Sarron moet aan de bak

ik ga toch eigenwijs doen, zie geen probleem in het verlengen, en met het oog op dat de bak straks een kapsontructie krijgt waar het nieuwe kind dan riant onder kan zitten, ben ik bang dat de motor er dan te laag aanstaat

wat is de schofthoogte van zo'n xjr? Hoe groot is de hoogte van de bovenkant van de tank boven NAP?
 
C:\Users\yvonne\Pictures\2011-11-01 001\klein.jpg

Zo de schommel zit er in, maar de diameter van de poten en balhoofd komen niet overeen.
Zit 2 mm verschil in, dus dr af slijpen en nieuwe poten draaien en buigen.
De naloop staat nu op zon 2 cm dus dat is goed.
Ook de vooras bussen zijn te klein qua gat diameter, ook maar eraf slijpen en nieuwen eraan.
Oja de FJ schijven zijn 300 mm en de XJR zijn 320 mm, dus ook nieuwe remklauw ankers fabrieken.
Al met al best een klus maar daar komen we wel uit. :Y
full
 
Altijd, maar vanavond ff niet ;) Net klaar met bouwen en nu lekker onder de douche.
Ziet er goed uit. Inderdaad nog wel even wat aanpas werk. Maar goed ook, want dat verlengen zag ik nog niet zo zitten ;)
 
had goed gekund hoor maar nu moeten er toch nieuwen gemaakt worden en dan buig ik ze net zo dat de onderpoot haaks op de straat staat, staat toch mooier dan nu door de haak.
de woeme komt net binnenvallen dus we nemen er nog 1
 
Kun je deze vork dan niet beter zo laten en aan een FJ rijder met zijspanaspiraties verpatsen, buig / las / draai je zelf een hele nieuwe. :)
 
Kun je deze vork dan niet beter zo laten en aan een FJ rijder met zijspanaspiraties verpatsen, buig / las / draai je zelf een hele nieuwe. :)

Of je knutselt zoiets inelkaar. Ik bedoel: je laat je toch niet door Slijptol op de kop zitten? Jullie hebben een draaibank, hij moet zich redden met slijptol, kleufbiele en hiepken..... Oja, een zeisenstrik zal hij ook wel hebben...............
full
 
Laatst bewerkt:
had goed gekund hoor maar nu moeten er toch nieuwen gemaakt worden en dan buig ik ze net zo dat de onderpoot haaks op de straat staat, staat toch mooier dan nu door de haak.
de woeme komt net binnenvallen dus we nemen er nog 1

N, hendig kerltien bin ie ook... enne proost!
 
Kun je deze vork dan niet beter zo laten en aan een FJ rijder met zijspanaspiraties verpatsen, buig / las / draai je zelf een hele nieuwe. :)
wellicht gaan we die kant wel op ja maar eerst vandaag maar eens opt werk kijken of we materiaal hebben voor de poten
 
ik snap hem wel... O-)

maar de belangrijkste conclusie is wel dat lasmoat een drukke winter tegemoet gaat...


altijd leuk wanneer het weer eens veel ingrijpender wordt dan je had verwacht... (hoe herkenbaar)
 
om het dan nog maar simpeler te maken ga ik op aanraden van wat personen toch maar een hele nieuwe schommel maken.
de dikwandige buizen zijn afgezaagd en gaan afgedraaid worden naar de goeie diameter.
 
Neem dan wel een draaibeitel met een radius of draai een schuin verloop naar de maat van de poten bij een scherp verloop heb je kans op scheuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan