Schadevergoeding Q-Park voor 'treintje rijden' a 360 euro

Luister eens wat beter.
Mijn insteek was alleen dat het opzich wel vreemd is om de prijs van 2 vakken te betalen wanneer je er maar 1 gebruikt.
Los van alle juridische insteek ==> regels en/ praktisch problemen om het anders te doen.

Ik zal het maar aan beroeps deformatie wijden dat je daar geen oog voor hebt.

Zou jij het bv ook logisch vinden om bv bij de huur ve garagebox voor de stalling van,2 van je motoren, 2x zoveel te betalen voor de box als je buurman met een auto die een identieke box ernaast huurt?

(Waarmee ik dus nergens zeg dat TS enig recht heeft op coulance of kwijtschelding zou hebben want dat is een ander verhaal )
Als ik onder het Meander in Amersfoort (ziekenhuis) parkeer betaal ik ook gewoon de volle mep. Of ik nu met de motor kom en deze in een motorvak zet of de auto en deze in een normaal vak. Ik krijg ook geen 50% korting omdat het 1e vak de helft kleiner is.
 
Als ik onder het Meander in Amersfoort (ziekenhuis) parkeer betaal ik ook gewoon de volle mep. Of ik nu met de motor kom en deze in een motorvak zet of de auto en deze in een normaal vak. Ik krijg ook geen 50% korting omdat het 1e vak de helft kleiner is.

En zou je misschien willen dat het anders geregeld was?
 
Stel nou dat Q-park wel zegt dat het ok is met twee motoren naast elkaar door de slagboom te rijden, maar één keer te betalen, mits je samen op één parkeerplek gaat staan. Dan zouden we vervolgens moeten gaan controleren of dat ook daadwerkelijk gebeurt, dat samen op één plek staan.

En dan komt er vervolgens de vraag, waarom zou je met twee motoren wel recht hebben om half geld te betalen per motor, maar niet als je in je eentje komt? Klinkt ook als een heel redelijk argument. OM daar aan tegemoet te komen zou Q-park dan half tarief moeten gaan invoeren onder de voorwaarde dat er twee motoren op één plek worden gezet. Hoe ga je dat in de praktijk doen? Moet een motorrijder de hele parkeergarage doorrijden om te zien of er al een plek is met één enkele andere motor? Lijkt me vrij onpraktisch, en Q-park zou dat ook weer moeten gaan controleren. Het meest praktische zou zijn als Q-park dan speciale motorparkeerplaatsen maakt. Dat kan natuurlijk allemaal, maar het is niet simpel te realiseren. En Q-park ziet daar blijkbaar geen brood in.
Alle (of een deel daarvan) parkeerplaatsen in de garage gewoon half zo breed maken: een motor betaalt voor 1 parkeerplaats, een auto voor 2 (wat voorheen 1 plaats was)

Oh ja voor de zekerheid :+
 
Een Q-park voor motorfietsen 🤩
Geen slecht idee, alles groter dan een VW Golf wordt al problematisch in dat ding. Ga ook het liefst die kant op met de motor, die zet ik veilig op de stoep voor het politiebureau daar.
 
Beetje on topic…
Vanmiddag voor t werk even op de motor naar de Brabanthallen in Den Bosch. Werd door de verkeersregelaars de parking opgestuurd. Op de vraag waar zal k m zetten kreeg ik een vriendelijk: weet ik veel als je maar doorrijdt door de slagbomen nu… oke. Door de slagboom en vervolgens de parking af via t voetpad en netjes ergens bij de fietsen/bromfietsen gezet waar nog meer motoren stonden.
Na bezoek aan de beurs dacht ik, mooi kan ik via t fietspoortje weer weg.. no way. Vriendelijke mevrouw kwam weer naar me toe. Ja je mag best zo weg maar wel even een uitrij kaartje halen a €12,- mijn reactie: serieus? Hij stond tussen de fietsen…. Ja nou en, betalen!
Ik: Binnen zeiden ze dat t niet hoefde… nou zoek t uit rij maar door dan joh… _O- :+ Iemand had haar dag niet.
 
Laatst bewerkt:
Beetje on topic…
Vanmiddag voor t werk even op de motor naar de Brabanthallen in Den Bosch. Werd door de verkeersregelaars de parking opgestuurd. Op de vraag waar zal k m zetten kreeg ik een vriendelijk: weet ik veel als je maar doorrijdt door de slagbomen nu… oke. Vervolgens de parking af via t voetpad en netjes ergens bij de fietsen/bromfietsen gezet waar nog meer motoren stonden.
Na bezoek aan de beurs dacht ik, mooi kan ik via t fietspoortje weer weg.. no way. Vriendelijke mevrouw kwam weer naar me toe. Ja je mag best zo weg maar wel even een uitrij kaartje halen a €12,- mijn reactie: serieus? Hij stond tussen de fietsen…. Ja nou en, betalen!
Ik: Binnen zeiden ze dat t niet hoefde… nou zoek t uit rij maar door dan joh… _O- :+ Iemand had haar dag niet.
We kunnen het altijd nog omdopen tot het parkeren topic...
 
Zou er niet van op kijken als je alsnog een prent krijgt.

Is fietsstallen er gratis?
Was er een kaartje bij entree slagboom?
Neuh geen kaartje getrokken. En ja fietsenstalling gratis. Heb ook geen parkeerplek bezet gehouden dus komt wel goed. En anders zitten hier zat experts _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan