S1000RR Deel 7

Exit Van der Mark :????

IMG_2214.png
 
Vanavond thuis gekomen uit Frankrijk met de Yamaha.
Morgenochtend met de BMW naar Van Harten voor een check waarom de quickshifter niet werkt.
Ik heb de koppelingschakelaar vorige maand voor de zekerheid vervangen wegens wat horizontale speling en in de winter een Alpha Racing quickshifter schakelaar gemonteerd.
Software matig werkt alles volgens Motoscan, maar e.a. is ook wel tien keer gereset en steeds voor de zekerheid ingeleerd.
Spannend wat ze vinden.

Vrijdag en dinsdag naar Zandvoort.
Hopelijk is die dan klaar. :]
 
Laatst bewerkt:
Vanavond thuis gekomen uit Frankrijk met de Yamaha.
Morgenochtend met de BMW naar Van Harten voor een check waarom de quickshifter niet werkt.
Ik heb de koppelingschakelaar vorige maand voor de zekerheid vervangen wegens wat horizontale speling en in de winter een Alpha Racing quickshifter schakelaar gemonteerd.
Software matig werkte alles volgens Motoscan, naar alles is ook wel toen keer gereset en steeds voor de zekerheid ingeleerd.
Spannend wat ze vinden.
Vrijdag en dinsdag naar Zandvoort.
Hopelijk is die dan klaar. :]
Waarom een aftermarket QS; is de standaard QS niet goed?
 
Waarom een aftermarket QS; is de standaard QS niet goed?
De aftermarket heeft nul speling in het schakelgedeelte.
De OEM heeft een veer en die geeft tot een centimeter speling, wat vertraging en dat leidt vaker tot storingen.
Racers monteren liever een microswitch quickshifter. :)
 
De aftermarket heeft nul speling in het schakelgedeelte.
De OEM heeft een veer en die geeft tot een centimeter speling, wat vertraging en dat leidt vaker tot storingen.
Racers monteren liever een microswitch quickshifter. :)
Ik vind de QS op het 2023 model soepeler reageren dan op het 2019/2022 model, voor zover ik dat als goedwillend amateur kan beoordelen ;).
 
Ik vind de QS op het 2023 model soepeler reageren dan op het 2019/2022 model, voor zover ik dat als goedwillend amateur kan beoordelen ;).
En ik had op mijn '14 ook geen reden tot klagen.
Maar ik wilde graag een blipper en moderner display.
Nog niet de vruchten van geplukt. ;)
 
Maar ook vooral het gewoon terugschakelen vond ik op mijn oude een stuk soepeler gaan.
Razendsnel.
Nu met carbon wielen en meer vermogen rij ik nog langzamer op een droog circuit dan met de vorige op een natte baan. :)
 
Gisteren weer op Zolder gereden. De hogere positie van de schakelpook is écht top. Nu geen problemen meer gehad met shiften en shortshiften. Ook weer iets van mijn PR gereden, een hoge 1:49 bij mogen schrijven. 8-)

Slijtage is ook onder controle met de SC2, geen rare vreetsporen, maar het lijkt erop dat ik een achterband op 2 dagen kaal rijd?:')
Band is nu één dag oud en ruim half op. Wat voor banden rijden jullie? (Niet slicks, rijd afentoe ook nog op de straat met de motor)

Wellicht een goed alternatief voor de Supercorsa sc2's? Dunlops misschien?
Voorband gaat lang genoeg mee (4/5 dagen), de achterband gaat alleen zo enorm hard. Of is een achterbandje op 2 dagen niet gek?
IMG_20230522_200258.jpgIMG_20230522_165433.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer op Zolder gereden. De hogere positie van de schakelpook is écht top. Nu geen problemen meer gehad met shiften en shortshiften. Ook weer iets van mijn PR gereden, een hoge 1:49 bij mogen schrijven. 8-)

Slijtage is ook onder controle met de SC2, geen rare vreetsporen, maar het lijkt erop dat ik een achterband op 2 dagen kaal rijd?:')
Band is nu één dag oud en ruim half op. Wat voor banden rijden jullie? (Niet slicks, rijd afentoe ook nog op de straat met de motor)

Wellicht een goed alternatief voor de Supercorsa sc2's? Dunlops misschien?
Voorband gaat lang genoeg mee (4/5 dagen), de achterband gaat alleen zo enorm hard. Of is een achterbandje op 2 dagen niet gek?
Bekijk bijlage 1882497Bekijk bijlage 1882496
Als je 2 dagen lekker kunt kogelen met je achterband lijkt me dat prima. Hoe harder je gaat rijden, hoe harder die achterband gaat. Met een nog mooier gladde slijtage als op jouw plaatje en enkele seconden sneller deed ik nog maar 1 dag met een achterband ;)

Voorband wel een dag of 3, maar ik moet zeggen dat ik dan altijd de tip kreeg van mensen van Pirelli om niet naar de dagen te kijken, maar rondjes te tellen (circuit 4-5 km lang). Na een rondje of 100-120 zou je de voorband uit voorzorg wel moeten vervangen, tenzij de oogjes/slijtindicatoren (dan gaat het over een slick) ovaal worden -> echt oogvormig dus. Dan is het eerder tijd om te vervangen.

Elke willekeurige band (van kwaliteit en dus niet één die zomaar grip verliest) kun je in principe wel rijden totdat je het niet goed meer vind voelen (al is dat natuurlijk zo subjectief als ik weet niet wat). Als je een beetje gevoel ermee hebt, voel je wel wanneer de band op zijn einde raakt (wat een slecht advies :+ alles op eigen risico), maar als je na 2 dagen wel klaar bent met je achterband vind ik dat niet gek.

Niet om tof te doen uiteraard, ik zou liever 4 a 5 dagen met een achterband doen...en zo hard reed ik nou ook weer niet :X

Wat een fijne laarzen hè, die Supertech's *O*
 
Als je 2 dagen lekker kunt kogelen met je achterband lijkt me dat prima. Hoe harder je gaat rijden, hoe harder die achterband gaat. Met een nog mooier gladde slijtage als op jouw plaatje en enkele seconden sneller deed ik nog maar 1 dag met een achterband ;)

Voorband wel een dag of 3, maar ik moet zeggen dat ik dan altijd de tip kreeg van mensen van Pirelli om niet naar de dagen te kijken, maar rondjes te tellen (circuit 4-5 km lang). Na een rondje of 100-120 zou je de voorband uit voorzorg wel moeten vervangen, tenzij de oogjes/slijtindicatoren (dan gaat het over een slick) ovaal worden -> echt oogvormig dus. Dan is het eerder tijd om te vervangen.

Elke willekeurige band (van kwaliteit en dus niet één die zomaar grip verliest) kun je in principe wel rijden totdat je het niet goed meer vind voelen (al is dat natuurlijk zo subjectief als ik weet niet wat). Als je een beetje gevoel ermee hebt, voel je wel wanneer de band op zijn einde raakt (wat een slecht advies :+ alles op eigen risico), maar als je na 2 dagen wel klaar bent met je achterband vind ik dat niet gek.

Niet om tof te doen uiteraard, ik zou liever 4 a 5 dagen met een achterband doen...en zo hard reed ik nou ook weer niet :X

Wat een fijne laarzen hè, die Supertech's *O*
Klinkt eigenlijk wel logisch. thx!

En die supertech R's, echt super, ben enorm tevreden. Heb alleen het gele touwtje aan een kant uit de klittenbandplakker getrokken... :')
Nu is mijn vriendin best handig met naald en draad, die had daar wel wat op.
 
Gisteren weer op Zolder gereden. De hogere positie van de schakelpook is écht top. Nu geen problemen meer gehad met shiften en shortshiften. Ook weer iets van mijn PR gereden, een hoge 1:49 bij mogen schrijven. 8-)

Slijtage is ook onder controle met de SC2, geen rare vreetsporen, maar het lijkt erop dat ik een achterband op 2 dagen kaal rijd?:')
Band is nu één dag oud en ruim half op. Wat voor banden rijden jullie? (Niet slicks, rijd afentoe ook nog op de straat met de motor)

Wellicht een goed alternatief voor de Supercorsa sc2's? Dunlops misschien?
Voorband gaat lang genoeg mee (4/5 dagen), de achterband gaat alleen zo enorm hard. Of is een achterbandje op 2 dagen niet gek?
Bekijk bijlage 1882496Bekijk bijlage 1882497
Rondes bijhouden lijkt mij ook het beste. :9
Hier vier tot vijf dagen met een achterband en bijna een seizoen met de voorband. :+
En dan tel ik Zandvoort de snelste groep en in het middenveld.
Het is erg makkelijk om de achterband aan gort te rijden in twee, drie sessies.
Aggresief op het gas onder hellingshoek en beuken met die heerlijke bergen aan grip.
Heel verleidelijk. :}
Echter concentreer ik mij op snel bocht in en z.s.m. vloeiend op het gas bocht uit.
De meeste gewonnen meters op voorliggers komen aan het eind van mijn acceleratie en aanremmen, al doet een goede '600' rijder dat laatste veel beter.

Toprijders zetten de motor sneller rechtop na de bocht en kunnen sneller vol aggresief op het gas. :9

Naast de SC2 kan je natuurlijk ook de SC3 en de SP versie proberen.
Bandenwarmers verlengen de heatcycle momenten en verlagen de veroudering door een wat meer constante temperatuur over de dag.
(Hier nog niet gebruikt, de SP en SC3 wel op de R3)

Ik wil dit jaar wel de TD slicks gaan proberen en voor clubrijden en intermediate omstandigheden de Rosso IV.
De multicompound op de wangen benaderen de Supercorsa. :)
 
Laatst bewerkt:
Rondes bijhouden lijkt mij ook het beste. :9
Hier vier tot vijf dagen met een achterband en bijna een seizoen met de voorband. :+
En dan tel ik Zandvoort de snelste groep en in het middenveld.
Het is erg makkelijk om de achterband aan gort te rijden in twee, drie sessies.
Aggresief op het gas onder hellingshoek en beuken met die heerlijke bergen aan grip.
Heel verleidelijk. :}
Echter concentreer ik mij op snel bocht in en z.s.m. vloeiend op het gas bocht uit.
De meeste gewonnen meters op voorliggers komen aan het eind van mijn acceleratie en aanremmen, al doet een goede '600' rijder dat laatste veel beter.

Naast de SC2 kan je natuurlijk ook de SC3 en de SP versie proberen.
Bandenwarmers verlengen de heatcycle momenten en verlagen de veroudering door een wat meer constante temperatuur over de dag.
(Hier nog niet gebruikt, de SP en SC3 wel op de R3)

Ik wil dit haar wel de TD slicks gaan proberen en voor clubrijden en intermediate omstandigheden de Rosso IV.
De multicompound op de wangen benaderen de Supercorsa. :)
Dat is inderdaad ook nog een goede optie. Ik wil er nu even voor zorgen dat ik comfortabel onder de 1:50's blijf voordat ik de overstap maak naar een SC3 i.v.m. temperatuur in de band. Die heeft namelijk nog meer de temperatuur nodig voor grip dacht ik. Bandenwarmertjes gebruik ik al even, dat gaat enorm goed. Grip vanaf seconde 1.
 
Dat is inderdaad ook nog een goede optie. Ik wil er nu even voor zorgen dat ik comfortabel onder de 1:50's blijf voordat ik de overstap maak naar een SC3 i.v.m. temperatuur in de band. Die heeft namelijk nog meer de temperatuur nodig voor grip dacht ik. Bandenwarmertjes gebruik ik al even, dat gaat enorm goed. Grip vanaf seconde 1.
SC3 is juist heel breed inzetbaar qua temperatuur
 
Dat is inderdaad ook nog een goede optie. Ik wil er nu even voor zorgen dat ik comfortabel onder de 1:50's blijf voordat ik de overstap maak naar een SC3 i.v.m. temperatuur in de band. Die heeft namelijk nog meer de temperatuur nodig voor grip dacht ik. Bandenwarmertjes gebruik ik al even, dat gaat enorm goed. Grip vanaf seconde 1.
En de motor sneller rechtop trappen/ruk aan het stuur en dan pas vol aggresief op het gas.
Zo Barry Veneman eens live zien rijden. :}

Daar ben ik nog niet mee bezig. :+
 
Voor mij is het 11 km (kwartiertje rijden) :Y. Vanochtend 1.000 km beurt laten uitvoeren.
Ik woon in een gat en de twee dichtsbijzijnde dealers hadden pas in juli de tijd.
Bovendien geen goede ervaringen gehad in het verleden.
De koper van mijn GS daarna ook niet om het naar netjes te zeggen.

Nummer drie deed geen storingen in de zomer, alleen onderhoud en simpele klussen, Van Harten was wel gelijk enthousiast en zien de RR ook wel vaker dan veel andere dealers. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan