S1000RR Deel 7

Afgelopen maandag dagje Zandvoort gedaan met rsz,het was fris en er stond veel wind maar het was droog dus toch nog lekker kunnen rijden.
Mijn snelste tijd was 1.51,066 en dat is 3sec sneller dan vorig jaar.
Nu nog een andere tandwiel verhouding proberen want soms zit hij nog te laag in toeren bocht uit dus zit er nog wel wat verbetering in denk ik
 
Dit is geen kritiek maar een oprechte vraag, maar is er een reden dat je vroeg schakelt of zie ik dat verkeerd?
Is die 3sec sneller op dezelfde fiets, banden, etc?
En gebruik je DDC?
 
Dit is geen kritiek maar een oprechte vraag, maar is er een reden dat je vroeg schakelt of zie ik dat verkeerd?
Is die 3sec sneller op dezelfde fiets, banden, etc?
En gebruik je DDC?
Opbouwende kritiek kan ik altijd gebruiken hoor ben tenslotte maar een amateur 😄
Maar ik denk dat ik alleen bij de Arie Luyendijk vroeg schakel (short shift) op andere momenten zakt hij in de bocht in zijn 2 ff teveel terug in toeren denk ik.
Inderdaad op dezelfde fiets alleen vorig jaar gebruikte Pirelli slicks voor en achter nu nieuwe Pirelli voor en Bridgestone achter allebei slicks en geen ddc ik heb hyperpro veren voor en een shock achter.
Kreeg trouwens wel een klein spoortje in de band achter
Maar nogmaals voor goed advies sta ik open 👍🏻
 

Bijlagen

  • 713B29FF-4761-45DE-B513-CC92BBDE38EA.jpeg
    713B29FF-4761-45DE-B513-CC92BBDE38EA.jpeg
    197,5 KB · Weergaven: 17
  • 122610D3-26AF-4D99-90DA-6246D3E60DC7.jpeg
    122610D3-26AF-4D99-90DA-6246D3E60DC7.jpeg
    226,8 KB · Weergaven: 18
Afgelopen maandag dagje Zandvoort gedaan met rsz,het was fris en er stond veel wind maar het was droog dus toch nog lekker kunnen rijden.
Mijn snelste tijd was 1.51,066 en dat is 3sec sneller dan vorig jaar.
Nu nog een andere tandwiel verhouding proberen want soms zit hij nog te laag in toeren bocht uit dus zit er nog wel wat verbetering in denk ik
gaaf om te zien!! lekker brulle met die spullu*D
 
Iemand nog een tip voor de slijtboutjes onder de stepjes? Ik zie ze nergens online.
Zoiets..

PSX_20210507_001325.jpg

Vorig jaar gedemonteerd door de BMW race service, en gelijk de eerstvolgende sessie onderuit. :')
 
Opbouwende kritiek kan ik altijd gebruiken hoor ben tenslotte maar een amateur 😄
Maar ik denk dat ik alleen bij de Arie Luyendijk vroeg schakel (short shift) op andere momenten zakt hij in de bocht in zijn 2 ff teveel terug in toeren denk ik.
Inderdaad op dezelfde fiets alleen vorig jaar gebruikte Pirelli slicks voor en achter nu nieuwe Pirelli voor en Bridgestone achter allebei slicks en geen ddc ik heb hyperpro veren voor en een shock achter.
Kreeg trouwens wel een klein spoortje in de band achter
Maar nogmaals voor goed advies sta ik open 👍🏻

Nogmaals zeker geen kritiek en ben geen expert.
Heb vorig jaar 2x mct gedaan en dit jaar staan er 6 dagen gepland.
Dus schat wat ik zeg op waarde maar ik dacht te zien dat je vaak bij 12k tpm schakelde.
Ik dacht misschien dat je het voor balans oid deed?
 
Opbouwende kritiek kan ik altijd gebruiken hoor ben tenslotte maar een amateur 😄
Maar ik denk dat ik alleen bij de Arie Luyendijk vroeg schakel (short shift) op andere momenten zakt hij in de bocht in zijn 2 ff teveel terug in toeren denk ik.
Inderdaad op dezelfde fiets alleen vorig jaar gebruikte Pirelli slicks voor en achter nu nieuwe Pirelli voor en Bridgestone achter allebei slicks en geen ddc ik heb hyperpro veren voor en een shock achter.
Kreeg trouwens wel een klein spoortje in de band achter
Maar nogmaals voor goed advies sta ik open 👍🏻
Zo op het eerste gezicht van de foto's lijkt het geen cold tear te zijn, maar eerder een dempingsprobleem. Wellicht iets te veel ingaande demping.....
 
Zo op het eerste gezicht van de foto's lijkt het geen cold tear te zijn, maar eerder een dempingsprobleem. Wellicht iets te veel ingaande demping.....
Dat zou ook nog kunnen ik heb ingaand high en low speed 2 klikjes extra gegeven omdat hij wat ging slaan met het stuur de bocht uit, ik ga dat volgende keer eens proberen om ze terug te zetten en dan te kijken hoe dat gaat.
 
Nogmaals zeker geen kritiek en ben geen expert.
Heb vorig jaar 2x mct gedaan en dit jaar staan er 6 dagen gepland.
Dus schat wat ik zeg op waarde maar ik dacht te zien dat je vaak bij 12k tpm schakelde.
Ik dacht misschien dat je het voor balans oid deed?
Zo vat ik het ook niet op hoor en goede tips kan ik altijd gebruiken op sommige gebieden 😁
Ik heb het filmpje nog niet helemaal geanalyseerd dus zal ik eens doen maar het kan zijn dat ik dat doe en dat zal dan waarschijnlijk komen omdat ik op straat ook snel schakel en nooit zo hoog in toeren kom en daar doe ik nog steeds de meeste kilometers.
Ook schakel ik wel eens sneller zodat hij niet op zijn achterwiel gaat
 
wat mij op valt is dat je vaak niet meteen terug schakelt terwijl je wel aan het remmen bent.
vooral einde rechte stuk zou dit je kunnen helpen om een rustigere motor te hebben
 
wat mij op valt is dat je vaak niet meteen terug schakelt terwijl je wel aan het remmen bent.
vooral einde rechte stuk zou dit je kunnen helpen om een rustigere motor te hebben
Ga ik op letten de volgende keer, ik kreeg ook al de tip om de motor rem wat hoger te zetten en daardoor bleef hij ook stabieler en stuurde hij makkelijker in.
 
1 heb ik ingesteld voor als ik op sportieve straatbanden rij en 2 als de slicks er onder zitten en dan had ik de tc op -2 staan maar doe ik volgende keer nog minder want zag hem nog best veel ingrijpen op punten die ik niet echt nodig vind.
Ik had de motor rem eerst lager staan maar hoger is fijner dan blijft hij rustiger.
(terwijl hij bij de race stand juist lager staat)
Ik heb geen ddc dus aan de vering veranderd niets en om dan te zeggen wat ik fijner vind, ik merk er niet echt veel van behalve dat de tc sneller ingrijpt maar ook dat merk je bijna niet omdat het zo soepel gaat behalve dan dat de lampjes gaan branden.
 

Bijlagen

  • 534F5B17-9FED-4379-9001-284B025ED86E.jpeg
    534F5B17-9FED-4379-9001-284B025ED86E.jpeg
    157,1 KB · Weergaven: 15
  • 68CD326D-52F1-4989-A413-37B700779EC6.jpeg
    68CD326D-52F1-4989-A413-37B700779EC6.jpeg
    149,4 KB · Weergaven: 17
Vraagje, ik kwam er bij mijn circuitfiets ('13 s1000rr) achter dat een bout is losgetrild; de 46717718478 (m10x247, aan achterzijde frame zitten er 2). Heeft iemand hier er toevallig een liggen? Voor nu zit er een draadeind om de boel op zijn plek te houden, maar dat is niet de mooiste oplossing ;).

edit: gevonden
 
Laatst bewerkt:
Dit was dan waarschijnlijk een test van uitlaatdempers en niet van uitlaatsystemen...... Qua topvermogen win je met alleen een demper bijna nooit veel (op wat motoren na die afgeknepen worden via de einddemper, meestal dikke nakedbikes), maar vaak pak je iets meer in het middengebied.

Bij volle systemen zonder kleppen en katalysatoren win je vaak (veel) meer.

Origineel systeem: 201 pk 115 Nm
Akrapovic demper: 198 pk 112 Nm
Akrapovic: systeem: 200 pk 117 Nm
Arrow demper: 196 pk 111 Nm
Bodidemper: 195 pk 111 Nm
Bos demper: 199 pk 114 Nm
Laser demper: 196 pk 112 Nm
Leovincedemper: 196 pk 111 Nm
Sebring demper: 198 pk 112 Nm
 
Goedenavond heren. Dit topic volg ik al stil een tijdje sinds m'n aanschaf van een s1000rr 2013 circuitfiets.
Na het installeren van een nieuwe accu( Motobatt AGM Accu MBTZ10S 12V 8.6Ah 151x87x95/95 - Accudienst.nl) wegens startproblemen blijft dit startprobleem aanwezig. De nieuwe accu is volgens de lader vol.
Afgelopen februari is de motor nog zonder problemen gestart maar vorige week kwam alleen het volgende geluid eruit. Nu twijfel ik of deze accu krachtig genoeg is( vorige accu had dezelfde ampèrage) of dat er wat meer aan de hand is.

Voor iemand een bekend probleem?
 

Bijlagen

  • VID_20210515_180739883.mp4
    8,3 MB
Dat klinkt als een startmotor die wel draait, maar de startkoppeling die niet meedraait.
 
Zou dat slijtage kunnen zijn of een defect? Zie bij Boonstra parts eventueel een vervanger staan. Morgen ga ik de motor proberen aan te duwen met wat hulp, in je eentje gaat het nogal zwaar.
 
Is een andere accu dan niet minder gek - makkelijker, of startkabels..
Ik heb hier drie Beemers, wisselen is zo gedaan .
Geen betere starter dan de S1000RR trouwens. :9

Aanlopen in mijn uppie vroeger wel gedaan met een Bimota vierpitter, maar dat was slecht een YZF600 blokje.
Als een naaimachientje in twee seconden. :}
 
Is een andere accu dan niet minder gek - makkelijker, of startkabels..
Ik heb hier drie Beemers, wisselen is zo gedaan .
Geen betere starter dan de S1000RR trouwens. :9

Aanlopen in mijn uppie vroeger wel gedaan met een Bimota vierpitter, maar dat was slecht een YZF600 blokje.
Als een naaimachientje in twee seconden. :}
Even op een auto accu aansluiten? Kan dat geen kwaad dan. Dat idee kwam namelijk ook wel in me op maar geeft dat niet een te hoge piek voor de motoraccu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan