Shiver, Aprilia più bella, deel 5

haaksleutel besteld, binnenkort maar eens afstellen. Gisteren motor maar eens helemaal gewassen, staat toch beter zo'n schone motor.
Herkenbare motor ;-) Maar die voorkant hoort niet stug te zijn standaard. Als jij hem als stug ervaart zou er al iets anders in de vorkpoten kunnen zitten dan de standaard veren. Als je remt, duikt hij dan in zijn voorveren? En dan bedoel ik duikt hij echt naar beneden?
Met de progressieve veren die ik heb duikt hij nog maar licht naar voren (zelfs met duo).
 
Herkenbare motor ;-) Maar die voorkant hoort niet stug te zijn standaard. Als jij hem als stug ervaart zou er al iets anders in de vorkpoten kunnen zitten dan de standaard veren. Als je remt, duikt hij dan in zijn voorveren? En dan bedoel ik duikt hij echt naar beneden?
Met de progressieve veren die ik heb duikt hij nog maar licht naar voren (zelfs met duo).

Hij duikt wel in de veren, maar is voor beduidend stugger dan achter. Voor mijn gevoel niet helemaal in balans. Dit merk je vooral over richels en drempels.
 
Tof!
ik wasvorige week ook in de Eifel. (enArdennen)
Maar dit keer eens met de auto en de fiets mee.
baalde soms wel dat ik niet met de motor was hoor

geen enkele Shiver gespot..

Dat geloof ik graag. Zo heb ik daar ook wel eens rond gereden .. en dan als automobilist ook nog willen groeten naar alle motorrijders. _O-

Hij duikt wel in de veren, maar is voor beduidend stugger dan achter. Voor mijn gevoel niet helemaal in balans. Dit merk je vooral over richels en drempels.

Ik vond fabrieksaf de voorkant erg duiken. Als ik in Sport modus reed en ook maar iets veranderde aan mijn gas hand dan dook hij van voren gelijk naar beneden.
Ik heb er een Hyperpro combikit onder laten leggen en de voorpoten 2 ringen laten doorsteken (hierdoor kan ik nu ook beter met mijn voeten aan de grond komen). Het rijgedrag is er flink op verbeterd, een goeie investering m.i. , maar vering blijft natuurlijk iets persoonlijks. :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier Bridgestone S22 onder de Shiver liggen en bevalt dat? (Ook dat blijft iets persoonlijks natuurlijk .... ;))
 
Hij duikt wel in de veren, maar is voor beduidend stugger dan achter. Voor mijn gevoel niet helemaal in balans. Dit merk je vooral over richels en drempels.
De balans kun je straks dus verbeteren door de veervoorspanning te verhogen en te spelen met de ingaande demping :-)
 
Heeft iemand hier Bridgestone S22 onder de Shiver liggen en bevalt dat? (Ook dat blijft iets persoonlijks natuurlijk .... ;))

Jep!! Inmiddels 2 setjes verder, laatste tijd vooral op het circuit superband want ook met regen nog zeer goed op 1 oor te leggen.
Straks komt mijn setje pirelli SP eronder omdat die circuit op zijn (randen op, midden nog als nieuw) alleen moet je daar niet teveel regen met hebben 😬
 
F1AF502C-C8CE-40B8-A692-06107161C620.jpeg
 
Welkom! en veel plezier op de shiver!. Ik denk dat je man hem stiekum ook wel eens wil lenen, rijdt erg leuk.
 
Zo ... de Shiver voorzien van nieuwe slofjes.
Van Michelin Pilot Road 4 over naar Bridgestone S22. :9~

Tevens een R&G tail tidy gemonteerd. Nu alleen tzt nog op zoek naar andere knipperlichten (iets met .... kieskeurig, heel veel kleine LED knipperlichten niet mooi vinden, dus even zoeken nog... :+), want die steken door deze upgrade nu wat verder uit als normaal, doordat ze nu náást de plaat zitten i.p.v. er boven. :9

516D8E49-CC6B-4617-BAC3-49A4AB1FEF40.jpeg
 
Even een plaatje om de stilte te doorbreken. :9~

3 week geleden heerlijk 4 dagen rond gereden in Winterberg. Rugtasje op de rug en gaan met die banaan. 🍌 Het maakt je altijd wel creatief om zo minimalistisch mogelijk je tas in te pakken qua kleding, toilet artikelen, motor spul, opladers, GoPro spul etc., helemaal als vrouw ... maar het is weer gelukt! :+ (heb liever geen tas/koffers achterop, dus eigen schuld)

De Shiver deed het weer perfect. 👌🏼

B67607E3-24A8-4AFB-990F-75237E4E8D4D.jpeg
 
Even een plaatje om de stilte te doorbreken. :9~

3 week geleden heerlijk 4 dagen rond gereden in Winterberg. Rugtasje op de rug en gaan met die banaan. 🍌 Het maakt je altijd wel creatief om zo minimalistisch mogelijk je tas in te pakken qua kleding, toilet artikelen, motor spul, opladers, GoPro spul etc., helemaal als vrouw ... maar het is weer gelukt! :+ (heb liever geen tas/koffers achterop, dus eigen schuld)

De Shiver deed het weer perfect. 👌🏼

Bekijk bijlage 1548932

Ziet er goed uit met de bar-end mirrors!
geeft gelijk een heel andere look

Wilde ook nog even weg met de motor, maar helaas kwam er iets tussen waardoor ik even niet meer kon rijden
en nu klote weer aan het worden...
 
Iemand dit al meegemaakt?
1604396621013.png
1604396633606.png


Het klemmetje van de H7 koplamp is gesmolten
Kabeltje erheen was ook geoxideerd.

Nu dus maar een nieuwe socket kopen en de bekabeling goed wegwerken zodat het zeker geen kortsluiting kan maken.
 
Even een plaatje om de stilte te doorbreken. :9~

3 week geleden heerlijk 4 dagen rond gereden in Winterberg. Rugtasje op de rug en gaan met die banaan. 🍌 Het maakt je altijd wel creatief om zo minimalistisch mogelijk je tas in te pakken qua kleding, toilet artikelen, motor spul, opladers, GoPro spul etc., helemaal als vrouw ... maar het is weer gelukt! :+ (heb liever geen tas/koffers achterop, dus eigen schuld)

De Shiver deed het weer perfect. 👌🏼

Bekijk bijlage 1548932

Er zijn hele mooie tasjes voor op de achterzijde. Ook eenvoudig te bevestigen.

Ziet er mooii uit!
 
Iemand dit al meegemaakt?
Bekijk bijlage 1560675Bekijk bijlage 1560676

Het klemmetje van de H7 koplamp is gesmolten
Kabeltje erheen was ook geoxideerd.

Nu dus maar een nieuwe socket kopen en de bekabeling goed wegwerken zodat het zeker geen kortsluiting kan maken.
Dat is gewoon een slecht contact geweest.
Door de overgangsweerstand ontstaat warmte die daarmee de socket en een stukje bedrading smelt.
Een kortsluiting laat je zekering springen, dat is nu dus niet het geval geweest.
 
Even tijd voor een plaatje! :9
Vorige maand de balhoofd lagers laten vervangen, wauw wat stuurt dat weer fijn zeg! Haarscherp ... 😍

C441EEB8-32DA-4DD2-966F-42B099077AF4.jpeg
 
Hallo lang geleden dat ik hier wat geschreven heb maar ik heb 2 vraagjes , 1 is het mogelijk om abs op mn shiver te zetten 2007 model , 2 is het makkelijk om mijn shiver eenbeetje te verlagen een cm of 5 heb hyperpro veren , ben zelf 1,75 meter het gaat allemaal wel maar het geeft niet veel vertrouwen en zeker met het gewicht van de shiver 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan