Schade motor kopen

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Dag allemaal,

zondag is het eindelijk zover. Dan is mijn 2 jaarige periode van begrenst rijden afgelopen. Hiep hiep hoera enzo. Nu staat er al een zware motor in de schuur (die van mijn vader) die ik ga gebruiken als woon-werk verkeer motor. Nu zit ik eraan te denken om nu een mooie motor te kopen voor het wat meer plezier rijden van mijzelf. Omdat ik nog wel student ben en daar niet al mijn geld aan uit wil geven en graag sleutel (ben er niet goed in, maar leer elke dag zeg maar :P) Ik denk er dus aan om bij Boonstra motoren (sorry als ik reclame maak) een schade motor te kopen (niet al te zware) en rustig aan op te knappen. Omdat ik hier naar mij idee wat geld mee kan winnen en ervaring mee kan opdoen.

Mijn vragen zijn:
1: Ben ik ook goedkoper uit omdat ik werk zelf doe? Of is een motor zonder schade kopen uiteindelijk goedkoper?
2: Ik overweeg die zaak, omdat ik daar een beter gevoel bij heb dan een schade motor particulier te kopen. Is dat terecht?
3: Zou je het zelf ook doen? Waarom wel/niet?

Kloppen mijn ideeen of zie ik domme dingen over het hoofd? Wil even checken. Kan het geld maar 1 keer uitgeven :X
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

zondag is het eindelijk zover. Dan is mijn 2 jaarige periode van begrenst rijden afgelopen. Hiep hiep hoera enzo. Nu staat er al een zware motor in de schuur (die van mijn vader) die ik ga gebruiken als woon-werk verkeer motor. Nu zit ik eraan te denken om nu een mooie motor te kopen voor het wat meer plezier rijden van mijzelf. Omdat ik nog wel student ben en daar niet al mijn geld aan uit wil geven en graag sleutel (ben er niet goed in, maar leer elke dag zeg maar :P) Ik denk er dus aan om bij Boonstra motoren (sorry als ik reclame maak) een schade motor te kopen (niet al te zware) en rustig aan op te knappen. Omdat ik hier naar mij idee wat geld mee kan winnen en ervaring mee kan opdoen.

Mijn vragen zijn:
1: Ben ik ook goedkoper uit omdat ik werk zelf doe? Of is een motor zonder schade kopen uiteindelijk goedkoper?
2: Ik overweeg die zaak, omdat ik daar een beter gevoel bij heb dan een schade motor particulier te kopen. Is dat terecht?
3: Zou je het zelf ook doen? Waarom wel/niet?

Kloppen mijn ideeen of zie ik domme dingen over het hoofd? Wil even checken. Kan het geld maar 1 keer uitgeven :X


1. Ligt eraan wat er al aan scheelt. :') of '(
2. gebruik eens de zoekfunctie en zoek eens op ervaringen boonstra. :P
3. Ligt eraan wat voor apparaat het is. :]
 
Boonstra hoor ik 50/50 verhalen over, aan de ene kant oplichters aan de andere kant prima zaak. Daarnaast is het een beetje nadelig dat je er zelf niet teveel van af weet, aan een schademotor kunnen meerdere dingetjes mis zijn waar je achteraf pas achterkomt, (oftewel neem iemand met verstand mee). Ik zou gewoon langsgaan bij die lui en kijken wat de pot schaft. Ik wou zelf ook eerst naar Boonstra toe om te kijken voor een blauwe ZX-6R met kapschade maar ik twijfel nu ook een beetje aan die lui naar een paar verhalen te lezen op MF, maarja wat wil je met een schademotor
 
Even volledig off topic:

Ik ben morgen van m'n 25KW af en de SV staat al klaar *O* *O*
Hoera!

Ontopic: Ik denk dat je heel erg moet opletten voor de staat waarin het frame zich bevindt.
 
Kijk idd uit voor een frame dat niet zijn orginele kleur heeft.
Zwart/wit gezien is een frame met een deuk technisch total loss.

Verder kun je goeie deals doen zo heb ik in november 2009 een gsxr 750 uit 98 gekocht met alleen kuipschade(krassen/lak schade),voor 1990 euro. :P
Uitvoerig getest,en er waren/zijn geen technische gebreken :)

Heb er een circuitfiets van gemaakt,daar ik ook nog een daytona 675 en een ouwe gixxer heb.
Ben er heel blij mee :Y
 
Laatst bewerkt:
Dit hangt volgens mij erg af hoe handig je zelf bent. Als je een expert bent in schade / reparaties bij motoren zeg ik doen.

Weet je zeker dat de schade puur cosmetisch is en vind je dat geen prolbeem dan kun je het ook doen.

als je geen expert bent tja.. ga je je dan prettig voelen op die motor?

En ook niet onbelangrijk hoeveel denk je er op te besparen? Hoeveel gaat de reparatie kosten...

Als je het leuk vind om te klussen kan dat ook nog.

Succes

JR
 
ben zelf ook een keer bij boonstra motoren geweest. Leuke adv. ies, foto's zien er leuk uit. Schade motoren die worden aangeboden onder: lichte rijbare schade. Maar zodra je er goed na gaat kijken zijn velen total loss. Rijbare schade.. fiets met afgebroken rem of koppel systeem, voorvork verbogen tot achter je knieen, radiator met een 90 graden knik erin. Tsjah... van A naar B kom je wel met zo'n fiets, als je'm bovenop een aanhanger knupt.
Verwacht daar geen koopje te kunnen scoren, en laat je niet lekker maken door de foto's, zodra je er naast staat zal het je erg tegen vallen.
Ik zal lekker particulier op zoek gaan na 1 met lichte schade, zo zag ik hier nog ergens een zx9r voorbij rollen voor een leuke prijs met echte rijbare schade.
 
Laatst bewerkt:
je moet een beetje gelluk hebben
net als alles in het leven succes ermee.
anders post ff een foto en wat info over de motor.
 
bij boonstra?

ik zeg doen, daar verkopen ze alleen maar motoren met licht rijdbare schade, of nou het frame krom is, de voorvork scheef, subframe krom, deuk in de velg, valt allemaal mee te rijden :')
 
Dag allemaal,

zondag is het eindelijk zover. Dan is mijn 2 jaarige periode van begrenst rijden afgelopen. Hiep hiep hoera enzo. Nu staat er al een zware motor in de schuur (die van mijn vader) die ik ga gebruiken als woon-werk verkeer motor. Nu zit ik eraan te denken om nu een mooie motor te kopen voor het wat meer plezier rijden van mijzelf. Omdat ik nog wel student ben en daar niet al mijn geld aan uit wil geven en graag sleutel (ben er niet goed in, maar leer elke dag zeg maar :P) Ik denk er dus aan om bij Boonstra motoren (sorry als ik reclame maak) een schade motor te kopen (niet al te zware) en rustig aan op te knappen. Omdat ik hier naar mij idee wat geld mee kan winnen en ervaring mee kan opdoen.

Mijn vragen zijn:
1: Ben ik ook goedkoper uit omdat ik werk zelf doe? Of is een motor zonder schade kopen uiteindelijk goedkoper?
2: Ik overweeg die zaak, omdat ik daar een beter gevoel bij heb dan een schade motor particulier te kopen. Is dat terecht?
3: Zou je het zelf ook doen? Waarom wel/niet?

Kloppen mijn ideeen of zie ik domme dingen over het hoofd? Wil even checken. Kan het geld maar 1 keer uitgeven :X

ik zal het niet zelf doen MITS er iemand bij is die kan controleren of het frame voorvork nog recht zijn anders ben je meteen al zoveel kwijt

ik geloof wel dat je goedkoper uit kan zijn en nog 1 voordeel je kan hem meteen meer in je eigen smaak maken
 
Ik heb bij boonstra al 2 keer een schademotor gekocht. Deze heb ik toen ook opgeknapt. Het kan zeker veel schelen, je moet alleen zeker weten of het wel schade is wat je zelf kan herstellen en of je met de afgesproken prijs een groot voordeel kan behalen. zo lette ik er altijd op dat het echt alleen kuipschade is en geen schade aan het frame of blok etc.
Als je zelf een beetje handig bent is het ZEKER te doen. Maar je moet hem zelf echt goed bekijken, want zij vertellen je er bijna niks over. Ook krijg je er meestal geen onderhoudshistorie bij. Maar goed, daar moet de prijs dan ook naar zijn.

En of het meer te vertrouwen is dan bij een particulier? Dat denk ik niet, want je krijgt geen garantie oid. En vraag ook of je een kort proefritje kan maken, daar doen ze ook niet moeilijk over.
 
hmm zou eventueel ook eens kunnen kijken bij mij vaste dealer. Wie weet heeft die ook wat.
 
Dag allemaal,

zondag is het eindelijk zover. Dan is mijn 2 jaarige periode van begrenst rijden afgelopen. Hiep hiep hoera enzo. Nu staat er al een zware motor in de schuur (die van mijn vader) die ik ga gebruiken als woon-werk verkeer motor. Nu zit ik eraan te denken om nu een mooie motor te kopen voor het wat meer plezier rijden van mijzelf. Omdat ik nog wel student ben en daar niet al mijn geld aan uit wil geven en graag sleutel (ben er niet goed in, maar leer elke dag zeg maar :P) Ik denk er dus aan om bij Boonstra motoren (sorry als ik reclame maak) een schade motor te kopen (niet al te zware) en rustig aan op te knappen. Omdat ik hier naar mij idee wat geld mee kan winnen en ervaring mee kan opdoen.

Mijn vragen zijn:
1: Ben ik ook goedkoper uit omdat ik werk zelf doe? Of is een motor zonder schade kopen uiteindelijk goedkoper?
2: Ik overweeg die zaak, omdat ik daar een beter gevoel bij heb dan een schade motor particulier te kopen. Is dat terecht?
3: Zou je het zelf ook doen? Waarom wel/niet?

Kloppen mijn ideeen of zie ik domme dingen over het hoofd? Wil even checken. Kan het geld maar 1 keer uitgeven :X


1. Dat kan, maar hoeft zeker niet. Onderdelen zijn duur en bovendien nkun je tegen problemen aanlopen die niet voorzien zijn. Immers; de motor rijdt niet. Even testen of ie motorisch in orde is gaat dus ook niet.

2. Die schademotor is in 99.9% afkomstig van particulieren (al dan niet via de verzekering) en wordt door opkopers/handelaren voor minder gekocht dan dat jij er bij hen voor moet betalen. Met soms wat plamuur, ander kuipdeeltje en een fraaie omschrijving erbij waardoor ie rijdbaar is, maar wel met gebreken die 'verborgen cq. weggewerkt' zijn.

3. Nee, want de kennis ontbreekt me en bovendien heb ik geen zin om eerst een motor te moeten opbouwen voordat ie eindelijk eens af is. Dan maar wat meer betalen voor een reeds opgelapte of schadevrij motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan