Safe Rotterdam failliet

Ik weet niet of je wel eens hebt gekeken bij de kleinere bedrijven. Die hebben inderdaad geen tijd om allerlei vragen van "shoppers" te beantwoorden.
Het brengt ze vaak ook weinig op, de meeste vragenstellers gaat het er alleen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Het kost ze alleen maar kostbare tijd.

Zou jij als klant blij zijn dat je langer moet wachten omdat de monteur tussendoor steeds weer allerlei e-mailvragen moet beantwoorden?

Maar wil je zoiets serieus weten, kun je gewoon de moeite nemen ff langs te rijden en je vragen te stellen. Ik durf te wedden dat je een bruikbaar antwoord krijgt.

Twee jaar geleden bij Safe langs geweest voor een nieuwe motor. Had m'n inruiler niet bij me maar met verkoper afgesproken dat ik foto's en onderhoudshistorie door zou mailen voor een indicatie van de inruilwaarde. Moet nog komen -O- .

Mij zien ze daar niet meer :N
 
Ik heb vandaag een hele mooie leren broek gekocht bij Safe, van 180 euro naar 99 euro. Ben er erg blij mee. :)
 
Dat scheelt wel... als ze failliet gaan zal het nog goedkoper worden.
Ik hoop alleen niet dat het zover komt want ook bij Safe werken mensen die brood moeten verdienen voor het gezinnetje.
 
Daarnet even langs geweest en een mooie jas gekocht, van 219,- voor 99,-. Kledingvoorraad is nog behoorlijk, motoren is niet veel meer van over, stuk of 10 occasions misschien.
 
Sluit me helemaal aan bij JanB.

Als je ziet hoeveel email verkeer is bij bedrijven enkel alleen al voor prijsaanvragen (deels natuurlijk shoppers die je nooit zult zien) snap ik best dan ze er op een bepaald moment klaar mee zijn.
In die tijd kunnen ze namelijk ook werk doen wat betaald wordt als is het wel klantvriendelijker om het wel te doen.

Ik doe het gewoon gemiddeld 1 keer per week, ga ik er ff een uurtje voor zitten.

Het grootste deel zijn allemaal shoppers en soms zie je al aan de manier waarop de mail geschreven is dat het een rasechte shopper is. En als je dan een scherpe prijs maakt gaan ze opeens bellen: jaaa maaaaar op internet kan ik het veel goedkoper krijgen. Klopt! ga het dan lekker daar bestellen en val mij verder niet lastig!
Die lui denken dat als we een tientje aan 1 product verdienen de zaak open kunnen houden.. :(
 
full
 
Als ik pas na een week antwoord krijg doe ik geen zaken met zo'n zaak.
Effe een antwoordje typen is toch niet zoveel werk

Als je druk bent komt email vanzelf op de laatste plek, klanten aan de bali en telefoon gaan voor. Zo werkt dat nou eenmaal.
Andwoordje typen is het werk niet, maar ff een telefoontje eraan wagen ook niet....
 

mooi, dan ga ik volgende week maar eens even kijken :Y

eigenlijk wel jammer hoor, mijn vader koopt al heel zijn leven motorfietsen bij safe.
hij begon met een Yamaha RD 350 in 1974, toen een Yamaha XS 1100 en daarna opnieuw een RD 350 Ypvs. 3 jaar geleden kocht hij weer een Duc 600 SS bij safe rotterdam en vorig jaar kocht hij zijn Duc 999 droomfiets bij safe zoetermeer :+
hij heeft nooit geen klachten gehad over de beurten of de service, en ikzelf ook niet :)
 
Vandaag ook geweest, wist toen nog niet dat ze ermee zouden stoppen, dat verhaal hoorden we daar van een medewerker. Persoonlijk vind ik het wel jammer, ik had er nooit geen problemen, werd altijd aardig geholpen. Net als in Zoetermeer trouwens, daar vond ik de service ook altijd beter dan bij Hans van Wijk.
Maar schijnt idd een ruzie te zijn tussen eigenaren van het Harley huis en de gewone store, waardoor degene van het Harley huis niks meer betaald en de gewone store voor alle kosten opdraaid.
Stond te praten met een dame die er al 25 jaar werkt...triest dat het dan zo moet aflopen..... -O-
Maarja andere kant van het verhaal...de winterhandschoenen voor mn vriendin waren onverwacht ineens erg goedkoop...maar had die er ook gekocht als deze situatie er niet was...dus geen gier... :+ ;)
 
Email is net zo belangrijk als telefoon en klant aan de balie. Als je dat niet snapt moet je maar naar professor Barabas gaan en vragen of je terug naar 1980 mag... :W

En dat je als kleine eenmanszaak minder tijd hebt dan een Safe is julkoek... je hebt altijd een kwartier de tijd en anders doe je het tezamen met een broodje eten.
Deze tijd is van email en internet en als je dan als ondernemer het niet aan kan mag je van mij met pensioen.

