Rijstijl auto verandert na je motorrijbewijs? Of toch niet?

mijn rijstijl is wel verandert ja sinds ik motorrij. Je ziet alles veel eerder in mijn geval enige nadeel als ik in mijn koekblik zit is dat ie niet voorruit te branden is en die files! Gelukkig rij ik woon/werk op de bike.
 
klink stom.
maar mijn rijstijl in het koekblik is wel degelijk veranderd.
ik ben veel oplettender geworden
 
kep me wel al een keer vergist in de acceratie van een auto...even iemand inhalen...komt die tegenligger wel HEEL dichtbij :o ging net goed :X
 
ik persoonlijk let beter op sinds ik de motor en de koekblik RBW heb, maar ik rij ook sneller in de auto.

ik ook wel te merken aan de boetes die zo nu en dan binnen komen O-) |(
 
Ik hanteer de kijktechnieken die ik geleerd heb bij het motorrijden nu ook in de auto, waardoor ik eerder en beter de situatie overzie. Door m'n part-time werk als koerier rijd ik echter wel fors door en ben ik niet vies van een beetje functioneel drukken of kleven als er weer zo'n eikel met 100 km op de linkerbaan rijd. Opwinden over medeweggebruikers doe ik verder niet, is een gebed zonder eind.. je kan gaan gebaren toeteren, etc. maar de helft van de tijd heeft de idioot in kwestie toch geen idee wat ie fout heeft gedaan. Met de motor rijd ik overigens ook fors door, maar merk dat m'n rijstijl meer verandert is (ook ten negatieve) door het vele rijden onder tijdsdruk.. volgens collega's schijn ik dan echter wel weer als een motorrijder auto te rijden.. wat ze daar precies onder verstaan weet ik niet :+ , maar 't zal wel zo zijn..
 
Ik reed pas 28 jaar auto. Mijn rijstijl is veranderd; Ik spiegel nóg fanatieker, en laat meer ruimte over voor motoren.
Aan de andere kant rijd ik bijna geen auto meer. Ik vond er al niet zo veel aan. Het trekt niet op voor geen meter :( , en gaat niet plat in de bocht. :(
Er past wél lekker veel in... :Y
 
Mijn rijstijl in de auto is heel anders: de voorkant hangt maar 10 cm boven de grond en dus al die drempels moeten omzichtig genomen worden. De all-road daarentegen vindt drempels leuk en wil er zo hard mogelijk overheen, soms wil ze zelfs van het asfalt, de auto echter wil voornamelijk rechtuit op harde onderlagen. In bochten tordeert ze wat wegens geen dak.
Ha vrijdagmiddag...
 
Na behalen motorrijbewijs ben ik in de auto:
- Verder na voren gaan kijken vooral in bochten.
- Zijwegen op 80 Km wegen al ver van te voren aan het nastruimen.
- Meer afstand houden.
- Bij kruispunt ook al heb je groen toch alle kanten op kijken en snelheid minderen.
- Meer respect voor achterlijke koekblikkers. B|
- Meer tegen de weg-assen voorsorteren zodat motorrijders er langs kunnen.
- Heel and Toe, als je dan plots moet remmen hoef je niet zover met je voeten.

Kortom ik ben gaan rijden als een oud wijf totdat ik wat mooie bochtjes tegenkom, altijd proberen om die zo mooi mogelijk te rijden. })
 
Laatst bewerkt:
Zowel met de auto als de motor rij ik erg rustig, soms wil de snelheid wel eens wat omhoog gaan, maar verder zal mijn gedrag erg onopvallend zijn denk ik. Het is niet zo dat ik anders auto ben gaan rijden na behalen motorrijbewijs. Meer gewoon dat met de jaren en de ervaring het inzicht komt dat het rustig aan doen veel relaxter is dan al dat gehaast.
 
Sinds mijn A-tje kijk ik vooral chagrijniger als ik eens met blik moet.
Voorheen had ik wel lol in autorijden, maar dat is er helemaal af. Geef mij de tweewieler maar :]
 
had ook eerst mijn auto rijbewijs, ben toen ik mijn motor rijbewijs haalde wel wat rustiger gaan rijden in de auto, knallen doe ik wel op de motor, aan de kant voor motoren als ik in koekblik in de file zit deed ik al...
half jaar daarna vrachtwagen rijbewijs gehaald en kreeg toen ook meer begrip voor truckers, denk dat het goed is als iedere koekblikker eens een weekje meerijd op de motor en vrachtwagen...
 
Ik ben vooral beter gaan kijken en rustiger gaan auto rijden. Mede omdat een auto lang niet de kick kan geven zoals een motorfiets dat doet.

:^

Ik reed altijd te hard in de auto, nu niet meer. Het is lang zo leuk niet meer, ik kan al mijn snelheidsbehoefte op de motor kwijt. :]
 
M'n rijstijl is er niet echt op veranderd. Ik had al een sportwagen voor ik met de motor reed en hield er al een sportiever rijstijl op na, kijken in de bochten, anticiperen,... of minder aangenaam voor medeweggebruikers, de grenzen opzoeken, snel rijden (aandacht voor motoren had ik vroeger al :Y ). Na m'n motorrijbewijs ben ik wel trager beginnen rijden en ik wou ook niet elke bocht meer op het maximum nemen (Met de motor daarintegen O-) ). Toen ik vorig jaar gecrasht ben en sindsdien zonder motor zit, hou ik er weer een sneller rijstijl met de auto op na maar ben toch nog wat voorzichtig.
 
Ik rij veel op de motor en heel weinig in de auto.
Voel me in de auto opgesloten, veel minder zicht rondom.
Rij in de auto ook veel rustiger sinds ik mijn A-tje heb (nu ruim 1 jaar)
Cruise-control op 120, laat de rest maar knallen.

Het autorijden heeft, vooral in deze weersomstandigheden, 1 groot voordeel:
de kachel.
 
Ik had (natuurlijk) eerst mijn motorrijbewijs, later auto erbij gehaald om een bus te kunnen rijden.

Later een VW Polo'tje gekocht om naar m'n toenmalige vriendin te rijden. Reed heel wat vlotter dan de diesel les-auto of bus. Toen ik eens snel op wilde trekken, bleek dat ik altijd al bijna volgas gaf. Vandaar dat 'ie 1 op 8 verbruikte...

'Gewoon' motorrijden lijkt wel wat op snel autorijden: verder vooruit kijken, bochten buiten-binnen-buiten sturen enz. Veel koekblikkers kunnen echt geen bochten rijden, beginnen pas te remmen als ze moeten insturen, rijden verkeerde lijnen en geven te laat weer gas.
 
Ik had eerst mijn autorijbewijs, mijn rijstijl is niet veranderd, ik ben met de auto misschien ietsje voorzichtiger gaan rijden, voor de rest hetzelfde.


full


Iik ben wel wat meer gaan opletten voor motorrijders tijdens het filerijden!!

Voor de rest is er niets veranderd.

:W :]
 
Ik rij veel op de motor en heel weinig in de auto.
Voel me in de auto opgesloten, veel minder zicht rondom.
Rij in de auto ook veel rustiger sinds ik mijn A-tje heb (nu ruim 1 jaar)
Cruise-control op 120, laat de rest maar knallen.

Het autorijden heeft, vooral in deze weersomstandigheden, 1 groot voordeel:
de kachel.


Maar dat is dan ook het enige voordeel! ;)
 
Ik rij veel en veel rustiger met de auto als ik ook met de motor regelmatig rij.
Nu heb ik de laatste weken niet veel kunnen motor rijden en daardoor ga ik met de wagen weer harder rijden.
 
Mijn rijstijl is wel flink veranderd sinds in m'n A heb :Y (voor zo ver dat kan na 2 jaar auto). Spiegel vaker/beter en let meer op medeweggebruikers en in het bijzonder motoren. Ben ook wel een stuk harder gaan rijden (bijna altijd volgas optrekken en std rond de 30 te hard op snelwegen :X) omdat het allemaal niet op schiet in vergelijking met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerst mijn motor rijbewijs. Ik heb later in dienst mijn B gehaald. Ik denk dat over het algemeen mensen die ook motorrijden (daadwerkelijk motorrijden) beter opletten, iig op andere motoren.
 
Ik had eerst mijn autorijbewijs, maar sinds ik mijn motor heb niet veel meer met een auto gereden. De zeldzame keren dat ik er mee rij zit ik me vooral te ergeren aan hoe weinig je wel ziet van wat er rondom de auto gebeurt.

:^ :^
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan