Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mag ik aannemen dat je al bevredigd bent door de rest van het forum?Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer
Ben benieuwd
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer
Ben benieuwd
Het hele 180° / 360° gesteggel komt voort uit een verschil van benadering.
De één heeft het over een hoek de ander over een bocht.
Een bocht wordt normaliter aangeduid in het aantal graden afgelegd langs een circelboog.
Een bocht van 90° is dus een verplaatsing langs 1/4 gedeelte van een circel.
Als men vanuit de twee eindpunten van die 1/4 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 90° tussen de lijnen.
Bij een bocht van 180° verplaats je je langs 1/2 gedeelte van een cirkel, op het moment dat je de cirkel verlaat (uitgaande tangentpunt) is je verplaatsingsrichting dus tegenovergesteld aan de verplaatsingsrichting die je had op het moment dat je de circel in kwam (inkomend tangentpunt).
En (hoe toevallig) als je vanaf de twee eindpunten van die 1/2 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 180° tussen de lijnen, inderdaad een rechte lijn.
Even rustig doorlezen als je kater over is.
Het hele 180° / 360° gesteggel komt voort uit een verschil van benadering.
De één heeft het over een hoek de ander over een bocht.
Een bocht wordt normaliter aangeduid in het aantal graden afgelegd langs een circelboog.
Een bocht van 90° is dus een verplaatsing langs 1/4 gedeelte van een circel.
Als men vanuit de twee eindpunten van die 1/4 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 90° tussen de lijnen.
Bij een bocht van 180° verplaats je je langs 1/2 gedeelte van een cirkel, op het moment dat je de cirkel verlaat (uitgaande tangentpunt) is je verplaatsingsrichting dus tegenovergesteld aan de verplaatsingsrichting die je had op het moment dat je de circel in kwam (inkomend tangentpunt).
En (hoe toevallig) als je vanaf de twee eindpunten van die 1/2 circelboog een lijn trekt naar het middelpunt van die cirkel heb je bij dat middelpunt een hoek van 180° tussen de lijnen, inderdaad een rechte lijn.
Even rustig doorlezen als je kater over is.
Ik vrees ook dat het een maat voor niks is. Ik heb nl geen PV.
En het was een U-bocht...maar zal volgende week eens met de gradenboog gaan meten
Geen PV? Vergeet het dan maar, gaat geen gemeente intrappen vrees ik.
Enneuhh 180 graden is gewoon rechtdoor als je het als vector bekijkt en het is omdraaien als je het als kompaskoerswijziging ziet.
*Edit: schrijvvoutje in "vector"
Lees nog een paar keer terug.. Want 180 graden is de andere kant op gaan rijden.. Dus NOOIT rechtdoor..
Mag ik aannemen dat je al bevredigd bent door de rest van het forum?
Een hoek van 180 graden is een rechte lijn, en 180 graden draaien betekent dat je omkeert.
Het is taalkundig geneuzel, maar toch..
Andere aansprakelijk stellen omdat jezelf niet goed uit je doppen kijkt
1. Je hebt harder gereden dan de situatie toeliet.
2. Je had ook een allrisk verzekering kunnen afsluiten.
Wel balen trouwens!!! Wees blij dat je zelf niks hebt
Rechte hoek is 90° (bocht van 90° is dus loodrecht afslaan)
180° is geen hoek meer maar een rechte lijn
360° is gelijk aan 0° en dus rechtsomkeer
Ben benieuwd
Ik kan er een lang verhaal van maken, maar volgens mij komt het er in duitsland op neer dat de motor rijder altijd roekeloos heeft gereden als er wat gebeurt.
Uitleg: met een 180 gradenbocht wordt ook wel een haarspeldbocht bedoeld.....je rijdt dus na de bocht weer in dezelfde hemelsrichting als daarvoor...
Bevrediging is altijd fijn En wiskunde eigenlijk nooit, dus daar houden we maar over opIk weet niet wat jij juist zoekt op dit forum, maar bevrediging heb ik hier niet nodig
Anyway, mijn wiskundekennis is inderdaad afgegleden naar een bijzonder laag niveau, maar ik lees hier toch verschillende meningen, dus zo dom was mijn opmerking blijkbaar niet
De situatie liet die snelheid dus niet toe, anders was de glimmende kant wel boven gebleven. En ja, er kan inderdaad altijd een gat in de weg zitten - of een gevallen motorrijder liggen, een verloren baal hooi liggen of weet ik wat. Dus een beetje reserve in je bochten is nooit weg.En over de situatie: zoals je hebt kunnen lezen was het een mooie, nieuwe asfaltlaag met ineens een groot gat in het wegdek. De situatie liet dus gewoon toe om op de aldaar toegestane snelheid te rijden. Of ga jij soms overal maar langzamer rijden dan de situatie toelaat want er zou wel eens ergens heel misschien ooit wel eens een gat in het wegdek kunnen zitten?