Rossi naar Ducati?

Mick

MF'er
14 aug 2003
48
0
Oud-Beijerland
In een motorblaadje stond laatst dat Malboro 10 miljoen wil bieden aan Rossi!
Voor Rossi lijkt mij logisch dat hij daar op ingaat!, een italiaan op een italiaanse motor!
Heeft iemand al meer info daarover? :]
 
nou, dr zijn alvoldoende topics hierover als je het mij vraagt.

Maar goed, ik zal ff vertellen wat ik weet:
Rossi wil naar Ducati, maar Ducati heeft op dit moment met Capirossi en Bayliss 2 rijders met een 2 jarig contract, dus voor dit en volgend jaar.
Dus wil Rossi alleen een contract voor 1 jaar tekenen bij Honda, om vervolgens het jaar daarop naar Ducati over te kunnen stappen.
Daarbij zijn echter wat problemen:
1)Honda wil alleen rijders voor 2 jaar aan zich binden, dus ook Rossi
2)Ducati kan/wil geen 10 mljn per jaar voor een coureur betalen.

Nu schijnt het dus dat marlboro wel bereid is om dat geld te betalen. Alleen heeft Rossi ooit verteld dat hij NOOIT voor sigarettenreclame zou gaan rijden, maar je ziet maar weer. Niets zo veranderlijk als de mens, zeker met een vette worst van 10 mljn voor z'n neus.
 
en dan vertelde ze gisteren bij de motogp op den bbc2
dat yamaha ook een serieus bod gedaan heeft om rossi binne te krijgen
 
Er is ook nog een 3e optie die ik even over het hoofd had gezien:
3) Ducati wil volgend jaar een 2e team inschrijven in de MOTOGP. Hiervoor is men al in onderhandeling met d'Antin, die dat 2e team dan zou moeten runnen. Dat team krijgt dan de beschikking over de 2003 motor, terwijl het Ducati Marlboro team dan met de 2004 spec gaat rijden.
Zodoende zouden er dus 4 coureurs op de Desmosedici gaan rijden. Om geen contracten open te breken zou Rossi dan in dat 2e team gaan rijden, maar dat zie ik persoonlijk niet snel gebeuren. Hij krijgt dan per slot van rekening niet het beste materiaal. Zou hij wel naar het 1e team gaan, dan zou of Capirossi of Bayliss het veld moeten ruimen en dus doorschuiven naar het 2e team.

De meest geruchten praten dan ook over een 1e team met Capirossi en Rossi en een 2e team met Bayliss en Hodgson. Maar vooralsnog staat Ducati niet bepaald te trappelen om Rossi in te lijven op een manier dat ze dus een andere coureur aan de kant moeten schuiven.
 
nou, dr zijn alvoldoende topics hierover als je het mij vraagt.


1)Honda wil alleen rijders voor 2 jaar aan zich binden, dus ook Rossi
2)Ducati kan/wil geen 10 mljn per jaar voor een coureur betalen.


Nummer 1 lijkt mij bullshit: Als Rossi maar voor 1 jaar wil tekenen schuift Honda hem echt niet aan de kant!

Nummer 2: Als Ducati Rossi kan krijgen (kopen..) voor 10 miljoen, dan betalen zij of Marlboro dat gewoon!
 
Nummer 1 lijkt mij bullshit: Als Rossi maar voor 1 jaar wil tekenen schuift Honda hem echt niet aan de kant!

Nummer 2: Als Ducati Rossi kan krijgen (kopen..) voor 10 miljoen, dan betalen zij of Marlboro dat gewoon!
Dat is niet wat de Hoge heren van Ducati/Honda middels hun persvoorlichters hebben laten weten.
Honda heeft gesteld dat ze met geen enkele coureur, dus ook niet Mr. Rossi, een verbintenis voor slechts 1 jaar aangaan.
Ducati heeft gesteld in een reactie op het bericht van Rossi, waarin hij zegt dat het zijn droom is om op een Ducati te kunnen rijden, dat als Rossi vast blijft houden aan zijn salaris eisen, het voor Rossi altijd wel een droom zal blijven. Simpelweg omdat men zo'n salaris niet kan/wil betalen.

Maar daar voeg ik wel aan toe, dat je nooit nooit moet zeggen, dus ook niet in de motorsport. De vraag is dan of dat, mocht het er echt op aan komen, Honda idd. Rossi zal laten gaan vanwege het 2 jarig contract en of Ducati idd. Rossi zal laten gaan omdat men zijn salaris niet kan/wil betalen.
En dan zou je idd. wel eens gelijk kunnen hebben met je opmerking. Maar vooralsnog blijft men dus aan punt 1) en 2) vasthouden. We zullen later dit seizoen, als de handtekening is gezet, vanzelf wel zien wie er nu heeft moeten inbinden. Honda, Ducati of Rossi zelf.
 
Rossi heeft volgens mij in een interview wel eens laten blijken dat ie Tabaksponsering niet echt super vind.
 
ik heb eens begrepen dat Rossi graag Italiaans wilde rijden.... en iedereen denkt dan aan Ducati.... waarom niet Aprilia? Daar kunnen ze nog wel een snelle coureur gebruiken... :+
 
ik heb eens begrepen dat Rossi graag Italiaans wilde rijden.... en iedereen denkt dan aan Ducati.... waarom niet Aprilia? Daar kunnen ze nog wel een snelle coureur gebruiken... :+

Als ie dat zou doen en dan vooraan zou rijden zou ie echt een superheld zijn. Ik denk niet dat dat zomaar kan. Edwards en Haga zijn ook de minsten niet :?
 
ik heb eens begrepen dat Rossi graag Italiaans wilde rijden.... en iedereen denkt dan aan Ducati.... waarom niet Aprilia? Daar kunnen ze nog wel een snelle coureur gebruiken... :+
Omdat Rossi hierbij het woord Ducati heeft laten vallen en niet het woord Aprilia.

De directeur president van Aprilia heeft trouwens laatst wel gezegd dat hij er 10 mljn. voor over had om Rossi weer bij Aprilia in te lijven.
 
Ik kan mij niet voorstellen dat Rossi een sterk/winnend team/merk verlaat voor veel geld,die gozer is al lang binnen.
Ducati doet het goed in de motogp maar is er nog niet,daar wacht Rossi op totdat zij de beste fiets neergezet hebben.
Dit zal wel een in 2005 kunnen zijn,niet in 2004.
Maar het is een uitdaging en goed voor Ducati als hij het er toch op waagt.........of toch Aprillia *D
 
Ik kan mij niet voorstellen dat Rossi een sterk/winnend team/merk verlaat voor veel geld,die gozer is al lang binnen.
Ducati doet het goed in de motogp maar is er nog niet,daar wacht Rossi op totdat zij de beste fiets neergezet hebben.
Dit zal wel een in 2005 kunnen zijn,niet in 2004.
Maar het is een uitdaging en goed voor Ducati als hij het er toch op waagt.........of toch Aprillia *D

hij zal toch ook wel aan een nieuwe uitdaging toe zijn? en wij als kijkers ondertussen ook :X

Op zaterdag 20 september 2003 09:41 schreef edraket het volgende:
nou, dr zijn alvoldoende topics hierover als je het mij vraagt.

Maar goed, ik zal ff vertellen wat ik weet:
Rossi wil naar Ducati, maar Ducati heeft op dit moment met Capirossi en Bayliss 2 rijders met een 2 jarig contract, dus voor dit en volgend jaar.
Dus wil Rossi alleen een contract voor 1 jaar tekenen bij Honda, om vervolgens het jaar daarop naar Ducati over te kunnen stappen.
Daarbij zijn echter wat problemen:
1)Honda wil alleen rijders voor 2 jaar aan zich binden, dus ook Rossi
2)Ducati kan/wil geen 10 mljn per jaar voor een coureur betalen.

Nu schijnt het dus dat marlboro wel bereid is om dat geld te betalen. Alleen heeft Rossi ooit verteld dat hij NOOIT voor sigarettenreclame zou gaan rijden, maar je ziet maar weer. Niets zo veranderlijk als de mens, zeker met een vette worst van 10 mljn voor z'n neus.

en nakano dan? ;(
 
zou eeuwig zonde zijn als rossi naar ducati gaat!!maarja,dat is mijn mening.

ik bedoel dat ducati een team met karakter moet zijn en dan karakter heeft rossi niet,en dat geld moet ducati al helemaal niet geven voor iemand die misschien niet eens de beste is(maar wel op de beste fiets zit)zie ducati liever knokkend iets bereiken met coureurs die zich niet zo als rossi gedragen!

edwards en bayliss zou ik er te liefst nog zien rijden!!
 
Laatst bewerkt:
en nakano dan? ;(
Die gaat volgens de geruchten weer terug naar herve Poncheral, naast zijn oude teamgenoot Olivier Jacque. Barros zal namelijk naar alle waarschijnlijkheid het team na afloop van dit seizoen verlaten. Gaulioses zal Jacque wel graag willen houden en er is dan weer plaats voor Nakano.
 
Die gaat volgens de geruchten weer terug naar herve Poncheral, naast zijn oude teamgenoot Olivier Jacque. Barros zal namelijk naar alle waarschijnlijkheid het team na afloop van dit seizoen verlaten. Gaulioses zal Jacque wel graag willen houden en er is dan weer plaats voor Nakano.

Triest zeg dat Jacque kan blijven en dat Barros het veld moet ruimen, of stapt ie vrijwillig op? Zoveel heeft Jacque dit jaar niet laten zien.
 
Wat ik heb vernomen ziet Barros het niet meer zitten bij Yamaha en zou hij weer graag terug op een Honda willen rijden.

Tsja wie wil er niet op een Honda zitten in de MotoGP en ze zetten er volgend seizoen 1 minder in. Vechten om een plaatsje dus.
 
Rossi heeft gezegt dat hij eventueel WEL met tabakssponsoring zou willen rijden....

Nu schijnt het dus dat marlboro wel bereid is om dat geld te betalen. Alleen heeft Rossi ooit verteld dat hij NOOIT voor sigarettenreclame zou gaan rijden, maar je ziet maar weer. Niets zo veranderlijk als de mens, zeker met een vette worst van 10 mljn voor z'n neus.
 
van mij mogen ze Ukawa met pensioen sturen, want als er 1 honda rijder is die zwaar onder de maat presteert dit jaar dan is hij het wel.
Ze kunnen niet allemaal voorin rijden ;) ,maar Ukawa is wel een klein beetje de weg kwijt.
Als Tamada daadwerkelijk naar Pons gaat is het moeilijk voor Ukawa om nog een plekkie op een Honda te vinden,alhoewel misschien naast Gibernau?
 
Rossi heeft gezegt dat hij eventueel WEL met tabakssponsoring zou willen rijden....
Nu wel ja, omdat Ducati Marlboro reclame heeft. Zoals ik dus zei, niets zo veranderlijk als de mens, want nog amper een jaar geleden was hij fel tegenstander van tabaksreclame en zei hij nooit met tabaksreclame te willen rijden.
 
Die gaat volgens de geruchten weer terug naar herve Poncheral, naast zijn oude teamgenoot Olivier Jacque. Barros zal namelijk naar alle waarschijnlijkheid het team na afloop van dit seizoen verlaten. Gaulioses zal Jacque wel graag willen houden en er is dan weer plaats voor Nakano.

dat zou toppie zijn...

waar haal je die geruchten vandaan?

barros terug naar Honda? hm, zou kunnen maar ik hoorde aan het eind van de motogp dat honda volgend jaar motor minder inzet.
 
Ze kunnen niet allemaal voorin rijden ;) ,maar Ukawa is wel een klein beetje de weg kwijt.
Als Tamada daadwerkelijk naar Pons gaat is het moeilijk voor Ukawa om nog een plekkie op een Honda te vinden,alhoewel misschien naast Gibernau?

dan zou barros naast gibernau gaan rijden... denkik.

als er een honda minder te berijden is dan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan