Eerste les sinds 15 jaar....

Hee Ulbe,

Je mag intussen rijles geven, daar was je volgens mij nog mee bezig. Ik herkende jou naam.
In het verleden heb ik bij jou thuis wat spullen op gehaald voor een cb500.

Groetjes Rob
Hoi Rob,
Ja ik heb onder tussen al heel wat ervaring opgedaan, zoveel dan ik denk dat er ook nog een andere manier is van les geven als de meeste rijscholen in Venlo. Kijk maar eens op www.levelupmotors.nl
 
Ik heb wel genoeg reacties denk ik. Ik denk dat het ja misschien met een beetje moeten en dwang wel zou lukken maar of dat verstandig is......
Ik ga nog een motorles inplannen. Toeren komt later wel. Tnx voor alle feedback mede MF-ers.
zit n.a.v. je reacties te denken: waarom vraag je het die groep niet?
nee heb je, ja kun je krijgen (zo was ik ook begonnen, maar had gemerkt dat ik liever solo rij)
wij kunnen niet in hun hoofden kijken, maar ik zou zeggen: bel de organisator(en) van de tour-rit eens en leg de situatie uit.
zeker voor rijders die nog niet helemaal vertrouwd zijn met hun regie is de beste plaats achter de voorrijder.
als de anderen het weten, kunnen ze ook beter rekening houden met je... je gaat toch als groep, nietwaar?
 
Dat vind ik zelf onzin, TS moet gewoon niet vallen want dat kan natuurlijk ook veel slechter aflopen.
Ja, moet niet, maar het is een beetje om aan te geven dat het niet per se het nieuwste van het nieuwste hoeft te zijn om lekker mee te rijden
 
zit n.a.v. je reacties te denken: waarom vraag je het die groep niet?
nee heb je, ja kun je krijgen (zo was ik ook begonnen, maar had gemerkt dat ik liever solo rij)
wij kunnen niet in hun hoofden kijken, maar ik zou zeggen: bel de organisator(en) van de tour-rit eens en leg de situatie uit.
zeker voor rijders die nog niet helemaal vertrouwd zijn met hun regie is de beste plaats achter de voorrijder.
als de anderen het weten, kunnen ze ook beter rekening houden met je... je gaat toch als groep, nietwaar?
Helemaal waar hoor. Zij gaven me gelijk. Nu even ervaring/vertrouwen op doen. Volgend jaar gewoon mee gaan.
Ik heb mijn nieuwe les inmiddels gepland. Gaat goedkomen. Jammer voor nu, beter voor de langere termijn ;).
 
Jammer dat je zover weg woont, anders had ik je wel een opfris les willen geven, Dat je teminste wel een beetje kon meerijden.
Het aanbod word gewaardeerd. Zo ver is Zaltbommel (Omgeving) toch niet? :P Voor mij niet althans ;).
 
  • Haha
Waarderingen: ulbe
Jammer dat je zover weg woont, anders had ik je wel een opfris les willen geven, Dat je teminste wel een beetje kon meerijden.
Maar zonder gein: Ik ben regelmatig in jouw omgeving. Steyl ;). Dus e.e.a. ZOU kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ulbe
Als ik het zo lees, ben je dus een heropstapper met opstap problemen ;)

Wat ik zelf in deze situatie zou doen..
Een eenvoudige motorfiets kopen, model lesfiets.
Je AVB weer examenwaardig maken, met behulp van een rijschool.
Vervolgens eventueel nog even laten beoordelen of je de weg vaardigheden nog beheerst.
Daarna lekker gaan rijden op deze motorfiets de eerste 20.000km.
En natuurlijk dan gewoon lekker met de rest toeren natuurlijk.

Dan zijn je vaardigheden weer op peil, en heb je voldoende ervaring opgebouwd voor een eventuele grotere en moeilijkere motorfiets.
Want als je gelijk groot gaat beginnen, is een goede voertuigbeheersing een erg grote stap.
En ga je het waarschijnlijk nooit lekker onder de knie krijgen.

En dan krijg je het “loopfiets effect”.
Iedere stop, u-bocht en maneuvreren zweet je peentjes en krijg je alleen voor elkaar met beide pootjes aan de vloer.

Er wordt vaak wel lacherig gedaan over al die AVB oefeningen, maar als je dat niet beheerst en bijhoudt, is iedere stop weer een uitdaging.

En zoek je limiet op, met sturen, gasgeven en remmen.
Je zult merken dat die grens steeds verder komt.
Hiermee wil ik niet zeggen dat je er altijd gebruik van moet maken, maar dat je steeds beter wordt.
En als er eens wat voordoet, je er gebruik van kan maken.
Hier geldt ook weer, als je niet oefent, leer je niks.

Succes 👍
 
Dat vind ik zelf onzin, TS moet gewoon niet vallen want dat kan natuurlijk ook veel slechter aflopen.
Op een oudere (eigen) motor zou TS wel eens minder bang kunnen zijn vwb de financiële consequenties van materiële schade. Dus meer zelfvertrouwen en daarmee minder kans op een foutje. 🙂

En, erg handig, de TS kan dan op elk gewenst moment een stukje gaan toeren en bouwt veel sneller de vaardigheden en het vertrouwen weer op.

Als je een motor huurt, dan ga je minimaal een middag rijden en geen rondje rond de kerk in een verloren uurtje.
 
Op een oudere (eigen) motor zou TS wel eens minder bang kunnen zijn vwb de financiële consequenties van materiële schade. Dus meer zelfvertrouwen en daarmee minder kans op een foutje. 🙂

En, erg handig, de TS kan dan op elk gewenst moment een stukje gaan toeren en bouwt veel sneller de vaardigheden en het vertrouwen weer op.

Als je een motor huurt, dan ga je minimaal een middag rijden en geen rondje rond de kerk in een verloren uurtje.
TS is onkwetsbaar, neem je nu aan.
 
Op een oudere (eigen) motor zou TS wel eens minder bang kunnen zijn vwb de financiële consequenties van materiële schade. Dus meer zelfvertrouwen en daarmee minder kans op een foutje. 🙂

En, erg handig, de TS kan dan op elk gewenst moment een stukje gaan toeren en bouwt veel sneller de vaardigheden en het vertrouwen weer op.

Als je een motor huurt, dan ga je minimaal een middag rijden en geen rondje rond de kerk in een verloren uurtje.
Ik denk dat je enigszins gelijk hebt. Met je eigen motor (oudje of niet, maakt nie uit) ben je toch anders dan met een huur motor denk ik idd.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Ook het rijden is wel een dingetje. Je gaat sneller stukjes rijden. Daarmee komt vanzelf de behendigheid en zelfverzekerdheid idd.....er valt voor zowel eigendom als huur iets te zeggen denk ik.
 
Ik denk dat je enigszins gelijk hebt. Met je eigen motor (oudje of niet, maakt nie uit) ben je toch anders dan met een huur motor denk ik idd.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Ook het rijden is wel een dingetje. Je gaat sneller stukjes rijden. Daarmee komt vanzelf de behendigheid en zelfverzekerdheid idd.....er valt voor zowel eigendom als huur iets te zeggen denk ik.
Een eigen motor voor het rondtje kerk en crosswerk , en af en toe huur je 1 om te kijken wat er op de markt is.
Dat laatste komt er weinig meer van dan.
Als je hier al post voor advies, na 15 jaar weer rijden dan ben je toe aan een motor🤔
 
Ik ben wel benieuwd…. In je andere topic gaf je aan een splinternieuwe motor te willen kopen. Denk je daar nu anders over?
 
Ik ben wel benieuwd…. In je andere topic gaf je aan een splinternieuwe motor te willen kopen. Denk je daar nu anders over?
Het heeft me wel aan het denken gezet ja. MAAR: Ik ga nu wat lessen nemen. Daarna kijken hoe "goed" ik e.e.a. weer opgepakt heb. Daarna besluit ik: Durf ik het inmiddels aan een nieuwe te kopen (Dan word het bijna zeker de NC750X DCT) OF ga ik voor een goedkopere 2e handse.....dat besluit ik neem ik dan. Maar het heeft me zeker aan het denken gezet idd!!
 
Je hebt nu gewoon pech gehad! Maar ook al ben je nog zo voorzichtig je zult m best eens uit je handen laten kletteren of je evenwicht verliezen!
Ow ja, daar ben ik van overtuigd. Maar nu komt t specifiek uit "onkunde" en "onzekerheid" dan een andere reden. Dat vind ik wel een verschil, voor mijn eigen gevoel althans. Maar ben er van overtuigd dat wat je noemt zeker wel eens zal gaan gebeuren idd. Hopelijk niet te vaak :P
 
Ow ja, daar ben ik van overtuigd. Maar nu komt t specifiek uit "onkunde" en "onzekerheid" dan een andere reden. Dat vind ik wel een verschil, voor mijn eigen gevoel althans. Maar ben er van overtuigd dat wat je noemt zeker wel eens zal gaan gebeuren idd. Hopelijk niet te vaak :P
Ik lag vd week bijna onderuit… op mn eigen oprit :+ Ik dacht ik zet, terwijl ik met de motor langs de auto wandel, de kliko wel even terug tegen de garagedeur met m’n andere hand… dat soort dingetjes. Toen lag de kliko op t pad. Naja beter dan de motor tegen de auto_O-
 
TS is onkwetsbaar, neem je nu aan.
Niemand is onkwetsbaar en zeker motorrijders niet. Met die wijsheid in het achterhoofd dus gewoon opstappen en voorzichtig ervaring op doen!

Zelf heb ik ook wel eens mijn motor zachtjes op de grond gelegd bij bijna stilstand. Schaafwondje op de motor en deukje in mijn ego, maar als je je daardoor laat weerhouden.......😉
 
Eerlijk gezegd vind ik het al dapper dat je er uberhaupt over nadacht om mee te gaan met de toertocht *D
Ik heb afgelopen mei mijn rijbewijs gehaald en gelijk een motor gekocht (NC750X ook :]), maar zou er zelf nog niet aan moeten denken om met een toertocht mee te gaan, ook al heb ik sindsdien al veel gereden. Had ook nog niet de behoefte om met iemand anders te gaan rijden omdat ik eerst lekker zelf vertrouwd met de bike wilde raken en ervaring op wilde gaan doen... gewoon km's maken.

Ondertussen zou ik mezelf al makkelijker met een groep mee zien gaan, maar nee... ik denk dat dat iets voor volgend jaar wordt pas. En als ik dan lees dat jij hem 15 jaar geleden gehaald hebt, een paar keer gereden hebt op een huurmotor en dan gelijk al mee willen gaan toeren...??

Overigens, ik lees dat je een DCT overweegt... zelf wilde ik die juist zeker niet omdat ik bang was dat ik dan gelijk het schakelen juist zou gaan verleren... niks is nog een automatisme als je net je rijbewijs hebt en als je eenmaal een DCT gewend bent wordt het dan vast lastig om weer naar een schakelaar te gaan, vermoed ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan