S1000RR Deel 7

Een hele goedendag,

Ik ben op dit moment bezitter van een andere motor en op zoek naar een 2e, een S1000RR. Het is altijd al een droom van mij geweest om zo'n eentje te kunnen rijden. Nu ben ik op zoek naar eentje, maar wilde ik nog wel evt kwaaltjes checken. Wat is hierover bekend bij jullie? Ik ben dan specifiek op zoek naar eentje >2015 aangezien deze de elektronisch aangestuurde demping heeft. Sprak mij wel aan.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hoi Ik heb een 2016 RR (motorsport) met race en dynamic pakket gehad en rij nu een 2018 RR (blackstorm) met race en dynamic pakket, maar over enige kwaaltjes is mij niets bekend. Beide nieuw gekocht bij de Bmw dealer met garantie. De ddc werkt perfect voor zover straat/trackdays. Succes met je zoektocht:t
 
Bedankt voor alle reacties, het is me helder! Nu de zoektocht starten en ik meld me zodra ik er eentje heb gevonden :)
Bedenk wel dat een lage kilometerstand de gemakkelijkste manier van verkopen is.
Dus weinig kilometers door terugdraaien geeft de verkopen van een winkel een boost. :P
Helaas is niet iedere verkoper betrouwbaar, lang niet zelfs..

 
Heb dat filmpje ook gezien ja... Erg triest... Probeer het bij een bedrijf te doen zoals BMW motorad oid. Ook zelf een zo goed mogelijke inspectie doen vd motor waar kan en hopen dat het dan goed komt
 
Ik heb ook een 2015 gehad (ook een 2010 en 2012 trouwens) en mechanisch nooit ergens last van gehad buiten een eventuele terugroep actie en heb hem ingeruild met 36000km of zo.
Wel had ik 2x stof in de tellerunit dus die is 2x vervangen en daarna had ik af en toe dat de hellingshoek niet meer in beeld stond maar dat werd opgelost met een software update, duurde wel een tijd maar goed het werd wel opgelost.

Ik heb zelf het vermoeden dat Raymond een ex circuit motor heeft gekocht waar hij niets van wist, die worden helemaal uitgemolken en moeten ook vaak gereviseerd worden.
 
Ik heb ook een 2015 gehad (ook een 2010 en 2012 trouwens) en mechanisch nooit ergens last van gehad buiten een eventuele terugroep actie en heb hem ingeruild met 36000km of zo.
Wel had ik 2x stof in de tellerunit dus die is 2x vervangen en daarna had ik af en toe dat de hellingshoek niet meer in beeld stond maar dat werd opgelost met een software update, duurde wel een tijd maar goed het werd wel opgelost.

Ik heb zelf het vermoeden dat Raymond een ex circuit motor heeft gekocht waar hij niets van wist, die worden helemaal uitgemolken en moeten ook vaak gereviseerd worden.

Nokkenassen en sleeptuimelaars worden vaker opgegeten door de S1000RR. Distributie is ook een gevoelig punt.... niet alleen bij circuit/racemotoren.
 
Bedenk wel dat een lage kilometerstand de gemakkelijkste manier van verkopen is.
Dus weinig kilometers door terugdraaien geeft de verkopen van een winkel een boost. :P
Helaas is niet iedere verkoper betrouwbaar, lang niet zelfs..


"in principe" kan je niet zomaar de stand van een moderne bmw terug draaien. Wat gebeurt is dat de stand in het dashboard aangepast is, maar niet in het DME (brein van de motor) en als deze een verschil ziet, dan gaat de kmstand knipperen.
 
Ik heb ook een 2015 gehad (ook een 2010 en 2012 trouwens) en mechanisch nooit ergens last van gehad buiten een eventuele terugroep actie en heb hem ingeruild met 36000km of zo.
Wel had ik 2x stof in de tellerunit dus die is 2x vervangen en daarna had ik af en toe dat de hellingshoek niet meer in beeld stond maar dat werd opgelost met een software update, duurde wel een tijd maar goed het werd wel opgelost.

Ik heb zelf het vermoeden dat Raymond een ex circuit motor heeft gekocht waar hij niets van wist, die worden helemaal uitgemolken en moeten ook vaak gereviseerd worden.

Ik heb ook alle types gehad (2010, 2012, 2015, 2017, 2018 en 2020) en probleemloos.
 
"in principe" kan je niet zomaar de stand van een moderne bmw terug draaien. Wat gebeurt is dat de stand in het dashboard aangepast is, maar niet in het DME (brein van de motor) en als deze een verschil ziet, dan gaat de kmstand knipperen.
Ik ben benieuwd of ze daar een truukje voor hebben.
Ze zijn soms vaak creatief. O-)
 
Ik heb even een vraagje. Gister heb ik een bmw s1000rr gekocht bj 2017 met 8000 km op de teller. Als ik mijn contact aan zet hoor ik een mechanisch geluid onder de tank vandaan komen. Dit mechanische geluid blijft te horen als het contact aan staat. Het is overigens niet de fan. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Met vriendelijke groet,

Niels
 
Ik heb even een vraagje. Gister heb ik een bmw s1000rr gekocht bj 2017 met 8000 km op de teller. Als ik mijn contact aan zet hoor ik een mechanisch geluid onder de tank vandaan komen. Dit mechanische geluid blijft te horen als het contact aan staat. Het is overigens niet de fan. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Met vriendelijke groet,

Niels
Dit is niet gewoon je brandstofpomp? 😌
 
Ik heb even een vraagje. Gister heb ik een bmw s1000rr gekocht bj 2017 met 8000 km op de teller. Als ik mijn contact aan zet hoor ik een mechanisch geluid onder de tank vandaan komen. Dit mechanische geluid blijft te horen als het contact aan staat. Het is overigens niet de fan. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Met vriendelijke groet,

Niels

Doet de motor het niet?
 
Ik denk dat het het gasklephuis is wat je hoort, want e-gas, maar ik wacht het filmpje af. Ik hoor een 'geluid' is een beetje maximaal subjectief zegmaar.
 
3W6Qpbi.jpg
 
Ik heb even een vraagje. Gister heb ik een bmw s1000rr gekocht bj 2017 met 8000 km op de teller. Als ik mijn contact aan zet hoor ik een mechanisch geluid onder de tank vandaan komen. Dit mechanische geluid blijft te horen als het contact aan staat. Het is overigens niet de fan. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Met vriendelijke groet,

Niels
Je hoort de gaskleppen, draai maar eens aan de gashendel.
De frequentie waarop deze bestuurd worden is namelijk 10000Hz en dat is dus een hoorbare frequentie.
Niets om je zorgen over te maken ;)
 
Allen bedankt voor de reacties. Nu mijn volgende vraag. Heeft er iemand orginele hp rem/koppelingshendel liggen voor bouwjaar 2017?
 
Allen bedankt voor de reacties. Nu mijn volgende vraag. Heeft er iemand orginele hp rem/koppelingshendel liggen voor bouwjaar 2017?
Ik heb alleen een setje originele hendels liggen geen hp hendel.
De hendels van de 2015-2018 modellen zijn hetzelfde.
Let er alleen op dat je het palletje overzet anders word je cruisecontrole niet bedient.

succes met de zoektocht :t
 
Ik heb alleen een setje originele hendels liggen geen hp hendel.
De hendels van de 2015-2018 modellen zijn hetzelfde.
Let er alleen op dat je het palletje overzet anders word je cruisecontrole niet bedient.

succes met de zoektocht :t
:^

Ik heb een paar bami handles, bevallen prima.
Het palletje zit op de eerste foto onderaan op het originele handle. :P

DSC_2078.jpg

DSC_2144.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan