Royal Enfield Interceptor/Continental GT 650

Leeft het hier nog een beetje?
Vind het heerlijk om op te rijden.
Heb ook een Bonneville gehad maar geef persoonlijk toch echt de voorkeur aan de interceptor.

PXL_20230710_121452034.jpg
 
Leeft het hier nog een beetje?
Vind het heerlijk om op te rijden.
Heb ook een Bonneville gehad maar geef persoonlijk toch echt de voorkeur aan de interceptor.

Bekijk bijlage 1901461
Nee dit is niet echt een druk topic. Maar dat heeft ook voordelen.
Ik zie dat je een paar ruige banden hebt en SW-Motech zijtassendragers. In combinatie met Legend Gear-tassen? Hoe bevallen die?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Nee dit is niet echt een druk topic. Maar dat heeft ook voordelen.
Ik zie dat je een paar ruige banden hebt en SW-Motech zijtassendragers. In combinatie met Legend Gear-tassen? Hoe bevallen die?
Is ook niet erg, een fototje zo nu en dan is wel leuk.
Ja zitten k60's onder, bevallen goed.

Legend gear is mooi spul, zoiets zou ik nog wel willen.
Maar zitten groene kisten/koffertjes bij.
Lijkt wel pas gemaakt voor swmotech, zal nog wel foto van maken.

Dit soort harde gravel pakt die heel leuk, zou immers ook een normale weg zijn in India :p

Ennn heb via eBay zojuist nog even een tourzadel besteld.

PXL_20230710_140716142.jpg
 
Ik vind hem erg leuk en vol karakter, ik zou hem dan gaan gebruiken als woon werk motor grootste deel snelweg, zou het wat voor me zijn? Ik rij het hele jaar door, blijft er dan nog iets van over als je geen poetser bent?
 
Meer rond de 9.000, afhankelijk van het kleurtje dat je wilt ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet de beste keuze is als je in weer en wind woon-werkverkeer doet en weinig wilt poetsen. Voor dergelijk gebruik zou ik vooral naar de praktische kant kijken, ik zou bijvoorbeeld dan graag een cardanfiets willen.

Voor "lekker ouderwets motorrijden" zonder veel poespas bevalt de Enfield me echter uitstekend (een Continental GT 650). En wat mij betreft is het een van de mooiste motoren van het moment, maar dat is natuurlijk subjectief...
 
Ik denk dat dit soort dingen inherent zijn aan een dergelijke motor.
En ja, ze springen heel prima in op de retro-trend van dit moment. Verdienmodel is aanwezig.

Beetje zelfde verhaal met die himalayan.. Veel berichten over scheve achterbruggen vanaf nw, andere mankementen en mensen die bakken geld uitgeven aan aftermarket-onderdelen om het ding een beetje naar wens te maken?
Je moet het willen..

Misschien kan je er 1 op de kop tikken met een simpel defect?
 
Ik denk dat dit soort dingen inherent zijn aan een dergelijke motor.
En ja, ze springen heel prima in op de retro-trend van dit moment. Verdienmodel is aanwezig.

Beetje zelfde verhaal met die himalayan.. Veel berichten over scheve achterbruggen vanaf nw, andere mankementen en mensen die bakken geld uitgeven aan aftermarket-onderdelen om het ding een beetje naar wens te maken?
Je moet het willen..

Misschien kan je er 1 op de kop tikken met een simpel defect?
Eentje kopen met een lekke voetpakking dan?
 
Dat idee.. Kijken waarom voetpakking lek.. Oneffenheid? Los tapeind? Prutpakking? Zelf knippen uit doos cornflakes of zo en dun laagje wellseal/pakkinglak aan beide kanten..
 
Dat idee.. Kijken waarom voetpakking lek.. Oneffenheid? Los tapeind? Prutpakking? Zelf knippen uit doos cornflakes of zo en dun laagje wellseal/pakkinglak aan beide kanten..
Kom op Sammie,...het is geen brommertje. Dit is prutswerk.
 
Prima testresultaat vind ik.
Het is niet echt slecht, maar ook niet echt goed. Het is dus inmiddels een motorfiets van 9000 euro je kunt het niet vergelijken met een oude Enfields 350 of 500 met techniek uit de jaren 50. Prima als hobby motor, voordat je dan die 50 k aantikt ben je 10 jaar verder. Ik ga dat ding echt gebruiken om op te rijden. Ik vind hem mooi, hij klinkt ook mooi maar het is voor mij dus nu een mooie droom. Ik snap dat iemand hem koopt,.. maar voor mij niet de verstandigste keuze.
 
Ik lees slechts kleinigheidjes. Maar kom ook uit n andere motortijd. En die tussenbeurt zonder oliewissel, wat doen ze dan? Kaniedereen vast zelf.
 
De test is uitgebreid maar ook nog wel enigzins vaag. Ik hoor ook verhalen van 30k + helemaal probleemloos.
Misschien iemand op het forum zelf die uit eigen ervaring naar 40k oid gereden heeft?
Kan me trouwens ook best voorstellen dat er in het eerste jaar nog wat kinderziektes zaten die zijn opgelost.
 
Ik ben gewoon in het diepe gesprongen :-)
Heb er wel vertrouwen in dat het motortje heel blijft bij mijn gebruik, en eventuele kleinigheidjes kan ik wel oplossen. Bovendien zit er drie jaar garantie op.

De looks waren voor mij de reden dat ik geïnteresseerd raakte. En een proefritje later was de keus gemaakt :)
 
Ik ben gewoon in het diepe gesprongen :-)
Heb er wel vertrouwen in dat het motortje heel blijft bij mijn gebruik, en eventuele kleinigheidjes kan ik wel oplossen. Bovendien zit er drie jaar garantie op.

De looks waren voor mij de reden dat ik geïnteresseerd raakte. En een proefritje later was de keus gemaakt :)
Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan