S1000RR Deel 7

Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe die er met een purple wrap uit gaat zien. Heb de Hockemheim Silver nog niet live gezien overigens.

Het liefst had ik rood, maar die werd niet meer geleverd.
BMW wilde ook nul komma nul meewerken daarin helaas.

Ik moet hem ook nog live zien. Ben ook erg benieuwd.

Elke dag tel ik wel af momenteel.
 
BMW wilde ook nul komma nul meewerken daarin helaas.
Als ze de Fireblade voor 2022 wat lichter maken dan koop ik die misschien wel.
Met de GS, de HP2 en de S1000RR ook al eens nul op het rekest bij de dealer gehad.
Service...............?
 
Vraagje, mijn S1000RR ('14) ratelt enigszins na starten en is stationair mechanisch wat luider dan mijn broertjes S1000RR ('13), dus het klinkt alsof de NAKS of NAK zijn beste tijd heeft gehad. Na demontage NAKS viel me op dat de zuiger hiervan enigszins ingeslagen is rond zijn meest gebruikte positie.

Op het internet is ook e.e.a. te lezen over het vervangen van de standaard gemonteerde zwarte dop ('09-'16) voor een zilveren dop ('17+) waarmee je de veervoorspanning van de NAKS zou verhogen wat het geratel bij stationair zou moeten verlagen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 35B396DB-4F69-40C1-97E5-BB7B3996C578.jpeg
    35B396DB-4F69-40C1-97E5-BB7B3996C578.jpeg
    106,6 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Dat slijtspoor is normaal. Als jouw motor meer dan 15k km gedraaid heeft mag er een zilveren dop in.

De zwarte dop zit standaard in alle s1000' af fabriek als ik het goed heb. De zilveren dop is bedoeld om jouw beschreven klacht, als die aanwezig is, te verhelpen, maar wel pas als de motor meer dan 15k gedraaid heeft!!
 
Als ze de Fireblade voor 2022 wat lichter maken dan koop ik die misschien wel.
Met de GS, de HP2 en de S1000RR ook al eens nul op het rekest bij de dealer gehad.
Service...............?
Ik heb gekeken naar de fireblade want die vind ik het mooist en JDM, maar wat is Honda nl slecht. Goedhart en hans van wijk ook, schier onmogelijk een proefrit te kunnen maken.
Tja je geen geen 30k stukslaan zonder te proefrijden.

Bij goedhart een gefrustreerde verkoper. Wist minder over het model dan ik. Ik kreeg de indruk dat hij door mijn leeftijd dacht dat ik alleen wilde proefrijden.

BMW broekhuis (enschede) regelde wel spoedig een proefrit.

Verkopers zijn sowieso niet mijn soort volk maar de beste ervaring heb ik met BMW.

Meest grappige is nog dat ik altijd zei dat ik geen BMW zou kopen want dat is voor proleten, maar ik heb dat bijgesteld naar bmw autos
 
Dat slijtspoor is normaal. Als jouw motor meer dan 15k km gedraaid heeft mag er een zilveren dop in.

De zwarte dop zit standaard in alle s1000' af fabriek als ik het goed heb. De zilveren dop is bedoeld om jouw beschreven klacht, als die aanwezig is, te verhelpen, maar wel pas als de motor meer dan 15k gedraaid heeft!!
Wat ik heb begrepen zit de zwarte dop standaard gemonteerd tot '17 en zijn ze daarna naar de zilveren dop geswitched. die 15dkm heb ik ook gezien, die van mij zit op 10dkm dus dan rammel ik nog 5dkm door ;). Zal bij kleppen stellen even controleren of de nak zelf niet te ver uitgerekt is.
 
Wat ik heb begrepen zit de zwarte dop standaard gemonteerd tot '17 en zijn ze daarna naar de zilveren dop geswitched. die 15dkm heb ik ook gezien, die van mij zit op 10dkm dus dan rammel ik nog 5dkm door ;). Zal bij kleppen stellen even controleren of de nak zelf niet te ver uitgerekt is.
Misschien heeft die wat meer kilometers dan de teller weergeeft? :)
 
Misschien heeft die wat meer kilometers dan de teller weergeeft? :)
Kans bestaat altijd, maar ik verwacht het niet, verhaal van verkoper klonk plausibel en bij een s1000rr is de stand niet enorm makkelijk aan te passen. Die van mijn broertje heeft een revisie gehad met o.a. een nieuwe ketting plus hij heeft een akra lijn waardoor het uitlaatgeluid ook wat luider is en het dus niet super makkelijk te vergelijken is.
 
Wat ik heb begrepen zit de zwarte dop standaard gemonteerd tot '17 en zijn ze daarna naar de zilveren dop geswitched. die 15dkm heb ik ook gezien, die van mij zit op 10dkm dus dan rammel ik nog 5dkm door ;). Zal bij kleppen stellen even controleren of de nak zelf niet te ver uitgerekt is.
Heb je een timingtool dan?
 
Kans bestaat altijd, maar ik verwacht het niet, verhaal van verkoper klonk plausibel en bij een s1000rr is de stand niet enorm makkelijk aan te passen. Die van mijn broertje heeft een revisie gehad met o.a. een nieuwe ketting plus hij heeft een akra lijn waardoor het uitlaatgeluid ook wat luider is en het dus niet super makkelijk te vergelijken is.
Ik heb begrepen dat het in de ECU staat, maar dat de teller wel andere waardes kan weergeven.
Jij hebt alle uitleestools zeker al lang liggen? :t
 
Heb je een timingtool dan?
Deze unit toch?
1607428712096.png


Heb ik niet liggen, maar normaal mogen x schakels niet langer zijn dan n mm. Ik neem aan dat er in het wphb hier een waarde voor staat (nog niet gezocht tbh).

En ik trek mijn nokkenassen gewoon altijd vast aan mijn ketting bij kleppenstellen met een tie-wrapje, na kleppenstellen nokkenas weer terug op zijn plek en tie-wrapje eraf en gaan met die banaan. Mocht ik een nieuwe ketting nodig hebben dan moet ik die inderdaad een gaan zoeken of desnoods de motor naar een monteur brengen met die tools.

Ik heb begrepen dat het in de ECU staat, maar dat de teller wel andere waardes kan weergeven.
Jij hebt alle uitleestools zeker al lang liggen? :t
Nog niet, maar zal op termijn wel komen.
 
Laatst bewerkt:
Deze unit toch?
Bekijk bijlage 1571953

Heb ik niet liggen, maar normaal mogen x schakels niet langer zijn dan n mm. Ik neem aan dat er in het wphb hier een waarde voor staat (nog niet gezocht tbh).

En ik trek mijn nokkenassen gewoon altijd vast aan mijn ketting bij kleppenstellen met een tie-wrapje, na kleppenstellen nokkenas weer terug op zijn plek en tie-wrapje eraf en gaan met die banaan. Mocht ik een nieuwe ketting nodig hebben dan moet ik die inderdaad een gaan zoeken of desnoods de motor naar een monteur brengen met die tools.


Nog niet, maar zal op termijn wel komen.
Ik weet alleen uit ervaring dat je bij het timen van de nokkenassen de ketting moet vervangen als je met de beschikbare verstelweg op de nokkenassen niet meer uit komt...
 
Ik weet alleen uit ervaring dat je bij het timen van de nokkenassen de ketting moet vervangen als je met de beschikbare verstelweg op de nokkenassen niet meer uit komt...
Hmm, bij mijn good-old kawa's eigenlijk nooit significante rek hierin gehad en dus de verstelweg ook nooit gebruikt. Maar als je standaard de verstelweg moet gebruiken hebben die streepjes dus ook geen nut meer en moet je dus wel een timing tool in huis hebben als ik het goed begrijp.

1607441558558.png
 
Hmm, bij mijn good-old kawa's eigenlijk nooit significante rek hierin gehad en dus de verstelweg ook nooit gebruikt. Maar als je standaard de verstelweg moet gebruiken hebben die streepjes dus ook geen nut meer en moet je dus wel een timing tool in huis hebben als ik het goed begrijp.

Bekijk bijlage 1571989

De streepjes zijn indicatief, timing controleren is echt met de tool..
 
Ik heb er nu 16.722 km opzitten (BMW connected app ;)). Hiervoor had ik een 2013 BMW S1000RR en daarvoor een 2006 Honda FireBlade. Op de Honda stond bij inruilen 75.000 km op de teller bij de BMW 70.000 km.

Ik wilde perse de rode. Verder zitten er alle opties en pakketten op die er bij introductie te krijgen waren.

Dynamic pakket. Race pakket. Carbon pakket en M stijlpakket had je toen nog niet als pakket. Die onderdelen heb ik er dus los bij besteld met uitzondering van de rem en koppeling beschermers. In het huidige Carbon pakket zitten niet de tank-zijdelen en boven afdekking zie ik. Die heb ik wel. Onderkuip is van Ilmberger.

Verder Anti diefstal alarm, Intelligent Emergency Call, BMW getinte kuipruit, radiator bescherming en de Sportuitlaat (einddemper). Kentekenplaathouder is van Evotech Performance. Bagageplaat van Hepco & Becker, voor de lange weekenden en vakanties. Erg handig.

Mijn fijnste motor tot nu toe, ben er erg tevreden over. Voor uitgebreide reviews zou ik op YouTube wat rondkijken, staan er zat. Blijft toch ook een persoonlijk iets, iedereen vind andere zaken belangrijk aan een motor. Sommige vinden alle electronica niks en ik vind het prachtig bijvoorbeeld.

Minpunten vind ik de trillende spiegels en het stationaire motorgeluid. Vind het een wat mechanisch / rammelend geluid, Doen ze vanaf nieuw en mijn vorige had dat ook. Ben daar waarschijnlijk erg gevoelig voor. ;-) Mijn Honda liep mooier rond.

Met bagageplaat. (weekendje Eifel)

20200819_144257384_iOS.jpg
 
Super dik, geen cent op bespaard zo te lezen.

Ik heb wel wat gieriger opties geselecteerd :+ Vond de aanschaf al yolo genoeg. (Helaas ook een geldput van een auto)
Het Race pakket & Dynamic pakket en wat losse dingen.
Vond de sportdemper niet zo mooi eigenlijk. Ga t.z.t. kijken voor een mooie aftermarket.

Heb je de ECU laten flashen? Ik begreep dat hij dan echt tot leven komt.
 
Sportdemper is het enige waar ik achteraf ook spijt van heb. Wel bewust voor een slip-on gekozen omdat ik geen gezeik in het buitenland wil hebben. (rijd veel in Duitsland, Oostenrijk). Had achteraf liever de SC project gehad. Kleiner mooier (oke, is subjectief) en de helft goedkoper. (Slip-on pas later kunnen bestellen en was bijna € 1200,- terwijl de SC Project toen voor iets over de € 600,- ging)

Nee geen ECU laten flashen. Voor een slip-on niet nodig. Weet niet of dat voor een Europees model met slip-on veel gaat uitmaken. De Amerikanen klagen wel dat hun S1000RR's erg geknepen zijn i.v.m. de strenge milieu eisen. Daar is blijkbaar wel veel winst te halen met een ECU flash. Vooralsnog power zat. Loopt mooi door naar de 310 op het tellertje. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nu 16.722 km opzitten (BMW connected app ;)). Hiervoor had ik een 2013 BMW S1000RR en daarvoor een 2006 Honda FireBlade. Op de Honda stond bij inruilen 75.000 km op de teller bij de BMW 70.000 km.

Ik wilde perse de rode. Verder zitten er alle opties en pakketten op die er bij introductie te krijgen waren.

Dynamic pakket. Race pakket. Carbon pakket en M stijlpakket had je toen nog niet als pakket. Die onderdelen heb ik er dus los bij besteld met uitzondering van de rem en koppeling beschermers. In het huidige Carbon pakket zitten niet de tank-zijdelen en boven afdekking zie ik. Die heb ik wel. Onderkuip is van Ilmberger.

Verder Anti diefstal alarm, Intelligent Emergency Call, BMW getinte kuipruit, radiator bescherming en de Sportuitlaat (einddemper). Kentekenplaathouder is van Evotech Performance. Bagageplaat van Hepco & Becker, voor de lange weekenden en vakanties. Erg handig.

Mijn fijnste motor tot nu toe, ben er erg tevreden over. Voor uitgebreide reviews zou ik op YouTube wat rondkijken, staan er zat. Blijft toch ook een persoonlijk iets, iedereen vind andere zaken belangrijk aan een motor. Sommige vinden alle electronica niks en ik vind het prachtig bijvoorbeeld.

Minpunten vind ik de trillende spiegels en het stationaire motorgeluid. Vind het een wat mechanisch / rammelend geluid, Doen ze vanaf nieuw en mijn vorige had dat ook. Ben daar waarschijnlijk erg gevoelig voor. ;-) Mijn Honda liep mooier rond.

Met bagageplaat. (weekendje Eifel)

Bekijk bijlage 1572747
Ik moest in he begin erg wennen aan de nieuwe look maar hoe vaker ik hem zie, ga ik hem zeker waarderen 😍
Vooral in het zwart vind ik hem mega vet.
 
Ik heb gekeken naar de fireblade want die vind ik het mooist en JDM, maar wat is Honda nl slecht. Goedhart en hans van wijk ook, schier onmogelijk een proefrit te kunnen maken.
Tja je geen geen 30k stukslaan zonder te proefrijden.

Bij goedhart een gefrustreerde verkoper. Wist minder over het model dan ik. Ik kreeg de indruk dat hij door mijn leeftijd dacht dat ik alleen wilde proefrijden.

BMW broekhuis (enschede) regelde wel spoedig een proefrit.

Verkopers zijn sowieso niet mijn soort volk maar de beste ervaring heb ik met BMW.

Meest grappige is nog dat ik altijd zei dat ik geen BMW zou kopen want dat is voor proleten, maar ik heb dat bijgesteld naar bmw autos
En bedankt, ik heb ook een BMW (auto) :(:P

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan