Rondje Nürburgring op je gemakje.. veiligheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kom al vanaf 2006 op de Nordschleife maar altijd met auto's. Ongeveer 2j geleden ben ik 1x met de motor gegaan.
Zelfs met fluorgeel hesje aan en baankennis genoeg voelde ik mij zeer onveilig door het gedrag van sommige autorijders. Na 4 rondjes vond ik het welletjes en had ik er genoeg van. Voor mij geen toeristenfahrten meer op de motor.
 
1x nooit meer voor mij , olie op de baan , auto's , tekst op het wegdek geverfd.
Zijn voor mij signalen voor een Nee.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan.
Keuze ligt bij jezelf...
Succes.
 
ik kom al vanaf 2006 op de Nordschleife maar altijd met auto's. Ongeveer 2j geleden ben ik 1x met de motor gegaan.
Zelfs met fluorgeel hesje aan en baankennis genoeg voelde ik mij zeer onveilig door het gedrag van sommige autorijders. Na 4 rondjes vond ik het welletjes en had ik er genoeg van. Voor mij geen toeristenfahrten meer op de motor.

Idem dito. Kom er ieder jaar ca. 6-10x en dat al 15 jaar. Adrenaline..kick....en schade en leed liggen er zeer dicht bij elkaar.
De pro’s weten wat ze doen en anticiperen doorgaans goed op de rest. De toerist probeert zonder gevaar rond te cruisen maar neemt daarbij vaak de verkeerde lijnen. De gevaarlijkste zijn de wannabee racers die zichzelf overschatten en daarmee anderen in gevaar brengen. Vaak rijden ze ook nog eens in goedkoop getunede rommel die niet stand houdt met olie- en koelvloeistoflekkages tot gevolg.

En dan heb je nog de Engelsen. Die lijken hun brein thuis te laten als ze de plas oversteken.
Paar jaar geleden sprak ik er op zaterdag een groep Engelse motorrijders. Ze waren met z’n zessen, weekje Nordschleife.
Na de middag stonden er al 2 gecrashte motoren in hun bus. Op zondag orgen sprak ik ze weer en stond nummer 3 ook al in de bus.... mocht de pret niet drukken. De andere 3 reden gewoon verder.

De sfeer en ambiance is fantastisch.... :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan