Sammie aan de jap? xj900 vs. fj1200?

Moet je komma in 7,50 niet een stapje naar rechts? ;)
Nee...
Zou anders nog idioot duur zijn.. wie vezint zo iets?


Anyway, de inlaatrubbers van een xj zijn super degelijk. Ik heb nog geen kapotte meegemaakt, maar af en toe komt het wel voor. Ook die dingen heb ik voldoende liggen. En ze kosten iets minder dan eerder genoemd. ;)

Wat de degelijkheid van die dingen betreft, dat verschilt sterk per motor. Van een boldor zijn ze een stuk minder degelijk.

Bij een motor van 20 jaar oud kun je alles verwachten, en met de huidige benzine juist kapotte rubbers..
maar 750 euro voor 4 rubbers.. wil er bij mij nognie in.. :N
 
Tja, om nu een motor te laten staan op het (hele kleine) risico van zo'n reparatie, die overigens met tweedehands onderdelen een stuk voordeliger te doen is, gaat wel ver. Dan kun je niets meer kopen.

Aan een degelijk onderhouden XJ900 zul je je over het algemen geen buil vallen.
 
Sammie! Dit dan?

4b4150f99719f88bf7ed5e3a8e031dd5


Te koop: Goede GSX 550 ES, leuke (her)opstapper/budget stuurfiets!
 
Bij een motor van 20 jaar oud kun je alles verwachten, en met de huidige benzine juist kapotte rubbers..
maar 750 euro voor 4 rubbers.. wil er bij mij nognie in.. :N

Wat jij bedoelt zijn de gasschuif membranen, die zijn voor alle japanse motorfietsen duur.
deze zijn 80 euro per stuk op ebay. http://www.ebay.de/itm/Gasschieber-...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5404963012

Je kunt natuurlijk ook gewoon een reserve carburateurset kopen op marktplaats voor het zelfde geld. Of een heel motorblok inclusief startmotor en dynamo en 4 carburateurs voor dat geld.

Jij zoekt dus een motorfiets die je altijd met een zakmes kan repareren, zonder enige elektra behalve de verlichting met onderdelen die niets kosten als er iets stuk gaat.... tsja, die motorfietsen zijn er eigenlijk niet meer.

Bij elke oudere motorfiets heb je kans op achterstallig onderhoud. Dat hoeft niet veel te kosten als je zelf op zoek gaat naar vervangende onderdelen, en soms kost onderhoud gewoon wat geld.

De eerste jaren FJ1100/1200 hebben overigens geen benzine pomp.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan