Tom_gixxer
Die hard MF'er
wat verandert is : dat ik meer rekening houd/kan houden met motorrijders nu ik zelf weet wat motorrijden is
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Ik heb m'n Motor RBW nu een paar maanden![]()
en wat me vooral aan het begin opviel is dat je in de auto even goed gaat opletten als wanneer je op de motor zit, soms tot het zelfs zwaar overdreven wordt waardoor het lijkt alsof je net je autorijbewijs hebt en nog voorzichtig aan wil doen
Aan de andere kant, die zeldzame keer dat ik nu in het blik stap, lijk ik ook direct in een koekblikker te veranderen, al na een seconde wanneer ik ingestapt ben. Niet qua opletten zoals spiegels kijken, dode hoek etc. maar meer qua 'opstelling'.
Je kent het wel, met de kachel en radio kutten, eten, drinken, haantje de voorste willen zijn bij wegversmallingen. Rechterbaanrijders die 'dreigen' in te gaan halen voor willen zijn.
Maw alle dingen waar je je als motorrijder juist dood aan zit te ergeren bij de gemiddelde koekblikker.
Ik probeer mezelf dan te weerhouden dingen te doen die alleen aan doorgewinterde leasebakaso's besteed zijn, maar op de een of andere manier lukt dat niet, alsof je wordt 'gedwongen' je zo te gedragen zodra je instapt en wegrijdt.
Herkenbaar? En hoe gaan jullie daarmee om?![]()
ik compenseer allles....
Ik rij in de auto heel beleefd netjes, geen bumperkleven, niet harder als 10km/p toegestane snelheid. Geef overal netjes voorrang. Oudjes laat ik nog ff oversteken etc etc.
Nou moet ik dan ook nog uitleggen hoe ik motorrij ?![]()
ik compenseer allles....
Ik rij in de auto heel beleefd netjes, geen bumperkleven, niet harder als 10km/p toegestane snelheid. Geef overal netjes voorrang. Oudjes laat ik nog ff oversteken etc etc.
Nou moet ik dan ook nog uitleggen hoe ik motorrij ?![]()
De enige verandering in het autorijden bij mij, nadat ik mijn motorrijbewijs gehaald heb is eigenlijk
beter anticiperen in het verkeer
verder van me weg kijken en beter/eerder om me heen kijken dan ik in de auto deed
Meer rekening houden met achteropkomende motorrijders door beter te spiegelen in files.
Maar verder is alles hetzelfde gebleven.
![]()
te gedragen zodra je instapt en wegrijdt.
![]()
exact. Auto is zoooo traag, dat ik niet eens meer zin heb om het snel te doen laten lijken; ik blijf zelfs rustig achter een vrachten tuffen, interesseert me geen fuck
En dan lekker genieten van de mensen met de "rijstijl" zoals in de startpost beschreven... daaag stakkers![]()