Dus meelezende motorbedrijven eigenaren en werknemers... beantwoord elk email alsof je er 1 miljoen mee kan verdienen en neem profijt van de "mondelinge" reclame nieuwe stijl.
Doe je het niet dan ga je echt naast de pot pissen en zul je veel geklaag op fora tegen komen. :W
 
mooi, dan ga ik volgende week maar eens even kijken :Y

eigenlijk wel jammer hoor, mijn vader koopt al heel zijn leven motorfietsen bij safe.
hij begon met een Yamaha RD 350 in 1974, toen een Yamaha XS 1100 en daarna opnieuw een RD 350 Ypvs. 3 jaar geleden kocht hij weer een Duc 600 SS bij safe rotterdam en vorig jaar kocht hij zijn Duc 999 droomfiets bij safe zoetermeer :+
hij heeft nooit geen klachten gehad over de beurten of de service, en ikzelf ook niet :)

off topic
nooit geen is dus eigenlijk altijd. Je hoort het laatst wel veel mensen zeggen |(

on topic:

Gewoon vervelend dat dit soort zaken over de kop gaan.
Ik vond het altijd de V&D van de motorzaken.
Gewoon gezellig rondkijken en altijd lekker druk.
Helaas moet zo'n grote zaak gewoon goed lopen anders is het snel afgelopen.
Ruzie in het management als andere oorzaak is natuurlijk helemaal triest.

Ik heb er nooit een motor gekocht, maar wel vaak langs voor kleding, onderdelen, of gewoon even gezellig een bakkie doen en motors kijken en praatje maken :+
 
ik heb er wel een motor gekocht en mijn vrouw haalt er altijd mijn onderhoudsmiddelen. Service op mijn motor was helemaal goed. Kreeg zelfs een nieuwe versnellingsbak in een motor van 13 jaar oud.
Heel jammer, onderhoud doe ik zelf en als ik het niet kan bijn een bevriende motorzaak in de buurt (HEMO) maar voor onderdelen en middelen moet ik naar Rockanje of Spaanse polder nu.
 
ik heb er wel een motor gekocht en mijn vrouw haalt er altijd mijn onderhoudsmiddelen. Service op mijn motor was helemaal goed. Kreeg zelfs een nieuwe versnellingsbak in een motor van 13 jaar oud.
Heel jammer, onderhoud doe ik zelf en als ik het niet kan bijn een bevriende motorzaak in de buurt (HEMO) maar voor onderdelen en middelen moet ik naar Rockanje of Spaanse polder nu.


Je zou ook naar Barendrecht kunnen daar bij de ikea achter zit de motorstore, zijn ook erg vriendelijk en behulpzaam daar.
Vind die gasten van motorport Rotterdam en vaak chagrijnig, alleen de kledingdames zijn oke daar...
Rockanje vind ik persoonlijk wel top...altijd vriendelijk en tijd voor een praatje...
 
Motostore Barendrecht is echt top!
Toen ik mijn oude motor inruilde kreeg ik ondanks de vele kilometers (70.000 km) er nog een redelijke prijs voor, de yamaha, was altijd wel goed onderhouden en zag er goed uit.
Bij Motor Port Rotterdam kreeg ik er maar 1.000 euri voor, bij Kees 2.500! Wie verklaart het verschil? Verder is Aad van Kekem Ridderkerk voor onderdelen, onderhoud en zeker voor kleding en helmen ook een topper!
Misschien hebben jullie wat aan deze tips
 
Email is net zo belangrijk als telefoon en klant aan de balie. Als je dat niet snapt moet je maar naar professor Barabas gaan en vragen of je terug naar 1980 mag... :W

En dat je als kleine eenmanszaak minder tijd hebt dan een Safe is julkoek... je hebt altijd een kwartier de tijd en anders doe je het tezamen met een broodje eten.
Deze tijd is van email en internet en als je dan als ondernemer het niet aan kan mag je van mij met pensioen.

Dus meelezende motorbedrijven eigenaren en werknemers... beantwoord elk email alsof je er 1 miljoen mee kan verdienen en neem profijt van de "mondelinge" reclame nieuwe stijl.
Doe je het niet dan ga je echt naast de pot pissen en zul je veel geklaag op fora tegen komen. :W


toch snap je het niet helemaal.
De hele dag vragen beantwoorden via e mail en als je het zo druk hebt dat je geen broodje kan eten.
Met werken verdien je geld en met de hele dag e mails beantwoorden kan je mss geld gaan verdienen, maar omdat ik dan aan het beantwoorden ben verdien ik geen geld.
Denk dat het in de eerste plaats ligt aan de struktuur van het bedrijf, je moet keuzes maken als ondernemer.
Maar een loonslaaf snapt dit soort dingen gewoon niet en dat is best wel begrijpelijk.Net zoals ik niet snap dat na sluitingstijd je werk klaar is .
 
Maar schijnt idd een ruzie te zijn tussen eigenaren van het Harley huis en de gewone store, waardoor degene van het Harley huis niks meer betaald en de gewone store voor alle kosten opdraaid.

Maar wat gaat er met de Harley store gebeuren, gaan die gewoon door of laten ze de zaak daar ook sluiten?
 
@Kevinblade..

Hoeveel email krijg je per dag en hoeveel tijd ben je er aan kwijt...
:?
Als je met die instelling naar je inbox kijkt zal je ook geen loonslaaf kunnen betalen...
En de keuze is geheel aan jou maar de klant van nu bepaald de dealer of handelaar aan de manier van helpen...
Safe heeft jarenlang met arrogantie kunnen werken en met prijzen die alleen een onwetende betaalde...
Zie hier het gevolg.
Email altijd beantwoorden is een goede eerste stap.
 
@Kevinblade..

Hoeveel email krijg je per dag en hoeveel tijd ben je er aan kwijt...
:?
Als je met die instelling naar je inbox kijkt zal je ook geen loonslaaf kunnen betalen...
En de keuze is geheel aan jou maar de klant van nu bepaald de dealer of handelaar aan de manier van helpen...
Safe heeft jarenlang met arrogantie kunnen werken en met prijzen die alleen een onwetende betaalde...
Zie hier het gevolg.
Email altijd beantwoorden is een goede eerste stap.

Ik kan echt uit ervaring vertellen dat 75% van de mail gaat over vragen, waarbij zelfs bij nette beantwoording het zeer twijfelachtig is of je die mensen ooit in de winkel gaat zien. Kijk je dan naar de hoeveelheid van deze mails, dan zou ik daar iemand part time voor moeten aannemen om dit te beantwoorden. Met de huidige lonen mag je zelf dus uitrekenen of dit lonend is.

Daarnaast heb je dan nog 20% van de mail die valt in de categorie: "geachte, ik zoek een goede motor. Welke kunt u mij aanraden?" Een simpele: komt u maar naar de winkel volstaat niet, want mensen willen uitleg. Dus in dat geval type je een respons van 10 regels om aan te geven dat het afhangt van hun voorkeur, etc.

Blijft nog 5% over met daadwerkelijk gerichte vragen. Die kregen altijd netjes antwoord.
 
Ik lees natuurlijk wel de mails uit en beantwoord de serieuze.
Prijsopgaven zijn niet serieus want een ander is altijd goedkoper.
Vak gerichte vragen en zelfs vragen die niet bedoeld zijn om potentieel klant te worden verdienen vaak wel een antwoord en juist deze hebben de grootste kans om wel klant te worden.
Vreemd maar waar.
Maar door ervaring gerijpt weet ik welke ik wel of niet hoef te beantwoorden.
En personeel hoef ik niet want dat is alleen maar een extra last in deze tijd.
 
inhakend op het email-verhaal; het aantal aanvragen en vooral het niveau van een groot aantal van deze mailtjes is helaas teleurstellend

"ik zoek een accu voor mijn motor, welke heeft u?

groeten,"

Dit soort emailtjes zijn geen uitzondering. Vermelding van merk, model, etc. missen regelmatig. Daarnaast heb je gewoon geen tijd om vragen te beantwoorden als "welke onderdelen heeft u voor mijn *vul motor in*" en zijn de onderdelen die ze zoeken (huggers, bellypans, etc. in de juiste kleur) niet op voorraad omdat het specifieke onderdelen en dus bestelwerk betreft.

Inderdaad, je moet je email goed bijhouden en snel beantwoorden, dat hoort bij deze tijd, maar de ervaring heeft geleerd dat je er niet tevéél tijd in moet steken. Vorig jaar (bij Randstad Motors) nog een complete prijsopgave voor iemand gemaakt, totale korting 1500 euro (complete verbouwing Harley Davidson). Compleet weekend vrije tijd in gestoken om die man zo goed mogelijk van antwoord te voorzien. Nooit meer wat van gehoord. Ergo; een 'complete waste of time'.

Dus, voordat je een motorzaak veroordeelt voor het niet goed beantwoorden van emails, bedenk dan ook dat er meer achter zit. De door jou gestelde vraag is soms lastiger dan je denkt, bovendien staat er ondertussen vaak gewoon een rij mensen voor de balie en een 5-tal mensen in de wacht op de telefoon. Bovendien gaan mensen die de moeite nemen om langs te komen of op te bellen gewoon voor, een mailtje is te makkelijk verstuurd.
 
Ik ga morgen denk ik ook maar even kijken of er nog wat voor me bij zit :)

-edit: Kut, maandag,, zullen wel dicht zijn...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan