Rooie duif zijn zijspandingetjes

Waarom zonde? Het is maar ijzer, en wat moet dat moet!

Aluminium en het schijnt heel lastig te lassen zijn ivm de vervuiling in het materiaal, De Duna bakjes zijn al een paar jaar oud
mijn maat heeft het ook laten doen door Kobus uit Barneveld Ja die met die baard die erg hard racet met zijn span en die was er niet erg blij mee
en dan laat ik me nog heel netjes uit haha
 
Aluminium en het schijnt heel lastig te lassen zijn ivm de vervuiling in het materiaal, De Duna bakjes zijn al een paar jaar oud
mijn maat heeft het ook laten doen door Kobus uit Barneveld Ja die met die baard die erg hard racet met zijn span en die was er niet erg blij mee
en dan laat ik me nog heel netjes uit haha
Dan is het een ander verhaal. Maar lijmen, of met popnagels kan toch wel.
 
die oorspronkelijke straaljager neusjes zijn ook nog nieuw te koop hoor, is iemand die ze nu nog nieuw maakt. Niet in NL maar dat had de Duna die ik ken ook gedaan, oorspronkelijke neus erop is echt nog mooier.

1966-pannonia-t250-rare-restored-vintage-motorcycle-with-duna-sidecar-4.JPG
 
In Sidecar Traveller no 39 staat ook een artikel van een Duna aan een BMW en die heeft er ook een tunnel ingemaakt
 
die oorspronkelijke straaljager neusjes zijn ook nog nieuw te koop hoor, is iemand die ze nu nog nieuw maakt. Niet in NL maar dat had de Duna die ik ken ook gedaan, oorspronkelijke neus erop is echt nog mooier.

1966-pannonia-t250-rare-restored-vintage-motorcycle-with-duna-sidecar-4.JPG
Klopt op de Duitse Ebay zijn de neuskegel inderdaad nog te krijgen ook de ring en zelfs de veren van het zitje,
ik heb ook al een site gevonden die de bekleding nog maakt als complete set
Ik heb er ook een neusje bij maar die is niet helemaal gaaf meer, dus straks maar even een bestelling doen op de Duitse E-bay
 
Ik heb ook ooit neusje compleet besteld

Heb adres nog wel ergens

Jean ook van eBay

Dacht iets OK....

Deze bak was mooi geprijsd.

Is bak nog netjes?

Mijne is verkocht plannen waren veranderd

Succes met ombouwen
 
bijna goed is niet goed genoeg hè ;)

als t te makkelijk is, dan kan iedereen het wel. dus ik zou niet te snel consessies gaan doen. Je kan ook het spanframe nog doorzagen en de buizen lager leggen.
yep! ;)
 

Bijlagen

  • erwin.jpg
    erwin.jpg
    182,3 KB · Weergaven: 16
  • kaars 368.jpg
    kaars 368.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 19
  • kaars 370.jpg
    kaars 370.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 15
bijna goed is niet goed genoeg hè ;)

als t te makkelijk is, dan kan iedereen het wel. dus ik zou niet te snel consessies gaan doen. Je kan ook het spanframe nog doorzagen en de buizen lager leggen.


Maar dan past de Dnepr nooit meer is nu al een sleeper dan helemaal
Nee er moet denk ik wel een tunnel in aan de voorkant
ik had al wat steunen gemaakt maar vind het nog steeds te hoog krijg er bijna hoogtevrees van
 
Ik heb afgelopen zaterdag de steunen afgelast maar ik ga het ooit nog veranderen
Heb in ieder geval de oude Dnepr bak er weer op gemonteerd zodat ik weer kan rijden.
Vandaag wel het pakketje uit Oostenrijk binnen gekregen nieuwe Neusring en Neuskop en veren voor de zitting ;)

Nu eerst verder met span 2 motor frame is inmiddels voorzien van een mooie poedercoating laag en ook de andere onderdelen zijn mooi gecoat
 
Terug
Bovenaan Onderaan