S1000RR Deel 5: laat de HP4 maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldbiker

MF veteraan
18 okt 2006
4.672
319
Haarlem
Deel 5 van de Bmw s1000rr, Laat de HP4 maar komen

De HP4 weer een verbeterde versie van de s1000rr met lichtere wielen met daarin schijven met een hart en daardoor betere koeling, titanium uitlaatsysteem en monoblok remklauwen

Troy Corser op de HP4 op Jerez

Troy Corser onboard BMW HP4 - Jerez

Bmw heeft is 2010 zijn eerste superbike geïntroduceerd en met een groot succes door tal van overwinningen op wedstrijd niveau en internationale en nationale tests. in 2012 is hier vervolg aan gegeven door het 2012 model met een tal van nieuwe wijzigingen. Hieronder de wijzigingen van model 2012:

Kijk hier voor een volledige beschrijving van de HP4 met tal van mooie foto's en filmpjes

beschrijving hp4

Performance Changes

The S1000RR's engine capacity, bore and stroke, power output, torque and compression ratio all remain exactly the same. So what has changed? The rear sprocket is given an extra tooth, from 44 up to 45, to aid acceleration.The air-intake through the headstock has been revised to increase the surface area by 20%. The throttle action is quicker, now requiring 11% less travel.

Chassis Changes

The new model has a shorter wheelbase, down from 1432mm to 1422.7mm. The steering head angle changes from 24 degrees to 23.9 degrees, while trail is increased by 2.6mm. A mid-speed damping valve has been added to the front forks and internals have been revised with the aim of improving front-end feedback. The rear shock features a new spring and a wider range of adjustment. The swingarm pivot is located 4mm higher in the chassis a move designed to improve suspension feel. The bars are set wider and the reach to them is slightly greater, for more leverage than before.
Electronics Changes

The Rain power mode has been revised, from a rather meagre (joke!) 152bhp to 163bhp. The main changes are to the traction control and 'combustion control'. The Dynamic Traction Control (DTC) was a popular optional extra on the original model, with over 98% of customers opting for it. BMW have revised the system, refining it, making its intervention less obvious. The 'combustion control' is used in Slick mode and is designed to help corner entry by 'opening' the throttle a minute amount to maintain the perfect amount of engine braking.

Cosmetic Changes

Again, the new model features small tweaks, with a revised and smaller tail unit and the addition of tiny 'winglets' located on the side of the nose fairing. The obvious cosmetic changes are the colours, with the new Red/White and Light Blue schemes.

Read more: 2010 BMW S1000RR vs. 2012 S1000RR



Ook in topic nr5 is (voorlopig) de s1000rr superieur tov de andere merken en eigenlijk nog veel belangrijker in dit deeltje 5 delen we onze liefde, enthousiasme en passie over de S1000rr en de HP4 natuurlijk

s1000rrOPmedia.jpg

Meer informatie over de s1000rr kan je hieronder vinden:

Films

BMW S1000RR is king!

Speed test: S1000RR v RSV4 v Hayabusa v ZZ-R1400

BMW S1000RR Chris Teach McNeil Drifting and Stunting 2010

S1000RR vs Corvette 700HP

BMW S1000RR Stunt Motorcycle

BMW S1000RR vs Bugatti Veyron

BMW S1000RR vs European rivals

BMW S1000RR 2010 Circuittest

2011 ZX10r Vs BMW S1000RR

BMW S1000RR vs. Kawasaki ZX-10R Track Ride

BMW S1000RR Carbon Edition

BMW S1000RR Runs a 8.44et at 161mph in 1/4 mile! Stock Engine!

Audi R8 V10 Spyder vs Lamborghini Gallardo vs BMW S1000RR

BMW S1000RR group test

Ismael Bonilla Onboard Portimao BMW S1000RR. FORMULA MOTO

BMW S1000RR Superbike

Prova comparativa BMW S1000RR contro Aprilia RSV4 a Valencia.wmv


Artikelen

BMW S1000RR: Dé Superbike van 2011

BMW bouwt krachtigste straatmotor: S1000RR, 186 rwpk

Rijtest: BMW S 1000 RR

2010 BMW S1000RR Sportbike Test Ride

2010 BMW S1000RR First Ride


Vorige Topics

BMW S 1000 RR

S1000RR die ultimative Maschine

S1000rr Deel 3 'Beamer me up scottie'

S1000rr Deel 4:Laat remmen en vroeg op t gas, omdat het kan!

Pics

Films van MF s1000rr riders

By NapO
Bmw S1000rr Akrapovic full system and Quickshifter
S1000rr wheelie 2nd gear

De rijders van topic deel 5:

Barn (Jan)
bbb88416f6830538af39bdc5fd707dc2


ZuperZlet
ZUPERZLET.jpg


Boldbiker



Romo (Robert)
romo.jpg


Senior46
Foto-Q7NIXC68-G.jpg


Mariusz
mariusz.jpg


Renehendriks1 (Rene)
renehendriks1.jpg


NapO (Leon)
NapO.jpg


Xvanwaart (Xander)
DSC_0191.jpg


"Frank-007" (Frank)
bmw6.jpg


Edwin ZX12 (Edwin)
1220RA2-8042-611.jpg


gR1d ( Arjan)
gR1d1.jpg


Jefta
8184_778115-leukopdefoto.jpg


Gasterix:
69a035baba9255642c482ceaab67b603


RolandPricken:
DSCN0050%20(Medium).JPG


Gasterix
full


The Choker
full


RaceGirl 900
full


Gox01
full


Lennart888
full


VRKen
IMG_0501.jpg


D-K
large
 
Laatst bewerkt:
Ben nog ff bezig,want ben nog niet tevreden

Als er wat moet worden veranderd dan hoor ik het wel, dan ga ik het wel proberen.
 
Laatst bewerkt:
Er weer bij..........en idd, laat die HP4 maar komen...

Eind januari / begin februari..........and counting :+
 
Laatst bewerkt:
Even wat pics van de demo, de 0052, die intussen ook al verkocht is;


img0589vb.jpg


img0590kt.jpg
 
p1000223p.jpg



Carbon aansluiting bovenste kuipdeel vind ik hier slordig.......
 
Laatst bewerkt:
Hi Gerard bedankt voor het opzetten van het nieuwe topic!!

kan je deze foto in de OP zetten voor me :)
1220RA2-8042-611.jpg


En als we het toch over de HP4 hebben dan is dit filmpje met Troy met de HP4 op Jerez wel leuk om bovenaan in de OP bij te plaatsen?

Nieuw topic, nieuw jaar, nieuwe brommert, heb er zin in!!
 
Laatst bewerkt:
Weet niet precies hoe het gaat maar als jij een foto plaatst kan ik hem waarschijnlijk wel in de op krijgen


Gerard, t makkelijkste is een acount aan maken bij een externe host .
Zelf gebruik ik photobucket, dan hoef je enkel de imgat aan te klikken en hij copieerd de juiste code om hem hier te plaatsen..
 
Gerard, t makkelijkste is een acount aan maken bij een externe host .
Zelf gebruik ik photobucket, dan hoef je enkel de imgat aan te klikken en hij copieerd de juiste code om hem hier te plaatsen..

Gebruik ik ook werkt prima :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan