verlopen is het ook nog geldig als legitimatiebewijs. Je kan er niet meer mee reizen, maar wel mee legitimeren. Het kan ook nog gewoon met je rijbewijs. Als je toch bij de gemeente bent kan je gelijk een nieuw paspoort of ID aanvragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan