Rooie duif zijn zijspandingetjes

grotere remschijf monteren, evt zwevend via een adapter. de klauw bevestiging moet je toch wijzigen voor de nieuwe klauwen. mogelijk brengt een andere remhandle ook meer remkracht
 
Ik wil van de bevestiging af onder de vork en naar adapter platen die scharnieren en ik heb de Goldlines voor een ander mooi prijsje kunnen overnemen
 
grotere remschijf monteren, evt zwevend via een adapter. de klauw bevestiging moet je toch wijzigen voor de nieuwe klauwen. mogelijk brengt een andere remhandle ook meer remkracht


Ja voor nu ga ik nog even kijken met deze rempomp maar anders even langs de huisdealert Woesthoff in Brummen
 
De remklauwtjes die nu op de voorvork zitten daar wil ik er later 1 of 2 op het zijspan wiel maken, dan tevens ook een grotere Brembo op de achterrem ipv de trommelrem
 
hoe ga je dan de remklauwen vast zetten zonder adapter, rechtstreeks aan de voorvork krijg je reacties in het veersysteem tijdens remmen die je niet wil.
zo'n grote remklauw op het zijspan wiel remt veel te hard tenzij je een remkrachtverdeler erin bouwt
schijf op een trommelnaaf bouwen moet wel lukken bij mijn VT1100 ook gedaan
 
hoe ga je dan de remklauwen vast zetten zonder adapter, rechtstreeks aan de voorvork krijg je reacties in het veersysteem tijdens remmen die je niet wil.
zo'n grote remklauw op het zijspan wiel remt veel te hard tenzij je een remkrachtverdeler erin bouwt
schijf op een trommelnaaf bouwen moet wel lukken bij mijn VT1100 ook gedaan
Schrijft hij toch? Gelagerde adapter platen rond de vooras.
Zal mooi setje worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
hoe ga je dan de remklauwen vast zetten zonder adapter, rechtstreeks aan de voorvork krijg je reacties in het veersysteem tijdens remmen die je niet wil.
zo'n grote remklauw op het zijspan wiel remt veel te hard tenzij je een remkrachtverdeler erin bouwt
schijf op een trommelnaaf bouwen moet wel lukken bij mijn VT1100 ook gedaan
Mijn brembo remklauwen die nu op het voorwiel zitten zijn remklauwen van een MOTO-GUZZI V50 zo'n nato brommertje wat door het Nederlandse leger werd gebruikt en is echt niks te groot voor een zijspanwiel

Op het voorwiel komen scharnierende rem adopter plaatjes voor de Goldlines

En op het achterwiel komt een K100 remklauw

Dit alles omdat ik afgelopen jaar een aanrijding had, ik wilde vol remmen maar het voorwiel blokkeerde al en gelukkig ging ik schuin met de bak tegen de SUV die plots afremde voor me !!
 
Laatst bewerkt:
Dit alles omdat ik afgelopen jaar een aanrijding had, ik wilde vol remmen maar het voorwiel blokkeerde al en gelukkig ging ik schuin met de bak tegen de SUV die plots afremde voor me !!
Remmen/ vertragen is toch verhouding grip en remkracht.. als nu de boel al blokkeerde.. was er of grip te weinig of te bruusk (geen remdruk opbouw) geremt. Waarom dan krachtigere remmen? ( lees dit vaker maar snap het niet helemaal)
 
Remmen/ vertragen is toch verhouding grip en remkracht.. als nu de boel al blokkeerde.. was er of grip te weinig of te bruusk (geen remdruk opbouw) geremt. Waarom dan krachtigere remmen? ( lees dit vaker maar snap het niet helemaal)
Omdat de remklauwen nu vast onder de voorbrug van de schommelarm zitten blokkeert hij eerder bij hard remmen
de resultanten van de remkrachten zorgen daarvoor.
Met scharnierende rem adapter plaatje geschoord naar de voorbenen van de schommelarm voorvork duikt hij ipv dat hij omhoog wilt
ik hoop dat het zo duidelijk is voor je :)
 
Meestal begrijp ik het ook niet. Van vierzuiger naar zeszuiger klauwen en zo. Als je het wiel kan blokkeren heb je het maximum aan remkracht. Maar P05 klauwtjes zijn inderdaad wel heel mager.
De Fransen zijn overigens niet zo benauwd met zwevende klauwen. die zetten bij heel snelle combinaties nog rustig de klauwen vast op de brug. Net als het 3States ontwerp. Beide hebben trouwens het scharnierpunt achter de band.
 
Meestal begrijp ik het ook niet. Van vierzuiger naar zeszuiger klauwen en zo. Als je het wiel kan blokkeren heb je het maximum aan remkracht. Maar P05 klauwtjes zijn inderdaad wel heel mager.
De Fransen zijn overigens niet zo benauwd met zwevende klauwen. die zetten bij heel snelle combinaties nog rustig de klauwen vast op de brug. Net als het 3States ontwerp. Beide hebben trouwens het scharnierpunt achter de band.
Het blijkt, dat wanneer de draagarm lang genoeg is(zoals bij de 3StateS TRX), je geen last het van de remreacties.
 
Het blijkt, dat wanneer de draagarm lang genoeg is(zoals bij de 3StateS TRX), je geen last het van de remreacties.
Dacht dat dat bij naaf/fusee/whatever altijd zo was? Bij mij ook star, ook geen zwevende schijf. De draagarm is wel lang ja , zit aan achterbrug as vast.
 
Dacht dat dat bij naaf/fusee/whatever altijd zo was? Bij mij ook star, ook geen zwevende schijf. De draagarm is wel lang ja , zit aan achterbrug as vast.
Dat ligt eraan waar die fusee aan vast zit. Als die aan een enkele scharnierende draagarm hangt geld dat hoe langer de arm hoe minder de remreactie is. Hangt de fusee zoals bij een auto tussen twee wishbones of aan een mcpherson poot treed er helmaal geen remreactie op omdat er niets te verdraaien valt.
 
Dat ligt eraan waar die fusee aan vast zit. Als die aan een enkele scharnierende draagarm hangt geld dat hoe langer de arm hoe minder de remreactie is. Hangt de fusee zoals bij een auto tussen twee wishbones of aan een mcpherson poot treed er helmaal geen remreactie op omdat er niets te verdraaien valt.
Weer wat geleerd, dank.
 
Vandaag ook mijn oude achterwieltje terug gekocht een maat van me had het overgenomen maar hij is heel druk met de verbouwing van zijn huisje/boerderij en heeft al een mooi setje EML wieltjes erin;

fflkmtDl.jpg
 
waar gaat dit wiel in komen dan? In je eigen span? of ben je al/nog met wat anders bezig?
 
Vanochtend even wat koffie gedronken en advies gevraagd aan mijn maat Joost
en gelijk een CBR900 FIreblade rempomp gekocht

CSXjKyCl.jpg


ykCk56Hl.jpg
 
Gisteren even naar Noord holland geweest om een dnepr zijspan bak en frame op te halen;

jTZds3Yl.jpg


qeEkNrol.jpg


pqan2hil.jpg


s1tUCvDl.jpg


LQLJvDvl.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan