S1000RR Deel 7

Gisteren het luchtfilter en de remblokken vervangen , gelijk alles netjes schoon gemaakt en nog een laagje wax aangebracht :)



Zal dat blauwe goedje maar snel van je remvoering afhalen voordat je ook maar een meter gaat rijden,is de bedoeling dat dat alleen op het metaal komt......

Je hebt nu je remblokken ingevet....
 
We kunnen allemaal slap lullen en remmen doen we ook allemaal alleen sommige iets minder dan andere, vaak een kwestie van goed kijken 😇
 
vraagje , ketting spannen doen jullie dat op de standaard of op de paddock stand ? zie in het boekje volgens mij staan dat ze hem gewoon op de standaard laten staan . ( wel makkelijker ivm de spanning en dergelijke .
 
Remmen is angst :+
Ik kwam gisteren met 110 km/u op een 90 graden bocht waar een bordje met 50km/u staat af, en probeerde trailbraking op de andere BMW met telelever, maar dat voelde toch niet echt lekker. _O-
Ze zeggen dat het gewoon kan in het sportboxer topic. :?
 
Laatst bewerkt:
vraagje , ketting spannen doen jullie dat op de standaard of op de paddock stand ? zie in het boekje volgens mij staan dat ze hem gewoon op de standaard laten staan . ( wel makkelijker ivm de spanning en dergelijke .
Ik ga er op zitten en check dan de kettingspanning.
Daarna op de zijstandaard draai ik de moer los. :Y
 
Nog ff een vraagje. Bmw is starten en lopen. En reageerde goed op het gas.

maar moet ik hem nu nog ergens laten afstellen omdat ik naar een full akra systeem ben gegaan ?
En weet iemand een adres in het noorden die dat kan ?
De bmw dealer in Groningen kan het niet namelijk .

woon zelf in Assen
Er zijn twee opties, eentje is het resetten van de ECU adaptaties voor de Twistgrip (gashandle), de Mixture Control (mengsel verhouding) en standaard hoort daar de Knock adaptatie bij (klopsensor reset).
Dan gaat de ECU namelijk niet door op de (onjuiste) long-term fuel trim. Doordat er geen long-term data meer beschikbaar is zal het vanaf nul zijn eigen afstelling optimaliseren, tot een bepaald limiet.

Optie twee is het daadwerkelijk aanpassen van de ECU software wat bovenstaande reset's omvangt en vervolgens een software optimalisering teweeg brengt voor meer vermogen.

Ik zelf heb met mijn S1000R voor voorlopig de optie gekozen. Dat heb ik zelf uitgevoerd en afhankelijk van je bouwjaar kan ik dat ook voor jou doen voor een kleine vergoeding. (de dealer kan het ook, uiteraard, maar die wil per defenitie niet meewerken aan dergelijke acties).
 
Er zijn twee opties, eentje is het resetten van de ECU adaptaties voor de Twistgrip (gashandle), de Mixture Control (mengsel verhouding) en standaard hoort daar de Knock adaptatie bij (klopsensor reset).
Dan gaat de ECU namelijk niet door op de (onjuiste) long-term fuel trim. Doordat er geen long-term data meer beschikbaar is zal het vanaf nul zijn eigen afstelling optimaliseren, tot een bepaald limiet.

Optie twee is het daadwerkelijk aanpassen van de ECU software wat bovenstaande reset's omvangt en vervolgens een software optimalisering teweeg brengt voor meer vermogen.

Ik zelf heb met mijn S1000R voor voorlopig de optie gekozen. Dat heb ik zelf uitgevoerd en afhankelijk van je bouwjaar kan ik dat ook voor jou doen voor een kleine vergoeding. (de dealer kan het ook, uiteraard, maar die wil per defenitie niet meewerken aan dergelijke acties).

waar kom je vandaan ? Misschien van het voorjaar maar eens langs je
 
Op mijn 2013 model had ik een tankring om een tasje op te doen. Op mijn 2015 model Zou ik dit weer willen echter zie ik geen schroefgaten meer in de tankring zitten.

is er iemand hier die weet of dit wel mogelijk is?

is het bij het 2015 model een afdekkapje wat erover zit voor het uiterlijk?
 
heeft iemand een lijstje met de standaard opties die een 2012/2014 model heeft en de optionele opties . maatje van me wilt ook een S1000RR halen alleen die vraagt zich dit af .

ik weet een paar dingen maar ook niet met zekerheid .


ps mocht iemand nog een mooie S1000RR in de verkoop willen zetten . let me know :

eisen zijn 2012 / 2014 bouwjaar . liefste onder de 25000 km .
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand een lijstje met de standaard opties die een 2012/2014 model heeft en de optionele opties . maatje van me wilt ook een S1000RR halen alleen die vraagt zich dit af .

ik weet een paar dingen maar ook niet met zekerheid .


ps mocht iemand nog een mooie S1000RR in de verkoop willen zetten . let me know

Ik ben van plan mijn Blackstorm Metallic S1000RR uit 2010 te gaan verkopen. Accessoires: Akrapovic + custom map, bellypan, rearset (merk mij niet bekend), nieuwe grips, alle originele onderdelen aanwezig (behalve grips, want die snijd je kapot bij demontage). Nieuwe LED knippers (OEM look) liggen klaar voor montage. Onderhoud in mijn bezit door dealer gedaan, kilometerstand rond de 50k (heeft dus de dure 40k beurt al gehad, incl ketting, vorkolie, etc.). Vrij nieuwe Conti SportAttack3 banden en in september is er nog een nieuwe Yuasa accu in gegaan. Kleine schade op rechterkap (er is iets tegenaan gevallen in garage).

Qua opties weet ik niet wat standaard of optioneel is. Mijne heeft iig rijmodi, alarm, ASC, ABS, tractiecontrole etc.

Ik moet m nog es wassen en een échte advertentie maken, maar als je es wil komen kijken ben je welkom, ik woon in Bergambacht (bij Gouda in de buurt).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan mijn Blackstorm Metallic S1000RR uit 2010 te gaan verkopen. Accessoires: Akrapovic + custom map, bellypan, rearset (merk mij niet bekend), nieuwe grips, alle originele onderdelen aanwezig (behalve grips, want die snijd je kapot bij demontage). Nieuwe LED knippers (OEM look) liggen klaar voor montage. Onderhoud in mijn bezit door dealer gedaan, kilometerstand rond de 50k (heeft dus de dure 40k beurt al gehad, incl ketting, vorkolie, etc.). Vrij nieuwe Conti SportAttack3 banden en in september is er nog een nieuwe Yuasa accu in gegaan. Kleine schade op rechterkap (er is iets tegenaan gevallen in garage).

Qua opties weet ik niet wat standaard of optioneel is. Mijne heeft iig rijmodi, alarm, ASC, ABS, tractiecontrole etc.

Ik moet m nog es wassen en een échte advertentie maken, maar als je es wil komen kijken ben je welkom, ik woon in Bergambacht (bij Gouda in de buurt).

Hier klopt iets niet, de 'dure' beurt is bij 30dkm, die omvat klepspeling inspectie, bougies en vorkolie in de basis (naast de standaard beurt zaken zoals olie, oliefilter en luchtfilter, naargelang van ouderdom ook evt remvloeistof). Kettingset is een aparte werkzaamheid die naar gelang van slijtage wel of niet nodig is, niet standaard bij 40dkm...
 
Hier klopt iets niet, de 'dure' beurt is bij 30dkm, die omvat klepspeling inspectie, bougies en vorkolie in de basis (naast de standaard beurt zaken zoals olie, oliefilter en luchtfilter, naargelang van ouderdom ook evt remvloeistof). Kettingset is een aparte werkzaamheid die naar gelang van slijtage wel of niet nodig is, niet standaard bij 40dkm...

Kan zijn dat ik de kilometerstand overschat die op mn motor staat. Ik dacht ook dat de ketting tegelijkertijd bij de beurt viel (en ja, dat is natuurlijk slijtage afhankelijk). Zal het eens opzoeken :)

-----

Ok even nagekeken: de motor staat op 52k, heeft op 32k de grote beurt gehad, op 40k nieuwe ketting (bij de beurt) en 48k zn laatste beurt.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nieuwe LED knipperlichten en daglichten geplaatst *D



00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200304224506162_COVER.jpg


00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200304224738227_COVER.jpg


IMG_20200305_214217.jpg


IMG_20200306_012641.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan