hmm volgens mij maakt het echt niets uit waar ik op rij, alles is toch meteen een brik. Soms een klassiek brik, maar altijd een brik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blijft de gewetensvraag: Kan een bruut hok een brik zijn???Op mijn persoonlijke conto staan nu de termen 'Brute Hokken en Bulkfietsen'.
@ Ivt, thnx
Verder hecht ik geen waarde meer aan het fenomeen ducttape of tierips en al helemaal niet aan roest als onderscheiding voor wat een 'Brik' is. Van mij mag een brik schoon en goed onderhouden zijn, zelfs glimmen! Als je aan de start verschijnt bij een OBT en een dergelijk kenmerk, bijvoorbeeld ducttape ontbreekt kan het per direct worden aangebracht. Dat is gastvrij maar ondermijnt meteen ook het begrip 'Brik'. Ik bespeur dat de Oude Brikken Toeren meer en meer een fenomeen op zich worden en niet meer geworteld lijken te zijn in deze pagina van 'Brikken en Klassiekers'. Maar misschien was dat wel nooit zo duidelijk!
dat is voor een volgend topicje met een polletje uiteraardBlijft de gewetensvraag: Kan een bruut hok een brik zijn???
Maar waar gaat dit eigenlijk over.
Fun tijdens het motorrijden moet toch het aller belangrijkste zijn. LB of er tijdens een OBT jongere fietsen meerijden. Wie bepaalt of zijn/haar fiets een brik is. Laten we met z'n allen nu eens ophouden met het opstellen van suffe regeltjes en samen genieten van de hobby die we delen.
Ik blijf erbij: Het ligt niet aan het bouwjaar van de motor maar aan de instelling van de berijder. Om echt scheidingslijnen te gaan trekken bij bepaalde bouwjaren is van den zotten. Er zijn zoveel uitzonderingen en zoveel verschillende meningen. Neem nou het voorbeeld van een Jawa, ik heb net weer een stukje gereden op een Jawa van een maatje van me. Is volgens mij nog niet eens 6 jaar oud, maar als ik zo over het forum kijk kan ik geen andere plek vinden waar hij beter past dan brikken en klassiekers. Maar mag er dan niet meer over gepost worden? Houd toch op.
"Dit is ons clubje en jij mag er niet bij omdat je niet aan onze eisen voldoet" vind ik sowieso een heeele nare eigenschap van mensen!
wat denk ik het meeste meetelt is dat de gemiddelde Brik-rijder geen vooroordelen heeft tegen 'een ander' Ga eens een dagje mee met supersport-rijders, of choppertoerders (ff lekker generaliseren ) en het uiterlijk vertoon zal meer een rol spelen dan de motorfiets, en vooral de berijder (-ster) in kwestie.
BRIK betekent voor mij Belangeloos Rijdende Inspirende Keigavemensen
Ik kan mij herinneren dat uwesszelf nog niet zo heel lang geleden de uitspraak heeft gedaan dat uwes blij was dat de streep bij de OBT's bij 1990 getrokken is.
Maar waar gaat dit eigenlijk over.
Fun tijdens het motorrijden moet toch het aller belangrijkste zijn. LB of er tijdens een OBT jongere fietsen meerijden. Wie bepaalt of zijn/haar fiets een brik is. Laten we met z'n allen nu eens ophouden met het opstellen van suffe regeltjes en samen genieten van de hobby die we delen.
Als zelf je hok een brik noemt dan pas je toch direct in het hokje?
Blijft de gewetensvraag: Kan een bruut hok een brik zijn???
Heel brikfilosofische kwestie.........
Je leest en filosofeert meer dan je rijd dunkt me, ondergetekende compenseert je gedrag voor de broodnodige maatschappelijke balans Wel vermakelijk om te lezen hoe je over dingen uitwijdt
Hallo Bloemm,
Leuk je ook hier te treffen, helaas herinner ik mij geen uitspraak zoals jij dat min of meer weergeeft. Zoals jij het nu verwoordt zou ik blij zijn geweest dat mijn Streep (lees BMW R80 G/S bouwjaar 1981) bij de OBT's bij motoren uit 1990 is getrokken. Beetje flauw maar ik heb geen parkeervak met dat jaartal gezien!
BRIK betekent voor mij Belangeloos Rijdende Inspirende Keigavemensen
Morge,
Eerst een compliment en dan een draai om mijn oren, zo lust ik ze wel, lijkt wel SM.
Lezen en schrijven kan ik snel, filosoferen mag de hele dag, 80 km woon/werkverkeer gisteren nog met mijn Beemer gereden. Daarnaast mag ik hem overdag ook nog wel eens uitlaten en verder een beetje vroeg op en de dag is lang! En een dag niet gelachen is een dag niet........
Verkeerde foto, daar hoort deze bij:zeg ut maar..
is het een brik of een neo klassieker???
(Afbeelding)
hij rookt, zuipt, rammelt, piept kraakt, start slecht en hangt met tierips en
rape aan elkaar..
Dat is geen brik. Dit is een soortement van doodskist met een metalen aandrijf-residue er naast.zeg ut maar..
is het een brik of een neo klassieker???
(Afbeelding)
hij rookt, zuipt, rammelt, piept kraakt, start slecht en hangt met tierips en
rape aan elkaar..
zeg ut maar..
is het een brik of een neo klassieker???
(Afbeelding)
hij rookt, zuipt, rammelt, piept kraakt, start slecht en hangt met tierips en
rape aan elkaar..
Dat is geen brik. Dit is een soortement van doodskist met een metalen aandrijf-residue er naast.
Om brik te zijn moet het óóit motor geweest zijn
Kort samengevat:
Een brik is een "gebruiksfiets" met vaak redelijk veel kilometers en gebruikssporen, waarvan de leeftijd , - zolang het maar van voor 1983 is - , en uiterlijke staat betrekkelijk onbelangrijk is en waarvan het onderhoud doorgaans geheel of gedeeltelijk door de eigenaar zelf wordt gedaan.
En dan gaan zitten edittenhad het niet mooier kunnen zeggen
had het niet mooier kunnen zeggen