fgmtech1
Die hard MF'er
grotere remschijf monteren, evt zwevend via een adapter. de klauw bevestiging moet je toch wijzigen voor de nieuwe klauwen. mogelijk brengt een andere remhandle ook meer remkracht
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het zijn ze uiteindelijk wel geworden ik heb ze voor een goede prijsVoor de looks ben je natuurlijk beter met de brembo goldline . Altijd mooi moderne remmerij op een iets wat oudere motorfiets
grotere remschijf monteren, evt zwevend via een adapter. de klauw bevestiging moet je toch wijzigen voor de nieuwe klauwen. mogelijk brengt een andere remhandle ook meer remkracht
Schrijft hij toch? Gelagerde adapter platen rond de vooras.hoe ga je dan de remklauwen vast zetten zonder adapter, rechtstreeks aan de voorvork krijg je reacties in het veersysteem tijdens remmen die je niet wil.
zo'n grote remklauw op het zijspan wiel remt veel te hard tenzij je een remkrachtverdeler erin bouwt
schijf op een trommelnaaf bouwen moet wel lukken bij mijn VT1100 ook gedaan
Mijn brembo remklauwen die nu op het voorwiel zitten zijn remklauwen van een MOTO-GUZZI V50 zo'n nato brommertje wat door het Nederlandse leger werd gebruikt en is echt niks te groot voor een zijspanwielhoe ga je dan de remklauwen vast zetten zonder adapter, rechtstreeks aan de voorvork krijg je reacties in het veersysteem tijdens remmen die je niet wil.
zo'n grote remklauw op het zijspan wiel remt veel te hard tenzij je een remkrachtverdeler erin bouwt
schijf op een trommelnaaf bouwen moet wel lukken bij mijn VT1100 ook gedaan
Ik heb deze zitten op zijspanwiel , werkt primaMijn brembo remklauwen die nu op het voorwiel zitten zijn remklauwen van een MOTO-GUZZI V50 zo'n nato brommertje wat door het Nederlandse leger werd gebruikt en is echt niks te groot voor een zijspanwiel
Ja ik ben er blij meeSchrijft hij toch? Gelagerde adapter platen rond de vooras.
Zal mooi setje worden?
Remmen/ vertragen is toch verhouding grip en remkracht.. als nu de boel al blokkeerde.. was er of grip te weinig of te bruusk (geen remdruk opbouw) geremt. Waarom dan krachtigere remmen? ( lees dit vaker maar snap het niet helemaal)Dit alles omdat ik afgelopen jaar een aanrijding had, ik wilde vol remmen maar het voorwiel blokkeerde al en gelukkig ging ik schuin met de bak tegen de SUV die plots afremde voor me !!
Omdat de remklauwen nu vast onder de voorbrug van de schommelarm zitten blokkeert hij eerder bij hard remmenRemmen/ vertragen is toch verhouding grip en remkracht.. als nu de boel al blokkeerde.. was er of grip te weinig of te bruusk (geen remdruk opbouw) geremt. Waarom dan krachtigere remmen? ( lees dit vaker maar snap het niet helemaal)
Het blijkt, dat wanneer de draagarm lang genoeg is(zoals bij de 3StateS TRX), je geen last het van de remreacties.Meestal begrijp ik het ook niet. Van vierzuiger naar zeszuiger klauwen en zo. Als je het wiel kan blokkeren heb je het maximum aan remkracht. Maar P05 klauwtjes zijn inderdaad wel heel mager.
De Fransen zijn overigens niet zo benauwd met zwevende klauwen. die zetten bij heel snelle combinaties nog rustig de klauwen vast op de brug. Net als het 3States ontwerp. Beide hebben trouwens het scharnierpunt achter de band.
Dacht dat dat bij naaf/fusee/whatever altijd zo was? Bij mij ook star, ook geen zwevende schijf. De draagarm is wel lang ja , zit aan achterbrug as vast.Het blijkt, dat wanneer de draagarm lang genoeg is(zoals bij de 3StateS TRX), je geen last het van de remreacties.
Dat ligt eraan waar die fusee aan vast zit. Als die aan een enkele scharnierende draagarm hangt geld dat hoe langer de arm hoe minder de remreactie is. Hangt de fusee zoals bij een auto tussen twee wishbones of aan een mcpherson poot treed er helmaal geen remreactie op omdat er niets te verdraaien valt.Dacht dat dat bij naaf/fusee/whatever altijd zo was? Bij mij ook star, ook geen zwevende schijf. De draagarm is wel lang ja , zit aan achterbrug as vast.
Weer wat geleerd, dank.Dat ligt eraan waar die fusee aan vast zit. Als die aan een enkele scharnierende draagarm hangt geld dat hoe langer de arm hoe minder de remreactie is. Hangt de fusee zoals bij een auto tussen twee wishbones of aan een mcpherson poot treed er helmaal geen remreactie op omdat er niets te verdraaien valt.
Mijn eigen span !!waar gaat dit wiel in komen dan? In je eigen span? of ben je al/nog met wat anders bezig?