Scheur in frame (2de frame op 1.5 jaar tijd)

Deknaller

MF'er
5 jun 2006
127
0
Ossendrecht
Raar maar Waar..

Anderhalf jaar gelden heb ik een topic geopend genaamt Kapot frame
Er zat toen een scheurtje in mij frame van mij kawa zx6r 95'
Ik heb destijds een splinter nieuw frame gekregen na heel wat gezeur.

En dan nu het bizare

Ongeveer anderhalf jaar later haal ik mij motor na een korte winterstop van stal
En begin ik hem een beetje te poetsen enzo
En zie tot mijn grote verbazing dat er in mijn AnderHalf Jaar Oude Frame weer een scheur zit en opnagenoeg dezelfde plek maar nu aan de bovenkant B|
Nu ben ik weer maar eens op internet rond gaan kijken en heb gezien dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem met scheuren van een Kawa frame.
Nu zou ik graag met mensen in contact willen komen die dezelfde ervaringen hebben met dit nog al Grote probleem.

Misschien zit er bij kawa toch iets goed mis met de het produceren van hun frames.
want als een frame van nog geen anderhalfjaar weer gaat scheuren op zogoed als zelfde plek zit er toch iet goed fout in mijn ogen

Dus als er meer mensen zijn met dit probleem of hebben gehad
Zou je het mij dan even willen laten weten.

Zodat we er samen werk van kunne maken
Want samen sta je nu eenmaal sterker.


Mvg van Deknaller
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Swinkels is ook een beste kerel hoor, geen slecht woord over hem ;)
De schade is in 2004 gebeurd, en daarna opgeknapt.. Maar juridisch gezien is hij de enige die ik aansprakelijk kan stellen, waar hij zijn schade weer verhaald heb ik verder niets mee te maken, en kan ik juridish ook geen aanspraak op doen. Dus misschien wordt de koop ontbonden of iets dergelijks. En als het frame gelast moet worden, kan ik hem dan straks nog wel verkopen als ik een andere motor wil..? :? Waarschijnlijk kom ik er dan ook niet meer vanaf.
Maar we moeten maar even kijken tot welke oplossing we gaan komen, komen er wel uit. Dat weet ik zeker, en ik vind het ook erg lullig voor swinkels!!..

Ik laat het hier weten als ik wat weet ;)
 
Ja, je hebt gelijk. Dat is het risico van een ondernemer.

Maar je komt er zeker wel uit.

Ik maakte me alleen wat zorgen omdat ik allerlei alternatieven langs zag komen, behalve de meest voor de hand liggende..


Succes!


ps: knijp hem niet te veel uit, want dan moet ik weer meer betalen voor mijn onderdeeltjes! ;)
 
Raar maar Waar..

Anderhalf jaar gelden heb ik een topic geopend genaamt Kapot frame
Er zat toen een scheurtje in mij frame van mij kawa zx6r 95'
Ik heb destijds een splinter nieuw frame gekregen na heel wat gezeur.

En dan nu het bizare

Ongeveer anderhalf jaar later haal ik mij motor na een korte winterstop van stal
En begin ik hem een beetje te poetsen enzo
En zie tot mijn grote verbazing dat er in mijn AnderHalf Jaar Oude Frame weer een scheur zit en...................

Dus als er meer mensen zijn met dit probleem of hebben gehad
Zou je het mij dan even willen laten weten.

Zodat we er samen werk van kunne maken
Want samen sta je nu eenmaal sterker.


Mvg van Deknaller
Alvast bedankt
Niet zo veel wheelys trekken of zachter proberen te landen.... :X
 
Ik heb deze week met mijn ouders overlegd, en het kan nog wel een paar maanden gaan duren voordat ik iets van de verkoper ga horen. Dus ga ik zelf de motor uit elkaar halen en naar nico bakker brengen, en dan kan ik die kosten later wel claimen, ik kan gewoon niet even een paar maanden zonder motor. Heb hem elke dag nodig. Dus dan maar zo als tijdelijke oplossing.
 
Ik heb deze week met mijn ouders overlegd, en het kan nog wel een paar maanden gaan duren voordat ik iets van de verkoper ga horen. Dus ga ik zelf de motor uit elkaar halen en naar nico bakker brengen, en dan kan ik die kosten later wel claimen, ik kan gewoon niet even een paar maanden zonder motor. Heb hem elke dag nodig. Dus dan maar zo als tijdelijke oplossing.

wel in overleg met swinkels doen, anders zegt ie dalijk van "je hebt er zelf aan zitten prutsen, zoek het maar uit"
 
Ja, maar met swinkels gaat het allemaal via mijn rechtsbijstand, daar heb ik zelf niets mee te maken..
En ik heb foto's en dergelijke van de scheur, (met een krant erbij enzo voor de datum voor als ze ECHT moeilijk gaan doen) en ook met mezelf erbij ;)
En ik ga ook foto's maken van de reparatie, en het ombouwen, allemaal als bewijs, ik heb gewoon het recht om dat te doen, anders zegt hij van, ja dat wil ik niet, en zit ik een paar maanden zonder motor :?
 
Niet om te zeiken hoor, maar je motor nodig om naar je werk te rijden? Voor de hele 6 km? Met de trapfiets is dat hooguit een half uur, als je tenminste snel genoeg rijdt om nèt niet om te vallen. Met een kelin beetje doortrappen kom je al op hooguit 20 minuten.
daarbij is het ook nog eens slecht voor je blok om korte stukjes te rijden, komt nooit goed op temperatuur.
Maar iig succes met het vinden van een oplossing.
 
Ja, ik ben anderhalf jaar ernstig ziek geweest, en ze hebben nog steeds de oplossing niet gevonden.. Het gaat nu wel wat beter met hulp van een homeopaat, maar het is nog lang niet over.
En mijn vriendin woont in zeeland, dus zou ik ook wel fijn vinden om die af en toe te zien.. :P
 
Van het weekend toch weer bezig geweest, en ben er achter gekomen dat er 3 scheuren in het frame zitten...
1tje is al een keer gebakken door een prutser, en de andere hebben ze met een soort kit dichtgeplakt :?

IMG_1388.jpg

IMG_1389.jpg

IMG_1390.jpg

IMG_1391.jpg

IMG_1393.jpg

IMG_1394.jpg

IMG_1395.jpg

IMG_1396.jpg

IMG_1397.jpg

IMG_1398.jpg

IMG_1402.jpg

IMG_1403.jpg

IMG_1404.jpg

IMG_1406.jpg

IMG_1408.jpg

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

IMG_1411.jpg


Ben met het frame naar de dealer gegaan, en die laat deze week horen hoe we het oplossen..
Hij had wel iemand die het kon lassen (wat ik niet wil, want dit frame is zo erg verzwakt...)
En anders gaat hij een nieuw frame (zonder schade) zoeken..

Dus weer afw88 en kan ondertussen niet meer rijden.. '(
 
Als ik zo die foto's zie, kan je eigenlijk maar het beste zeggen:

"In de container met dat ding!"

Het wordt anders toch wel een leukoplast-frame.

Edit:

Na nog een keer kijken, is de regio rond de luchtinlaten nog het ergst.
De pijpen door het frame zijn waarschijnlijk ook gescheurd, tenminste verdacht.
Die zouden dan vernieuwd moeten worden.

Maar dat ding is moegestreden, het risico is dat als je dit niet heel goed aanpakt en waarschijnlijk ook met verstevigingen, de scheuren steeds weer terugkomen.

Juridisch hangt er een sterke lucht van "verborgen gebreken" aan. Scheuren zijn willens en wetens gecamoufleerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan