Ronald aan de bak

Niks mis met het hebben van en paar solo s naast een span hoor , vooral niet als het een stuurfietsje als een trx betreft (ook al is t dan een imitatie duc ;) )
 
Das waar ehe, maar wist je dat ze meteen gekeken hebben wat er beter kon _O-

Maar zonder gekheid, had best een duc in het hok willen hebben. Of een guzzi 1100sport of.... :z

En weer door.
 
Och, een trx is veel exclusiever dan zijn Italiaanse tegenhanger de SS serie. Die kosten momenteel echt geen drol meer en er is veel aanbod in.
Ik zou mooi op de trx blijven sturen en er zeker geen zwenker van maken.

Er zijn trwns inmiddels al aardig wat zijspanners met dergelijke stuurfietsje. Lasmoat en jij met een trx, slijptol een srx, jfj een voxan, vox88000 heel veel voxans, hellracer... Tja wat heeft die niet...
En er zullen er nog wel !eer zijn die ik nu vergeet.

Ik voel een solo stuurdag/weekend voor zijspanners opkomen borrelen
 
mijn buurman heeft een 851, fascinerend dat geluid van die droge koppeling...
maar inderdaad. de trx blijft lekker. dat was nooit de vraag :N
 
dan meteen nog even een vraagje droppen.

achter wil ik met autoband gaan rijden, voor met motorband.
zijn hier nog aanraders is?? de voorpartij komt van een gpz 900. 120/70/17. achter komt een 15inch velg net als onder de bak. onder de bak zit een eml velg. reeds met autoband.

is wel handig om een wat zachtere band voor te hebben denk? mijn gevoel zegt dat die best moet werken om de boel in het juiste spoor te krijgen. (gevoel--lees idee)
 


Da's een verrekt mooi model, zo'n TRX!

Ik kijk ook mee, want ben toch wel benieuwd wat je gaat maken.
Ik heb er ook aan zitten denken oom een Schwenker (blijkbaar heet ie zo) aan mijn project te bouwen. Wat ik ga doen is sowieso rekening houden met montagepunten op de juiste plaatsen tijdens het modificeren van het frame. Maar eerst maar eens de motor zelf bouwen.
 
dan meteen nog even een vraagje droppen.

achter wil ik met autoband gaan rijden, voor met motorband.
zijn hier nog aanraders is?? de voorpartij komt van een gpz 900. 120/70/17. achter komt een 15inch velg net als onder de bak. onder de bak zit een eml velg. reeds met autoband.

is wel handig om een wat zachtere band voor te hebben denk? mijn gevoel zegt dat die best moet werken om de boel in het juiste spoor te krijgen. (gevoel--lees idee)

In 15" is keuze genoeg. De auto bandjes daarvoor kosten ook geen drol. Ik heb voor mijn project winterbandjes gekozen vanwege het wat grovere profiel en iets zachter rubber. Geloof dat ik €33/stuk betaald heb.
 
.......................

Ik voel een solo stuurdag/weekend voor zijspanners opkomen borrelen

Ik heb solo alleen een Heinkel uit 1964.... :X

is wel handig om een wat zachtere band voor te hebben denk? mijn gevoel zegt dat die best moet werken om de boel in het juiste spoor te krijgen. (gevoel--lees idee)

In mijn eerste span zat ook een zacht motorbandje voorin. Na een dagje sturen in de bergen lagen de randen rubber ernaast. Dus je kan beter een wat hardere band nemen ivm de levensduur.
 
hee leejow, ik wordt in de gaten gehouden zie ik :)


allemaal bedankt voor alle input trouwens, dat vind ik het leuke van forum.

en een autoband voor ? dat zie je nooit in een normale voorfork? waarom wel of niet?
oa de maat waarschijnlijk. maar nog meer redenen?

en de voorband die erom zat en weer komt is aardig druk geweest om de boel in het gareel te houden.. vandaar dat ik ook verder denk aan wat ik er wel of niet om zal leggen O-)

durf inmiddels een plaatje te plaatsen
full


optisch moet er veel gebeuren, maar de lijn spreekt me wel aan :Y
 
Wilkommen !!


Doe eens fotootje van de bevestigingen, als je wil.


Een autoband aan de voorkant heeft de neiging spoorgevoeliger te zijn dan een (ronde) motorband.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het span nog niet helaas. zal hopelijk eind deze week worden.
maar heb je al ervaring met het rijgedrag met een autoband voor? hoor iets over spoorzoeker??
staat wel vet moet ik zeggen :)
 
en achter en om de bak zit of kan een 145 band. op 15inch velg. nou zal die wat platter en dus de breedte houden zodat deze dan weer overeen komt met de door jou gemeten 140 mm...

meten is weten natuurlijk. dus afwachten...

maar vind het idee wel gaaf.

ben alleen benieuwd of het houden en keren wordt op de snelweg met spoorvorming :z
 
ik heb het span nog niet helaas. zal hopelijk eind deze week worden.
maar heb je al ervaring met het rijgedrag met een autoband voor? hoor iets over spoorzoeker??
staat wel vet moet ik zeggen :)


Dat zeg ik;
Een autoband aan de voorkant heeft de neiging spoorgevoeliger te zijn dan een (ronde) motorband.


Ervaring met autoband voor ; check ! een 175 breed
full



Edit; je went aan het zoeken, vangt het vaak gedachteloos op. ik let er wel een beetje op hoe de sporen lopen, en inhalen provinciale weg altijd bedacht op een slingertje als ik de middellijn over ga.
Als deze voorband versleten is, wil ik eens proberen om er een scooter-achterband op te laten leggen.
 
Laatst bewerkt:
ik had in de GL een 15/135 auto band.

met de Firestone band uit het stenentijdperk die er eerst op lag was die erg zoekerig, maar nadat ik er drie nwe banden rondom had laten leggen was dat zoekerige helemaal verdwenen.

Nu is een 135 niet echt breed en het zat natuurlijk wel in een schommel aan de voorkant. dus helemaal is het natuurlijk niet 1:1 met jouw GR te vergelijken
full



die GR heeft idd wel aardig wat potentie!

Voorkant smoelt erg ruig met dat lage stuur.
Achterkant kan ik niet helemaal goed beoordelen, maar die kan volgens mij wel wat aandacht gebruiken en als je de bak nu nog eens een heel stuk dichter bij het asfalt brengt
 
Laatst bewerkt:
ik had in de GL een 15/135 auto band.

met de Firestone band uit het stenentijdperk die er eerst op lag was die erg zoekerig, maar nadat ik er drie nwe banden rondom had laten leggen was dat zoekerige helemaal verdwenen.

Nu is een 135 niet echt breed en het zat natuurlijk wel in een schommel aan de voorkant. dus helemaal is het natuurlijk niet 1:1 met jouw GR te vergelijken[afbeelding]


die GR heeft idd wel aardig wat potentie!

Voorkant smoelt erg ruig met dat lage stuur.
Achterkant kan ik niet helemaal goed beoordelen, maar die kan volgens mij wel wat aandacht gebruiken en als je de bak nu nog eens een heel stuk dichter bij het asfalt brengt

mijn idee. ik weet nog niet hoe en wat maar dat gaan we beleven. ik vraag hier gewoon het een en ander en zoek zelf vanalles uit. komen we er wel. :Y
 
hee leejow, ik wordt in de gaten gehouden zie ik :)


allemaal bedankt voor alle input trouwens, dat vind ik het leuke van forum.

en een autoband voor ? dat zie je nooit in een normale voorfork? waarom wel of niet?
oa de maat waarschijnlijk. maar nog meer redenen?

en de voorband die erom zat en weer komt is aardig druk geweest om de boel in het gareel te houden.. vandaar dat ik ook verder denk aan wat ik er wel of niet om zal leggen O-)

durf inmiddels een plaatje te plaatsen
[afbeelding]

optisch moet er veel gebeuren, maar de lijn spreekt me wel aan :Y
Het bevalt me zo wel. Een "normale" GR is maar een suf ding, maar met dit stuurtje en zitje is hij wel leuk.
Over de voorband kan ik een scooterband aanraden. Je went inderdaad aan het spoorzoeken, maar soms maak je toch een behoorlijke slinger. Ik heb jaren met 135-115 Smart bandjes gereden, maar dankzij Kwastert overgestapt op een scooterband.
 
17 inc. velg breedte 3,5 J standaard zit daar een 120-70-17 band op.
[ zelfde banden maat die je bij dat gpz900 voorwiel hebt als ik jou verhaal zo lees ].
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan