Rijlessen Motor HELLUP!!

Je zit ook met afschrijving van een een motor waarvan je maar even gaat rijden. 25kw is een goede optie voor iemand die jonger is en dus ook langer op zijn 25kw motor gaat rijden. Mijn advies: Even wachten en meteen voor zwaar gaan.
En nog een tip: Bespaar niet op je helm! Koop een goede lichte helm van Arai en Shoei oid. Ze kosten een vermogen maar het geld dubbel en dwars waard qua comfort en veiligheid.

Afschrijving?? Juist als je een oudere motor koopt en hem maar kort gebruikt, heb je dáár juist geen last van ;)

Trouwens bestaat de 25 kW limiet niet meer, dat is heden ten dage 35 kW :)

en hoe heb jij de veiligheid van je dure helm getest dan? Al een paar keer dood gegaan met een goedkopere, maar nu je die duurdere gebruikt leef je nog?

:+
 
Laatst bewerkt:
Schubert is nog duurder, dus nog veiliger :9

Ik denk dat hij een goed punt heeft wat betreft de helm. Niet zo zeer, hoe duurder hoe beter maar een goede helm maakt toch veel uit als je wat langer motor rijdt en het rijden an sich niet meer zo spannend is als in den beginne.....

Ik heb tot twee maal toe een verkeerde keuze gemaakt door maar wat te besparen op de helm. |(
 
Laatst bewerkt:
Heb besloten om te wachten met lessen, en dan zodra ik 24 ben rond die tijd me examen te doen.
Ook even een berekenringetje gemaakt wat zo uitkwam ook met eerst 35 kw motor kopen dan weer verkopen gedoe en alles.
en t is makkelijker voor mij om te sparen om daarna een mooie motor te kopen die ook lang mee kan en goeie kleding en niet alle instap modellen hoef te kopen.

thnx all nu lekker videotjes kijken om meer kennis op te doen voor een motor wat ik ong denk te willen en wat :)
 
Als medestudent: A2 halen en zo'n verdraait goedkoop jaren 80-90 modelletje op de kop tikken. Daar lekker mee rond rijden totdat je een fatsoenlijk inkomen hebt en je een nieuwe motor / mooie motor kan veroorloven. Het geld kan je veel beter steken in vakanties / toerritjes / leuke dingen met je vrienden doen!

Ik lees je reactie net, tabje stond iets lang open hier :+ Prima, vooral doen waar je je goed bij voelt. Twist of the Wrist is een leuke video die je wel het één en ander bij kan brengen. Beste blijft natuurlijk praktijk, oefenen.
 
Laatst bewerkt:
haha tja, wat zullen we zeggen :P
weet je ik kan nu gewoon lekker door sparen en dan uitkomen met een budget voor hopelijk een goeie 3-4000 euro en kan ik in princiepe een goeie motor halen.
k ga eens kijken wat dat twist of the wrist is.
 
Als arme student kun je inderdaad beter even doorbijten, en dan kun je in november en mooie ducati 848 of 1098 kopen :+

Het kan ook geen kwaad om vroeg met lessen te beginnen, ik kijk nog steeds met veel plezier terug aan m'n rijlessen.
 
Laatst bewerkt:
en hoe heb jij de veiligheid van je dure helm getest dan? Al een paar keer dood gegaan met een goedkopere, maar nu je die duurdere gebruikt leef je nog?
Ik had het ook over comfort. Maar ik heb het zelf niet de veiligheid getest moet ik toegeven. Echter ga ik ervan uit dat een duurdere helm ook veilig is. Vind jij ook dat ik hier van uit mag gaan?
 
Tja.. ik zou het wel weten.. Hoe eerder hoe beter. Gewoon een goedkope motor nemen om te beginnen (max 35kw dus) en gaan met die banaan. Lekker een jaartje of twee ervaring op doen, A vol halen en ondertussen heb je kunnen sparen voor die mooie motor.

Maar dat je wilt wachten tot vol snap ik ook wel. Maar zodra je op die motor rijdt denk je: Damn! Dit had ik al een jaar langer kunnen doen!

Tenminste, nadat ik m'n rijbewijs had gehaald dacht ik: Dit had ik al jaren geleden moeten doen! :+
 
Haha zit ook wat in. Echter heb ik nu ook zat tijd om nog even te sparen. En dan heb ik minder kosten aan me rijlessen en alles kan dat gewoon naar de motor en kleding toe.
Heb wel bedacht dat ik met textiele kleding wil beginnen aangezien ik het voor school/werk verkeer gebruik. En voor lange afstanden sparen voor leren pakkie :)
 
Heb besloten om te wachten met lessen, en dan zodra ik 24 ben rond die tijd me examen te doen.
Ook even een berekenringetje gemaakt wat zo uitkwam ook met eerst 35 kw motor kopen dan weer verkopen gedoe en alles.
en t is makkelijker voor mij om te sparen om daarna een mooie motor te kopen die ook lang mee kan en goeie kleding en niet alle instap modellen hoef te kopen.

thnx all nu lekker videotjes kijken om meer kennis op te doen voor een motor wat ik ong denk te willen en wat :)
Jammer, maar met alle respect voor jouw beslissing ;)

Ikzelf kon niet wachten tot ik 18 was! De theoretische proef deed ik toen ik 17j10m was, om er zeker van te zijn dat ik op mijn 18de verjaardag zou kunnen rijden! Heb er geen seconde spijt van gehad. *D :]

Bovendien is 35kW ruim voldoende voor de openbare weg. Het is echt geen straf om 'maar' met dat vermogen te mogen rijden. :N :]

En de kans is groot dat je eerste motor de grond eens van dichtbij zal bestuderen. Dan is het toch net iets fijner als dat niet die droommotor is waarvoor je zou hebben doorgespaard.

Daarenboven, een oude motor van 1500 euries verkoop je nadien weer voor... zo'n 1500 euries. Zolang die technisch nog min of meer in orde is zoals toen jij hem kocht. *D 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan