Hmm, aangezien ik nog maar 15 ben, en dus geen motor rij, heb ik wel een squad gereden emt 4 versnellingen, maar dat is steeds naar onder voor op te schakelen, en naar beneden voor af te schakelen, maar hoe zit dat met motoren?
*Edit: Kon overigens geen eensgelijk topic vinden*
UH? naar onderen, en naar beneden tering ik snapte der al niks van die zin hahaha.Naar onderen voor op te schakelen, en naar beneden voor af te schakelen? Tof systeem!
Ja, het is toch echt serieus om op te schakelen naar beneden, maargoed dat is bij een chinese quad he..
BIj een quad met 4 versnellingen he..
Bij mijn honda is 1 naar beneden en 2 tm 6 naar bovenmaar er zullen er vast ook zijn waarbij het andersom is
Vroeger was dat bij alle motoren het geval.Ja, onder andere Moto Morini
Hoe zit het trouwens met die MotoGP motoren? Ik zie ze vaak voor een bocht met hun voet het 'pedaaltje' omhoog drukken, in plaats van (wat volgens mij moet) naar beneden om terug te schakelen. Is het daar andersom ofzo? Of moet ik zeer snel een brilletje aanschaffen..
bij de 2006 r6 is dit ook gewoon om te zettenjah dat heb je goed gezien, bij racemotoren keren ze het systeem vaak om (de 2006 GSX-R 600/750 kan dit zelfs fabrieks af gewoon omkeren, voor als je er t circuit mee op wilt)
Dit doen ze vanwege de hoge acceleratie en remkrachten die een motor kan uitoefenen op je lichaamsdelen (dus ook je voet)
Hierdoor kan t moeilijker zijn om je voet naar voren te bewegen bij acceleren (wat normaal opschakelen is), en naar achteren te bewegen bij heftig remmen (voor terugschakelen)
door het om te keren wordt de voet in beide situaties zelfs geholpen om makkelijker omhoog en omlaag te schakelen
jah dat heb je goed gezien, bij racemotoren keren ze het systeem vaak om (de 2006 GSX-R 600/750 kan dit zelfs fabrieks af gewoon omkeren, voor als je er t circuit mee op wilt)
Dit doen ze vanwege de hoge acceleratie en remkrachten die een motor kan uitoefenen op je lichaamsdelen (dus ook je voet)
Hierdoor kan t moeilijker zijn om je voet naar voren te bewegen bij acceleren (wat normaal opschakelen is), en naar achteren te bewegen bij heftig remmen (voor terugschakelen)
door het om te keren wordt de voet in beide situaties zelfs geholpen om makkelijker omhoog en omlaag te schakelen
jah dat heb je goed gezien, bij racemotoren keren ze het systeem vaak om (de 2006 GSX-R 600/750 kan dit zelfs fabrieks af gewoon omkeren, voor als je er t circuit mee op wilt)
Dit doen ze vanwege de hoge acceleratie en remkrachten die een motor kan uitoefenen op je lichaamsdelen (dus ook je voet)
Hierdoor kan t moeilijker zijn om je voet naar voren te bewegen bij acceleren (wat normaal opschakelen is), en naar achteren te bewegen bij heftig remmen (voor terugschakelen)
door het om te keren wordt de voet in beide situaties zelfs geholpen om makkelijker omhoog en omlaag te schakelen
Klok/klepel? of gewoon BS?
het is namelijk om in een linkerbocht OP te kunnen schakelijk, zonder dat je kans hebt dat je poot tussen asfalt en motor komt
Nog een extra reden om niet sportief te rijden als je teenslippers draagt op een normaal schakelende moto.Klok/klepel? of gewoon BS?
het is namelijk om in een linkerbocht OP te kunnen schakelijk, zonder dat je kans hebt dat je poot tussen asfalt en motor komt