Rondje Nürburgring

leonvw

MF veteraan
19 apr 2007
13.535
0
Vlaardingen
Hallo mensen,

ik ga aankomende zondag met me zwager naar de Nürburgring om even een rondje te rijden.

Dit wordt mijn eerste keer op een circuit dus ik kan mezelf dan ook wel een beginner noemen haha.

Nu wil ik eigenlijk weten waar ik allemaal op moet letten. In welke mate komen de snelle jongens je voorbij vliegen en in welke mate houden hun rekening met jou en jij met hun!

Ik rij op me Suzuki GSX-R 750 SRAD '96 en me zwager op zijn Yamaha R1 '99..

Gr Léon
 
Zorg dat je gewoon goed in je spiegels blijft kijken en je zo min mogelijk laat verrassen!

Geweldig om een keer te doen!!!
 
1) Zorg dat je de "bekende" instinkersbochten kent...qua naam en let erop tijdens het rijden
2) laat je niet gek maken en geef alleen gas als JIJ het overzicht hebt
3) kijk voldoende in je spiegels en hou 'rechts' op de baan aan.

en hou het niet bij 1 rondje ;)
 
Hallo mensen,

ik ga aankomende zondag met me zwager naar de Nürburgring om even een rondje te rijden.

Dit wordt mijn eerste keer op een circuit dus ik kan mezelf dan ook wel een beginner noemen haha.

Nu wil ik eigenlijk weten waar ik allemaal op moet letten. In welke mate komen de snelle jongens je voorbij vliegen en in welke mate houden hun rekening met jou en jij met hun!

Ik rij op me Suzuki GSX-R 750 SRAD '96 en me zwager op zijn Yamaha R1 '99..

Gr Léon
Het is openbare tolweg , en geen circuit ;)

Ik ben er zondag ook , als je wil dat ik jullie een rondje voorrij dan kan dat :) ik sta op Breidscheid , waar alle bikers zo'n beetje staan . Ben te herkennen aan een zilvergrijze Fireblade 2006 .
 
Laatst bewerkt:
NIET DOEN!!


Rij je 1 rondje - ben je voor altijd verslaafd.

Ik kan het weten, sinds 1978 junkie van de groene hel.......... :)

Het gevaar van de Ring ligt in jezelf. Kun je je inhouden of niet ? *D

Kijk ook even op het onderbord bij het plaatsnaambord van Nürburg: "Luftkurort" _O- _O-
 
Het is openbare tolweg , en geen circuit ;)

Ik ben er zondag ook , als je wil dat ik jullie een rondje voorrij dan kan dat :) ik sta op Breidscheid , waar alle bikers zo'n beetje staan . Ben te herkennen aan een zilvergrijze Fireblade 2006 .

geldt dat aanbod alleen voor komende zondag en voor de TS, of ook voor een andere dag, mits je aanwezig bent uiteraard, en andere first-timers? :)
 
Laatst bewerkt:
Het is openbare tolweg , en geen circuit ;)

Ik ben er zondag ook , als je wil dat ik jullie een rondje voorrij dan kan dat :) ik sta op Breidscheid , waar alle bikers zo'n beetje staan . Ben te herkennen aan een zilvergrijze Fireblade 2006 .

Sorry, dit wordt mijn eerste keer op een openbare tolweg bedoel ik :P

Maar ik rij achter me zwager aan die het al een aantal keer gedaan heeft dacht ik. Mocht dat nou niet zijn kom ik je opzoeken ;)

Als je me nou voorbij ziet lopen of rijden, spreek me gerust aan. Ik rij op deze motor:

592981325i4q1tz2.jpg



We zullen maar zien of ik me kan inhouden :D
Mijzelf kennende zal ik mezelf in het begin even inhouden omdat alles nieuw, spannend en eng is. Maar zodra ik gewend ben gaat het gas erop ;)


Heeft er iemand toevallig een mooi schema met de bochten etc. en info over het circuit zelf in het Engels of Nederlands?
Zit op me werk dus kan niet uitgebreid gaan zoeken ernaar ;)


*edit* bedankt voor de reacties van waar ik op moet letten!!
 
Laatst bewerkt:
heb je een PS2? (of PS3) koop dan tourist trophy (realistisch) motorspel waar de ring er ook inzit. grootste afwijking was maar 1cm ofzo in het spel!en kan je zeker al de bochten oefenen en circuit leren kennen.
 
Hehm, mijn ervaring op het circuit van Assen is spiegels in klappen en dus niet gebruiken. Bij eventueel uitwijken voor achtopkomend verkeer ga je afwijken van de logisch lijn die een achterligger verwacht met dus meer kans op een aanrijding. Of zijn er redenen om dit op de tolweg anders te doen?

BTW: ik heb een paar keer op het circuit van Assen gereden. Maar Nurburg lijtk me niets alles rijd dan toch als een dolle door elkaar : Auto's , bussen, vrachtwagens enz enz.

Is dit wel een geschikt circuit om te beginnen?
 
Heeeele goede tip voor de Ring :X Ja, leuk, wil je de ideale lijn gaan rijden, wordt je geschept door een 911 die 50km/h harder door de bocht gaat...

Mijn hele reactie was: "Hehm, mijn ervaring op het circuit van Assen is spiegels in klappen en dus niet gebruiken. Bij eventueel uitwijken voor achtopkomend verkeer ga je afwijken van de logisch lijn die een achterligger verwacht met dus meer kans op een aanrijding. Of zijn er redenen om dit op de tolweg anders te doen?"

Dus wat is de reden dat je dat op een ander circuit wel moet doen en hier niet? Door een 911 geschept worden is geen pretje maar door een andere motorrijder op assen ook niet .
 
heb je een PS2? (of PS3) koop dan tourist trophy (realistisch) motorspel waar de ring er ook inzit. grootste afwijking was maar 1cm ofzo in het spel!en kan je zeker al de bochten oefenen en circuit leren kennen.

Dat is ook wel een goed idee ja. Ik heb wel Gran Turismo 4 voor de PS2. Zit de ring ook in. GT4 is van dezelfde makers als TT.
Ik ga straks wel even kijken voor tourist trophy bij bart smit!!
 
Mijn hele reactie was: "Hehm, mijn ervaring op het circuit van Assen is spiegels in klappen en dus niet gebruiken. Bij eventueel uitwijken voor achtopkomend verkeer ga je afwijken van de logisch lijn die een achterligger verwacht met dus meer kans op een aanrijding. Of zijn er redenen om dit op de tolweg anders te doen?"

Dus wat is de reden dat je dat op een ander circuit wel moet doen en hier niet? Door een 911 geschept worden is geen pretje maar door een andere motorrijder op assen ook niet .
Op Assen (en andere circuits) rijd je met een groep mensen die min of meer met hetzelfde bezig zijn.. (bijvoorbeeld motorrijden)

Op de ring zijn de locals na het werk ff een rondje aan het doen, Sjon met zijn Golf probeert zijn ronde record te verbeteren, testrijder van Porsche is banden aan het testen, touringcar rijdt een rondje met een stel bejaarden, stel Polen is verdwaald met hun bouwvakkersbus, papamama met de kids rijden ook ff een rondje, die groep Engelsen met Subaru's doet nog ff 1 laatste echt snelle ronde voor ze naar huis gaan. etc etc etc etc..

Geen plek waar je je spiegels wil inklappen













So I have been told, heb het nog steeds niet aangedurft met de motor.... -O- (wel met koekblik en paar keer meegereden *O*
 
Op Assen (en andere circuits) rijd je met een groep mensen die min of meer met hetzelfde bezig zijn.. (bijvoorbeeld motorrijden)

Op de ring zijn de locals na het werk ff een rondje aan het doen, Sjon met zijn Golf probeert zijn ronde record te verbeteren, testrijder van Porsche is banden aan het testen, touringcar rijdt een rondje met een stel bejaarden, stel Polen is verdwaald met hun bouwvakkersbus, papamama met de kids rijden ook ff een rondje, die groep Engelsen met Subaru's doet nog ff 1 laatste echt snelle ronde voor ze naar huis gaan. etc etc etc etc..

Geen plek waar je je spiegels wil inklappen

So I have been told, heb het nog steeds niet aangedurft met de motor.... -O- (wel met koekblik en paar keer meegereden *O*

:^

Ik heb het vorig jaar ook niet gedaan, ervan af gezien nadat ik 10 minuten had staan kijken :X :X , inderdaad alles door elkaar en de snelheidsverschillen zijn enorm. Maar wil het toch een keer gedaan hebben :Y
 
Sorry, dit wordt mijn eerste keer op een openbare tolweg bedoel ik :P

Maar ik rij achter me zwager aan die het al een aantal keer gedaan heeft dacht ik. Mocht dat nou niet zijn kom ik je opzoeken ;)

Als je me nou voorbij ziet lopen of rijden, spreek me gerust aan. Ik rij op deze motor:

[afbeelding]


We zullen maar zien of ik me kan inhouden :D
Mijzelf kennende zal ik mezelf in het begin even inhouden omdat alles nieuw, spannend en eng is. Maar zodra ik gewend ben gaat het gas erop ;)


Heeft er iemand toevallig een mooi schema met de bochten etc. en info over het circuit zelf in het Engels of Nederlands?
Zit op me werk dus kan niet uitgebreid gaan zoeken ernaar ;)


*edit* bedankt voor de reacties van waar ik op moet letten!!
ik zal het in de gaten houden :)
 
Laatst bewerkt:
doen doen doen.

ga je echt geen spijt van krijgen.

Natuurlijk is het gevaarlijk en je moet ook echt niet denken na 3 rondjes ...zo nu ken ik het wel. Maar daar kom je zelf wel achter als je daar rijd.

Gewoon goed opletten...op wat er voor je en achter je gebeurd en dan gaat dat helemaal goed komen.

Laatste rondje dat ik daar gereden heb komt er een snelle auto mij achterop. Bij 1 van de laatste linker bochten. Ik zie hem aankomen en zag al dat het veels te hard ging. Ik van het gas af en dat was ook maar goed...hij komt in een slip en schiet een meter voor mij van de baan af en de vangrail in, om daarna de baan weer op te stuiteren. Als ik gewoon gas had gehouden dan had meneer mij meegenomen de vangrail in.

Dus aub spiegels laten zitten....die zijn van levenbelang daar.
 
Heeeele goede tip voor de Ring :X Ja, leuk, wil je de ideale lijn gaan rijden, wordt je geschept door een 911 die 50km/h harder door de bocht gaat...

of een nieuwe 7 serie BMW slee die je toeterend en driftent (!) aan de buitenkant voorbij komt...

been there done that, meer scary rondje van m`n leven (eerste ronde, toen ik een audi bij dacht te houden...) was dan ook niet zo slim om op dé drukste dag te gaan... ging echt nergens over. `k ga volgende keer doordeweeks om eerst `ns die baan te checken, daarna pas hard proberen te gaan... en zowieso eigen tempo rijden!
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het concept niet helemaal.
De Nürburgring is een tolweg.
De meeste tolwegen zijn wegen om snel ergens te geraken en/of om kronkelwegen te vermijden.
Op de Nürburgring gebeurt géén van beide dingen, je geraakt nergens (je komt terug uit bij start) en het is een kronkelweg...
Dus wat is het nut dan?

})
 
Ik snap het concept niet helemaal.
De Nürburgring is een tolweg.
De meeste tolwegen zijn wegen om snel ergens te geraken en/of om kronkelwegen te vermijden.
Op de Nürburgring gebeurt géén van beide dingen, je geraakt nergens (je komt terug uit bij start) en het is een kronkelweg...
Dus wat is het nut dan?

})

Alleen echte motorrijders snappen dat :Y
 
als je gaat,
zo van, daar ging ik
zo van, daar ging het mis




kan je dan ook de verzekeringsmannen lief aankijken? of valt dit stuk openbare weg weer buiten elke polis?
 
doe het rustig aan de eerste keer, je zal zeker niet de eerste zijn die zich laat verrasen en de ring afrijdt. er is maar weinig speling aangezien de vangrail vaak maar een meter van de weg staat.

pas ook op voor olie op de baan. dit wil ook nog wel's voorkomen.

en verder rij rechts met je richting uit naar rechts om aan te geven dat iemand mag passeren.

lees anders ook even sites van bijvoorbeeld ben lovejoy. staat veel info over de baan.

maar zelfs met een oude volvo 242 lukt het om rond te komen.
*spreekt uit ervaring :D
 
The nordschleife is een verslaving. :9
Ik heb zelf een aantal keer met de BMW erover gereden,
En het is echt top!
Heb ook 2 rondjes meegereden met Sabine in de ringtaxi dat is helemaal uber *O*
Met de motor zie ik nog niet echt zitten maar ff een tip:

Wijk nooit en te nimmer van je lijn af voor niemand!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan