S1000RR Deel 7

Met origineel bedoel je dus met het complete af fabriek loodgieterswerk er onder? (uitlaat cat en dergelijke.)
Jouw voor flash grafiek is wel al met vol acra systeem?
 
Ik heb in Motorrad/Motoplus wel eens een uitgebreide test gelezen van diverse uitlaten en merken.
De Acra was de enige die geen vermogensverlies opleverde. 8)7
Winst was iets van +1.5 pk..

Dit was dan waarschijnlijk een test van uitlaatdempers en niet van uitlaatsystemen...... Qua topvermogen win je met alleen een demper bijna nooit veel (op wat motoren na die afgeknepen worden via de einddemper, meestal dikke nakedbikes), maar vaak pak je iets meer in het middengebied.

Bij volle systemen zonder kleppen en katalysatoren win je vaak (veel) meer.
 
Dit was dan waarschijnlijk een test van uitlaatdempers en niet van uitlaatsystemen...... Qua topvermogen win je met alleen een demper bijna nooit veel (op wat motoren na die afgeknepen worden via de einddemper, meestal dikke nakedbikes), maar vaak pak je iets meer in het middengebied.

Bij volle systemen zonder kleppen en katalysatoren win je vaak (veel) meer.
Ik zal hem nog wel eens opzoeken, maar het volledige systeem was behalve zeer prijzig en buiten proportie niet 10..15..20 pk meer in ieder geval. Kan natuurlijk ook niet zonder het blok te openen. :)
 
Ik zal hem nog wel eens opzoeken, maar het volledige systeem was behalve zeer prijzig en buiten proportie niet 10..15..20 pk meer in ieder geval. Kan natuurlijk ook niet zonder het blok te openen. :)
Klopt, mijn oude GSXR1000 (K7) had bij Hoegee op de bank 198 achterwiel pk’s, maar daar was ook wel wat aan versleuteld: cilinderkop geflowd, air funnel set met variabele kelken, Yoshimura nokkenassen, Bazzaz injectiemodule, Yoshimura superbike uitlaatsysteem 😅; er was nog meer uit te halen, maar dat werd wel erg prijzig, en voor op straat werd ‘t rijgedrag er niet beter van.
soms nog wel spijt dat ik ‘m niet gehouden heb, maar ja.
 
ze is thuis, iemand interesse in de orginele banden? Alleen op de vermogensbank gereden.... 230 euro setje racetecs RR.
 

Bijlagen

  • 168434224_10218019695220390_3587188838538929656_n.jpg
    168434224_10218019695220390_3587188838538929656_n.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 25
Gisteren een paar rondjes Zandvoort.
Maandag de eerste circuitdag.

PSX_20210416_104234.jpg


De Galespeed rempomp zit er op en een Supercorsa i.p.v. Rosso voor.
Dus het zou nog beter moeten kunnen dan vorig jaar.... O-)

Maandag in de loop van de dag een stuk wat later remmen. :Y
laat ik maar ff beginnen met tot twee tellen na de fly-over rechts.
 
Gisteren nog 200 km op de teller erbij gezet; was maar 12 graden, maar zonder wind prima temperatuur om te rijden. Staat nu op 1.037 km, dus vrijdag 1e servicebeurt *O*.

en nog een nieuw plaatje (ergens bij Vianen); mag deze in de OP :9?
 

Bijlagen

  • 1E670802-F5D5-4F88-BF67-EE76FD4C0745.jpeg
    1E670802-F5D5-4F88-BF67-EE76FD4C0745.jpeg
    617,7 KB · Weergaven: 15
Nice,
ik heb nu pas de 720 km aangetikt. Kan er niet op wachten dat de begrenzer eraf gaat. A.s. woensdag is dat ga daarna gelijk even door duitsland vlammen, want ik laat de beurt in Enschede uitvoeren.

Ik kwam nog een S1000RR tegen zoals de jouwe eruit ziet rond Ankeveen. Daar woont Wendy van Dijk volgens mij, zag haar in haar nardo grijze porsche cayenne.

Vraag mij overigens af of de G meter wel werkt, hij gaf over mijn rit zondag aan dat de max op 1.7g aan bij acceleratie was. Lijkt mij veel
 
1.7 G is inderdaad best veel, heb ik nog niet gezien. Zit meestal rond de 1, ook met remmen. Afgelopen zondag 1.2 met accelereren, en toen kwam het voorwiel los en greep de wheeliecontrol in.

Zaterdag nieuwe bandjes er om gezet en omdat de wielen er uit waren ook rimstriping geplakt. Terwijl ik toch voorzichtig reed deed hij zondag bij de eerste rotonde op de verse bandjes toch een stapje opzij. Dus maar wat rustiger aan gedaan. :X

Blokzijl.jpg
 
Keek op internet en 1.2 is zo'n beetje de max voor een motor onder acceleratie.

En t gekke is dat dit nog een zeer tranquilo rondje was omdat m'n vriendin haar eerste rondje maakte van t jaar.
Alleen paar x noodstop en af en toe open trekken.

Blijf het mooi vinden dat rood
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210419-210819.jpg
    Screenshot_20210419-210819.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 13
Ook dat remmen 1.4 G is behoorlijk hoog. Zodra het voorwiel net vrij komt zit je aan je maximale acceleratie. Dus er zit inderdaad een natuurkundig maximum aan je versnelling. Verlengde achterbrug, het zwaartepunt verder naar voren brengen of winglets met downforce kunnen het dan nog verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Vraag mij overigens af of de G meter wel werkt, hij gaf over mijn rit zondag aan dat de max op 1.7g aan bij acceleratie was. Lijkt mij veel
Daar klopt toch echt iets niet. 1.7G en 1.4G is natuurkundig erg moeiljik, zo niet onmogelijk, plus dat je begrenzer er nog op staat? Ik kom bij heel sportief rijden tot max 1.1G optrekken, en remmen, en dan beweegt er meestal ook wel een voor en/of acherband... Maar heb een XR en ben 1.90, dus hoog zwaartepunt. Zou bijna denken dat je sensor los hangt.. Zie net dat je op de connected app het filmpje afspelen (snelheidsmeter symbooltje) en proberen te vinden waar dat moment van 1.7G was en dan snelheidsopbouw checken.
1.7G is 17 mtr/sec2, dus in één seconde rij je dan even 61 km/uur sneller. Of zeg gemiddeld 2 seconden aan 8.5g, ook weer 61 erbij. Als dat niet zo is dan is er iets fout. En het gaat niet om de data op je telefoon, maar wordt die data niet gebruikt voor cornering ABS etc?
 
Ik weeg 98kg ex motorkleding en ben 1.93m. Uiteraard maak ik mijzelf wel een met de tank bij acceleratie.

Eerdere ritjes had ik max 1.1 aan remmen en 1.2 aan acceleratie.

Ben nu bij de garage voor de beurt en ze zeggen dat dat ik de app maar opnieuw moet installeren. Mogelijk dat die het fout uitleest..(?)
 
ik heb dit spreadsheetje voor mezelf gemaakt (corona, kon toch niet rijden) toen in na de eerste XR overwoog de huidige XR, of weer een GS te nemen. Dit gebruikt de koppelkromme, en rekent dat om naar achterwiel tractie t.o.v snelheid in elke versnelling. En dan kun je ook luchtweerstand, mechanische verliezen, en rolweerstand erin zetten. Als die drie factoren een beetje kloppen dan heb je op topsnelheid geen kracht meer over. Dus andersom, ik pas de Cd waarde aan om een redelijke topsnelheid te verkrijgen. Maar op topsnelheid wordt de precieze rolafstand van de band ook een factor, dus slijtage , en het feit dat die van onderen 'plat' is (2mm?) er ingezet. En de band slipt, ik neem aan 1% bij 200kph. Bij 50 is dat dan 1/16de daarvan, bij 280 is het dan bijna 2%.
Dan de nog beschikbare tractie gedeeld door gewicht, en dan kom je aan nog beschikbare acceleratie. De Cd waarde is constant, dus het gaat er vanuit dat je dezelfde zithouding hebt bij 80 en 280. Het ging er mij om te simuleren/zien hoe je in het 40-160 kph bereik zit qua versnellingen en schakelen, GS vs XR, rijdend op bochtige wegen in het zonnige zuiden.
Gisteren wou ik ook wel eens zien hoe de RR zou zijn (mooi ding maar ik zit er niet goed op), dus GS vervangen door RR. Het monnikenwerk is de koppelkromme, het spreadsheet gebruikt een snelheidstabel per versnelling die met de 'vlookup' functie koppel waardes opzoekt. Om de opzoek fout klein te houden gebruik ik koppelwaarden per 100rpm.
Het is "interactief", waarden in het geel zijn te veranderen) dus jouw gewicht +10kg kleding/helm er ingezet. En dan kom je aan tot 1.15G in eerste ook met de limiter erin
Eerste drie versnellingen, en primaire overbrenging zijn hetzelfde voor de XR en RR, dus halverwege de XR curves zit je daar op 7000rpm. Halverwege elke RR curve is 8250rpm
Capture.PNG
 
Alles leuk en aardig... maar er zijn te veel variabelen.

Wiel slip is van veel dingen afhankelijk: grip van de band, gewicht van de motor + berijder en gewichtsverdeling, luchtweerstand. Je kan dus niet zo maar van hetzelfde percentage wielslip uitgaan bij 2 totaal verschillende motorfietsen.
 
Ik had maandag steeds de gehele Vodafone bocht wielslip. 8)7 _O-
Volgende week Assen, maar dat luistert minder nauw. :]

Daarna een nieuw en beter bandje achter. :9
 
Alles leuk en aardig... maar er zijn te veel variabelen.

Wiel slip is van veel dingen afhankelijk: grip van de band, gewicht van de motor + berijder en gewichtsverdeling, luchtweerstand. Je kan dus niet zo maar van hetzelfde percentage wielslip uitgaan bij 2 totaal verschillende motorfietsen.
heb je helemaal gelijk in (maar luchtweerstand zit er wel in:+), en de veel grotere variabelen zijn dan nog wel Cd waarde en aandrijflijn verlies, zeker als je het met een GS met cardan vergelijkt. Ik wou (voor mezelf) gewoon iets leukers en meer informatief maken dan twee koppelkrommes naast elkaar te leggen, en post paste wel in het 1.7G verhaal
Dat het niet 100% is logisch, en begint al met die koppel krommes die nauwelijks af te lezen zijn.
 
En wat voor tijden heb je gereden of was het nog te koud om echt door te rijden.
Het was wel fris, maar gezien de tijden die ze vorige week op Assen reden tijdens de hagel lag het daar niet aan.
Ik had niet zoveel zin en de eerste sessie was ik er ook nog niet. _O-
Maar ja.. toch betaald.. beste van maken.

De vier sessies ging het niet zo lekker, houten klaas op de motor.
Ik was uiteindelijk exact net zo langzaam als vorige week bij de MAC.
Veel rondjes 2.01X.

Vorig jaar met bewust veel verbeterruimte op 1.57 gestopt en had wel verwacht daar op voor te borduren.
Als ik begin van de sessie rustig aan deed was het ook nog steeds onder de twee minuten. :)

Nu kan ik ook nog niet zoveel sporten, dus daar is ook wat te winnen.
De eerste zeven Corona kilo's zijn er af. :+
 
Komt vanzelf wel weer als je wat lekkerder op de motor zit en weer nieuwe bandjes er onder hebt.
Begin mei weer en dan ga ik opnieuw voor de promotie naar groep vier na twee sessies.
Misschien leer ik dinsdag nog wat bij de TOMS. ;)
 
Gisteren ook een pakketje binnen, vind het wel mooie zomerolie voor de RR. :P

PSX_20210421_202218.jpg

De HP2 en GS willen ook niet anders. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan